ACT: Algemeen Chat Topic
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
320 pk, laguna BTCC
En nee, daar zat geen waaier op.
En nee, daar zat geen waaier op.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Als je 'm flink toeren laat draaien kom je een heel eind, maar dan krijg je idd een 8uren blokMerijn schreef:Zonder turbo, Tuur?? Zou me verbazen...
320 pk , btcc laguna (F7R). Dezelfde motor werd ook gebruikt in de grA clio, 19 grA, clio maxi en maxi megane.
En weet je wat het fijne is ?
•600/900/1000kms evolution dependent between rebuilds and 75.000 £ each.
En weet je wat het fijne is ?
•600/900/1000kms evolution dependent between rebuilds and 75.000 £ each.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Net wat Jo zegt, dan heb je een weekend blokMaarten-Jan schreef:320 pk, laguna BTCC
En nee, daar zat geen waaier op.
quali en twee wedstrijdjes en je mag weer 150.000 euro investeren, geloof niet dat dat de bedoeling was.
Beetje sodomo draait 250/270 pk en dat is al een urenblok.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Sodemo maakte indd de btcc motoren toendertijd, vermogen max 320pk.
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44 ... emo2-1.jpg[/img]
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44 ... Sodemo.jpg[/img]
Een duitser die wel eens spullen komt halen bij JP heeft een ex Jason Plato BTCC auto die verteld er wel eens over
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44 ... _x_550.jpg[/img]
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44 ... _550-1.jpg[/img]
Auto is door williamsF1 ontwikkeld en de motoren kwamen van sodemo af.
Echt een mooie klasse was dat!
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44 ... emo2-1.jpg[/img]
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44 ... Sodemo.jpg[/img]
Een duitser die wel eens spullen komt halen bij JP heeft een ex Jason Plato BTCC auto die verteld er wel eens over
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44 ... _x_550.jpg[/img]
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44 ... _550-1.jpg[/img]
Auto is door williamsF1 ontwikkeld en de motoren kwamen van sodemo af.
Echt een mooie klasse was dat!
Racing is the best way to convert money into noise
Je kan Sodemo gaan bezoeken, ze doen nog steeds veel met renault maar ook met heel veel andere merken. Meestal allemaal custom spullen. Het bedrijf is ook volledig vernieuwd sinds enkele jaren en allemaal top gereedschap/machinerie.
http://www.sodemo.com/accueil-1.html
http://www.sodemo.com/accueil-1.html
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
hee stelletje zeurders jullie pakken gewoon de verkeerde blokken
350+ en 400+ PK is no problem uit een atmo blok.
het mooie is dat het ook nog eens betrouwbare PK`S zijn.
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... volvo4.jpg[/img]
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... volvo3.jpg[/img]
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... volvo2.jpg[/img]
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... volvo1.jpg[/img]
350+ en 400+ PK is no problem uit een atmo blok.
het mooie is dat het ook nog eens betrouwbare PK`S zijn.
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... volvo4.jpg[/img]
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... volvo3.jpg[/img]
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... volvo2.jpg[/img]
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... volvo1.jpg[/img]
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Vandaag een mooie ster + scheur in mijn voorruit opgelopen. Valt niet onder mijn verzekering. Dus moet ik nu op zoek naar een toko voor het vervangen van de ruit. Ik neem aan dat Carglass lekker duur is? Heeft iemand tips over bedrijven die goed werk leveren (voor weinig!). Liefst in Drenthe of omgeving Leuven.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja zelf doen is goedkoper
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Mark, uit een 2.0??
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
2.3 staat op de folderLuco/Alpine-racer schreef:Mark, uit een 2.0??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja 2,3-3,0 up to 350bhp, ja lekker vaagGeert schreef:2.3 staat op de folderLuco/Alpine-racer schreef:Mark, uit een 2.0??
dus die 350 komt echt niet uit de 2,3
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Het is zelf te doen. Bij Opdam rekenen ze tussen de 25 en 50 euro voor een gebruikte ruit. Er bestaat een speciale kit om een gebruikte ruit erin te plakken. Loshalen doe je met een speciaal draadje. Dan moet je ook nog de sponning grondig schoonmaken. Ik heb het wel een keer gezien, maar zelf niet gedaan.Arjen schreef:Vandaag een mooie ster + scheur in mijn voorruit opgelopen. Valt niet onder mijn verzekering. Dus moet ik nu op zoek naar een toko voor het vervangen van de ruit. Ik neem aan dat Carglass lekker duur is? Heeft iemand tips over bedrijven die goed werk leveren (voor weinig!). Liefst in Drenthe of omgeving Leuven.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Heb geen tijd en zin om het zelf te doen. Ik heb altijd begrepen dat er gigantische prijsverschillen zitten tussen alle bedrijven. Maar het is allemaal net zo ondoorzichtig als de telecommarkt. Neregens staan prijzen.
