'89 tungsten grey renault 5 gt turbo
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009 18:26
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: axel
- Contacteer:
Hallo, Ik ben Elroy en dit is het project topic van mijn sinds kort aangekochte Renault 5 gt turbo uit 1989.
De interesse voor een 5 gt turbo begon al op vroege leeftijd en is eigenlijk nooit weggegaan.
Rij al vanaf het moment dat ik auto mag rijden rijd ik Renault, begonnen met Clio 1.4 16v en 4 jaar later kocht ik een Renault Clio 2.0 16v sport.
Vanaf dat moment dat ik de clio rs had, begon het toch wel te knagen om toch ook een snelle auto voor erbij te hebben.
Ik kocht mijn 1e gt turbo, deze heb ik nog in bezit maar staat te wachten op restauratie (toekomstig project, veel laswerk exc. eerst deze.)
De Clio sport heb ik helaas niet echt lang gehad, gezien de vele kilometers die ik toen der tijd maakte besloot ik een Clio dci te kopen.
Hier nog een foto van mijn 1e gtt met de clio rs
[img]http://i.imgur.com/t2Vs5sGl.jpg[/img]
Vorige week kwam er dus een gt turbo te koop, afspraak gemaakt en de auto bekeken. Testrit gemaakt, overeengekomen met de prijs dus gekocht en gelijk een ritje van Alkmaar naar Zeeuws-Vlaanderen van 2.5 uur rijden zonder problemen!
De auto zag er nogal verwaarloosd uit op de advertentie, maar bij bezichtiging zag ik er wel brood in.
Wat zijn de plannen voorlopig:
* clio 16v cup velgen 15inch staal (gedaan)
* technische problemen oplossen (aandrijfas vervangen, stationair draait het nu niet dus oplossen o.a.)
* Interieur opfrissen (reeds met bezig)
* cosmetisch aanpakken
* stickers verwijderen aan de achterruit (gedaan)
* vooral genieten van het rijplezier.
* Remus einddemper vervangen voor een origineel exemplaar (gedaan)
het uiteindelijke doel:
* 100% roestvrij (dorpels, bumperophanging o.a.) en laten spuiten terug in de zelfde kleur
* Speedline 2012 (Gr A) of Williams velgen
* originele stickers
Foto van de aankoop:
[img]http://i.imgur.com/yTuSj7W.jpg[/img]
Foto thuis met aan de voorzijde de clio 16v cup velgen (achterzijde komt volgende week)
[img]http://i.imgur.com/27pkii7.jpg[/img]
achterklep strip vervangen voor een net exemplaar (tijdelijk Phase 1)
[img]http://i.imgur.com/ck2tlXO.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/sLkYfTe.jpg[/img]
Interieur was nogal een troep, stoelen waren bekleed met skai-leer
[img]http://i.imgur.com/PaOARIZ.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/QqL6YGi.jpg[/img]
Dan, de grote schoonmaak aan de binnenkant.
Gemotiveerd begonnen met als beloning 5 gulden en 65 cent rijker
[img]http://i.imgur.com/8AilLYR.jpg[/img]
Alle stoelen er uit
[img]http://i.imgur.com/5mBfEDA.jpg[/img]
Tapijt reiniger en vervolgens met stoomcleaner
[img]http://i.imgur.com/h4ufNFv.jpg[/img]
Origineel interieur
[img]http://i.imgur.com/d25FSS4.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/BELr77J.jpg[/img]
Tot slot, nog een foto van de motorruimte (origineel, alleen aluminium radiateur)
[img]http://i.imgur.com/2TuZnNH.jpg[/img]
Update 3-11-2016
nu rondom op 4 stalen cup velgen i.c.m. naafdeksels.
[img]http://i.imgur.com/6yv8qsn.jpg[/img]
zoals je kunt zien is het nu net een hot rod zit zelf nog te twijfelen, of van achteren om laag of van voren terug op originele hoogte... Originele einddemper ligt btw al klaar voor montage.
