Turbo gt motor laguna 2
En de turbo dan?
ONDERDEEL nummers zijn hetzelfde van rs en gt .
De gt is zover ik kan zien ook anders dan de 170 pk.
lijkt mij ook het beste om hem via fastchip te remappen(goes geloof ik)
megane rs heeft een ndo versnellingsbak geloof ik en de laguna een pk6.
De gt is zover ik kan zien ook anders dan de 170 pk.
lijkt mij ook het beste om hem via fastchip te remappen(goes geloof ik)
megane rs heeft een ndo versnellingsbak geloof ik en de laguna een pk6.
de Laguna heeft idd een pk6 bak, de grootste restrictie hierin is de koppeling helaas.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ja, en een rs vliegwiel is dikker dan een dubbelmassa voor pk6. Druklager is ook anders.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Na de koppeling is de pk6 zelf de grootste restrictie, kan niet heel veel koppel aan (daarom zit er een ND0 achter een 2.0 Dci in de laguna).
Daar zit een pk4 in.Maarten-Jan schreef:Na de koppeling is de pk6 zelf de grootste restrictie, kan niet heel veel koppel aan (daarom zit er een ND0 achter een 2.0 Dci in de laguna).
Ik heb er 1 laten chippen ooit bij Henk van Fastchip ( laguna 3 Coupe GT 205) en 1 door Tuning unlimited ( Laguna 3 Estate GT 205 ) en de laatste ook een Laguna 3 Coupe GT 205, door OBD in St. Jansklooster.
Eerlijk is eerlijk, die door Fastchip gedaan is, liep het mooiste, en mijn destijds huidige wagen (Megane 2 RS) had af en toe moeite om uit te lopen bij accelereren.
De Estate was erg zenuwachtig op het gas en had ook behoorlijk koppel, en de huidige Coupe door OBD laten doen, en die heeft minder koppel dan de Estate, maar loopt wel erg mooi door zijn toeren heen met voldoende power.
Uitdraaien heb ik zo niet allemaal, de eerste is door Henk gedaan naar alle tevredenheid, maar niet op de rollenbank. De tweede is ingeruild, en de laatste is ook aangepast op de rollenbank (maar heb geen zin in oeverloos gediscussieer, dus zal hem niet posten)
Maar verschil merk je wel degelijk.
Met de Estate kon ik een Goluf 6 GTi gewoon opdrukken met gasgeven bij hogere snelheden.
Eerlijk is eerlijk, die door Fastchip gedaan is, liep het mooiste, en mijn destijds huidige wagen (Megane 2 RS) had af en toe moeite om uit te lopen bij accelereren.
De Estate was erg zenuwachtig op het gas en had ook behoorlijk koppel, en de huidige Coupe door OBD laten doen, en die heeft minder koppel dan de Estate, maar loopt wel erg mooi door zijn toeren heen met voldoende power.
Uitdraaien heb ik zo niet allemaal, de eerste is door Henk gedaan naar alle tevredenheid, maar niet op de rollenbank. De tweede is ingeruild, en de laatste is ook aangepast op de rollenbank (maar heb geen zin in oeverloos gediscussieer, dus zal hem niet posten)
Maar verschil merk je wel degelijk.
Met de Estate kon ik een Goluf 6 GTi gewoon opdrukken met gasgeven bij hogere snelheden.
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Of een 19 16v.ARNO16V schreef:Ik heb er 1 laten chippen ooit bij Henk van Fastchip ( laguna 3 Coupe GT 205) en 1 door Tuning unlimited ( Laguna 3 Estate GT 205 ) en de laatste ook een Laguna 3 Coupe GT 205, door OBD in St. Jansklooster.
Eerlijk is eerlijk, die door Fastchip gedaan is, liep het mooiste, en mijn destijds huidige wagen (Megane 2 RS) had af en toe moeite om uit te lopen bij accelereren.
De Estate was erg zenuwachtig op het gas en had ook behoorlijk koppel, en de huidige Coupe door OBD laten doen, en die heeft minder koppel dan de Estate, maar loopt wel erg mooi door zijn toeren heen met voldoende power.
Uitdraaien heb ik zo niet allemaal, de eerste is door Henk gedaan naar alle tevredenheid, maar niet op de rollenbank. De tweede is ingeruild, en de laatste is ook aangepast op de rollenbank (maar heb geen zin in oeverloos gediscussieer, dus zal hem niet posten)
Maar verschil merk je wel degelijk.
Met de Estate kon ik een Goluf 6 GTi gewoon opdrukken met gasgeven bij hogere snelheden.
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Het probleem met alle universele tuners is dat deze simpelweg de limieten die in de ecu zijn geprogrammeerd omhoog gooien, ja hiermee behaal je meer vermogen, ja hiermee behaal je meer koppel. Het daadwerkelijk zorgen dat alles nog steeds soepel en fijn blijft rijden is weer een ander verhaal. waarbij de een er beter in is dan de ander, dat is net afhankelijk bij wie ze de tune vandaan halen, ze zeggen allemaal wel dat het custom is en geschreven voor de specifieke auto maar dat is echt klinklare onzin.
Daar komt bij dat je in dit geval de hardware gaat veranderen waarbij meer aanpassingen benodigd zijn dan simpelweg de limieten aan te passen. Mocht je geïnteresseerd zijn kan ik je hierin van dienst zijn
Daar komt bij dat je in dit geval de hardware gaat veranderen waarbij meer aanpassingen benodigd zijn dan simpelweg de limieten aan te passen. Mocht je geïnteresseerd zijn kan ik je hierin van dienst zijn
bedankt leuke info en verschil in tunersARNO16V schreef:Ik heb er 1 laten chippen ooit bij Henk van Fastchip ( laguna 3 Coupe GT 205) en 1 door Tuning unlimited ( Laguna 3 Estate GT 205 ) en de laatste ook een Laguna 3 Coupe GT 205, door OBD in St. Jansklooster.