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald bedrijf?
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald bedrijf?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Die 350PK komt er echt niet uit bij 6000 RPM zonder turbo, daar heb je gewoon het slagvolume niet voor. enkel door toeren te draaien kun je de winst pakken en toeren draaien is zuigersnelheid maken dus dan mag ie na een raceweekend gewoon uit elkaar.Luco/Alpine-racer schreef:ja 2,3-3,0 up to 350bhp, ja lekker vaagGeert schreef:2.3 staat op de folderLuco/Alpine-racer schreef:Mark, uit een 2.0??
dus die 350 komt echt niet uit de 2,3
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja sorry hoor, maar als je geen zin hebt om het zelf te doen moet je ook niet klagen dat het duur is, gewoon carglass/autotaalglas bellen en een prijsopgaaf vragen, je kan er diverse bellen heArjen schreef:Heb geen tijd en zin om het zelf te doen. Ik heb altijd begrepen dat er gigantische prijsverschillen zitten tussen alle bedrijven. Maar het is allemaal net zo ondoorzichtig als de telecommarkt. Neregens staan prijzen.
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald bedrijf?
gouden gids
enz enz
staan er genoeg in
carglass Edit Autotaalglas bevalt mij altijd prima, komen zelfs aan huis, werken netjes en correct en prijs is concurerend.
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op vr 9 dec 2011 20:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Twingo hier had vorig jaar een beste ster in de ruit. Verzekeringswerk, en we moesten naar Carglass of Autotaalglas.
Carglass slechte verhalen over gehoord. (lakschade aan A-stijl etc). Autotaalglas werd het, leenauto (Cooper One) mee en verder dus verzekeringswerk.
Ster in ruit van de Clio op eigen kosten laten vullen bij de dealer.
Áls je naar een glasboer moet zou ik zeker Autotaalglas doen, maargoed
Carglass slechte verhalen over gehoord. (lakschade aan A-stijl etc). Autotaalglas werd het, leenauto (Cooper One) mee en verder dus verzekeringswerk.
Ster in ruit van de Clio op eigen kosten laten vullen bij de dealer.
Áls je naar een glasboer moet zou ik zeker Autotaalglas doen, maargoed
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ik heb ook goede ervaring met autotaalglas. De voorruit van de clio daar laten vervangen na het wegkoppen van een steen met 170km/u
de 3,2 versie levert gewoon effe 400Pk en 400Nm
gaan ook nog eens lang mee en draaien hoge toereniets van 10K was aardig normaal volgens de eigenaar van het bedrijf.
kheb behoorlijk lang met hem gesproken en deze 3,2 onderblokken laat hij zelf gieten.
motoren worden voornamelijk gebruikt voor ralleycross en autocross.
en blijven gewoon heel.
wel effe na een raceseizoen laten nazien.
gaan ook nog eens lang mee en draaien hoge toereniets van 10K was aardig normaal volgens de eigenaar van het bedrijf.
kheb behoorlijk lang met hem gesproken en deze 3,2 onderblokken laat hij zelf gieten.
motoren worden voornamelijk gebruikt voor ralleycross en autocross.
en blijven gewoon heel.
wel effe na een raceseizoen laten nazien.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Gelul, oude ruit verwijderen en nieuwe plaatsen koste me 190 euro, kwamen ze nog hier doen ookWouter de Wit schreef:maar als je zelf moet betalen, dan zijn Carglass en Autotaalglas vaak heel duur.
