Megane coupe 16V (remmerij vervangen)
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Het pas maken is straks voor Tuninghouse
Voorlopig eerst ff een prijzige APK betalen,en meteen de prijzigste ooit
wat ik gehad heb voor een gebakje.
900€ voor
2 abs sensoren
montage andere voorstoel
set nieuwe schijven en blokken achter
montage denso iridium bougies (dont care wat men zegt,mij bevallen ze)
de bougies zijn natuurlijk voor apk,maar weer niet hoelang die oude er in zaten.
afstellen koplampen (na montage zwarte koplampen)
2 tal nieuwe voorbanden (flaken ziex 912)
En ja,vanaf morgen ben ik in het bezit van het laatste deel van het F7P
spruitstuk,deze zal gemonteerd worden met het vervangen van de koppeling.
Voorlopig eerst ff een prijzige APK betalen,en meteen de prijzigste ooit
wat ik gehad heb voor een gebakje.
900€ voor
2 abs sensoren
montage andere voorstoel
set nieuwe schijven en blokken achter
montage denso iridium bougies (dont care wat men zegt,mij bevallen ze)
de bougies zijn natuurlijk voor apk,maar weer niet hoelang die oude er in zaten.
afstellen koplampen (na montage zwarte koplampen)
2 tal nieuwe voorbanden (flaken ziex 912)
En ja,vanaf morgen ben ik in het bezit van het laatste deel van het F7P
spruitstuk,deze zal gemonteerd worden met het vervangen van de koppeling.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Christiaan, Je moet een klein randje van de bocht van cyl 2 van het spruitstuk afslijpen want die zit in de weg met de metalen plaat tussen spruitstuk en kop. Ik kan je wel een foto sturen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
chris ik weet dat je veel laat doen door een garage maar 900 euro voor die puntjes is niet mals. Of zijn de abs sensoren zo schofterig duur?
p.s. als je de clio downpipe toch laat aanpassen, laat hem dan eindiggen in een 60mm pijp. Dat heeft de megane downpipe ook, anders lijkt het mij meer een downgrade dan een upgrade.
p.s. als je de clio downpipe toch laat aanpassen, laat hem dan eindiggen in een 60mm pijp. Dat heeft de megane downpipe ook, anders lijkt het mij meer een downgrade dan een upgrade.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
schijven zijn prijzig,en ja,de abs sensoren ook,je zou de prijzen eens
op moeten zoeken van alle artikelen...
als ik dit bij een dealer laat doen,kan ik beter een hypotheek afsluiten,
voor wat er gedaan moet worden,incl de uren,valt het opzich best mee.
@jacques met alle respect,leuk dat je wilt helpen,maar vanwaar die
intresse in eens? toen ik mn 1,6 had keek je er niet naar om,toen ik
een spruitstuk wilde aanschaffen kon en mocht het niet....
Ik weet ff niet wat ik hiermee aan moet.
op moeten zoeken van alle artikelen...
als ik dit bij een dealer laat doen,kan ik beter een hypotheek afsluiten,
voor wat er gedaan moet worden,incl de uren,valt het opzich best mee.
@jacques met alle respect,leuk dat je wilt helpen,maar vanwaar die
intresse in eens? toen ik mn 1,6 had keek je er niet naar om,toen ik
een spruitstuk wilde aanschaffen kon en mocht het niet....
Ik weet ff niet wat ik hiermee aan moet.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Ik help je wat op weg. Inmiddels rijdt ik zelf weer met een standaard megane spruitstuk rond en een programma dat op de openbare weg is geschreven. Zie: http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... &start=190 Daarom was ik ook niet zo happig om het spruitstuk, waar al veel werk in zat zo maar weg te geven.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
en nu heb je een spruitstuk gekocht wat loeizwaar is. ik ben wel benieuwd of het wat op levert.
edit-
en daarbij, een 1.6 is toch ook niet interessant? je hebt niet voor niets een 2.0 16v gekocht nu of wat?
edit-
en daarbij, een 1.6 is toch ook niet interessant? je hebt niet voor niets een 2.0 16v gekocht nu of wat?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Je snapt het niet echt denk ik.
Maar dat geeft niet,dat raak je wel gewent na een aantal jaren.