[img]http://i.imgur.com/DTDqQNk.jpg[/img]
Update 22-11-2016
afgelopen weken bezig geweest om hem wat meer naar mijn zin te maken, het idee was om alleen de einddemper te vervangen en stickers v/d achterruit te verwijderen.
Maar, van het een kwam het ander.. bij het vervangen v/d einddemper viel op dat het hitteschild v/d tank in matige staat was, deze heb ik gezandstraald en in roestwerende coating gezet.
Na het schild terug gemonteerd te hebben en ik de einddemper wou plaatsen viel op dat de uitlaat zelf niet lekker gemonteerd zat onder de auto, kreeg zelfs de einddemper niet fantsoenlijk gemonteerd. Dus, ik de uitlaat verder nagekeken en zag dat er ook een gat in zat aan de voorkant. Gelukkig had ik nog een volledige uitlaat liggen dus deze met de nieuwe einddemper onder de auto gemonteerd. Als we dan toch bezig zijn, ook nog maar eens even onder de plastic skirt's en achterbumper gekeken wat ik daar van roest zou aantreffen. De bumperophanging achter moet aan beide kanten worden vervangen, dit zal in het voorjaar gebeuren (zelf nog even wat plaatjes maken voor de bumperophanging, malletjes heb ik nog liggen). De dorpels vielen mij echt heel erg mee, hier zit aan beide kanten in totaal 4 stukjes die gelast moeten worden.
hitteschildje voor, tijdens en na
[img]http://i.imgur.com/EaW2oqf.jpg[/img]
de achterbumper ophaning
[img]http://i.imgur.com/OKsBFfF.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/8CElw0P.jpg[/img]
dorpel
[img]http://i.imgur.com/eqkvod0.jpg[/img]
kapotte uitlaat
[img]http://i.imgur.com/pj4e0rm.jpg[/img]
En het uiteindelijke resultaat van de achterkant (stickers weg, ruitenwisser terug op zijn plaats en de originele einddemper)
[img]http://i.imgur.com/JWFARsQ.jpg[/img]
Update 1-2-2017
gezien het nu winter is en ik nu toch niet met de gt op pad ga, weer eens wat aan het interieur gedaan.
De deurkaarten zijn voorzien van stof, hier zitten vlekken in en kreeg deze niet meer uit.
Na wat zoekwerk nog wat deurkaarten gevonden, deze zijn voorzien van kunstleer.
Ook nog een 1/3,2/3 deelbare achterbank gekocht en deze komt als het goed is morgen binnen.
wel is er 1 zitvlak beschadigd, aan de passagierskant dus 2/3 stuk. Dus als iemand nog een zitvlak Phase 2 heeft liggen, graag
voor:
[img]http://i.imgur.com/8nSDb5m.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/BOx5OFU.jpg[/img]
na
[img]http://i.imgur.com/OEii5Fg.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/4VgLMxs.jpg[/img]
Update 13-3-2017
nieuwe velgen
[img]http://i.imgur.com/hpR2EsT.jpg[/img]
De interesse voor een 5 gt turbo begon al op vroege leeftijd en is eigenlijk nooit weggegaan.
Rij al vanaf het moment dat ik auto mag rijden rijd ik Renault, begonnen met Clio 1.4 16v en 4 jaar later kocht ik een Renault Clio 2.0 16v sport.
Vanaf dat moment dat ik de clio rs had, begon het toch wel te knagen om toch ook een snelle auto voor erbij te hebben.
Ik kocht mijn 1e gt turbo, deze heb ik nog in bezit maar staat te wachten op restauratie (toekomstig project, veel laswerk exc. eerst deze.)
De Clio sport heb ik helaas niet echt lang gehad, gezien de vele kilometers die ik toen der tijd maakte besloot ik een Clio dci te kopen.
Hier nog een foto van mijn 1e gtt met de clio rs
[img]http://i.imgur.com/t2Vs5sGl.jpg[/img]
Vorige week kwam er dus een gt turbo te koop, afspraak gemaakt en de auto bekeken. Testrit gemaakt, overeengekomen met de prijs dus gekocht en gelijk een ritje van Alkmaar naar Zeeuws-Vlaanderen van 2.5 uur rijden zonder problemen!