Eerlijk is eerlijk, die door Fastchip gedaan is, liep het mooiste, en mijn destijds huidige wagen (Megane 2 RS) had af en toe moeite om uit te lopen bij accelereren.
De Estate was erg zenuwachtig op het gas en had ook behoorlijk koppel, en de huidige Coupe door OBD laten doen, en die heeft minder koppel dan de Estate, maar loopt wel erg mooi door zijn toeren heen met voldoende power.
Uitdraaien heb ik zo niet allemaal, de eerste is door Henk gedaan naar alle tevredenheid, maar niet op de rollenbank. De tweede is ingeruild, en de laatste is ook aangepast op de rollenbank (maar heb geen zin in oeverloos gediscussieer, dus zal hem niet posten)
Maar verschil merk je wel degelijk.
Met de Estate kon ik een Goluf 6 GTi gewoon opdrukken met gasgeven bij hogere snelheden.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Daarom staat er ND0 op wou je zeggen? Is wel de 180 pk, misschien dat een 150 een PK4 heeft?coupe16v schreef:Daar zit een pk4 in.Maarten-Jan schreef:Na de koppeling is de pk6 zelf de grootste restrictie, kan niet heel veel koppel aan (daarom zit er een ND0 achter een 2.0 Dci in de laguna).
Ik had je een pb gestuurdtutuur schreef:Het probleem met alle universele tuners is dat deze simpelweg de limieten die in de ecu zijn geprogrammeerd omhoog gooien, ja hiermee behaal je meer vermogen, ja hiermee behaal je meer koppel. Het daadwerkelijk zorgen dat alles nog steeds soepel en fijn blijft rijden is weer een ander verhaal. waarbij de een er beter in is dan de ander, dat is net afhankelijk bij wie ze de tune vandaan halen, ze zeggen allemaal wel dat het custom is en geschreven voor de specifieke auto maar dat is echt klinklare onzin.
Daar komt bij dat je in dit geval de hardware gaat veranderen waarbij meer aanpassingen benodigd zijn dan simpelweg de limieten aan te passen. Mocht je geïnteresseerd zijn kan ik je hierin van dienst zijn
Ik heb niks ontvangen
Ik doelde voornamelijk op het aanpassen van het motormanagement. Downpipe heb ik evt. Ook nog voor je liggen.
Ik heb een 180 met pk4.Maarten-Jan schreef:Daarom staat er ND0 op wou je zeggen? Is wel de 180 pk, misschien dat een 150 een PK4 heeft?coupe16v schreef:Daar zit een pk4 in.Maarten-Jan schreef:Na de koppeling is de pk6 zelf de grootste restrictie, kan niet heel veel koppel aan (daarom zit er een ND0 achter een 2.0 Dci in de laguna).
De nd0 heeft de achteruit toch rechts naar achter zitten??
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Klopt
Kijk eens aan, lekker bezig!
Nieuw klepdeksel pakking erin en nieuwe keerringen rondom.
Nieuw snaartje en waterpomp.
[img]http://i1030.photobucket.com/albums/y370/rico1047/DSC_0706_zpsrupe9j3f.jpg[/img]
[img]http://i1030.photobucket.com/albums/y370/rico1047/DSC_0707_zps12poxyke.jpg[/img]
[img]http://i1030.photobucket.com/albums/y370/rico1047/DSC_0713_zpsf2fdxatr.jpg[/img]
[img]http://i1030.photobucket.com/albums/y370/rico1047/DSC_0718_zpsqww1ky4v.jpg[/img]
Ook maar een nieuw carterpan pakking
Nieuw snaartje en waterpomp.
[img]http://i1030.photobucket.com/albums/y370/rico1047/DSC_0706_zpsrupe9j3f.jpg[/img]
[img]http://i1030.photobucket.com/albums/y370/rico1047/DSC_0707_zps12poxyke.jpg[/img]
[img]http://i1030.photobucket.com/albums/y370/rico1047/DSC_0713_zpsf2fdxatr.jpg[/img]
[img]http://i1030.photobucket.com/albums/y370/rico1047/DSC_0718_zpsqww1ky4v.jpg[/img]
Ook maar een nieuw carterpan pakking
Ik heb eerlijk gezegd echt geen flauw idee welke koppelingen er op zouden kunnen. Het gaat hier om een pk6 bak toch?
Stuur eens een paar goede foto's van de huidige drukgroep, plaat en vliegwiel.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Precies de uitdaging die ik ook had. 225 vliegwiel is dikker, koppeling heeft gelijke hoogte maar past niet mooi op het druklager. De druklagers zijn niet 1 op 1 uitwisselbaar. Indien je een nd0 lager passend krijgt ben je ver genoeg.
Destijds heb ik een nieuwe originele koppeling met drukgroep gemonteerd ivm bovenstaande uitdagjng.
Hoe zit de baksteun in de laguna, maybe kun je wel een nd0 monteren.
Destijds heb ik een nieuwe originele koppeling met drukgroep gemonteerd ivm bovenstaande uitdagjng.
Hoe zit de baksteun in de laguna, maybe kun je wel een nd0 monteren.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Heb wel een gloednieuwe Megane RS intercooler liggen
[img]https://ebayapi-loc8apartltd.netdna-ssl ... 6t/$_1.JPG[/img]
[img]https://ebayapi-loc8apartltd.netdna-ssl ... 6t/$_1.JPG[/img]
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Welk is het geworden?