ACT: Algemeen Chat Topic

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

320 pk, laguna BTCC :)

En nee, daar zat geen waaier op.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Merijn schreef:Zonder turbo, Tuur?? Zou me verbazen...
Als je 'm flink toeren laat draaien kom je een heel eind, maar dan krijg je idd een 8uren blok ;)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

320 pk , btcc laguna (F7R). Dezelfde motor werd ook gebruikt in de grA clio, 19 grA, clio maxi en maxi megane.

En weet je wat het fijne is ?


•600/900/1000kms evolution dependent between rebuilds and 75.000 £ each.

:smile:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:320 pk, laguna BTCC :)

En nee, daar zat geen waaier op.
Net wat Jo zegt, dan heb je een weekend blok
quali en twee wedstrijdjes en je mag weer 150.000 euro investeren, geloof niet dat dat de bedoeling was.

Beetje sodomo draait 250/270 pk en dat is al een urenblok.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Sodemo maakte indd de btcc motoren toendertijd, vermogen max 320pk.

[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44 ... emo2-1.jpg[/img]
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44 ... Sodemo.jpg[/img]

Een duitser die wel eens spullen komt halen bij JP heeft een ex Jason Plato BTCC auto die verteld er wel eens over :worship:

[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44 ... _x_550.jpg[/img]
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44 ... _550-1.jpg[/img]

Auto is door williamsF1 ontwikkeld en de motoren kwamen van sodemo af.
Echt een mooie klasse was dat!
Racing is the best way to convert money into noise
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Je kan Sodemo gaan bezoeken, ze doen nog steeds veel met renault maar ook met heel veel andere merken. Meestal allemaal custom spullen. Het bedrijf is ook volledig vernieuwd sinds enkele jaren en allemaal top gereedschap/machinerie.

http://www.sodemo.com/accueil-1.html
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hee stelletje zeurders jullie pakken gewoon de verkeerde blokken
350+ en 400+ PK is no problem uit een atmo blok.

het mooie is dat het ook nog eens betrouwbare PK`S zijn.

[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... volvo4.jpg[/img]

[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... volvo3.jpg[/img]

[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... volvo2.jpg[/img]

[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... volvo1.jpg[/img]
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Vandaag een mooie ster + scheur in mijn voorruit opgelopen. Valt niet onder mijn verzekering. Dus moet ik nu op zoek naar een toko voor het vervangen van de ruit. Ik neem aan dat Carglass lekker duur is? Heeft iemand tips over bedrijven die goed werk leveren (voor weinig!). Liefst in Drenthe of omgeving Leuven.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Mooie opstelling van de injectors op dat volvo blok! Sodemo had het ook zo maar dan meer weggewerkt. (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ja zelf doen is goedkoper :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Mark, uit een 2.0??
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:Mark, uit een 2.0??
2.3 staat op de folder
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Geert schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Mark, uit een 2.0??
2.3 staat op de folder
ja 2,3-3,0 up to 350bhp, ja lekker vaag
dus die 350 komt echt niet uit de 2,3
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Arjen schreef:Vandaag een mooie ster + scheur in mijn voorruit opgelopen. Valt niet onder mijn verzekering. Dus moet ik nu op zoek naar een toko voor het vervangen van de ruit. Ik neem aan dat Carglass lekker duur is? Heeft iemand tips over bedrijven die goed werk leveren (voor weinig!). Liefst in Drenthe of omgeving Leuven.
Het is zelf te doen. Bij Opdam rekenen ze tussen de 25 en 50 euro voor een gebruikte ruit. Er bestaat een speciale kit om een gebruikte ruit erin te plakken. Loshalen doe je met een speciaal draadje. Dan moet je ook nog de sponning grondig schoonmaken. Ik heb het wel een keer gezien, maar zelf niet gedaan.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Heb geen tijd en zin om het zelf te doen. Ik heb altijd begrepen dat er gigantische prijsverschillen zitten tussen alle bedrijven. Maar het is allemaal net zo ondoorzichtig als de telecommarkt. Neregens staan prijzen.

Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald bedrijf?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Luco/Alpine-racer schreef:
Geert schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Mark, uit een 2.0??
2.3 staat op de folder
ja 2,3-3,0 up to 350bhp, ja lekker vaag
dus die 350 komt echt niet uit de 2,3
Die 350PK komt er echt niet uit bij 6000 RPM zonder turbo, daar heb je gewoon het slagvolume niet voor. enkel door toeren te draaien kun je de winst pakken en toeren draaien is zuigersnelheid maken dus dan mag ie na een raceweekend gewoon uit elkaar. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Arjen schreef:Heb geen tijd en zin om het zelf te doen. Ik heb altijd begrepen dat er gigantische prijsverschillen zitten tussen alle bedrijven. Maar het is allemaal net zo ondoorzichtig als de telecommarkt. Neregens staan prijzen.

Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald bedrijf?
Ja sorry hoor, maar als je geen zin hebt om het zelf te doen moet je ook niet klagen dat het duur is, gewoon carglass/autotaalglas bellen en een prijsopgaaf vragen, je kan er diverse bellen he
google
gouden gids
enz enz
staan er genoeg in

carglass Edit Autotaalglas bevalt mij altijd prima, komen zelfs aan huis, werken netjes en correct en prijs is concurerend.
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op vr 9 dec 2011 20:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Merijn heeft geloof ik een mindere ervaring met een glazenzetter toen de ruit in zijn 5 geplaatst werd, misschien heeft hij goed advies ;-)
Racing is the best way to convert money into noise
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Twingo hier had vorig jaar een beste ster in de ruit. Verzekeringswerk, en we moesten naar Carglass of Autotaalglas.

