Michel | Mégane 2 RS

Vertel hier alles over je project.
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

idd goed bevallen dus,mooi :smoke:

de remmen kan ik over mee praten,het houd allemaal niet echt over.
net ook weer op zandvoort geweest,remmen zijn al ge upgrade maar zit nog niet zoals ik wil.
maar als ik dat zo lees..kort en hard remmen..moet ik mischien ook maar eens proberen..maar durf ik dat wel haha.
moet je wel vertrouwen in de remmen hebben :lol:
Michel Huisman
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 27 jul 2009 19:39
Car: Mégane RS
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Vorige week 3 dagen op/bij de Nordschleife aanwezig geweest, wat een feest :yum:
Auto heeft zich uiteraard weer goed gehouden maar heb dan eindelijk toch wat kapot gereden, ik vermoed de wiellager linksachter. Komt mooi uit want de remschijven wilde ik ook al gaan vervangen.

Uiteindelijk bijna 20 rondjes gereden verdeeld over 3 dagen en de rondetijden zakken ook. De grip van de Sportcontacts3 zakt trouwens ook, wat een flutbanden. Maar goed, dat wist ik al want die hebben een DOT van week 50 in 2010. Dus daar verwachtte ik al niet teveel meer van. Toch nog 8:50 BTG gereden en dat met een standaard auto, valt me niet tegen. Ook nog een paar rondjes samen met een Golf R32 gereden om de camera te testen ;



En een relatief rustig rondje met de laptimer om die eens te proberen, maar de focus van m'n S4 doet raar met die app ;

LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

(Y)
Had je idd al een paar keer gespot,1x geparkeerd en ook al een keer toen je het circuit net op ging.
Er ging nog ergens een youtube filmpje voorbij waarvan diverse mensen dachten dat ik het was.

Trouwens een flink aantal rondes gereden dan ondanks dat de baan echt vaak dicht was.
Gaan de banden vervangen worden door semi's aangezien je best vaak op de ring te vinden bent?
Michel Huisman
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 27 jul 2009 19:39
Car: Mégane RS
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Nou echte semi´s wil ik eigenlijk niet omdat ik ook nog wel eens een toerritje wil maken en niet telkens m'n wielen wil wisselen.
Dus het wordt het soort band wat er weer net tussenin zit, denk dan aan de Federal 595 RS-R of bijv. de Nankang NS-2R.
Beide worden veel gebruikt op de Nordschleife met positieve reviews en ze zijn erg betaalbaar.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding zit je met die banden inderdaad erg goed. Dat zou ook mij keus zijn :)
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Ik ben zelf een groot fan van de Federal 595 RS-R, naar mijn weten een van de weinige semi's die ook grip hebben in de regen. Ze slijten wel aanzienlijk sneller dan normale banden +/- 10.000km .

Ik heb nu Continental SportContact 5+, maar kan niet wachten tot ze eindelijk op zijn en ik weer Federal's kan gaan halen; het verschil in grip is extreem :beer:
Michel Huisman
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 27 jul 2009 19:39
Car: Mégane RS
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Gisteren heeft de auto een beetje TLC gehad. K&N paneelfilter gemonteerd, de distributie + waterpomp is vervangen en de airco was helemaal leeg en blaast nu weer lekker koele lucht. Dat is wel zo fijn tijdens de uh...zomer...die hopelijk nog een keer gaat beginnen (0)

Ben nu nog bezig met het verzamelen van de laatste onderdelen en dan kunnen de remmen ook volledig vervangen worden. Heb al via Daan2D nieuwe Brembo klauwen gekocht. Verder Brembo HC schijven besteld en OEM schijven voor de achteras. EBC Yellowstuff remblokken voor de achteras en Endless A06 remblokken voor de vooras.

Tijdens onderhoud kwam de monteur wel nog wat kleine dingetjes tegen die t.z.t. vervangen moeten worden. 2 motorsteunen zijn redelijk versleten en de rechter binnenste spoorstangkogel. Maar verder geen gekke dingen, kreeg zelfs complimenten over de auto :D

Obligatory picture for attention

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-drAp ... ipsel1.JPG[/img]
LexRS
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 26 okt 2014 18:08
Car: Megane RS

(Y) en is hopelijk dat beetje fading wat je had ook meteen verdwenen toch
Michel Huisman
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 27 jul 2009 19:39
Car: Mégane RS
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Ja dat mag ik hopen..

De Endless remblokken kunnen momenteel niet op tijd geleverd worden (apk komt er aan en in augustus ga ik naar Italië met de auto) waardoor ik voorlopig ook Yellowstuff remblokken op de vooras heb. Is opzich ook nog geen probleem, die blokken doen het goed voor straat en een enkel rondje Nordschleife.

