Zeg nee tegen km heffing site is online
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik hoor hier eigenlijk niks over rekeningrijden.
Weet niet of mensen al wat feiten hebben opgezocht.
Maar hier een rekenvoorbeeldje van de Patrol.
In 2018 zullen er geen files meer zijn, want bijna niemand kan meer een auto betalen.
Rekenvoorbeeld van mijn auto
Nu kost die 360 euro aan MRB
BPM kreeg ik terug, is grijs kenteken
Dus van de kosten nu in 2009 naar de kosten in 2014 is een verschil van 1900%
De patrol kost dan in 2014 iets van 6700 euro bij 50k km en in 2018 19.400 euro bij 50k km
Dat is dan nog eens 300% verhoging in vier jaar.
Ze zijn echt van god los
Dat betekent dus dat als ik 1600 uur per jaar werk en de extra kosten moet dekken ik dus 12 euro per uur bovenop het tarief moet doen.
Ze helpen dit land echt naar de klote.
Ze MOETEN gestopt worden.
Hier nog wat feitjes
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=16837
http://www.redonzeprivacy.nl
Weet niet of mensen al wat feiten hebben opgezocht.
Maar hier een rekenvoorbeeldje van de Patrol.
In 2018 zullen er geen files meer zijn, want bijna niemand kan meer een auto betalen.
Rekenvoorbeeld van mijn auto
Nu kost die 360 euro aan MRB
BPM kreeg ik terug, is grijs kenteken
Dus van de kosten nu in 2009 naar de kosten in 2014 is een verschil van 1900%
De patrol kost dan in 2014 iets van 6700 euro bij 50k km en in 2018 19.400 euro bij 50k km
Dat is dan nog eens 300% verhoging in vier jaar.
Ze zijn echt van god los
Dat betekent dus dat als ik 1600 uur per jaar werk en de extra kosten moet dekken ik dus 12 euro per uur bovenop het tarief moet doen.
Ze helpen dit land echt naar de klote.
Ze MOETEN gestopt worden.
Hier nog wat feitjes
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=16837
http://www.redonzeprivacy.nl
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op vr 20 nov 2009 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Als we niet massaal gaan protesteren komt het er gewoon.
5gtt is hier van voor 87, maar daar gaat het niet om.
5gtt is hier van voor 87, maar daar gaat het niet om.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik heb hier en daar ook al wat aangehoord inderdaad.. tot die tijd blijf ik lekker 1 op 2 op LPG rijden met de Dodge met 6% CO uitstoot... wat een stelletje idioten..
Ik denk dat het nog even genieten wordt van wat er nu nog is.. hoop toch echt even niet dat dit door gaat komen allemaal.
Ach, daarbij.. bij de 19 16V valt alle electronica van alle kanten uit.. dus dat kastje zal 't 80% van de tijd ook wel niet doen
Ik denk dat het nog even genieten wordt van wat er nu nog is.. hoop toch echt even niet dat dit door gaat komen allemaal.
Ach, daarbij.. bij de 19 16V valt alle electronica van alle kanten uit.. dus dat kastje zal 't 80% van de tijd ook wel niet doen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja en dan ben je een misdadiger en nog met omgekeerde bewijslast ook.
4 jaar gevangenisstraf of boetes van 18.000 euro zijn dan normaal
4 jaar gevangenisstraf of boetes van 18.000 euro zijn dan normaal
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Klopt ja.. moet ik voor die tijd maar eens wat betrouwbaars gaan zoeken danLuco/Alpine-racer schreef:Ja en dan ben je een misdadiger en nog met omgekeerde bewijslast ook.
4 jaar gevangenisstraf of boetes van 18.000 euro zijn dan normaal
Tja.. het is gewoon belachelijk allemaal, sowieso het idee dat er zo'n ding in JE auto zit die alles bijhoud.. ik wil gewoon ongestoord midden in de nacht na een avond sleutelen met 200+ snel naar huis zonder dat ik de volgende dag gebeld wordt of dat niet minder kon.. privacy noemen ze dat toch ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Juist, daarom moeten we met zijn allen in actie komen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Volgens meneer Eurlings zou 57% van de mensen goedkoper uit zijn.
