Turbo gt motor laguna 2

Vertel hier alles over je project.
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

De injectoren van een megane rs uit 2005 zijn hetzelfde heb ze bekeken bij beide auto.s
onderdeel nummers zijn hetzelfde(werk bij renault)
ook de kat van 170 is anders dan bij de 205 motor
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

En de turbo dan?
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

ONDERDEEL nummers zijn hetzelfde van rs en gt .
De gt is zover ik kan zien ook anders dan de 170 pk.
lijkt mij ook het beste om hem via fastchip te remappen(goes geloof ik)
megane rs heeft een ndo versnellingsbak geloof ik en de laguna een pk6.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

cool, nu leren wij weer eens wat! :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

de Laguna heeft idd een pk6 bak, de grootste restrictie hierin is de koppeling helaas.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ja, en een rs vliegwiel is dikker dan een dubbelmassa voor pk6. Druklager is ook anders.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Na de koppeling is de pk6 zelf de grootste restrictie, kan niet heel veel koppel aan (daarom zit er een ND0 achter een 2.0 Dci in de laguna).
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

zit wel andere koppelingsset in gt dan in de 170 pk
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:Na de koppeling is de pk6 zelf de grootste restrictie, kan niet heel veel koppel aan (daarom zit er een ND0 achter een 2.0 Dci in de laguna).
Daar zit een pk4 in.
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

Wat ik me meer afvroeg is of er iemand zijn laguna II of III met 205 pk meer wijzigingen motorisch heeft aangebracht en wat voor.
En waar laten chippen of remappen.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Ik heb er 1 laten chippen ooit bij Henk van Fastchip ( laguna 3 Coupe GT 205) en 1 door Tuning unlimited ( Laguna 3 Estate GT 205 ) en de laatste ook een Laguna 3 Coupe GT 205, door OBD in St. Jansklooster.

Eerlijk is eerlijk, die door Fastchip gedaan is, liep het mooiste, en mijn destijds huidige wagen (Megane 2 RS) had af en toe moeite om uit te lopen bij accelereren.
De Estate was erg zenuwachtig op het gas en had ook behoorlijk koppel, en de huidige Coupe door OBD laten doen, en die heeft minder koppel dan de Estate, maar loopt wel erg mooi door zijn toeren heen met voldoende power.

Uitdraaien heb ik zo niet allemaal, de eerste is door Henk gedaan naar alle tevredenheid, maar niet op de rollenbank. De tweede is ingeruild, en de laatste is ook aangepast op de rollenbank (maar heb geen zin in oeverloos gediscussieer, dus zal hem niet posten)
Maar verschil merk je wel degelijk.

Met de Estate kon ik een Goluf 6 GTi gewoon opdrukken met gasgeven bij hogere snelheden.
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

ARNO16V schreef:Ik heb er 1 laten chippen ooit bij Henk van Fastchip ( laguna 3 Coupe GT 205) en 1 door Tuning unlimited ( Laguna 3 Estate GT 205 ) en de laatste ook een Laguna 3 Coupe GT 205, door OBD in St. Jansklooster.

Eerlijk is eerlijk, die door Fastchip gedaan is, liep het mooiste, en mijn destijds huidige wagen (Megane 2 RS) had af en toe moeite om uit te lopen bij accelereren.
De Estate was erg zenuwachtig op het gas en had ook behoorlijk koppel, en de huidige Coupe door OBD laten doen, en die heeft minder koppel dan de Estate, maar loopt wel erg mooi door zijn toeren heen met voldoende power.

Uitdraaien heb ik zo niet allemaal, de eerste is door Henk gedaan naar alle tevredenheid, maar niet op de rollenbank. De tweede is ingeruild, en de laatste is ook aangepast op de rollenbank (maar heb geen zin in oeverloos gediscussieer, dus zal hem niet posten)
Maar verschil merk je wel degelijk.

Met de Estate kon ik een Goluf 6 GTi gewoon opdrukken met gasgeven bij hogere snelheden.
Of een 19 16v. :D
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het probleem met alle universele tuners is dat deze simpelweg de limieten die in de ecu zijn geprogrammeerd omhoog gooien, ja hiermee behaal je meer vermogen, ja hiermee behaal je meer koppel. Het daadwerkelijk zorgen dat alles nog steeds soepel en fijn blijft rijden is weer een ander verhaal. waarbij de een er beter in is dan de ander, dat is net afhankelijk bij wie ze de tune vandaan halen, ze zeggen allemaal wel dat het custom is en geschreven voor de specifieke auto maar dat is echt klinklare onzin.

Daar komt bij dat je in dit geval de hardware gaat veranderen waarbij meer aanpassingen benodigd zijn dan simpelweg de limieten aan te passen. Mocht je geïnteresseerd zijn kan ik je hierin van dienst zijn (Y)
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

ARNO16V schreef:Ik heb er 1 laten chippen ooit bij Henk van Fastchip ( laguna 3 Coupe GT 205) en 1 door Tuning unlimited ( Laguna 3 Estate GT 205 ) en de laatste ook een Laguna 3 Coupe GT 205, door OBD in St. Jansklooster.

