Nieuwe Daily -> Megane Estate 2013 DCI

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
SmokeyTheBandit
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
Car: SLK55 AMG + Berlingo
Locatie: Grootebroek

Na jarenlang een lease Clio IV te hebben gehad was het tijd voor wissel naar een andere job en daarmee was het tijd om afscheid te nemen van de Clio.
Voor vele een moment van verdriet -> voor mij een reden om te zoeken naar een mooie nieuwe Daily 8) .
Vele weten denk ik nog wel dat ik jaren en jaren zeer intensief heb geklust en gewerkt aan een Clio RS uit 2000 dus Renault en het werken daaraan is voor mij geen enkel probleem en zeer bekend.
Daarnaast was ik zeer tevreden over de Clio als lease auto maar zou een maatje groter qua ruimte ook wel gewenst zijn.

De AMG is het parade paardje op de oprit en dat kost al aardig wat geld, dus wou ik niet al te veel geld uitgeven aan deze nieuwe daily dus een max. gesteld van €2000.
Nu koop je daar in NL en Duitsland niet veel bijzonders voor, denk aan een megane 2 uit max 2007-2008. Aangezien ik al best wat ervaring heb met RHD's en het rijden daarin voor mij de normaalste zaak van de wereld is. Toch weer eens wezen kijken in de UK en daar werd ik toch een stuk meer blij met wat ik kon kopen voor dit geld. Dus kies ik voor een oudere minder zuinige diesel en accepteer je de hogere wegenbelasting die de overheid gaat invoeren per 1 januari. Of doe ik de concessie om een aanzienlijk jongere en meer zuinige RHD te rijden. Besloten om voor de laatste optie te gaan. Een mooie witte facelift Megane 3 Estate gevonden uit 2013 met de K9K 636 (Euro5 90gr) waar wat werk aan was voor €1300. Deze opgehaald en begonnen met het herstellen van de puntjes.

Inmiddels is alles hersteld (grotendeels onderhoud dingen; cv kogels/stuurstangen/remmen/schokdempers etc.) en op NL kenteken gezet -> totale kosten zitten tussen de €2100-€2200.
Het mooie van deze zeer gangbare auto's is dat onderdelen massaal verkrijgbaar en zeer voordelig zijn, als je vervolgens zelf al het werk kan uitvoeren kun je dus enorm veel doen en heel weinig investeren.
Als voorbeeld, schokdemper was lek -> Nieuwe monroe schokdemper besteld €31 :lol: (D)

Al met al zeer blij mee!

[img]https://i.imgur.com/OAQ2hLW.jpg[/img]
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

leuk hoor wel speciaal zo om em even uit de UK te halen ,maar zo lang het loont waarom niet.
Veel plezier ermee . (D)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Van harte met je nieuwe daily. En als je toch al rhd gewend bent is dat prima toch (Y)
SmokeyTheBandit
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
Car: SLK55 AMG + Berlingo
Locatie: Grootebroek

Inmiddels al 3500km gereden met de auto. Zijn nog wel wat dingetjes die ik aan wil pakken maar dat is niet heel spannend.
Kan mij in ieder geval in alle comfort naar de baas brengen (Y)
Heb inmiddels alleen maar RHD exemplaren dus dat zit wel goed.

Heb trouwens de AMG nooit laten zien hier op het forum ... ;-)
Is ook op Autoblog te zien geweest : https://youtu.be/VV2FMBT54As
Bij deze even wat foto's. Zeer kleine auto maar met een beul van een V8 met nu tegen de 400pk.

[img]https://www.slkworld.com/attachments/im ... jpg.552222[/img]
[img]https://i.imgur.com/HainyEc.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door SmokeyTheBandit op ma 6 jan 2020 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Keurig, die Daily, maar wat een apparaat die AMG 8)
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
SmokeyTheBandit
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
Car: SLK55 AMG + Berlingo
Locatie: Grootebroek

Ja dat is echt even speelgoed van een heel ander kaliber. 0-100 in 4sec en daarnaast zijn de snelheden die je er mee kan rijden echt belachelijk. 280km/h heb ik al aangetikt (nog steeds gelimiteerd).
Iedere kilometer met een big-smile. Je krijgt er alleen een extra hobby met die auto bij namelijk -> tanken! :lol:
Een goede zuinige auto zoals de Megane naast de AMG is dus meer dan welkom.

Foto's even gefixed nu werken ze.
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Das wel even ander speelgoed die AMG, wel gaaf hoor, een v8 van Mercedes klinkt altijd wel bruut 8) (Y) (Y)
Anything worth doing is worth doing right!.
Plaats reactie