ACT: Algemeen Chat Topic

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

waarom schaam je je dood ? Als het je van A naar B brengt zonder problemen, wat is dan het probleem ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als ik mijn leasebak in moet leveren koop ik direct weer een Golfje 2 of 3! (Y) Goedkoper rijden bestaat niet...
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Het is een 1.9 TDI, mooi voor die 600km in de week die ik voor me werk rijd (Y)

Maar ik ben 1 van de grootste golfjes hater die er maar is en daarom is het voor mij een beetje beschamend :lol:

Maar inderdaad puur voor van a naar b en omdat hij zo belachelijk goedkoop was.

Met comfort pakket!!!!

[img]http://img855.imageshack.us/img855/2421 ... 165805.jpg[/img]

Op de foto zie je wel waarom hij zo goedkoop was :lol: :~
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

wat een hok! :lol:
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Vanmiddag rond half 6 is mij het volgende overkomen.
Ik rij door een woonwijk, de zelfde waar ik woon maar dan een straat verder op, toegestane snelheid 50 en ik reed 50. Volgens komt er ineens een hond een tuin uitgeschoten en rent direct de weg op, mogelijk heb ik de hond geraakt maar zeker weten doe ik 't niet, ben direct gestopt maar de hond ging er als een haas vandoor.
Direct daarna komt de eigenaar naar buiten, ik stond nog naast de auto en hij flipt 'm direct compleet. Begint recht in m'n gezicht een complete tirade af te steken van wat ik wel allemaal niet was (allemaal geschreeuw en gescheld) en dat ik uit moest kijken voor los lopende honden. Ik ben niet ingegaan op het geschreeuw ik heb alleen gezegd dat ik 'm prima verstond. Daarna komt er nog iemand naar buiten (een oudere man, z'n pa ofzo?) begint er direct over dat ik te hard reed. De eigenaar van de hond ging vervolgens achter z'n hond aan, had moeite om 'm te vangen en zei vervolgens 'ja rij nu maar door', nou goed prima dan. Op het moment dat ik net de deur dicht sla komt hij d'r weer aan probeert de spiegel eraf te trekken (vw caddy, lukte niet), trekt daarna de deur open en grijpt me bij m'n keel begint weer van alles te roepen (niet eens onthouden wat hij allemaal zei, was zo verbouwereerd), na een hele hoop geduw en getrek heb ik me van 'm weten loos te geraken en hij sluit af met dat hij 'volgende keer wel deze hele auto zou slopen'. Enigste wat ik zei was je doet maar wat je niet laten kan.

Weet iemand hoe sterk je juridisch staat bij eventueel gezeik met die hondeneigenaar? of heeft iemand weleens zoiets meegemaakt.
Trust me. I know what I'm doing.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Aangifte doen van mishandeling. En volgende keer niet meer remmen als er een hond oversteekt. Uit kijken voor loslopende honden, mn reet...hou ze in de tuin of aan een lijn.

Juridisch gezien weet ik het verder natuurlijk niet :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Sowieso aangifte doen!!
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Aangifte doen van bedreiging iig

en verder:
In artikel 6: 179 BW is bepaald dat een bezitter van dieren aansprakelijk is voor door het dier aangerichte schade tenzij deze bezitter de schadeveroorzaking ook niet had behoren te verhinderen indien hij het dier onder controle zou hebben gehad
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Gelijk aangifte doen!!

Kijken of die daar misschien iets van leert.
Dat is wel heel achterlijk gedrag zeg!! (N) |:
R19 16V '91
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Inderdaad meteen aangifte doen van bedreiging/mishandeling/fysiek geweld.
Wat een idioot zeg!
Anything worth doing is worth doing right!.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Wouter de Wit schreef:Aangifte doen van bedreiging iig

en verder:
In artikel 6: 179 BW is bepaald dat een bezitter van dieren aansprakelijk is voor door het dier aangerichte schade tenzij deze bezitter de schadeveroorzaking ook niet had behoren te verhinderen indien hij het dier onder controle zou hebben gehad
Dit is wel erg zwak Wouter, misschien had die man hem wel aan de riem en is die gebroken, dus dit is een zwak artikel.

Die man is zich waarschhijnlijk ook de kolere geschrokken, wat natuurlijk zijn gedrag niet goedkeurt, wat ik zou doen, ff kijken waar die man woont en er ff met zijn tweeen langs gaan nu iedereen gekalmeerd is, doet die weer vervelend, aangifte doen.
Nu aangifte doen heeft weinig zin, jouw woord tegen het zijne.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ Wichard wat een idioten zeg en dat alles zeker ook nog in het dialect.

aangifte doen is idd het beste dan weet de politie in ieder geval er vanaf mocht er weer eens een incident zijn.

Nu dus toch maar verhuizen???
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Ik zal in elk geval langs 't buro gaan om even informatie in te winnen en eventueel aangifte te doen.