De auto zag er nogal verwaarloosd uit op de advertentie, maar bij bezichtiging zag ik er wel brood in.
Wat zijn de plannen voorlopig:
* clio 16v cup velgen 15inch staal (gedaan)
* technische problemen oplossen (aandrijfas vervangen, stationair draait het nu niet dus oplossen o.a.)
* Interieur opfrissen (reeds met bezig)
* cosmetisch aanpakken
* stickers verwijderen aan de achterruit (gedaan)
* vooral genieten van het rijplezier.
* Remus einddemper vervangen voor een origineel exemplaar (gedaan)
het uiteindelijke doel:
* 100% roestvrij (dorpels, bumperophanging o.a.) en laten spuiten terug in de zelfde kleur
* Speedline 2012 (Gr A) of Williams velgen
* originele stickers
Foto van de aankoop:
[img]http://i.imgur.com/yTuSj7W.jpg[/img]
Foto thuis met aan de voorzijde de clio 16v cup velgen (achterzijde komt volgende week)
[img]http://i.imgur.com/27pkii7.jpg[/img]
achterklep strip vervangen voor een net exemplaar (tijdelijk Phase 1)
[img]http://i.imgur.com/ck2tlXO.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/sLkYfTe.jpg[/img]
Interieur was nogal een troep, stoelen waren bekleed met skai-leer
[img]http://i.imgur.com/PaOARIZ.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/QqL6YGi.jpg[/img]
Dan, de grote schoonmaak aan de binnenkant.
Gemotiveerd begonnen met als beloning 5 gulden en 65 cent rijker
[img]http://i.imgur.com/8AilLYR.jpg[/img]
Alle stoelen er uit
[img]http://i.imgur.com/5mBfEDA.jpg[/img]
Tapijt reiniger en vervolgens met stoomcleaner
[img]http://i.imgur.com/h4ufNFv.jpg[/img]
Origineel interieur
[img]http://i.imgur.com/d25FSS4.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/BELr77J.jpg[/img]
Tot slot, nog een foto van de motorruimte (origineel, alleen aluminium radiateur)
[img]http://i.imgur.com/2TuZnNH.jpg[/img]
Update 3-11-2016
nu rondom op 4 stalen cup velgen i.c.m. naafdeksels.
[img]http://i.imgur.com/6yv8qsn.jpg[/img]
zoals je kunt zien is het nu net een hot rod zit zelf nog te twijfelen, of van achteren om laag of van voren terug op originele hoogte... Originele einddemper ligt btw al klaar voor montage.
[img]http://i.imgur.com/DTDqQNk.jpg[/img]
Update 22-11-2016
afgelopen weken bezig geweest om hem wat meer naar mijn zin te maken, het idee was om alleen de einddemper te vervangen en stickers v/d achterruit te verwijderen.
Maar, van het een kwam het ander.. bij het vervangen v/d einddemper viel op dat het hitteschild v/d tank in matige staat was, deze heb ik gezandstraald en in roestwerende coating gezet.
Na het schild terug gemonteerd te hebben en ik de einddemper wou plaatsen viel op dat de uitlaat zelf niet lekker gemonteerd zat onder de auto, kreeg zelfs de einddemper niet fantsoenlijk gemonteerd. Dus, ik de uitlaat verder nagekeken en zag dat er ook een gat in zat aan de voorkant. Gelukkig had ik nog een volledige uitlaat liggen dus deze met de nieuwe einddemper onder de auto gemonteerd. Als we dan toch bezig zijn, ook nog maar eens even onder de plastic skirt's en achterbumper gekeken wat ik daar van roest zou aantreffen. De bumperophanging achter moet aan beide kanten worden vervangen, dit zal in het voorjaar gebeuren (zelf nog even wat plaatjes maken voor de bumperophanging, malletjes heb ik nog liggen). De dorpels vielen mij echt heel erg mee, hier zit aan beide kanten in totaal 4 stukjes die gelast moeten worden.