Nou, mooi niet dus.
Voor de clio betaal ik nu per jaar 368 euro wegenbelasting.
Met een tarief van 0,03 euro, zou je dan dus 12.266km kunnen rijden.
Echter, ik rij er nu nog 15.000 per jaar (binnen NL) en zodra ik hier thuis de keet heb verlaten begin 2010 wordt het nog wat verder richting werk knallen.
Dan gaat het tarief geleidelijk ook nog eens naar 6,7 cent. wat neerkomt op een 'break-even' van 5492km.
Lekker bezig regering.
Daarnaast heb ik nu al een gruwelijke hekel aan een systeem dat volgt waar je bent, hoe hard je rijdt etc... En aangezien ik vast niet de enige ben, kan de handel in het omzeilen van dit systeem lekker groot worden.
Even het kastje in de garage aan de 12V leggen, en fijn met de auto rond knarren. Elke maand even de kilometerstand terugdraaien om het kloppend te maken (ja hoor, de auto staat altijd in de garage..)
Dit systeem is gedoemd te mislukken, en ik hoop van harte dat dat ook gaat gebeuren.
Nou, mooi niet dus.
Voor de clio betaal ik nu per jaar 368 euro wegenbelasting.
Met een tarief van 0,03 euro, zou je dan dus 12.266km kunnen rijden.
Echter, ik rij er nu nog 15.000 per jaar (binnen NL) en zodra ik hier thuis de keet heb verlaten begin 2010 wordt het nog wat verder richting werk knallen.
Dan gaat het tarief geleidelijk ook nog eens naar 6,7 cent. wat neerkomt op een 'break-even' van 5492km.
Lekker bezig regering.
Daarnaast heb ik nu al een gruwelijke hekel aan een systeem dat volgt waar je bent, hoe hard je rijdt etc... En aangezien ik vast niet de enige ben, kan de handel in het omzeilen van dit systeem lekker groot worden.
Even het kastje in de garage aan de 12V leggen, en fijn met de auto rond knarren. Elke maand even de kilometerstand terugdraaien om het kloppend te maken (ja hoor, de auto staat altijd in de garage..)
Dit systeem is gedoemd te mislukken, en ik hoop van harte dat dat ook gaat gebeuren.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik zou ook denken dat het niet al te moeilijk is om die rommel te omzeilen, maar wat nou als de politie je aanhoud en gaat controleren of jij je wel aan de regeltjes houd met dat klote kastje ?Adinsx schreef:Volgens meneer Eurlings zou 57% van de mensen goedkoper uit zijn.
Nou, mooi niet dus.
Voor de clio betaal ik nu per jaar 368 euro wegenbelasting.
Met een tarief van 0,03 euro, zou je dan dus 12.266km kunnen rijden.
Echter, ik rij er nu nog 15.000 per jaar (binnen NL) en zodra ik hier thuis de keet heb verlaten begin 2010 wordt het nog wat verder richting werk knallen.
Dan gaat het tarief geleidelijk ook nog eens naar 6,7 cent. wat neerkomt op een 'break-even' van 5492km.
Lekker bezig regering.
Daarnaast heb ik nu al een gruwelijke hekel aan een systeem dat volgt waar je bent, hoe hard je rijdt etc... En aangezien ik vast niet de enige ben, kan de handel in het omzeilen van dit systeem lekker groot worden.
Even het kastje in de garage aan de 12V leggen, en fijn met de auto rond knarren. Elke maand even de kilometerstand terugdraaien om het kloppend te maken (ja hoor, de auto staat altijd in de garage..)
