Dynojet rollenbank map en testdag 10/5/2008
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Ben net terug. 154 wielpk
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Hahaha nee gelukkig niet nodig gehad, maar toch bedankt stadsgenootdennisvr schreef:ah veilig thuisgekomen Had je al niet zien staan onderweg voor een sleepieindolicious1980 schreef:Ben net terug. 154 wielpk
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Ik had toch stiekem iets meer gehoopt omdat er aan mn clio best wat dingen zijn gedaan.. maar 154 is eigenlijk ook niet heel slecht-PAZ- schreef:indolicious1980 schreef:Ben net terug. 154 wielpk
Wat had je dan verwacht te halen??, dit is een vrij normale waarde voor een RS volgens mij
-
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
Zo wij zijn ook net terug.
Clio DCI initiale 80pk.
88,1pk aan de wielen met deze hitte
Omgerekend 105,2 pk. Als ik het goed gedaan heb.
Wij zijn tevreden.
Leuke dag. Was weer toppie.
Jo bedankt voor het te regelen.
Clio DCI initiale 80pk.
88,1pk aan de wielen met deze hitte
Omgerekend 105,2 pk. Als ik het goed gedaan heb.
Wij zijn tevreden.
Leuke dag. Was weer toppie.
Jo bedankt voor het te regelen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja waren korte twee uurtjes voor mij
Jo bedankt voor het regelen
Had nu 158,4 wielpk's tegenover 160,1 vorige keer
Wel is het maximale koppel nu bereikbaar over een nog groter gebied zonder inzakking bij de 3000 toeren
Nu loopt die snel op en vanaf 3200 tot 6500 heeft die ongeveer 198 nm
Ik zou nog een paar pk kunnen winnen omdat die bovenin iets te rijk loopt.
Toen snel naar Harderwijk om de schakeling in orde te brengen, kom ik er onderweg achter dat die koelvloeistof lekte, dus dat eerst maar geaakt bij Erwin.
De schakeling was ff uitzoeken maar het werkt weer, vrijdag met de testdag even de juiste tijd instellen.
Jo bedankt voor het regelen
Had nu 158,4 wielpk's tegenover 160,1 vorige keer
Wel is het maximale koppel nu bereikbaar over een nog groter gebied zonder inzakking bij de 3000 toeren
Nu loopt die snel op en vanaf 3200 tot 6500 heeft die ongeveer 198 nm
Ik zou nog een paar pk kunnen winnen omdat die bovenin iets te rijk loopt.
Toen snel naar Harderwijk om de schakeling in orde te brengen, kom ik er onderweg achter dat die koelvloeistof lekte, dus dat eerst maar geaakt bij Erwin.
De schakeling was ff uitzoeken maar het werkt weer, vrijdag met de testdag even de juiste tijd instellen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
Hij is alleen gechipt verder niks.-PAZ- schreef:@ Edwin. Wat is er gedaan dan aan jouw clio?
Das het voordeel van een turbo
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Edwin hoe kom je aan die omrekenfactor?? Van Henk?Edwin5gtt (Punttang) schreef:Zo wij zijn ook net terug.
Clio DCI initiale 80pk.
88,1pk aan de wielen met deze hitte
Omgerekend 105,2 pk. Als ik het goed gedaan heb.
Wij zijn tevreden.
Leuke dag. Was weer toppie.
Jo bedankt voor het te regelen.
Als dat klopt zit ik met die factor op 184 aan de krukas
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Luco hoeveel krukaspeekaas is 158.4 volgens jou dan??Luco/Alpine-racer schreef:Ja waren korte twee uurtjes voor mij
Jo bedankt voor het regelen
Had nu 158,4 wielpk's tegenover 160,1 vorige keer
.
Trouwens het was vandaag snikheet en volgens mij is je vermogen ook iets minder met dit hete weer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
omrekenfactor is altijd gokken, kan tussen de ongeveer 8 en 20 procent liggen, heeft te maken met soort aandrijving en leeftijd van de auto, enz, enz, enz
gokken dus
Bij moderne auto's zou het niet mer zijn dan 10 procent bij een fwd
indolicious, ik vermoed dat een 5 meer aandrijfverlies heeft dan een moderne rs
laten we gokken op 15% dan zou er 1,5 maal 16 bij komen en dat is 24 pk dus dan zou die op ongeveer 184 pk uitkomen, maar dat vind ik niet zo vreselijk belangrijk, gooien met krukas pk's zegt niks, er zijn zoveel factoren die bepalen wat er op de wielen overblijft
met 20 procent zou ik op 192 pk uitkomen, lekker belangrijk het gaat om wat je op het asfalt kan smijten
gokken dus
Bij moderne auto's zou het niet mer zijn dan 10 procent bij een fwd
indolicious, ik vermoed dat een 5 meer aandrijfverlies heeft dan een moderne rs
laten we gokken op 15% dan zou er 1,5 maal 16 bij komen en dat is 24 pk dus dan zou die op ongeveer 184 pk uitkomen, maar dat vind ik niet zo vreselijk belangrijk, gooien met krukas pk's zegt niks, er zijn zoveel factoren die bepalen wat er op de wielen overblijft
met 20 procent zou ik op 192 pk uitkomen, lekker belangrijk het gaat om wat je op het asfalt kan smijten
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Ik ben gewoon nieuwsgierig snap je, want ik had dus 154 op de wielen en vraag me af of dan nou weinig, gemiddeld ,redelijk goed of prachtig is voor een rs.