hitteschildje voor, tijdens en na
[img]http://i.imgur.com/EaW2oqf.jpg[/img]
de achterbumper ophaning
[img]http://i.imgur.com/OKsBFfF.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/8CElw0P.jpg[/img]
dorpel
[img]http://i.imgur.com/eqkvod0.jpg[/img]
kapotte uitlaat
[img]http://i.imgur.com/pj4e0rm.jpg[/img]
En het uiteindelijke resultaat van de achterkant (stickers weg, ruitenwisser terug op zijn plaats en de originele einddemper)
[img]http://i.imgur.com/JWFARsQ.jpg[/img]
Update 1-2-2017
gezien het nu winter is en ik nu toch niet met de gt op pad ga, weer eens wat aan het interieur gedaan.
De deurkaarten zijn voorzien van stof, hier zitten vlekken in en kreeg deze niet meer uit.
Na wat zoekwerk nog wat deurkaarten gevonden, deze zijn voorzien van kunstleer.
Ook nog een 1/3,2/3 deelbare achterbank gekocht en deze komt als het goed is morgen binnen.
wel is er 1 zitvlak beschadigd, aan de passagierskant dus 2/3 stuk. Dus als iemand nog een zitvlak Phase 2 heeft liggen, graag
voor:
[img]http://i.imgur.com/8nSDb5m.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/BOx5OFU.jpg[/img]
na
[img]http://i.imgur.com/OEii5Fg.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/4VgLMxs.jpg[/img]
Update 13-3-2017
nieuwe velgen
[img]http://i.imgur.com/hpR2EsT.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door elroy op ma 13 mar 2017 21:18, 8 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Welkom hier, leuke GTT
Tapijtje is weer mooi rood ook zeg
Tapijtje is weer mooi rood ook zeg
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Leuke Gt heb je gevonden!
Veel plezier met hem naar je zin te maken, zo te zien ben je op de goeie weg, mooi origineel!
Veel plezier met hem naar je zin te maken, zo te zien ben je op de goeie weg, mooi origineel!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Gaaf....blijft leuk zo'n GTT
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009 18:26
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: axel
- Contacteer:
Dankjewel! tapijtje is inderdaad weer mooi geworden, nu nog rode vloermatten zodat ik het ook netjes rood kan houdenJacob Priem schreef:Welkom hier, leuke GTT
Tapijtje is weer mooi rood ook zeg
Het viel inderdaad niet mee voor een leuke te vinden, maar er moet nog wel het 1 en ander aan gebeuren. Hij gaat de goede kant opm1n1 (Jasper) schreef:Leuke Gt heb je gevonden!
Veel plezier met hem naar je zin te maken, zo te zien ben je op de goeie weg, mooi origineel!
NicoK schreef:Leuk en net ding zo te zien. Ook geniaal dat er nog guldens in de auto verstopt zitten. Veel plezier ermee!
De basis is inderdaad goed haha die guldens blijven er in liggen, het hoort bij deze auto na zo'n lange tijd er te hebben gezworven.
Blijft inderdaad leuk! hahaJochem de Haas schreef:Gaaf....blijft leuk zo'n GTT
Ik zou het zelf niet weten, hij is in 1996 ingevoerd. Origineel is een gt turbo niet nieuw in duitsland geleverd maar wie weet heeft hij daar wel een tijd rond gereden. De duitse marken lagen er idd wel in hahaAbel schreef:he, een vroege 89'tiger. nog voor het schutbord de ontsteking. Duitse import? ik zag ook een Duits muntje in je had dacht ik
Erg mooi een originele GT
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Mooi, ik blijf er verliefd op op de r5gtt.
Succes ermee!
Succes ermee!
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009 18:26
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: axel
- Contacteer:
Dankjewel!, ik zal er nog een goed over na moeten denken wat ik er met ga doen, haha maar het zal uiteindelijk wel goed komenokido schreef:Mooi geworden, erg mooie velgen. Ik vind hot rod wel wat hebben. Als je wilt aanpassen lijkt me achter verlagen het meest voor de hand liggen.
Dankje Geert, komt goed!Geert Claes schreef:Mooi, ik blijf er verliefd op op de r5gtt.