Dit systeem is gedoemd te mislukken, en ik hoop van harte dat dat ook gaat gebeuren.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dan ben je echt zwaar de lul, dit systeem mag er dus nooit komen.
Buiten de heffing vergeten we ven dat de provincie de huidige opcenten gaat missen en die mag compenseren, dus worden we dubbel genaaid, snap niet dat we het allemaal pikken.
Buiten de heffing vergeten we ven dat de provincie de huidige opcenten gaat missen en die mag compenseren, dus worden we dubbel genaaid, snap niet dat we het allemaal pikken.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gewoon 220v erop... word je aangehouden... tja hij dut 't nie meer... nieuw kastje weer 220v erop.....Ronald1916V schreef:Ik zou ook denken dat het niet al te moeilijk is om die rommel te omzeilen, maar wat nou als de politie je aanhoud en gaat controleren of jij je wel aan de regeltjes houd met dat k*%$e kastje ?Adinsx schreef:Volgens meneer Eurlings zou 57% van de mensen goedkoper uit zijn.
Nou, mooi niet dus.
Voor de clio betaal ik nu per jaar 368 euro wegenbelasting.
Met een tarief van 0,03 euro, zou je dan dus 12.266km kunnen rijden.
Echter, ik rij er nu nog 15.000 per jaar (binnen NL) en zodra ik hier thuis de keet heb verlaten begin 2010 wordt het nog wat verder richting werk knallen.
Dan gaat het tarief geleidelijk ook nog eens naar 6,7 cent. wat neerkomt op een 'break-even' van 5492km.
Lekker bezig regering.
Daarnaast heb ik nu al een gruwelijke hekel aan een systeem dat volgt waar je bent, hoe hard je rijdt etc... En aangezien ik vast niet de enige ben, kan de handel in het omzeilen van dit systeem lekker groot worden.
Even het kastje in de garage aan de 12V leggen, en fijn met de auto rond knarren. Elke maand even de kilometerstand terugdraaien om het kloppend te maken (ja hoor, de auto staat altijd in de garage..)
Dit systeem is gedoemd te mislukken, en ik hoop van harte dat dat ook gaat gebeuren.
Laatst gewijzigd door Vos op wo 18 nov 2009 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik gok dat er binnen 1 maand kastjes op Marktplaats staan om de boel te omzeilen. Alles wat door een mens gemaakt wordt kan ook weer door een mens om zeep geholpen worden
En als ze bijvoorbeeld ook de APK-keuring gebruiken om kilometerstanden te controleren dan trek je toch gewoon ff de stekker van de sensor. Gebruik je gewoon je DomDom als km teller/snelheidsmeter.
Van de andere kant.............voor die 0,03 per KM kan ik dus 43000km per jaar rijden om even duur uit te zijn dan dat ik nu ben met de Safrane. Alles minder is dus verdienen. Laat maar komen zeg ik!
En als ze bijvoorbeeld ook de APK-keuring gebruiken om kilometerstanden te controleren dan trek je toch gewoon ff de stekker van de sensor. Gebruik je gewoon je DomDom als km teller/snelheidsmeter.
Van de andere kant.............voor die 0,03 per KM kan ik dus 43000km per jaar rijden om even duur uit te zijn dan dat ik nu ben met de Safrane. Alles minder is dus verdienen. Laat maar komen zeg ik!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dan zou ik maar eens goed kijken als ik jouw was, die 0,03 is het te verwachte basistarief en zal binnen 4 jaar verdrievoudigen, daarnaast nog toeslagen als je meer co2 uitstoot en dan nog spitstarief erbij, enz enz.Arjen schreef:Ik gok dat er binnen 1 maand kastjes op Marktplaats staan om de boel te omzeilen. Alles wat door een mens gemaakt wordt kan ook weer door een mens om zeep geholpen worden
En als ze bijvoorbeeld ook de APK-keuring gebruiken om kilometerstanden te controleren dan trek je toch gewoon ff de stekker van de sensor. Gebruik je gewoon je DomDom als km teller/snelheidsmeter.