@Mark5t, nou dat staat al langer op de planning maar niet om dit incident, was verder ook helemaal niet onder de indruk van z'n idioterie, ben zelf altijd rustig wat er ook gebeurd.
Trust me. I know what I'm doing.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Heb je iets van getuigen ?

Dat je zo kalm gebleven bent, onvoorstelbaar ! (Y) Ik had waarschijnlijk al een lel verkocht als iemand me naar de keel grijpt.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Wouter de Wit schreef:Aangifte doen van bedreiging iig

en verder:
In artikel 6: 179 BW is bepaald dat een bezitter van dieren aansprakelijk is voor door het dier aangerichte schade tenzij deze bezitter de schadeveroorzaking ook niet had behoren te verhinderen indien hij het dier onder controle zou hebben gehad
Dit is wel erg zwak Wouter, misschien had die man hem wel aan de riem en is die gebroken, dus dit is een zwak artikel.

Die man is zich waarschhijnlijk ook de kolere geschrokken, wat natuurlijk zijn gedrag niet goedkeurt, wat ik zou doen, ff kijken waar die man woont en er ff met zijn tweeen langs gaan nu iedereen gekalmeerd is, doet die weer vervelend, aangifte doen.
Nu aangifte doen heeft weinig zin, jouw woord tegen het zijne.

Dat maakt niet uit Luco, je bent als bezitter/houder/eigenaar van een tam dier risico-aansprakelijk (aansprakelijkheid ongeacht schuld)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Nee hoor als ik mijn hond aan de riem heb en er gebeurd wat en de riem breekt ben ik NIET aansprakelijk, en als ik hem aan de riem heb al helemaal niet.

Zelf helaas meegemaakt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Dat zou niet zo mogen zijn Luco, je mag je in dat geval niet op overmacht beroepen
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Nou toch is het gebeurd, riem brak en was dus volgens de politie overmacht.

En als je je hond aan de riem hebt en hij bijt bv iemand dan doen ze helemaal niks, moet je maar niet zo dicht in de buurt komen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Hier was in mijn geval geen sprake van, was gewoon een los lopende hond, dat zei de eigenaar notabene zelf nog.
Trust me. I know what I'm doing.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Xabre schreef:Hier was in mijn geval geen sprake van, was gewoon een los lopende hond, dat zei de eigenaar notabene zelf nog.
Xabre, is jouw woord tegen het zijne, als die liegt heeft hij nog een getuige ook, en jij niet.
Zoals ik al eerder zei, even netjes langs met tweeen, heb je een getuige, doet die weer agressief, gelijk naar de politie.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Als hij het ZELF nog zegt dat de hond ls liep.... Dan is het toch zo klaar als een klontje. Ik heb verder adsoluut geen behoefte om langs te gaan bij zo'n agressief persoon.
Trust me. I know what I'm doing.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

man man wat een verhaal....heb zelf ook helaas al het nodige meegemaakt op het gebied van "roadrage", in ieder geval aangifte doen! Sterkte kerel.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Xabre schreef:Als hij het ZELF nog zegt dat de hond ls liep.... Dan is het toch zo klaar als een klontje. Ik heb verder adsoluut geen behoefte om langs te gaan bij zo'n agressief persoon.
Dat snap ik Xabre, maar als jij aangifte gaat doen en de politie gaat bij hem langs dan kan die het verhaal gewoon anders vertellen, en hij heeft dan een getuige die waarschijnlijk hetzelfde verhaal zal vertellen, het is maar advies he (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Volgens mij zit Luco de laatste tijd een beetje op zijn discussie stoel of niet ;-)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

@ xabre

respect man.
ik zou er nou niet bepaald van gecharmeerd zijn als iemand tegen me gaat staan gillen,laat staan me naar de strot vliegen..

maar je hebt er weer een hoop gedonder mee zie ik wel (N)
ik heb zelf 2 honden.
en bij mij is het heel simpel,die komen buiten niet van de riem af..
kun je nooit geen gezeik hebben.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Negotiator schreef:Volgens mij zit Luco de laatste tijd een beetje op zijn discussie stoel of niet ;-)
Nee hoor geef alleen advies, Xabre heeft groot gelijk, maar gelijk hebben en gelijk krijgen zit nogal een verschil in, en zeker in deze situatie kan aangifte de boel ook nog verergeren.
ik heb zelf 2 honden.
en bij mij is het heel simpel,die komen buiten niet van de riem af..
kun je nooit geen gezeik hebben.
Dan hoop ik voor jouw dat de riem nooit breekt, ongelukken gebeuren nu eenmaal.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Nog een keer langs gaan en 't risico lopen dat ie je weer bij je strot pakt of nog erger,..... |:

En dat van dat niet aansprakelijk zijn is al helemaal BS, je bent als hondenbezitter gewoon verantwoordelijk voor je dier....aangelijnd of niet.


Wettelijke bepaling artikel 1385 van het Burgerlijk Wetboek: "de eigenaar van een dier, of, terwijl hij het in gebruik heeft, degene die zich ervan bedient, aansprakelijk is voor de schade die door het dier is veroorzaakt, hetzij het onder zijn bewa­ring stond, dan wel verdwaald of ontsnapt was."