Maar volgens mij als financial, dus kan ook een beetje rekenen zou de krukas 100% zijn en een verlies van 15% dus 100-15=85 van het totaal. Dit betekent dus als je dus 85 pk op de wielen hebt je dit moet vermenigvuldigen met 1,176 dus 17,6 % erop gooien om de krukaswaarde van 100% te halen (85 x 1.176 =100)
Of ben ik gek ?
Maar volgens mij als financial, dus kan ook een beetje rekenen zou de krukas 100% zijn en een verlies van 15% dus 100-15=85 van het totaal. Dit betekent dus als je dus 85 pk op de wielen hebt je dit moet vermenigvuldigen met 1,176 dus 17,6 % erop gooien om de krukaswaarde van 100% te halen (85 x 1.176 =100)
Of ben ik gek ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
154 is wel gemiddeld denk ik
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Ik ook!! Kom op jongens, wat hebben jullie gehaald?WouterW schreef:wat zijn de andere uitslagen van vandaag, ben wel benieuwd.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
- Locatie: belgie ( tienen )
- Contacteer:
als eerste zou ik jo ff willen bedanken om dit gebeuren van vandaag op touw te zetten
ben heel blij dat de motor van de rs zo goed is ( volgens henk ) en dat bracht me op 159,3 pk , ben der zeer tevreden mee , de curves waren ook zeer goed dus wat kan een man dan klagen hè
fijn om ook een paar gezichten te hebben gezien van de personen die achter de nicknames zitten
twas een warme maar zeer gezellige dag voor de rest , voor herhaling vatbaar
ook wil ik ff henk en rinus bedanken voor het mooie werk dat zei leveren en de vriendelijkheid
grtz bart
ben heel blij dat de motor van de rs zo goed is ( volgens henk ) en dat bracht me op 159,3 pk , ben der zeer tevreden mee , de curves waren ook zeer goed dus wat kan een man dan klagen hè
fijn om ook een paar gezichten te hebben gezien van de personen die achter de nicknames zitten
twas een warme maar zeer gezellige dag voor de rest , voor herhaling vatbaar
ook wil ik ff henk en rinus bedanken voor het mooie werk dat zei leveren en de vriendelijkheid
grtz bart
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Dus:
- Bart> 159
- Luco> 158
- Sutan> 154
-?
-?
enz enz
- Bart> 159
- Luco> 158
- Sutan> 154
-?
-?
enz enz
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
En natuurlijk Jo ook bedankt voor het gezellige en voor mij leerzame dagje
ben ook thuis, net nog even gaan eten met de engelse jongens en nu helemaal gaar.
Het weer hefet een heel negatieve invloed gehad bij de customs op de 21's. Volgens henk kan je bij de getallen die behaald werden 20 pk bijrekenen om aan de effectieve pk's te komen.
Voor mij was het zowieso een heel geslaagde dag. Ondanks een nokkenas die zowat het afschuwelijkste profiel heeft, toch een heel mooi verloop kunnen verwezenlijken.
Na de mapping had ik nog geen enkel document gezien van de behaalde gegevens dus net zoals Phill besloten nog een extra run te doen "for the record".
Tijdens die rub ging het helemaal fout, wheelspin op de testbank en een ic slang die eraf klapte De meting werd bruut onderbroken maar toch een cijfer van 289 pk. Het werkelijke vermogen ligt boven de 300. Koppel heb ik echt het raden naar maar in ieder teval... tis veul
De bedankingen zijn helemaal niet nodig, het is dankzij de deelnemers dat er iets kan opgezet worden.
Ik bedank jullie voor de massale opkomst !
@Ray: bedankt voor het meebrengen van de rims
@Chris: bedankt om smiddags wat te halen bij de mickeyD en het filmmateriaal.
@iedereen: proficiat met de goeie resultaten en de fijne sfeer !