Van de andere kant.............voor die 0,03 per KM kan ik dus 43000km per jaar rijden om even duur uit te zijn dan dat ik nu met de Saf uit ben. Alles minder is dus verdienen. Laat maar komen zeg ik!
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
De enige manier om fatsoenlijk op mijn werk te komen is via de Rijksweg. Helaas is het ook zo dat ik mijn werk helaas niet thuis kan uitvoeren of kwa tijdstippen kan wijzigen.
Voordeel is dan weer wel dat als het meezit ik in 2012 een rijdende auto heb van voor 31 december 1986.
Maar hoe zit het de regeling voor leaserijders ?? Die betalen nu hun MRB via het leasebedrag. Hoe gaat dit in de toekomst nou daadwerkelijk geregeld worden ?? Ik lees daar eigenlijk niets over of worden zij nu ook gedwongen om zo'n kastje te installeren ?? Doet mij overigens wel denken aan de eerste generatie rit-registratie apparatuur met GPS van enkele jaren geleden kwa opzet....
Maar het rare is dat ook LPG-rijders EXTRA worden belast met een milieuheffing ??
Voordeel is dan weer wel dat als het meezit ik in 2012 een rijdende auto heb van voor 31 december 1986.
Maar hoe zit het de regeling voor leaserijders ?? Die betalen nu hun MRB via het leasebedrag. Hoe gaat dit in de toekomst nou daadwerkelijk geregeld worden ?? Ik lees daar eigenlijk niets over of worden zij nu ook gedwongen om zo'n kastje te installeren ?? Doet mij overigens wel denken aan de eerste generatie rit-registratie apparatuur met GPS van enkele jaren geleden kwa opzet....
Maar het rare is dat ook LPG-rijders EXTRA worden belast met een milieuheffing ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik maak me niet eens zo druk om die kilometerprijs al kan ik me wel voorstellen dat er mensen genoeg zijn die daar wel wakker om liggen..
Waar ik eerder aan denk zoals eerder aangegeven dat er zo'n kastje in je auto zit die alles in de gaten houd. ik rijd niet voor niets in een oud lijk omdat ik gewoon wil dat ie meer toeren maakt als ik meer gas geeft met m'n pedaaltje zonder dat daar 10 printplaten tussen zitten..
Als dat ding 15km verderop in de stalling staat wil je toch ook niet dat iedereen weet dat ie daar staat ? omdat dat kastje dat aangeeft ?
Waar ik eerder aan denk zoals eerder aangegeven dat er zo'n kastje in je auto zit die alles in de gaten houd. ik rijd niet voor niets in een oud lijk omdat ik gewoon wil dat ie meer toeren maakt als ik meer gas geeft met m'n pedaaltje zonder dat daar 10 printplaten tussen zitten..
Als dat ding 15km verderop in de stalling staat wil je toch ook niet dat iedereen weet dat ie daar staat ? omdat dat kastje dat aangeeft ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Als de site in de lucht gaat zet ik wel een link neer, protesteren kost je niks
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Naar ik heb begrepen hoef je niet zon GPS in je auto te bouwen als ie van voor januari 1987 is? Oftewel een belastingvrije auto?
Indien ja ben ik blij dat ik er een stuk 6 van heb staan dan
Voor de rest vind ik een systeem waarbij de gebruiker betaald niks mis mee, sorry dat ik het zeg. En degenen die veel kilometers rijden hebben vaak een goed betaalde baan, en het bedrijf kan het wel lijden. En dat bedrijf gaat die extra heffing gewoon doorberekenen aan de afnemer: wij allemaal dus, en is de cirkel weer rond, een beetje dan.