Succes ermee!
Chris, zojuist een update en ook een klein stukje over de andere gttChris schreef:Gaaf Elroy! Hou ons op de hoogte en laat ook eens wat over je andere GTTurbo's horen.
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009 18:26
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: axel
- Contacteer:
Vandaag velgen gehaald, retourje friesland.
Ook gelijk geinformeerd voor te laten poedercoaten, hier kom ik later op terug.
[img]http://i.imgur.com/hpR2EsT.jpg[/img]
Ook gelijk geinformeerd voor te laten poedercoaten, hier kom ik later op terug.
[img]http://i.imgur.com/hpR2EsT.jpg[/img]
achteras wel ff wat lager zetten.
verder mooi ding
verder mooi ding
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009 18:26
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: axel
- Contacteer:
Dankje mark, ik was hem eerst van plan terug originele hoogte te zetten van voor. Maar, nu met deze velgen wil niks anders dan van achteren om laag. Zal me er even in moeten verdiepen.. iets met veel wd40 en rolmaat dacht ik.mark 5t schreef:achteras wel ff wat lager zetten.
verder mooi ding
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Wd40 doet niet zoveel,
Pak dan jb80 of coca cola
Pak dan jb80 of coca cola
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
of eerst ff proberen als je geluk hebt is ie zo los.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009 18:26
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: axel
- Contacteer:
Update 23-2-2018
even stof afblazen... inmiddels de volgende dingen aan de gt turbo gedaan.
* Nieuwe draagarmen
* Nieuwe spoorstangen en ander stuurhuis
* Nieuwe wiellagers voor
* Nieuwe schijven en blokken voor
* Andere schokbrekers en nieuwe verlagingsveren 3,5 cm verlaging en voorheen was dat 6 cm.
* Velgen laten poedercoaten
* laswerk (nog bezig met)
* Carburateur ultrasoon laten reinigen en voorzien van revisie set.
Na 12 jaar niet te hebben gelast, de draad terug opgepakt. bumper ophanging links achter is nu klaar. Dan de andere kant nog lassen en een stukje dorpel. Als dat gedaan is, kan de auto eindelijk weer verantwoord de weg op.
Williams velgen voor coaten (1 gespoten voor de beeldvorming)
[img]https://i.imgur.com/9Z8OOdtl.jpg[/img]
Williams velgen na coaten
[img]https://i.imgur.com/vsV6sxcl.jpg[/img]
Nieuwe draagarmen, spoortstangen, schijven, nieuwe veren. schokdemper,remklauw en fusee ontlakt en opnieuwe gespoten
[img]https://i.imgur.com/xcq67g5l.jpg[/img]
bumperophanging links
[img]https://i.imgur.com/qds1As5l.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/oHRGRPAl.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/EnwXwlpl.jpg[/img]
En in de epoxy primer (hoekje links wordt nog gemaakt).
[img]https://i.imgur.com/zB3GTP4l.jpg[/img]
even stof afblazen... inmiddels de volgende dingen aan de gt turbo gedaan.
* Nieuwe draagarmen
* Nieuwe spoorstangen en ander stuurhuis
* Nieuwe wiellagers voor
* Nieuwe schijven en blokken voor
* Andere schokbrekers en nieuwe verlagingsveren 3,5 cm verlaging en voorheen was dat 6 cm.
* Velgen laten poedercoaten
* laswerk (nog bezig met)
* Carburateur ultrasoon laten reinigen en voorzien van revisie set.
Na 12 jaar niet te hebben gelast, de draad terug opgepakt. bumper ophanging links achter is nu klaar. Dan de andere kant nog lassen en een stukje dorpel. Als dat gedaan is, kan de auto eindelijk weer verantwoord de weg op.