Carglass slechte verhalen over gehoord. (lakschade aan A-stijl etc). Autotaalglas werd het, leenauto (Cooper One) mee en verder dus verzekeringswerk.

Ster in ruit van de Clio op eigen kosten laten vullen bij de dealer.

Áls je naar een glasboer moet zou ik zeker Autotaalglas doen, maargoed :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Ik heb ook goede ervaring met autotaalglas. De voorruit van de clio daar laten vervangen na het wegkoppen van een steen met 170km/u :lol:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

maar als je zelf moet betalen, dan zijn Carglass en Autotaalglas vaak heel duur.

(omdat ze anders niet tot 80% korting kunnen geven aan verzekeraars ;) )
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

de 3,2 versie levert gewoon effe 400Pk en 400Nm

gaan ook nog eens lang mee en draaien hoge toereniets van 10K was aardig normaal volgens de eigenaar van het bedrijf.

kheb behoorlijk lang met hem gesproken en deze 3,2 onderblokken laat hij zelf gieten.

motoren worden voornamelijk gebruikt voor ralleycross en autocross.
en blijven gewoon heel.

wel effe na een raceseizoen laten nazien.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Auto en rallycross zijn wel altijd maar hele korte marches, niet echt vergelijkbaar met 2uur full attack op circuit toch?
Racing is the best way to convert money into noise
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Wouter de Wit schreef:maar als je zelf moet betalen, dan zijn Carglass en Autotaalglas vaak heel duur.

(omdat ze anders niet tot 80% korting kunnen geven aan verzekeraars ;) )
Gelul, oude ruit verwijderen en nieuwe plaatsen koste me 190 euro, kwamen ze nog hier doen ook
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dat was dus in 1995 dit zijn zwaar doorontwikkelde motoren met de daarbij behorende PK`s

manches zijn idd wel kort maar een heel seizoen racen dan loopt zon motor dus gewoon betrouwbaar en is bloedsnel.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mark 5t schreef:de 3,2 versie levert gewoon effe 400Pk en 400Nm

gaan ook nog eens lang mee en draaien hoge toereniets van 10K was aardig normaal volgens de eigenaar van het bedrijf.

kheb behoorlijk lang met hem gesproken en deze 3,2 onderblokken laat hij zelf gieten.

motoren worden voornamelijk gebruikt voor ralleycross en autocross.
en blijven gewoon heel.

wel effe na een raceseizoen laten nazien.
Ja laten nazien en gelijk een revisie, als je boven de 100 pk per liter gaat en zeker met die toerentallen zijn het gewoon urenmotoren mark.
De ene wat betrouwbaarder als de andere, maar als je gaat rekenen was 320 pk uit 2 liter
dat is 160 pk per liter
die volvo s dan 3,2 * 160 = 512 pk
Dus bij lange niet wat sodemo uit de 2.0 haalde, dus zal inderdaad wat betrouwbaarder zijn.

Maar ja iets met appels en peren.

bmw haalt uit een 3,2 ook 420 krukas pk's.
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op vr 9 dec 2011 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik vind die 850 btcc estate echt uberuberuber.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Leuke pressmap Jo! Zie dat TWR aan mee werkt of genoemd staat ;-)
In 1995 was de BTCC nog in volle bloei, de laguna's hadden toen nog ''gewone'' voorschermen en dubbele remklauwen voorzijde. Ze reden toen nog in de mooie geel/blauwe leviries.
Hier een foto ervan met Will Hoy achter het stuurwiel in 1995:
[img]http://gallery.brit-cars.com/data//789/ ... 2_277b.jpg[/img]

Voor de autosport liefhebbers hier een hele mooie fotostream op flickr
http://www.flickr.com/photos/antsphoto/ ... otostream/
Racing is the best way to convert money into noise
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

en wij maar knoeien met voorschermen, stuuruitslag enz. Zie de wielen van die dingen zitten man :worship:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-jo- schreef:ik vind die 850 btcc estate echt uberuberuber.
Er rijd een ex 850 in de dnrt, alleen met een 5 cilinder erin.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Die hele BTCC uit de jaren 90 blijft echt geweldig :smile: Ik weet het kampioensjaar nog heel goed, toen heb ik elke btcc race gekeken :smile:
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

-jo- schreef:en wij maar knoeien met voorschermen, stuuruitslag enz. Zie de wielen van die dingen zitten man :worship:
Hier foto's van de nieuwe eigenaar van de BTCC ex Jason Plato auto.
Dit is bouwjaar 1999 met volgende specs:
Ontwikkelaar: Williams F1 Team
Typ: Laguna BTCC
Motor: Sodemo
Inhoud: 2000ccm
Vermogen: 308 Pk / 220 KW
Gewicht: 975 KG
Ophanging: Penske
Bak: Williams/Hewland

[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44 ... laguna.jpg[/img]
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44 ... mick10.jpg[/img]

Hier zijn de schermen al een beetje aangepast zeg maar ;-)

@ Maarten-Jan
bekijk de photostream maar eens, Heel veel foto's uit de jaren 90! Ook veel van de BTCC :p
Racing is the best way to convert money into noise
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ik ben al aan het kijken (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

deze bedoel je Jo?
[img]http://www.blenheimgang.com/wp-content/ ... -BTCC1.jpg[/img]


het blijven stuk voor stuk harde plasser auto's, dat geldt ook zeker voor die S40 van de latere jaren !
Wel echt uber bruut dat die duitser een ex- auto heeft, Daan ! Van die Nescafe livery heb ik ongeveer 10 jaar een poster van boven mijn bed gehad, echt een droomauto ! :smoke:
Plaats reactie