Bekijk het van de zonnige kant, en ga alvast op zoek naar iets leuks, voor erbij. Een 600Sl voor in de zomer bijvoorbeeld. Nu niet te betalen als je m 12 maanden per jaar in de belasting wilt hebben, straks gewoon per kilometer betalen. Gewoon 3 km naar het plaatselijke terras, daar 2 keer voorbijrijden, en gaan zitten
Indien ja ben ik blij dat ik er een stuk 6 van heb staan dan
Voor de rest vind ik een systeem waarbij de gebruiker betaald niks mis mee, sorry dat ik het zeg. En degenen die veel kilometers rijden hebben vaak een goed betaalde baan, en het bedrijf kan het wel lijden. En dat bedrijf gaat die extra heffing gewoon doorberekenen aan de afnemer: wij allemaal dus, en is de cirkel weer rond, een beetje dan.
Bekijk het van de zonnige kant, en ga alvast op zoek naar iets leuks, voor erbij. Een 600Sl voor in de zomer bijvoorbeeld. Nu niet te betalen als je m 12 maanden per jaar in de belasting wilt hebben, straks gewoon per kilometer betalen. Gewoon 3 km naar het plaatselijke terras, daar 2 keer voorbijrijden, en gaan zitten
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Ergens denk ik niet dat de overheid naar de mensen gaat luisteren,tenzij we echt opstandig worden,en landelijk alles plat leggen,om zo duidelijk te maken dat we het er misschien niet zo mee eens zijn,overgens las ik ik
ergens dat we het enige land zijn die dit stomme systeem gaat invoeren.
kijk maar naar de AOW,ondanks de protesten,mogen we toch lekker doorgaan tot we 67 zijn.
ergens dat we het enige land zijn die dit stomme systeem gaat invoeren.
kijk maar naar de AOW,ondanks de protesten,mogen we toch lekker doorgaan tot we 67 zijn.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Daar heb ik ook een oplossing voor. Tegen die tijd woon ik mooi in Plopsaland en daar hebben ze voor zover ik weet geen km heffing.Luco/Alpine-racer schreef:Dan zou ik maar eens goed kijken als ik jouw was, die 0,03 is het te verwachte basistarief en zal binnen 4 jaar verdrievoudigen, daarnaast nog toeslagen als je meer co2 uitstoot en dan nog spitstarief erbij, enz enz.Arjen schreef:Ik gok dat er binnen 1 maand kastjes op Marktplaats staan om de boel te omzeilen. Alles wat door een mens gemaakt wordt kan ook weer door een mens om zeep geholpen worden
En als ze bijvoorbeeld ook de APK-keuring gebruiken om kilometerstanden te controleren dan trek je toch gewoon ff de stekker van de sensor. Gebruik je gewoon je DomDom als km teller/snelheidsmeter.
Van de andere kant.............voor die 0,03 per KM kan ik dus 43000km per jaar rijden om even duur uit te zijn dan dat ik nu met de Saf uit ben. Alles minder is dus verdienen. Laat maar komen zeg ik!
En een veel lager tarief voor de wegenbelasting.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Cannonballenman, kijk eens naar mijn eerste post met rekenvoorbeeld.canonballman schreef:Naar ik heb begrepen hoef je niet zon GPS in je auto te bouwen als ie van voor januari 1987 is? Oftewel een belastingvrije auto?
Indien ja ben ik blij dat ik er een stuk 6 van heb staan dan
Voor de rest vind ik een systeem waarbij de gebruiker betaald niks mis mee, sorry dat ik het zeg. En degenen die veel kilometers rijden hebben vaak een goed betaalde baan, en het bedrijf kan het wel lijden. En dat bedrijf gaat die extra heffing gewoon doorberekenen aan de afnemer: wij allemaal dus, en is de cirkel weer rond, een beetje dan.
Bekijk het van de zonnige kant, en ga alvast op zoek naar iets leuks, voor erbij. Een 600Sl voor in de zomer bijvoorbeeld. Nu niet te betalen als je m 12 maanden per jaar in de belasting wilt hebben, straks gewoon per kilometer betalen. Gewoon 3 km naar het plaatselijke terras, daar 2 keer voorbijrijden, en gaan zitten
Uiteindelijk gaan de afnemers dat betalen.