Maar dat geeft niet,dat raak je wel gewent na een aantal jaren.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
wat ik "weet" uit zowel "van goede bron" als van opzoekwerk is dat op de cup clio's (met Willi blok) de stock 2 liter willi spruitstukken bijna allemaal werden vervangen door de F7P spruitstukken. Reden hierachter ontgaat me nog wat (vermoedelijk puur voor wat meer koppel te winnen) maar ik rijd nu in deze set-up (F7R 714 Spider blok; F7P Kop opstelling met F7P Spruitstuk ) in de 19 en hiervoor Clio en ik moet zeggen dat het niet tegen valt.
Een F7R 710 in deze config (exact hetzelfde als de mijne maar dan 710 ipv 714 onderblok) deed in goes 150pk adw en 180? Nm koppel dacht ik na een Fastchip kuur (Bron: Jo; 19 in kwestie is Bart-FS1)
Augustus in Goes kan ik mijn dyno chart er naast leggen en als Chris ze hok dan komt rollen op standaard 2 liter spruitstuk (standaard set-up dus) kunnen we gelijk vergelijken.
Een F7R 710 in deze config (exact hetzelfde als de mijne maar dan 710 ipv 714 onderblok) deed in goes 150pk adw en 180? Nm koppel dacht ik na een Fastchip kuur (Bron: Jo; 19 in kwestie is Bart-FS1)
Augustus in Goes kan ik mijn dyno chart er naast leggen en als Chris ze hok dan komt rollen op standaard 2 liter spruitstuk (standaard set-up dus) kunnen we gelijk vergelijken.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Toen ik de 16v kocht,issie meteen de bank op gegaan,en het resultaat
was 134pk en 181Nm aan de wielen,dus wat het allemaal gaat doen
is nog de grote vraag,ik heb totaal geen verwachtingen,meer koppel
zou leuk zijn.
was 134pk en 181Nm aan de wielen,dus wat het allemaal gaat doen
is nog de grote vraag,ik heb totaal geen verwachtingen,meer koppel
zou leuk zijn.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Ik ga Geert bijtreden in het feit dat 900 € voor bovenstaande punten wel schofterig veel is. Geen idee wie je die prijs voorgeschoteld heeft. Verder vind ik dat dit topic heel vermoeiend wordt. Moest je dat niet begrijpen, het is een belgische uitdrukking. Ik krijg enorm de indruk dat er gepraat wordt over vermogens alsof Toretto himself ermee gemoeid is.
Neem nu van me aan dat een gegoten spruitstuk op een stock item, dat mssn meer dan 2ton gelopen heeft, geen upgrade noch downgrade gaat zijn. Mssn krijg je 2 nm meer, mssn ook niet.
opmerking naar Jacques: Bij Bart zit er een stock uitlaat onder waar de zijpot van verwijderd is. Niet meer, niet minder.
opmerking naar Koen: je vergelijkt appelen met peren. Een stock megane zit met een niet programmeerbare ecu, maw niet toegankelijk voor een chip. Je kan dus zowieso niks aanpassen qua ontsteking of brandstof. Zet je er een regelbare benzinedrukregelaar tussen dan gaat de lambda wel protesteren en doet de ecu wat regelen.
conclussie: of je nu gaat goochelen met spruitstukken en diameters, zolang je niets kan aanpassen in de ecu gaat er aan het vermogen weinig tot niets veranderen. De gehele std setup van een megane is gewoon ruk. Als een megane tussen de 130 en 135 adw heeft is hij gewoon goed. Klaar.
Neem nu van me aan dat een gegoten spruitstuk op een stock item, dat mssn meer dan 2ton gelopen heeft, geen upgrade noch downgrade gaat zijn. Mssn krijg je 2 nm meer, mssn ook niet.
opmerking naar Jacques: Bij Bart zit er een stock uitlaat onder waar de zijpot van verwijderd is. Niet meer, niet minder.
opmerking naar Koen: je vergelijkt appelen met peren. Een stock megane zit met een niet programmeerbare ecu, maw niet toegankelijk voor een chip. Je kan dus zowieso niks aanpassen qua ontsteking of brandstof. Zet je er een regelbare benzinedrukregelaar tussen dan gaat de lambda wel protesteren en doet de ecu wat regelen.
conclussie: of je nu gaat goochelen met spruitstukken en diameters, zolang je niets kan aanpassen in de ecu gaat er aan het vermogen weinig tot niets veranderen. De gehele std setup van een megane is gewoon ruk. Als een megane tussen de 130 en 135 adw heeft is hij gewoon goed. Klaar.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
gekocht?????? een belg geeft af en toe ook wel eens iets gratis weg hoorMartijn Kool schreef:en nu heb je een spruitstuk gekocht wat loeizwaar is. ik ben wel benieuwd of het wat op levert.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
De onderdelen zijn binnen,volgende week gaan de remmen er op,en kan
de 16v er weer tegenaan voor de komende tijd.