Het weer hefet een heel negatieve invloed gehad bij de customs op de 21's. Volgens henk kan je bij de getallen die behaald werden 20 pk bijrekenen om aan de effectieve pk's te komen.
Voor mij was het zowieso een heel geslaagde dag. Ondanks een nokkenas die zowat het afschuwelijkste profiel heeft, toch een heel mooi verloop kunnen verwezenlijken.
Na de mapping had ik nog geen enkel document gezien van de behaalde gegevens dus net zoals Phill besloten nog een extra run te doen "for the record".
Tijdens die rub ging het helemaal fout, wheelspin op de testbank en een ic slang die eraf klapte De meting werd bruut onderbroken maar toch een cijfer van 289 pk. Het werkelijke vermogen ligt boven de 300. Koppel heb ik echt het raden naar maar in ieder teval... tis veul
De bedankingen zijn helemaal niet nodig, het is dankzij de deelnemers dat er iets kan opgezet worden.
Ik bedank jullie voor de massale opkomst !
@Ray: bedankt voor het meebrengen van de rims
@Chris: bedankt om smiddags wat te halen bij de mickeyD en het filmmateriaal.
@iedereen: proficiat met de goeie resultaten en de fijne sfeer !
-
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
indolicious1980 schreef:Edwin hoe kom je aan die omrekenfactor?? Van Henk?Edwin5gtt (Punttang) schreef:Zo wij zijn ook net terug.
Clio DCI initiale 80pk.
88,1pk aan de wielen met deze hitte
Omgerekend 105,2 pk. Als ik het goed gedaan heb.
Wij zijn tevreden.
Leuke dag. Was weer toppie.
Jo bedankt voor het te regelen.
Als dat klopt zit ik met die factor op 184 aan de krukas
De heren technici vertelden mij dat een originele clio dci 80pk op de bank 67pk draaide.
Die van mij doet 88,1pk aan de wielen en dat is dus 31,49 % meer als origineel.
Dus dan doe je 80pk plus 31,49% en dan kom ik op 105,2pk uit.
Henk vertelde mij ook al dat het ongeveer 105pk was dus dan klopt zijn gok wel.
Ik is er iig blij mee.
Hij vertelde ook dat hij ongeveer 240 a 250nm koppel zal hebben.
Dit is niet gemeten omdat ze anders een installatie erop moesten zetten voor het toerental en daar was niet echt tijd voor.
Mij ging het meer om zeker te weten of hij gechipt was.
-
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
Dus:
- Bart> 159pk Clio RS
- Luco> 158PK 5gt 2.0 16V
- Sutan> 154pk Clio RS
- Edwin5gtt > 88,1pk Clio DCI
- Jo> 289pk 21 turbo
- Paz> 158pk 5 gt turbo
- joeri_16V 123,7pk 19 16V
-?
-?
enz enz.
Als het goed is heb ik het zo goed neergezet.
Mocht er iets fout zijn dan moet het maar even verbeterd worden.
- Bart> 159pk Clio RS
- Luco> 158PK 5gt 2.0 16V
- Sutan> 154pk Clio RS
- Edwin5gtt > 88,1pk Clio DCI
- Jo> 289pk 21 turbo
- Paz> 158pk 5 gt turbo
- joeri_16V 123,7pk 19 16V
-?
-?
enz enz.
Als het goed is heb ik het zo goed neergezet.
Mocht er iets fout zijn dan moet het maar even verbeterd worden.
- Bart> 159pk Clio RS
- Luco> 158PK 5gt 2.0 16V
- Sutan> 154pk Clio RS
- Edwin5gtt > 88,1pk Clio DCI
- Jo> 289pk 21 turbo
- Paz> 158pk 5 gt turbo
- joeri_16V 123,7pk 19 16V
- Steven 147,5pk Williams
-?
enz enz.
Mocht er iets fout zijn dan moet het maar even verbeterd worden.
Viel niet tegen, al is de buitentemp van 30 graden ws. wel de killer geweest voor mijn gewilde 150pk. En volgens mij trok Ruud em niet helemaal ver genoeg door de 1e x
Misschien als het 30 graden was geweest sochtends vroeg dattie de 155 nog wel had gehaald, maargoed ik ben wel tevree.
Zal morgen es wat filmpies dumpen en dinsdag de uitdraai ff netjes scannen.
- Luco> 158PK 5gt 2.0 16V
- Sutan> 154pk Clio RS
- Edwin5gtt > 88,1pk Clio DCI
- Jo> 289pk 21 turbo
- Paz> 158pk 5 gt turbo
- joeri_16V 123,7pk 19 16V
- Steven 147,5pk Williams
-?
enz enz.
Mocht er iets fout zijn dan moet het maar even verbeterd worden.