Wij dus.
Dan wordt je dus 2 keer genaaid.
Plus dat de kosten niet evenredig zijn.
Als je een auto hebt die bv 2 keer zoveel co uitstoot is de km heffing 6,6 keer zoveel, dat klopt gewoon niet.
Mede omdat je bij die duurdere auto al c02 tax betaald en dan mag je ook 6,6 keer zoveel kmheffing afrekenen.
Plus omdat je een diesel hebt mag je automatisch even 2,5 cent de km extra afrekenen.
Alleen de mensen die elk jaar een nieuwe auto kunnen kopen zijn per km goedkoop uit.
Plus dat de provincie ook nog even bij je langs komt.
Verder is de stap naar automatisch een bekeuring sturen omdat je 3 km te hard reed ook zo gezet, want raad is wie de km heffing in rekening gaat brengen bij d burger en die dus in alle gegevens inzage heeft?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Moet ik maar een ouwe 9 kopen van '86 en het chassisnummer in me 19 zetten.
op zich is er niks mis met betalen per km alleen de overheid gebruikt 't als stok om mee te slaan om zo mee te kunnen verdienen aan de automobilist, behalve het eerste jaartje, dan word je nog ff zoet gehouden.. om vervolgens het zuigen vol te laten beginnen
trouwens mensen die veel km's maken zijn niet alleen maar mensen die dik verdienen, zat lui die simpel woon/werk zijn...ja moet je maar een baan zoeken in de buurt waar je woont, ja dat is soms echt onmogelijk lijkt me..
op zich is er niks mis met betalen per km alleen de overheid gebruikt 't als stok om mee te slaan om zo mee te kunnen verdienen aan de automobilist, behalve het eerste jaartje, dan word je nog ff zoet gehouden.. om vervolgens het zuigen vol te laten beginnen
trouwens mensen die veel km's maken zijn niet alleen maar mensen die dik verdienen, zat lui die simpel woon/werk zijn...ja moet je maar een baan zoeken in de buurt waar je woont, ja dat is soms echt onmogelijk lijkt me..
Trust me. I know what I'm doing.
Helaas...Arjen schreef:
Daar heb ik ook een oplossing voor. Tegen die tijd woon ik mooi in Plopsaland en daar hebben ze voor zover ik weet geen km heffing.
En een veel lager tarief voor de wegenbelasting.
http://knack.rnews.be/nieuws/belgie/ook ... 42437.html
Ja, de meeste mensen zijn goedkoper uit want de meeste mensen gebruiken de auto nauwelijks.
Wij zijn autorijders.
Ik ga ook met mijn 60.000 km á 9 ct BEHOORLIJK duur uitkomen ... is ook van de zotte.
Ik heb dit nooit begrepen allemaal gedoe met kastjes enzo (die ik gegarandeerd ga hacken) en wat de halve tijd in storing komt te vallen.
Weet je wat ik hoop? Dat die amerikanen hun GPS satellieten gaan coderen. Gedaan met de pret
Maar goed, mijn voorstel is gewoon het volgende:
Ik betaal nu aan belasting ongeveer 1200 euro per jaar. Ok, fair enough. Ik rijd er 50.000. Dit zijn 2,5 cent per kilometer. Ik rijd op een liter een kilometer of negen.
Gooi nu die 9*2,5 cent pakweg 20 cent OP EEN LITER BENZINE, of aangepast aan DIESEL, LPG en van mijn part op een kWh STROOM en schaf dán de belasting af. Althans, stroom kun je ook thuis opladen. Nou is ook energieverbruik en dat mag van mij belast worden.