In de winter gaat de koppeling vervangen worden,tevens gaat het
F7P spruitstuk er op,en ergens volgend jaar zie ik wel wat het
wel of niet doet.
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 662355.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 300de0.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 592c13.jpg[/img]
de 16v er weer tegenaan voor de komende tijd.
In de winter gaat de koppeling vervangen worden,tevens gaat het
F7P spruitstuk er op,en ergens volgend jaar zie ik wel wat het
wel of niet doet.
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 662355.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 300de0.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 592c13.jpg[/img]
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Vandaag weer lekker bezig geweest.
De audio die er in zat (wat je audio kan noemen) wat zo slecht,dat ik vandaag een deel van mn audio gemonteerd heb,wat uit de 1,6 is gekomen.
bij het monteren van mn compo-set kwam ik er achter waarom ik van voor vrijwel geen geluid had,de deur speakers zaten er niet meer in,
dus ikke blij dat ik die gaten weer kon vullen.
De achterspeakers waren,en zijn,ook een probleem,de speakers die er in zaten waren 13cm ,de groudzero speakers zijn 16cm
aangezien ik ff geen zin had om weer die ouwe meuk terug te doen,heb ik de huidige speakers op de oude grilletjes gemonteerd,ziet er niet
uit,maar geluid geeft het wel.
Mn stuur kolom kap heb ik ook vervangen,de 16v had een audiopook,die zat in de weg,en ik gebruikte hem toch niet
de pook zelf heb ik vanaf dag 1 weg gehaalt,maar zat tegen een gat aan te kijken,vandaar de kap van de 1,6.
En omdat ik toch bezig was,heb ik een filtertje gemonteerd op de slang van de stappenmotor,zo krijg de motor verse lucht.
vorige week heb ik de stappen er uit getrokken,zowel op het gasklephuis als het spruitstuk zijn de gaten afgedopt.
Dus al met al een lekker productief weekje achter de rug,dus hier zijn de nodige fotos.
Aller eerst de erg weg.
afdopplaatje op het gasklephuis
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 510b58.jpg[/img]
Afdop bout in het spuitstuk
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 92a323.jpg[/img]
Filtertje op de stappenmotor
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 49e95d.jpg[/img]
De ouwe meuk van de hoedeplank
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 3c7848.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 88c969.jpg[/img]
De nieuwe hoedeplank speakers,zowel de doos als zoals ze nu zitten.
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 0cbf4c.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 5db6c5.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 24e481.jpg[/img]
De compo-set die van voren is gemonteerd,je ziet er niks van,dus fotos maken had weinig zin
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 28e194.jpg[/img]
De audio die er in zat (wat je audio kan noemen) wat zo slecht,dat ik vandaag een deel van mn audio gemonteerd heb,wat uit de 1,6 is gekomen.
bij het monteren van mn compo-set kwam ik er achter waarom ik van voor vrijwel geen geluid had,de deur speakers zaten er niet meer in,
dus ikke blij dat ik die gaten weer kon vullen.
De achterspeakers waren,en zijn,ook een probleem,de speakers die er in zaten waren 13cm ,de groudzero speakers zijn 16cm
aangezien ik ff geen zin had om weer die ouwe meuk terug te doen,heb ik de huidige speakers op de oude grilletjes gemonteerd,ziet er niet
uit,maar geluid geeft het wel.
Mn stuur kolom kap heb ik ook vervangen,de 16v had een audiopook,die zat in de weg,en ik gebruikte hem toch niet
de pook zelf heb ik vanaf dag 1 weg gehaalt,maar zat tegen een gat aan te kijken,vandaar de kap van de 1,6.
En omdat ik toch bezig was,heb ik een filtertje gemonteerd op de slang van de stappenmotor,zo krijg de motor verse lucht.
vorige week heb ik de stappen er uit getrokken,zowel op het gasklephuis als het spruitstuk zijn de gaten afgedopt.
Dus al met al een lekker productief weekje achter de rug,dus hier zijn de nodige fotos.
Aller eerst de erg weg.
afdopplaatje op het gasklephuis
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 510b58.jpg[/img]
Afdop bout in het spuitstuk
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 92a323.jpg[/img]
Filtertje op de stappenmotor
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 49e95d.jpg[/img]
De ouwe meuk van de hoedeplank
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 3c7848.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 88c969.jpg[/img]
De nieuwe hoedeplank speakers,zowel de doos als zoals ze nu zitten.