Viel niet tegen, al is de buitentemp van 30 graden ws. wel de killer geweest voor mijn gewilde 150pk. En volgens mij trok Ruud em niet helemaal ver genoeg door de 1e x
Misschien als het 30 graden was geweest sochtends vroeg dattie de 155 nog wel had gehaald, maargoed ik ben wel tevree.
Zal morgen es wat filmpies dumpen en dinsdag de uitdraai ff netjes scannen.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
- Locatie: belgie ( tienen )
- Contacteer:
sam ( skilzz rcb ) had 150 pk op zijn clio rs denk ik
grtz bart
grtz bart
-
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
Heeft er nog iemand foto's of fimpjes gemaakt van onze Clio 1.5 DCI?
Zou je die misschien kunnen mailen naar edwin5gtt@live.nl
Alvast heel erg bedankt.
Zou je die misschien kunnen mailen naar edwin5gtt@live.nl
Alvast heel erg bedankt.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
- Locatie: belgie ( tienen )
- Contacteer:
vraag mij eigenlijk waar de fot's en filmpjes bijven die gisteren zijn gemaakt , want heb der toch aantal mensen zien filmpjes maken en fot's zijn er volgens mij ook meer dan genoeg gemaakt hè
dus komaan gasten goei die handel der maar op
grtz bart
dus komaan gasten goei die handel der maar op
grtz bart
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Ik heb op een paar na,van iedereen een film gemaakt,probleem is alleen dat de bestanden aan de grote kant zijn,ik moet er nog achter zien te komen om ze te comprimeren
de volgende renaults heb ik op film
grijze clio RS kenteken acd-858,be
blauwe clio rs kenteken pjm-646,be
r19 16v kenteken XGP-985,be
gele clio 16v kenteken:sbz-940,be
r19 16v kenteken:lr-fb-74,nl van joeri
clio dci edje....
rode 5 gtt van paz
clio williams van steven
de volgende renaults heb ik op film
grijze clio RS kenteken acd-858,be
blauwe clio rs kenteken pjm-646,be
r19 16v kenteken XGP-985,be
gele clio 16v kenteken:sbz-940,be
r19 16v kenteken:lr-fb-74,nl van joeri
clio dci edje....
rode 5 gtt van paz
clio williams van steven
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
- Locatie: belgie ( tienen )
- Contacteer:
ben benieuwd , want mijn clio staat tussen de filmpjes
grtz bart
grtz bart
- Bart> 159pk Clio RS
- Luco> 158PK 5gt 2.0 16V
- Sutan> 154pk Clio RS
- Edwin5gtt > 88,1pk Clio DCI
- Jo> 289pk 21 turbo
- Paz> 158pk 5 gt turbo
- joeri_16V 123,7pk 19 16V
- Steven 147,5pk Williams
- Glekke> 120.9pk R19 16V (standaard)
-?
enz enz
- Luco> 158PK 5gt 2.0 16V
- Sutan> 154pk Clio RS
- Edwin5gtt > 88,1pk Clio DCI
- Jo> 289pk 21 turbo
- Paz> 158pk 5 gt turbo
- joeri_16V 123,7pk 19 16V
- Steven 147,5pk Williams
- Glekke> 120.9pk R19 16V (standaard)
-?
enz enz
was wel weer ff lachen gisteren, waren wat aan de latere kant vanwege werk dus niet alles gezien. nadelige hoge temperatuur zal ongetwijfeld wat pk's gescheeld hebben, maar goed.
iig weer ff gelachen op de heen en terugweg, helaas nog op de vluchtstrook moeten staan vanwege pech met de starslet waar ook de anwb aan te pas moest komen, konden we mooi nog ff de Bert en Ernie scène met de wegenwacht doen
iig weer ff gelachen op de heen en terugweg, helaas nog op de vluchtstrook moeten staan vanwege pech met de starslet waar ook de anwb aan te pas moest komen, konden we mooi nog ff de Bert en Ernie scène met de wegenwacht doen
Immer wieder die verdammte Holländer
chris-mc schreef:Ik heb op een paar na,van iedereen een film gemaakt,probleem is alleen dat de bestanden aan de grote kant zijn,ik moet er nog achter zien te komen om ze te comprimeren
de volgende renaults heb ik op film
grijze clio RS kenteken acd-858,be
blauwe clio rs kenteken pjm-646,be
r19 16v kenteken XGP-985,be
gele clio 16v kenteken:sbz-940,be
r19 16v kenteken:lr-fb-74,nl van joeri
clio dci edje....
rode 5 gtt van paz
clio williams van steven
Zou je dat filmpje van mijn gtt evt kunnen mailen naar me??
R5GTT. Drive it like you stole it