Voordeel
- Eerlijk verdeeld
- De vervuiler betaalt
- De verbruiker betaalt
- Direct verdedigbaar milieubelang
- Transparant (accijns is nu belasting)
- Geen gemiep met kastjes
- Had ik gezegd dat het eerlijk was?
Nadeel
- You tell me
Wij zijn autorijders.
Ik ga ook met mijn 60.000 km á 9 ct BEHOORLIJK duur uitkomen ... is ook van de zotte.
Ik heb dit nooit begrepen allemaal gedoe met kastjes enzo (die ik gegarandeerd ga hacken) en wat de halve tijd in storing komt te vallen.
Weet je wat ik hoop? Dat die amerikanen hun GPS satellieten gaan coderen. Gedaan met de pret
Maar goed, mijn voorstel is gewoon het volgende:
Ik betaal nu aan belasting ongeveer 1200 euro per jaar. Ok, fair enough. Ik rijd er 50.000. Dit zijn 2,5 cent per kilometer. Ik rijd op een liter een kilometer of negen.
Gooi nu die 9*2,5 cent pakweg 20 cent OP EEN LITER BENZINE, of aangepast aan DIESEL, LPG en van mijn part op een kWh STROOM en schaf dán de belasting af. Althans, stroom kun je ook thuis opladen. Nou is ook energieverbruik en dat mag van mij belast worden.
Voordeel
- Eerlijk verdeeld
- De vervuiler betaalt
- De verbruiker betaalt
- Direct verdedigbaar milieubelang
- Transparant (accijns is nu belasting)
- Geen gemiep met kastjes
- Had ik gezegd dat het eerlijk was?
Nadeel
- You tell me
Op stroom zit trouwens heel veel belasting. 40% ongeveer meende ik.
Extra op brandstof doen ze weer niet omdat mensen anders weer over de grens gaan tanken.. jaja
Extra op brandstof doen ze weer niet omdat mensen anders weer over de grens gaan tanken.. jaja
Laatst gewijzigd door Xabre op wo 18 nov 2009 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nadeel:
Een hoop mensen in grensstreken gaan dan in het buitenland tanken en dan loopt de staat inkomsten mis.
Ik ga dan ook in het buitenland tanken, aanhanger achter de camper met 10 vaatjes 200liter erop
Dat is ook het hele punt, de staat wil gewoon meer geld binnenhalen om alle linkse onzinuitgaven te kunnen dekken
Een hoop mensen in grensstreken gaan dan in het buitenland tanken en dan loopt de staat inkomsten mis.
Ik ga dan ook in het buitenland tanken, aanhanger achter de camper met 10 vaatjes 200liter erop
Dat is ook het hele punt, de staat wil gewoon meer geld binnenhalen om alle linkse onzinuitgaven te kunnen dekken
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Uhmm... naast het Amerikaanse GPS-systeem, komt er ook een ander : Galileo. Vanaf 2012 is de bedoeling.
http://en.wikipedia.org/wiki/Galileo_(s ... avigation)
We zijn niet afhankelijk van de Amerikanen en zullen dat ook niet worden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Galileo_(s ... avigation)
We zijn niet afhankelijk van de Amerikanen en zullen dat ook niet worden.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Nou dat er geld nodig is ben ik het gewoon mee eens.
De manier waarop men dit denkt de verdelen dan zeer zeker niet.
En de uitstoot in CO2 is gewoon sowieso LARIEKOEK. En de indeling in uitstootklassen gaat wat worden als ze het huidige systeem aanhouden met A B C D E F of G.
Kijk en daar sla je de spijker op zijn kop: inderdaad tanken in Duitsland. Dit kun je daarom ook alleen Europees oplossen maar ja daar denkt veel Nederlands kneutervolk weer niet bij na als men massaal NEE stemt
De manier waarop men dit denkt de verdelen dan zeer zeker niet.
En de uitstoot in CO2 is gewoon sowieso LARIEKOEK. En de indeling in uitstootklassen gaat wat worden als ze het huidige systeem aanhouden met A B C D E F of G.