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 0cbf4c.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 5db6c5.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 24e481.jpg[/img]
De compo-set die van voren is gemonteerd,je ziet er niks van,dus fotos maken had weinig zin
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 28e194.jpg[/img]
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Kleine update
Na een vuurwerkbom,en een kleine aanrijding is het tijd voor wat herstel werkzaamheden,gezien de aanrijding niet mijn fout was,heb ik er
een voordeel aan overgehouden,en deze word dan ook aan de megane besteed,als het is gedaan,zal die voor 80% klaar zijn.
na deze werkzaamheden is de koppeling aan de beurt,en aangezien we toch alles open moet,gaat er meteen een verlicht en gebalanceerd vliegwiel in,samen met
een versterkte koppeling.
tevens worden vrijwel alle vloeistoffen vervangen,gaat de distributie riem vervangen worden samen met de kvs pomp
de motor steunen worden vervangen,en de spal fan word gemonteerd.
Daarna ga ik toch echt een tijdje geniet van mn gebakje
hier een paar fotos van de onderdelen
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 06dee8.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 63cf91.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 274747.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 40c5a9.jpg[/img]
Na een vuurwerkbom,en een kleine aanrijding is het tijd voor wat herstel werkzaamheden,gezien de aanrijding niet mijn fout was,heb ik er
een voordeel aan overgehouden,en deze word dan ook aan de megane besteed,als het is gedaan,zal die voor 80% klaar zijn.
na deze werkzaamheden is de koppeling aan de beurt,en aangezien we toch alles open moet,gaat er meteen een verlicht en gebalanceerd vliegwiel in,samen met
een versterkte koppeling.
tevens worden vrijwel alle vloeistoffen vervangen,gaat de distributie riem vervangen worden samen met de kvs pomp
de motor steunen worden vervangen,en de spal fan word gemonteerd.
Daarna ga ik toch echt een tijdje geniet van mn gebakje
hier een paar fotos van de onderdelen
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 06dee8.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 63cf91.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 274747.jpg[/img]
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 40c5a9.jpg[/img]
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
zojuist het laagje stof van m'n project pagina afgeblazen.
Voor mij een aantal aardig bewogen maanden wat betreft de 16V (voor mijn doen dan)
Begin dit jaar heeft er iemand een trekhaak in de 16v gezet,dit is hersteld,en voor het schade bedrag heb ik meerdere dingen kunnen
aanpassen aan de 16V qua uiterlijk,het resultaat hebben sommige wellicht kunnen zien op de CRS/RTC openingsmeeting.
tijdens deze reparatie is het spruitstuk vervangen voor een F7P spruitstuk,en op een testbank meeting is gebleken dat ik onderin (rond 3000 toeren)
een deel van mn koppel moet inleveren (wat voelbaar is) en dit kreeg ik bovenin een klein beetje terug,dus binnenkort weer terug F7R spruitstuk
monteren.
Daarna was de motor aan de beurt,de vorige eigenaar heeft het de 16v waardeloos onderhouden,alles slecht gemonteerd,en goedkope meuk gebruikt.
vorige week is de motor met subframe er van onder gegaan,de koppeling is vervangen samen met de drukgroep,deze is versterkt
het verlichte en gebalanceerde vliegwiel is gemonteerd,en de distributieriem is vervangen samen met de de kvs pomp.
tijdens het demonteren kwamen we er achter dat het het hele motor ophang gebeuren aan de rechterkant bouten miste,of de zaten los,
of finaal dol gedraaid,de kap van de distributieriem aan de boven zat nog maar met 2 bouten "vast" 1 zat los,de ander was er al uit gegaan
en was ook niet meer recht,alle bouten van de hele distri. kant zaten of los,of knal vast.
al met al,alle motor steunpunten zijn vervangen,op de dogbone na,want daar verwacht ik powerflex rubbers voor,ik wil ergens volgend jaar alles
vervangen qua motor/bak steunen en draagarmen met vibratechnics en powerflex,aangezien nu de kosten ook wel aardig opgelopen zijn
was er nu even het budget niet voor.
tijdens het demonteren is de airco er af gehaald,en de motor is omgebouwd naar non airco,tevens is de motor kabelboom vervangen voor een
andere,zowel de non airco ombouw als de kabelboom komen van een 16v cabrio die ik samen met iemand gekocht heb als donor.