Door het noodweer van afgelopen week is 1 xenonlamp gesneuveld. Die knipperde sowieso al maar doordat ik tijdens het noodweer op de weg zat en dus door het weer overvallen werd, is de ballast helaasch overleden. Dus nieuwe ballasten en lampen gekocht.. zucht. Nou ja, ik mag niet klagen. Toen ik de dealerprijs voor zo'n ballast hoorde schrok ik wel even, maar na een korte zoektocht op internet kon ik weer ademhalen. Van €467,- naar €180,- is wel een groot verschil (Y) En als je dan ziet wat zo'n ballast voorstelt.. gaat nergens over die prijzen.
Hinke
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 15 jul 2016 16:38
Car: Megane F1 Team R25

Hi Michel,

Deze auto is van mij geweest in 2009-2010 en was toen nog helemaal standaard. Was een hele fijne auto en ik heb er vrijwel geen problemen mee gehad. Alleen de verlichting gaf soms wat problemen, maar dat heb je zelf ook al gemerkt lees ik hier.
Ik heb hem, als ik het me goed herinner eind 2010 ingeruild toen ik mijn Megane F1 Team R25 kocht. Veel plezier nog met deze auto. Hij ziet er nog erg goed uit. Goed om te zien dat hij weer bij een liefhebber terecht is gekomen.

Gr,
Hinke
Hinke
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 15 jul 2016 16:38
Car: Megane F1 Team R25

Die dot uit week 50 2010 kan wel kloppen. Ik had een schroef in mijn band en ging toen naar de dealer met het idee dat te laten fixen en wat lichte parkeerschade links achter boven de wielkast te laten herstellen. Die dag zag ik bij de dealer de R25 als occassion staan en toen ik bij de dealer wegging had ik mijn oude megane ingeruild en de R25 gekocht. Beetje een impulsieve actie, maar nooit spijt van gehad.
Vreemd dat die banden uit 2010 er nog op lagen. Er zal wel weinig mee gereden zijn sinds ik 'm heb ingeruild. Ik weet niet meer hoeveel km er op de teller stond toen ik 'm inruilde. Ik kocht hem zelf met 25.000 op de teller als ik het goed heb.
Michel Huisman
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 27 jul 2009 19:39
Car: Mégane RS
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Hoi Hinke,

Wat toevallig :)

Ik heb de auto gekocht in Amsterdam van een particulier. Die heeft er ongeveer 75000 km mee gereden.
Ik heb de auto sinds november en het bevalt hartstikke prima (Y) Ik rij er eigenlijk teveel mee, zo goed bevalt 'ie haha.

De auto heeft 2 weken geleden weer flink onderhoud gehad.

2 xenon ballasten vervangen (Valeo)
2 xenonlampen vervangen (Osram)
2 stadslichten vervangen
remschijven achteras vervangen
remblokken achteras vervangen
spoorstang rechtsvoor vervangen
2x motorsteun vervangen
Rechterbuitenspiegel vervangen (bedankt JP (Y) (Y) (Y) )

Daarna een leuke toerrit gedaan met wat exclusief speelgoed.

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-7CG5 ... 3089_o.jpg[/img]



En nu staat de auto bij de garage voor nieuwe bandjes (Advan AD08R) en een APK. Daarna nog even uitlijnen en dan naar Italië, kijken wat 'ie van de Stelvio pas vindt :p

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-JD3c ... ad08r2.jpg[/img]

En bij terugkomst van de vakantie worden de remmen op de vooras vernieuwd met nieuwe remklauwen (tnx Daan (Y) ) , Brembo HC remschijven en EBC yellowstuff remblokken (moet voldoende zijn, Endless is overkill voor mij)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Je frisse stoppies liggen klaar (Y) met nieuwe pinset.
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/50C39D44-3DB6-4799-9C81-EA55CE977A0B_zps67kezhgl.jpg[/img]

Toch niet voor de endless blokken gegaan?
Racing is the best way to convert money into noise
Michel Huisman
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 27 jul 2009 19:39
Car: Mégane RS
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Mooie klauwen 8)

Nee toch geen Endless. Ik heb al vaker Yellowstuff gebruikt en voor mijn tempo voldoet dat ruim. Ondanks dat ik best veel rondjes rij op de ring, rij ik ook minstens 80% op straat. En dan is een "normale" remblok wel zo fijn (slijtage en geluid). Mochten ze toch tegenvallen dan kan ik altijd nog wat anders monteren maar zo'n vaart zal het niet lopen.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Michel Huisman schreef:Toen ik de dealerprijs voor zo'n ballast hoorde schrok ik wel even, maar na een korte zoektocht op internet kon ik weer ademhalen. Van €467,- naar €180,- is wel een groot verschil (Y) En als je dan ziet wat zo'n ballast voorstelt.. gaat nergens over die prijzen.
Michel,
mag ik vragen waar je die vandaan hebt? Voorzichtig gezegd mag ik ook op zoek naar 2 exemplaren...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Up! ;)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Michel is op vakantie :shine:
Racing is the best way to convert money into noise
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Dat heeft hij beter geregeld .. :grin:
Michel Huisman
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 27 jul 2009 19:39
Car: Mégane RS
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Nee ik vertrek zaterdagochtend pas :)

De ballasten heb ik hier gekocht : http://www.24autoparts.nl/Webwinkel-Pro ... 43736.html
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Oeps! Dacht dat je al een weekje weg was :p
Bonne voyage 8)
Racing is the best way to convert money into noise
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Michel Huisman schreef:Nee ik vertrek zaterdagochtend pas :)

De ballasten heb ik hier gekocht : http://www.24autoparts.nl/Webwinkel-Pro ... 43736.html
Ah... Top, dankjewel!
Fijne vakantie alvast (Y)
Plaats reactie