Kijk en daar sla je de spijker op zijn kop: inderdaad tanken in Duitsland. Dit kun je daarom ook alleen Europees oplossen maar ja daar denkt veel Nederlands kneutervolk weer niet bij na als men massaal NEE stemt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dat zijn we dus wel, want het systeem werkt anders en alles is gebaseerd op Amerikaanse systeemArco Straver schreef:Uhmm... naast het Amerikaanse GPS-systeem, komt er ook een ander : Galileo. Vanaf 2012 is de bedoeling.
http://en.wikipedia.org/wiki/Galileo_(s ... avigation)
We zijn niet afhankelijk van de Amerikanen en zullen dat ook niet worden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Da's niet meer waar Luco, het is inderdaad wel een Open Europees iets, net als GPS nu maar wat beter en nauwkeuriger.Arco Straver schreef:Uhmm... naast het Amerikaanse GPS-systeem, komt er ook een ander : Galileo. Vanaf 2012 is de bedoeling.
http://en.wikipedia.org/wiki/Galileo_(s ... avigation)
We zijn niet afhankelijk van de Amerikanen en zullen dat ook niet worden.
Goed, en onze kastjes gaan op GPS of op het nog heel erg nieuwe Galileo?
Ik weet het wel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat is nu het hele "eieren eten" zoals mijn oma vroeger zei.
Er wordt nu iets uitgevonden op de hedendaagse techniek, terwijl er nieuwere en beter voor de deur staat te trappelen....
Als Galileo operationeel wordt en het wellicht een Europees iets gaat worden, zal de wens en verwachting ook wel zijn dat men via het Europeese GPS-systeem het e.e.a gaat aansturen. Houdt in dat het huidige syteem niet voldoet en aangepast moet worden en dus waarschijnlijk uitgesteld gaat worden met alle gevolgend van dien (afstel ?? )
Kijk maar naar het huidge 2000 systeem van politie, brandweer en ambulance. Toen het werd bedacht was het state of the art eigenlijk. Idee was goed, maar door de (te) snelle ontwikkeling van informatietechnologie was het systeem bij het operationeel worden al verouderd...
Er wordt nu iets uitgevonden op de hedendaagse techniek, terwijl er nieuwere en beter voor de deur staat te trappelen....
Als Galileo operationeel wordt en het wellicht een Europees iets gaat worden, zal de wens en verwachting ook wel zijn dat men via het Europeese GPS-systeem het e.e.a gaat aansturen. Houdt in dat het huidige syteem niet voldoet en aangepast moet worden en dus waarschijnlijk uitgesteld gaat worden met alle gevolgend van dien (afstel ?? )
Kijk maar naar het huidge 2000 systeem van politie, brandweer en ambulance. Toen het werd bedacht was het state of the art eigenlijk. Idee was goed, maar door de (te) snelle ontwikkeling van informatietechnologie was het systeem bij het operationeel worden al verouderd...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Kastjes gaan op GPS, is ook besloten.
Maar ze verwachten problemen met gps vanaf 2010 omdat er te weinig sattelieten zijn (worden niet vernieuwd)
Mocht dat gebeuren moet jij gaan bewijzen dat het aan het gps systeem ligt, staat ook in het besluit.
Echt waar het is niet te geloven en moeten massaal onze stem laten horen, anders gaat het niet goed.
Maar ze verwachten problemen met gps vanaf 2010 omdat er te weinig sattelieten zijn (worden niet vernieuwd)
Mocht dat gebeuren moet jij gaan bewijzen dat het aan het gps systeem ligt, staat ook in het besluit.
Echt waar het is niet te geloven en moeten massaal onze stem laten horen, anders gaat het niet goed.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
PVV, VVD en SPXabre schreef:welke partij is eigenlijk echt tegen dit hele geneuzel.. alle grote partijen zijn en waren altijd voorstander
Ik weet waar ik op ga stemmen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.