Eerlijk is eerlijk, die door Fastchip gedaan is, liep het mooiste, en mijn destijds huidige wagen (Megane 2 RS) had af en toe moeite om uit te lopen bij accelereren.
De Estate was erg zenuwachtig op het gas en had ook behoorlijk koppel, en de huidige Coupe door OBD laten doen, en die heeft minder koppel dan de Estate, maar loopt wel erg mooi door zijn toeren heen met voldoende power.

Uitdraaien heb ik zo niet allemaal, de eerste is door Henk gedaan naar alle tevredenheid, maar niet op de rollenbank. De tweede is ingeruild, en de laatste is ook aangepast op de rollenbank (maar heb geen zin in oeverloos gediscussieer, dus zal hem niet posten)
Maar verschil merk je wel degelijk.

Met de Estate kon ik een Goluf 6 GTi gewoon opdrukken met gasgeven bij hogere snelheden.
bedankt leuke info en verschil in tuners
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

coupe16v schreef:
Maarten-Jan schreef:Na de koppeling is de pk6 zelf de grootste restrictie, kan niet heel veel koppel aan (daarom zit er een ND0 achter een 2.0 Dci in de laguna).
Daar zit een pk4 in.
Daarom staat er ND0 op wou je zeggen? Is wel de 180 pk, misschien dat een 150 een PK4 heeft?
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

tutuur schreef:Het probleem met alle universele tuners is dat deze simpelweg de limieten die in de ecu zijn geprogrammeerd omhoog gooien, ja hiermee behaal je meer vermogen, ja hiermee behaal je meer koppel. Het daadwerkelijk zorgen dat alles nog steeds soepel en fijn blijft rijden is weer een ander verhaal. waarbij de een er beter in is dan de ander, dat is net afhankelijk bij wie ze de tune vandaan halen, ze zeggen allemaal wel dat het custom is en geschreven voor de specifieke auto maar dat is echt klinklare onzin.

Daar komt bij dat je in dit geval de hardware gaat veranderen waarbij meer aanpassingen benodigd zijn dan simpelweg de limieten aan te passen. Mocht je geïnteresseerd zijn kan ik je hierin van dienst zijn (Y)
Ik had je een pb gestuurd
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik heb niks ontvangen
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

Maakt niet uit, wat had jij in gedachten en waar zou je mee willen helpen.
Was zelf aan het uitzoeken voor downpijp en sportcat hoe en wat . :grin:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik doelde voornamelijk op het aanpassen van het motormanagement. Downpipe heb ik evt. Ook nog voor je liggen.
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:
coupe16v schreef:
Maarten-Jan schreef:Na de koppeling is de pk6 zelf de grootste restrictie, kan niet heel veel koppel aan (daarom zit er een ND0 achter een 2.0 Dci in de laguna).
Daar zit een pk4 in.
Daarom staat er ND0 op wou je zeggen? Is wel de 180 pk, misschien dat een 150 een PK4 heeft?
Ik heb een 180 met pk4.
De nd0 heeft de achteruit toch rechts naar achter zitten??
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Klopt :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Kijk eens aan, lekker bezig!
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

Iemand nog een idee qua koppelingset omdat er toch een nieuwe op moet(gaat).
Ander merk of dat er 1e oppast van een ander model, die wat meer aan kan ?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik heb eerlijk gezegd echt geen flauw idee welke koppelingen er op zouden kunnen. Het gaat hier om een pk6 bak toch?
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

Pk6 inderdaad
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Stuur eens een paar goede foto's van de huidige drukgroep, plaat en vliegwiel.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Precies de uitdaging die ik ook had. 225 vliegwiel is dikker, koppeling heeft gelijke hoogte maar past niet mooi op het druklager. De druklagers zijn niet 1 op 1 uitwisselbaar. Indien je een nd0 lager passend krijgt ben je ver genoeg.

Destijds heb ik een nieuwe originele koppeling met drukgroep gemonteerd ivm bovenstaande uitdagjng.

Hoe zit de baksteun in de laguna, maybe kun je wel een nd0 monteren.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ja, misschien heeft JP nog wel 1 met sper :D
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

Toch maar een nieuwe originele koppeling gemonteerd.
Snelste oplossing.
Heeft er nog iemand een intercooler ligeen met onderdeel nummer 8200075810 :grin:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Heb wel een gloednieuwe Megane RS intercooler liggen

[img]https://ebayapi-loc8apartltd.netdna-ssl ... 6t/$_1.JPG[/img]
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

bedankt maar die gaat niet passen.
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

De intercooler is inmiddels ook gevonden :smile:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Welk is het geworden?
Plaats reactie