Aansprakelijkheid
De bezitter van een dier is normaal gesproken aansprakelijk voor de door het dier aangerichte schade. Hieronder valt ook letselschade. Zelfs als de bezitter geen schuld heeft aan de gedraging van het dier, is hij aansprakelijk. Ook indien het dier buiten de wil van zijn bezitter om handelt, kan de bezitter hierop aangesproken worden. Het moet wel gaan om een dier dat door mensen gehouden wordt.


Wie is aansprakelijk?
Volgens de wet is de bezitter van een dier aansprakelijk voor schade die dat dier veroorzaakt.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

heb 5maanden geleden 1 van mijn bordeauxdoggen
in kunnen laten slapen.
dus ik ben voorzichtig genoeg geloof me (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Florus, dat zei Wouter ook al, alleen de praktijk is vaak anders.

Hond netjes aan de riem, andere hond doet vervelend, hond valt uit, riem breekt.
Onze hond verscheurt bijna het andere hondje, drie dagen in coma bij dierenarts, eigenaar springt er tussen, wordt vol in zijn hand gebeten.

Wij netjes naar politie, alles uitgelegd.
Ja meneer jammer dan als de riem breekt kunt u er ook niks aan doen, prettige avond nog verder, en klaar.

Verder is het trouwens wel zo dat als ik mijn hond aan de riem heb en jij komt te dicht langs en hij bijt je in je flikker, heb je geen poot om op te staan. Mits de riem natuurlijk geen 10 meter lang is.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Blijkbaar heb je gewoon mazzel gehad dat deze 'wetsdienaars' het wetboek niet zo goed kennen en die ander er geen werk van heeft gemaakt, anders was het gewoon doei doei hondje, hoe lullig het ook is!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

tutuur schreef:Blijkbaar heb je gewoon mazzel gehad dat deze 'wetsdienaars' het wetboek niet zo goed kennen en die ander er geen werk van heeft gemaakt, anders was het gewoon doei doei hondje, hoe lullig het ook is!
Tuurlijk was jij erbij (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ed87
Berichten: 297
Lid geworden op: do 19 mei 2011 20:21

dit is klinkklare onzin! waarom denk je dat mensen vaak hun hond moeten laten inslapen als deze mensen aanvalt/bijt..... als eigenaar ben je er gewoon voor verantwoordelijk om te zorgen dat jou hond geen onschuldige mensen kan aanvallen.... of je riem nou breekt of niet als jou hond zo agressief is dat deze mensen bijt is er bij de opvoeding al heel wat mis gegaan...

maar goed... daar ging het niet over... die hond had niet zoveel verkeerd gedaan...het ging over die gekke vent die xabre naar de strot vloog en dat is veel erger.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gaan we weer |:

Wet is wet, het staat er toch letterlijk of ben je nu echt zo achtelijk?
Zeg ik dat het niet gebeurd is? NEE!
Ik zeg alleen dat je mazzel hebt gehad...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ed87 schreef:dit is klinkklare onzin! waarom denk je dat mensen vaak hun hond moeten laten inslapen als deze mensen aanvalt/bijt..... als eigenaar ben je er gewoon voor verantwoordelijk om te zorgen dat jou hond geen onschuldige mensen kan aanvallen.... of je riem nou breekt of niet als jou hond zo agressief is dat deze mensen bijt is er bij de opvoeding al heel wat mis gegaan...

maar goed... daar ging het niet over... die hond had niet zoveel verkeerd gedaan...het ging over die gekke vent die xabre naar de strot vloog en dat is veel erger.
Klopt, alleen leer je ook dat je er nooit tussen moet springen, en je bent moreel altijd verantwoordelijk voor jouw dieren, alleen als een andere hond jouw hond aanvalt en die haalt terug uit en de riem breekt is nog altijd overmacht. De wet is namelijk niet altijd zwart wit he.

En die vent is natuurlijk ook niet wijs, of die man is gewoon ontzettend geschrokken dat zijn hond ontsnapte en onder een auto rende, die zal ook stijf hebben gestaan van schrik en heeft nu misschien wel spijt van zijn reactie.
Ik keur zijn gedrag ook absoluut niet goed.
Maar ik zou in zon geval samen met een ander even teruggaan om te kijken of het inderdaad een grote asshole is, of misschien dat de adrenaline een grote rol heeft gespeeld.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

tutuur schreef:Gaan we weer |:

Wet is wet, het staat er toch letterlijk of ben je nu echt zo achtelijk?
Zeg ik dat het niet gebeurd is? NEE!
Ik zeg alleen dat je mazzel hebt gehad...
Laten we het erop houden dat ik achterlijk ben he en jij altijd gelijk hebt, goed, hoeven wij nooit meer ergens over te discussieren, want ik snap niet dat jij op achterlijken wilt reageren

Goed knulletje (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie