Renault 5RS 2.0l 16V Bumper stuk-> spuiter

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Laatst gewijzigd door Joost van der Hammen op di 7 mar 2017 17:33, 25 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Heel gaaf Joost! Volgende week dus klaar? ;-)
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Mooi project weer Joost !
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Nice! Chop van een andere als ik dat goed zie? Uk oid?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Nee NL auto die een schuiver had gemaakt...

Dik in de projecten die Joost...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Was dit niet een GT waar voorheen ook een f4r in had gezeten? stond een aantal jaar geleden leeg tekoop toch?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Yup
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Stond recent ook nog weer te koop Abel.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Het is zeker geen plug and play project ondanks dat er al een f4r heeft ingezeten
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik denk wel dat het aan je besteed is. Je hebt per slot van rekening ook het KDFI systeeem voor je R5 GTTI grotendeels zelf uitgezocht.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

is er geen systeem met de originele sleutel en stuurslot en ecu denkbaar? anders komt er wel wat voorbij op marktplaats in de dirttrack deel voorbij. Er word wel aardig wat geracet met de f4r met standalone systemen
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Gaaf project!! :worship:
Succes met inbouwen!
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Gaaf Joost, succes er mee. (Y)
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Heel tof Joost. (Y)

Klaar voor de Openingsmeeting zeker (0)
Pedro de cleen
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
Contacteer:

Weer iets om op te volgen, fijn project !
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Gaaf project (Y)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Had het graag gehoopt Gaatze maar ben bang dat het de afsluitmeeting gaat worden.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Volgens mij is de startonderbreker van een Sirius 32/34 wel uit te programmeren
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Weet ik ecu die erbij zit is het dat al gedaan maar ga graag met een EUMS aan de gang waarom gewoon omdat het kan!
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Altijd leuk!
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

Het project lijkt me in goede handen. Ik kijk ernaaruit om het te volgen.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Supercool dat deze 5 weer in jouw handen is Joost... Wie had dat ooit nog kunnen denken?! Dik ding, enne ik hou je aan je afspraken... :D
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

boek Zandvoort maar....... ergens in het najaar! :D
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Mooi weer, houd je van de straat.

Maar wat zie ik? Kaas in en op de kast?
Verdamper aan plafond, gekoelde ruimte?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Leuk!!!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Leuk project! Succes ermee :biertjuh:
5 Alpine Turbo
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Vandaag onverwacht toch het nodige kunnen doen.

Alle overbodige pompen verwijderd.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/5%20gt%20turbo/99A3DD76-1DD6-4279-92E5-20FFAF587D39_zps92q9g3lf.jpg[/img]

Versnellingsbak ervan af en de bekabeling beetje opgebost
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/5%20gt%20turbo/6D4B1CFF-3787-4BF3-8EA5-31950120199D_zpsxqtx58bx.jpg[/img]

Tevens ook al wat nieuwe onderdelen aan het verzamelen.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/5%20gt%20turbo/8A8DD54A-1640-462C-9F6C-A88474AD3190_zpsftvgvkhz.jpg[/img]

Schijven zijn clio RS maat dus 280mm heb hier nog adapters voor liggen om pas te maken op de fusee van de 5.

Ik heb nog wat RS onderdelen over die voor weinig weg mogen
- stuurhuis met pomp en subframe €100,-
- Aircopomp €50,-
- fusee stukken met goede lagers €40,-
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Joost.

waarom pak je de RS-fusee's niet? ik weet dat je ze aan moet passen, maar of dat de oplossing met adaptors nu zo ideaal is....?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Geen idee zal het een op een passen?
En welke hoofdremcilinder heb ik nodig dan?

De coupe remmerij is ook met adapters en werkt prima. :)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ze moeten afgefreesd worden en een bus in de boutgaten. Bouten van rs zijn dikker. Hrc van een Laguna met 4 dezelfde aansluitingen, meen dat deze 23.6mm was?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Bedankt JP het worden adapters...... Te veel gepuzzel voor nu.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Joost van der Hammen schreef:Bedankt JP het worden adapters...... Te veel gepuzzel voor nu.
frezen wist ik, boutbussen wist ik niet.

ook al pas je de boel niet zo ver aan je zal de hoofdremcilinder wel aan moeten passen joost. ;-)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

met R5 fusees en adaper moet je of ca 1mm van de oren van het fusse affrezen (heb ik nog wel foto's van via pm) of de schijf 1 mm afdraaien aan een kant. Hier was mijn beschrijving http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=141

Wat betreft de RS fussees: Die zijn bij de schokbreker 24mm (R5 waarschijnlijk 22mm). De bouten door de schokbreker zijn 14mm (dus schokbreker opboren van 12 naar 14mm of een vulbusje draaien 12/14. Als je de ovenste weg laat heb je een mooie camber verstelling.) En last but not least de onderste fussee kogel staat 8mm verder naar binnen. Je zult dus een 8mm ring tussen de aandrijfas en het lager moeten monteren.
In beide gevallen ben je even bezig, maar het is goed te doen. Het voordeel van RS fussees is dat je hele grote lagers hebt, die lang mee gaan.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Bedankt voor de uitleg zal het opslaan voor een projectje in de toekomst.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Plaatjes van frezen van niet RS fusees. Dit is bij mijn buurman.

[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_5330.jpg[/img]

[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_5328.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Plaats reactie