Williams velgen voor coaten (1 gespoten voor de beeldvorming)
[img]https://i.imgur.com/9Z8OOdtl.jpg[/img]
Williams velgen na coaten
[img]https://i.imgur.com/vsV6sxcl.jpg[/img]
Nieuwe draagarmen, spoortstangen, schijven, nieuwe veren. schokdemper,remklauw en fusee ontlakt en opnieuwe gespoten
[img]https://i.imgur.com/xcq67g5l.jpg[/img]
bumperophanging links
[img]https://i.imgur.com/qds1As5l.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/oHRGRPAl.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/EnwXwlpl.jpg[/img]
En in de epoxy primer (hoekje links wordt nog gemaakt).
[img]https://i.imgur.com/zB3GTP4l.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door elroy op vr 23 feb 2018 20:56, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
mooi werk Elroy!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Mooi bezig (geweest) Elroy!
Leuk om te volgen hoe je 'm stukje bij beetje netter maakt!
Leuk om te volgen hoe je 'm stukje bij beetje netter maakt!
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009 18:26
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: axel
- Contacteer:
Dankjewel! Ga het zo duidelijk mogelijk laten zien wat ik doe via deze projectpagina.Willeon de Zoete schreef:Mooi bezig (geweest) Elroy!
Leuk om te volgen hoe je 'm stukje bij beetje netter maakt!
Thanks! het is net al het verbouwen van een huis, elke keer kom je weer iets tegen wat beter kanokido schreef:Het wordt grondig aangepakt
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009 18:26
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: axel
- Contacteer:
Update 27-2-2018
afgelopen dagen mezelf bezig gehouden met het lassen van de bumperophanging rechts achter. ook een begin gemaakt aan de rechter dorpel, dit is nogal een karwei aangezien er ook een deel van de binnendorpel moet vervangen worden. in het verleden is de buitendorpel al eens vervangen, alleen de laatste 20 centimeter niet. ook is de dorpel na het inlassen niet nabehandeld. dus deze dorpel ga ik terug 'kaal' zetten en in de epoxy zetten.
eerst begonnen met onder het achterlicht een nieuwe stukje in te lassen
[img]https://i.imgur.com/NxT4zX5l.jpg[/img]
dan het driehoekje er in gelast
[img]https://i.imgur.com/odOYHMKl.jpg[/img]
vanuit de wielkast gezien
[img]https://i.imgur.com/M4FpdiKl.jpg[/img]
en na het inlassen van de ophanging, gaat nog in de epoxyprimer, strijkkit en aan de binnenzijde 3m body seal.
[img]https://i.imgur.com/RKUuSXjl.jpg[/img]
de binnendorpel
[img]https://i.imgur.com/8JTvylRl.jpg[/img]
en dit stukje plaatwerk nagemaakt, hier proplas ik de buitendorpel op.
[img]https://i.imgur.com/vOALGMol.jpg[/img]
afgelopen dagen mezelf bezig gehouden met het lassen van de bumperophanging rechts achter. ook een begin gemaakt aan de rechter dorpel, dit is nogal een karwei aangezien er ook een deel van de binnendorpel moet vervangen worden. in het verleden is de buitendorpel al eens vervangen, alleen de laatste 20 centimeter niet. ook is de dorpel na het inlassen niet nabehandeld. dus deze dorpel ga ik terug 'kaal' zetten en in de epoxy zetten.
eerst begonnen met onder het achterlicht een nieuwe stukje in te lassen
[img]https://i.imgur.com/NxT4zX5l.jpg[/img]
dan het driehoekje er in gelast
[img]https://i.imgur.com/odOYHMKl.jpg[/img]
vanuit de wielkast gezien
[img]https://i.imgur.com/M4FpdiKl.jpg[/img]
en na het inlassen van de ophanging, gaat nog in de epoxyprimer, strijkkit en aan de binnenzijde 3m body seal.
[img]https://i.imgur.com/RKUuSXjl.jpg[/img]
de binnendorpel
[img]https://i.imgur.com/8JTvylRl.jpg[/img]
en dit stukje plaatwerk nagemaakt, hier proplas ik de buitendorpel op.