Ergens tussen door heb ik ook nog een olie radiator van iemand overgenomen met de nodige slangen,enige wat ik nog nodig heb is een
sandwichplate.
En ja,als we dan toch bezig zijn,dan maar ook meteen het luchtfilter systeem aanpassen,hierbij moet men denken aan een luchtfilterbox
van een 1994 espace V6,het filter hiervoor zou volgende week binnen moeten komen,de behuizing en flexslang voor de koude lucht liggen al klaar.
enige wat eigenlijk nog moet gebeuren is de achteras zien te verlagen.
Maar eerst moet as zaterdag het blok verder afgebouwd worden,enige wat moet gebeuren is rand apparatuur weer aansluiten
het blok ligt weer terug in de 16v.
De nodige fotos volgen nog,maar wil eerst alles af hebben alvorens ik alle laat zien.
Voor mij een aantal aardig bewogen maanden wat betreft de 16V (voor mijn doen dan)
Begin dit jaar heeft er iemand een trekhaak in de 16v gezet,dit is hersteld,en voor het schade bedrag heb ik meerdere dingen kunnen
aanpassen aan de 16V qua uiterlijk,het resultaat hebben sommige wellicht kunnen zien op de CRS/RTC openingsmeeting.
tijdens deze reparatie is het spruitstuk vervangen voor een F7P spruitstuk,en op een testbank meeting is gebleken dat ik onderin (rond 3000 toeren)
een deel van mn koppel moet inleveren (wat voelbaar is) en dit kreeg ik bovenin een klein beetje terug,dus binnenkort weer terug F7R spruitstuk
monteren.
Daarna was de motor aan de beurt,de vorige eigenaar heeft het de 16v waardeloos onderhouden,alles slecht gemonteerd,en goedkope meuk gebruikt.
vorige week is de motor met subframe er van onder gegaan,de koppeling is vervangen samen met de drukgroep,deze is versterkt
het verlichte en gebalanceerde vliegwiel is gemonteerd,en de distributieriem is vervangen samen met de de kvs pomp.
tijdens het demonteren kwamen we er achter dat het het hele motor ophang gebeuren aan de rechterkant bouten miste,of de zaten los,
of finaal dol gedraaid,de kap van de distributieriem aan de boven zat nog maar met 2 bouten "vast" 1 zat los,de ander was er al uit gegaan
en was ook niet meer recht,alle bouten van de hele distri. kant zaten of los,of knal vast.
al met al,alle motor steunpunten zijn vervangen,op de dogbone na,want daar verwacht ik powerflex rubbers voor,ik wil ergens volgend jaar alles
vervangen qua motor/bak steunen en draagarmen met vibratechnics en powerflex,aangezien nu de kosten ook wel aardig opgelopen zijn
was er nu even het budget niet voor.
tijdens het demonteren is de airco er af gehaald,en de motor is omgebouwd naar non airco,tevens is de motor kabelboom vervangen voor een
andere,zowel de non airco ombouw als de kabelboom komen van een 16v cabrio die ik samen met iemand gekocht heb als donor.
Ergens tussen door heb ik ook nog een olie radiator van iemand overgenomen met de nodige slangen,enige wat ik nog nodig heb is een
sandwichplate.
En ja,als we dan toch bezig zijn,dan maar ook meteen het luchtfilter systeem aanpassen,hierbij moet men denken aan een luchtfilterbox
van een 1994 espace V6,het filter hiervoor zou volgende week binnen moeten komen,de behuizing en flexslang voor de koude lucht liggen al klaar.
enige wat eigenlijk nog moet gebeuren is de achteras zien te verlagen.
Maar eerst moet as zaterdag het blok verder afgebouwd worden,enige wat moet gebeuren is rand apparatuur weer aansluiten
het blok ligt weer terug in de 16v.
De nodige fotos volgen nog,maar wil eerst alles af hebben alvorens ik alle laat zien.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
benieuwd naar de fotos, je hebt er in ieder geval al aardig wat geld ingestoken ....
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Het is dit jaar tijd voor nieuwe rem schijven en blokken,waar kan ik deze het beste bestellen?
Zit te denken aan brembo max schijven en ferodo ds2500 blokken.