(omdat ze anders niet tot 80% korting kunnen geven aan verzekeraars )
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
dat was dus in 1995 dit zijn zwaar doorontwikkelde motoren met de daarbij behorende PK`s
manches zijn idd wel kort maar een heel seizoen racen dan loopt zon motor dus gewoon betrouwbaar en is bloedsnel.
manches zijn idd wel kort maar een heel seizoen racen dan loopt zon motor dus gewoon betrouwbaar en is bloedsnel.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja laten nazien en gelijk een revisie, als je boven de 100 pk per liter gaat en zeker met die toerentallen zijn het gewoon urenmotoren mark.mark 5t schreef:de 3,2 versie levert gewoon effe 400Pk en 400Nm
gaan ook nog eens lang mee en draaien hoge toereniets van 10K was aardig normaal volgens de eigenaar van het bedrijf.
kheb behoorlijk lang met hem gesproken en deze 3,2 onderblokken laat hij zelf gieten.
motoren worden voornamelijk gebruikt voor ralleycross en autocross.
en blijven gewoon heel.
wel effe na een raceseizoen laten nazien.
De ene wat betrouwbaarder als de andere, maar als je gaat rekenen was 320 pk uit 2 liter
dat is 160 pk per liter
die volvo s dan 3,2 * 160 = 512 pk
Dus bij lange niet wat sodemo uit de 2.0 haalde, dus zal inderdaad wat betrouwbaarder zijn.
Maar ja iets met appels en peren.
bmw haalt uit een 3,2 ook 420 krukas pk's.
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op vr 9 dec 2011 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Leuke pressmap Jo! Zie dat TWR aan mee werkt of genoemd staat
In 1995 was de BTCC nog in volle bloei, de laguna's hadden toen nog ''gewone'' voorschermen en dubbele remklauwen voorzijde. Ze reden toen nog in de mooie geel/blauwe leviries.
Hier een foto ervan met Will Hoy achter het stuurwiel in 1995:
[img]http://gallery.brit-cars.com/data//789/ ... 2_277b.jpg[/img]
Voor de autosport liefhebbers hier een hele mooie fotostream op flickr
http://www.flickr.com/photos/antsphoto/ ... otostream/
In 1995 was de BTCC nog in volle bloei, de laguna's hadden toen nog ''gewone'' voorschermen en dubbele remklauwen voorzijde. Ze reden toen nog in de mooie geel/blauwe leviries.
Hier een foto ervan met Will Hoy achter het stuurwiel in 1995:
[img]http://gallery.brit-cars.com/data//789/ ... 2_277b.jpg[/img]
Voor de autosport liefhebbers hier een hele mooie fotostream op flickr
http://www.flickr.com/photos/antsphoto/ ... otostream/
Racing is the best way to convert money into noise
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Er rijd een ex 850 in de dnrt, alleen met een 5 cilinder erin.-jo- schreef:ik vind die 850 btcc estate echt uberuberuber.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Die hele BTCC uit de jaren 90 blijft echt geweldig Ik weet het kampioensjaar nog heel goed, toen heb ik elke btcc race gekeken
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Hier foto's van de nieuwe eigenaar van de BTCC ex Jason Plato auto.-jo- schreef:en wij maar knoeien met voorschermen, stuuruitslag enz. Zie de wielen van die dingen zitten man
Dit is bouwjaar 1999 met volgende specs:
Ontwikkelaar: Williams F1 Team
Typ: Laguna BTCC
Motor: Sodemo
Inhoud: 2000ccm
Vermogen: 308 Pk / 220 KW
Gewicht: 975 KG
Ophanging: Penske
Bak: Williams/Hewland
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44 ... laguna.jpg[/img]
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44 ... mick10.jpg[/img]
Hier zijn de schermen al een beetje aangepast zeg maar
@ Maarten-Jan
bekijk de photostream maar eens, Heel veel foto's uit de jaren 90! Ook veel van de BTCC
Racing is the best way to convert money into noise
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik ben al aan het kijken
deze bedoel je Jo?
[img]http://www.blenheimgang.com/wp-content/ ... -BTCC1.jpg[/img]
het blijven stuk voor stuk harde plasser auto's, dat geldt ook zeker voor die S40 van de latere jaren !
Wel echt uber bruut dat die duitser een ex- auto heeft, Daan ! Van die Nescafe livery heb ik ongeveer 10 jaar een poster van boven mijn bed gehad, echt een droomauto !
[img]http://www.blenheimgang.com/wp-content/ ... -BTCC1.jpg[/img]
het blijven stuk voor stuk harde plasser auto's, dat geldt ook zeker voor die S40 van de latere jaren !
Wel echt uber bruut dat die duitser een ex- auto heeft, Daan ! Van die Nescafe livery heb ik ongeveer 10 jaar een poster van boven mijn bed gehad, echt een droomauto !