[img]https://i.imgur.com/vOALGMol.jpg[/img]
Ik zeg lekker bezig! zou willen dat ik er nog zo veel tijd voor had
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009 18:26
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: axel
- Contacteer:
tutuur schreef:Ik zeg lekker bezig! zou willen dat ik er nog zo veel tijd voor had
Dankje, ik schrik er inderdaad van hoeveel uren er al zijn verstreken en hoeveel tijd je in 1 klein stukje steek om het netjes te repareren.Chris schreef:Lekker bezig Elroy! Ga je de DGTTO meeting redden?!
Het doel is inderdaad om met de auto naar de DGTTO meeting te gaan, maar nog veel te doen om hem in orde te zetten. ik doe mijn best iig
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009 18:26
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: axel
- Contacteer:
Update 27-3-2018
inmiddels weer wat vordering gemaakt. Na het lassen van de rechterkant, begonnen aan de linkerkant. Deze kant viel zwaar tegen, daarom beslist om maar gelijk de gehele dorpel te vervangen. En als we dan toch bezig zijn, tja.. dan ook gelijk maar het krikpunt. Achterste stuk dorpel (binnen + buiten) zit netjes terug in elkaar, momenteel bezig met het krikpunt en moet daarna nog de buitendorpel er in lassen. Daarna alles behandelen en kan de auto eindelijk terug worden gereed gezet voor APK.
Het achterste stuk dorpel
[img]https://i.imgur.com/KhRmpqNl.jpg[/img]
gerepareerde hoek
[img]https://i.imgur.com/j4Ealwjl.jpg[/img]
Ophanging gemaakt voor de sideskirt clips (een spijker )
[img]https://i.imgur.com/5gRs25Al.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/mpTLwJPl.jpg[/img]
gerepareerde binnendorpel
[img]https://i.imgur.com/LRVFm0dl.jpg[/img]
buitendorpel
[img]https://i.imgur.com/l5na15Gl.jpg[/img]
toen verder gegaan met het verwijderen van het oude krikpunt, het plaatwerk wat daar achter zat was grotendeels slecht. slechte stukken uitgeslepen en opnieuw ingelast.
[img]https://i.imgur.com/dS8dGgWl.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/ToYomXwl.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/P5uHAxGl.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/wz3wwk8l.jpg[/img]
Het enige vervelende is het nieuwe (immitatie) krikpunt, de pasvorm is nogal afwijkend van het origineel. Hopelijk lukt het om die er morgen in te zetten.
inmiddels weer wat vordering gemaakt. Na het lassen van de rechterkant, begonnen aan de linkerkant. Deze kant viel zwaar tegen, daarom beslist om maar gelijk de gehele dorpel te vervangen. En als we dan toch bezig zijn, tja.. dan ook gelijk maar het krikpunt. Achterste stuk dorpel (binnen + buiten) zit netjes terug in elkaar, momenteel bezig met het krikpunt en moet daarna nog de buitendorpel er in lassen. Daarna alles behandelen en kan de auto eindelijk terug worden gereed gezet voor APK.
Het achterste stuk dorpel
[img]https://i.imgur.com/KhRmpqNl.jpg[/img]
gerepareerde hoek
[img]https://i.imgur.com/j4Ealwjl.jpg[/img]
Ophanging gemaakt voor de sideskirt clips (een spijker )
[img]https://i.imgur.com/5gRs25Al.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/mpTLwJPl.jpg[/img]
gerepareerde binnendorpel
[img]https://i.imgur.com/LRVFm0dl.jpg[/img]
buitendorpel
[img]https://i.imgur.com/l5na15Gl.jpg[/img]
toen verder gegaan met het verwijderen van het oude krikpunt, het plaatwerk wat daar achter zat was grotendeels slecht. slechte stukken uitgeslepen en opnieuw ingelast.
[img]https://i.imgur.com/dS8dGgWl.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/ToYomXwl.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/P5uHAxGl.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/wz3wwk8l.jpg[/img]
Het enige vervelende is het nieuwe (immitatie) krikpunt, de pasvorm is nogal afwijkend van het origineel. Hopelijk lukt het om die er morgen in te zetten.
goed bezig zeg !!!!!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Lekker bezig hoor, altijd mooi om te zien dit soort reparaties.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Mooi werk Elroy!!