Zit te denken aan brembo max schijven en ferodo ds2500 blokken.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
geen idee wat het prijs verschil is maar ik zou sterk carbone lorraine rc5 adviseren. Dat remt als een ds3000 en heeft de remstof van een ds2500. En voor de schijven het goedkoopste wat je kan vinden. Met groeven of gaatjes ga je niet harder remmen.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Ik heb de carbone loraine rc06,en inderdaad,dat vreet door de megane cup schijven heen.
deze ligting ga ik voor iets minder heftig,is rc05 net zo erg?
deze ligting ga ik voor iets minder heftig,is rc05 net zo erg?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Ze zullen vast schijven vreten, ik stoor mij er niet aan. Setje standaard schijven kosten geen drol.
http://www.mister-auto.nl/fl/remschijve ... D3550.html
Rijd in de rally ook met CL blokken en de goedkoopste schijven. In mijn opzicht de beste remkracht voor je geld.
http://www.mister-auto.nl/fl/remschijve ... D3550.html
Rijd in de rally ook met CL blokken en de goedkoopste schijven. In mijn opzicht de beste remkracht voor je geld.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Ik zou toch voor iets minder heftigs willen gaan,zei het ds2500 of rc05.
De megane heeft 280mm schijven,dit heb ik aangepast samen met de ophanging destijds.
De megane heeft 280mm schijven,dit heb ik aangepast samen met de ophanging destijds.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Ik doel voor sportief straat gebruik inderdaad op rc5. DS2500 vondt ik persoonlijk een tegenvaller. De 280mm schijven zijn 4 euro meer
http://www.mister-auto.nl/fl/remschijve ... D7829.html
http://www.mister-auto.nl/fl/remschijve ... D7829.html
Ik zou voor hi-carbon schijven gaan in combinatie met Textar remblokken van www.autopartsonline.nl Dan houd je de kosten in de hand en remt toch lekker.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
ik snap geen **** van sommige redeneringen. Dit is geen circuit/track auto, gewoon een weekend speeltje. Als er geen temperatuur in de Loraines zit kan dat uitdraaien op close calls op de hoek van de straat.
Ieder zijn zin, brembo max met DS2500 is mijn advies.
Ieder zijn zin, brembo max met DS2500 is mijn advies.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
15-20 jaar geleden reed iedereen met een set waardeloze geboorde schijven met een set gekleurde ebc zooi. In die tijd was dat fenomenaal en werkte naar "behoren". De dag van vandaag is het vermogen van deze wagens nog steeds hetzelfde met dit verschil dat er, bij wijze van spreken, blijkbaar ceramische schijven/blokken en andere onzin onder moet. Het is een 2.0 atmo renault, geen Ferrari of andere supercar.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Het is zeker geen ferrari,maar goed werkende remmen zijn wel een "must have" ,wie hard wilt gaan moet ook had kunnen remmen
het is dan ook het 1e wat ik heb aangepakt na aankoop van de 16v,echter kom ik er wel achter dat mn huidige set niet tot
zn recht komt,en doe ik een stapje terug,echt circuitwerk ga ik niet doen.
Het is wat Jo zegt,mn gebakje is er puur voor de hobby (en een 2e auto is ook makkelijk) en cross er in het weekend
mee rond.
het is dan ook het 1e wat ik heb aangepakt na aankoop van de 16v,echter kom ik er wel achter dat mn huidige set niet tot
zn recht komt,en doe ik een stapje terug,echt circuitwerk ga ik niet doen.
Het is wat Jo zegt,mn gebakje is er puur voor de hobby (en een 2e auto is ook makkelijk) en cross er in het weekend
mee rond.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Grappig hoe iedereen een mening heeft over een remblok waar ze overduidelijk zelf nog nooit mee hebben gereden. De rc5 blokken remmen ijskoud overigens beter als oem. En de dure (300%) groeven in de Brembo max schijven brengen je niks meer dan looks.
Al is de combi ds2500 met brembo max geen miskoop.
Al is de combi ds2500 met brembo max geen miskoop.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Brembo max schijven sowiso links laten liggen, die groefjes vreten je blokken op.
Als je 280schijven hebt zijn dat de clio 2 rs schijven, die krijg je voor nog geen 80euro van brembo in de HC uitvoering
http://www.mister-auto.nl/fl/remschijve ... 37.24.html
Daar wat sportblokjes bij en je komt goed stil voor normaal geld. CL rc5 en Ferodo ds2500 zijn kwa prijs gelijk
Als je 280schijven hebt zijn dat de clio 2 rs schijven, die krijg je voor nog geen 80euro van brembo in de HC uitvoering
http://www.mister-auto.nl/fl/remschijve ... 37.24.html
Daar wat sportblokjes bij en je komt goed stil voor normaal geld. CL rc5 en Ferodo ds2500 zijn kwa prijs gelijk
Racing is the best way to convert money into noise