Peter's Clio Cup replica ( DNRT-Racer 2016 )
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 18 sep 2014 15:37
Het zaakje eens ff uit elkaar gedraaid :
[img]https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5695D904[/img]
[img]https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5687BD42[/img]
[img]https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56C03C96[/img]
Het zooitje ongeregeld bij elkaar...
Even cilinderkop van de F7P eraf gehaald met de goede hoop om deze op de F7R te gaan monteren.
Echter ziet het zaakje er rondom de F7R zo goed uit ( tot nu toe van buiten dan..) , dat ik toch meer neig om deze direct aan te passen
en deze te gaan gebruiken.
Zie dat de nokkenas toch wat heeft geleden , zie wat krassen op de as en wil eigenlijk geen risico meer lopen.
En een setje snelle nokkenstokken is even wat teveel op dit moment , kan het maar 1 keer uitgeven en dan hebben toch andere onderdelen
de voorkeur.
Ook gezien de kilometerstand ( +-116000 KM ) , lijkt dit me nog meer in orde dan de F7P kop.
Cilinderkopje gaat er toch vanaf , en dan alles netjes nalopen.
Zorg van de winter dat deze even een bezoekje brengt aan Biggelaar Motors om de kop aan te passen voor de rotor.
Ben nog ff over de randorganen aan het twijfelen :
- Inlaat F7P of F7R ( Megane ) gebruiken ? F7P ziet er zo goor uit , wellicht deze eens goed reinigen? ( Iemand reinigingstips ? )
- Uitlaatspruitstuk Megane F7R ? Past deze met de Megane downpipe zo onder de Clio ? en diens uitlaat ?
[img]https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56891FD5[/img]
( Ziet er nog zo lekker fris uit ! )
De motorruimte wordt nu ook aangepakt :
[img]https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56D35172[/img]
[img]https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=568DA7F7[/img]
Ff vol Dasty gooien en de hogedrukreiniger erop. ( lijkt al heel wat als je een vage en een goede foto er op zet , maar ziet er een stuk beter uit ! )
Tevens wat onnodige troep eruit gegooid , Claxon , Dampaborptievat etc.
Het idee wordt ook om de brandstofslangen te verwijderen en nieuwe via het interieur te laten lopen.
Vind het niks om deze net langs de distributie te laten lopen , is al eens meerdere malen tegen de multiriem aangekomen.
Uiteraard omvlochten brandstofleidingen.
Zo voldoende ideeen , alleen het blijft er toch zielig bij staan :
[img]https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56D01209[/img]
[img]https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5695D904[/img]
[img]https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5687BD42[/img]
[img]https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56C03C96[/img]
Het zooitje ongeregeld bij elkaar...
Even cilinderkop van de F7P eraf gehaald met de goede hoop om deze op de F7R te gaan monteren.
Echter ziet het zaakje er rondom de F7R zo goed uit ( tot nu toe van buiten dan..) , dat ik toch meer neig om deze direct aan te passen
en deze te gaan gebruiken.
Zie dat de nokkenas toch wat heeft geleden , zie wat krassen op de as en wil eigenlijk geen risico meer lopen.
En een setje snelle nokkenstokken is even wat teveel op dit moment , kan het maar 1 keer uitgeven en dan hebben toch andere onderdelen
de voorkeur.
Ook gezien de kilometerstand ( +-116000 KM ) , lijkt dit me nog meer in orde dan de F7P kop.
Cilinderkopje gaat er toch vanaf , en dan alles netjes nalopen.
Zorg van de winter dat deze even een bezoekje brengt aan Biggelaar Motors om de kop aan te passen voor de rotor.
Ben nog ff over de randorganen aan het twijfelen :
- Inlaat F7P of F7R ( Megane ) gebruiken ? F7P ziet er zo goor uit , wellicht deze eens goed reinigen? ( Iemand reinigingstips ? )
- Uitlaatspruitstuk Megane F7R ? Past deze met de Megane downpipe zo onder de Clio ? en diens uitlaat ?
[img]https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56891FD5[/img]
( Ziet er nog zo lekker fris uit ! )
De motorruimte wordt nu ook aangepakt :
[img]https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56D35172[/img]
[img]https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=568DA7F7[/img]
Ff vol Dasty gooien en de hogedrukreiniger erop. ( lijkt al heel wat als je een vage en een goede foto er op zet , maar ziet er een stuk beter uit ! )
Tevens wat onnodige troep eruit gegooid , Claxon , Dampaborptievat etc.
Het idee wordt ook om de brandstofslangen te verwijderen en nieuwe via het interieur te laten lopen.
Vind het niks om deze net langs de distributie te laten lopen , is al eens meerdere malen tegen de multiriem aangekomen.
Uiteraard omvlochten brandstofleidingen.
Zo voldoende ideeen , alleen het blijft er toch zielig bij staan :
[img]https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56D01209[/img]
Door Interieur mag niet.
Gewoon als cup doen nooit problemen
Gewoon als cup doen nooit problemen
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Door Interieur mag niet.
Gewoon als cup doen nooit problemen
Gewoon als cup doen nooit problemen
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 18 sep 2014 15:37
Oké, toendertijd met mn 5 GT Turbo was dit geen probleem.mark 5t schreef:Door Interieur mag niet.
Gewoon als cup doen nooit problemen
Kan natuurlijk veranderd zijn , of matig gecontroleerd haha.
Als Cup doen, loopt ie dan langs de verschoten - motorsteun?
Ja langs het brandschot omhoog met beugels en dan om de veerpootbevestiging heen onder het voorscherm door.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Inlaatspruitstuk: Op de megane kop past alleen het megane inlaatspruitstuk. De inlaatkanalen van de megane kop zijn 44x26mm en die van de F7P Clio zijn 61x27mm.
Het uitlaatspruitstuk Het uitlaatspruitstuk past zowel op een megane kop als een clio F7P kop. Persoonlijk vind ik de megane kop de beste keuze.
Welke nokkenassen zijn beschadigd?
Het uitlaatspruitstuk Het uitlaatspruitstuk past zowel op een megane kop als een clio F7P kop. Persoonlijk vind ik de megane kop de beste keuze.
Welke nokkenassen zijn beschadigd?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 18 sep 2014 15:37
De nokkenas van de inlaat is wat ingelopen.
Niet ernstig maar dr zit zeker wat , en dat zou toch zonde zijn als hij hierop wederom kapot loopt.
Past de downpipe van de Megane dan ook zo op de uitlaat van de Clio ?
Niet ernstig maar dr zit zeker wat , en dat zou toch zonde zijn als hij hierop wederom kapot loopt.
Past de downpipe van de Megane dan ook zo op de uitlaat van de Clio ?
Heb je van de megane ook de pijp met flenzen en 2 balgen erin? Ik bedoel deze http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... &start=160 zie 20 mei.
De downpipe van de megane past niet direct op de clio maar heeft een licht aanpassing nodig. Even zagen en lassen.
De downpipe van de megane past niet direct op de clio maar heeft een licht aanpassing nodig. Even zagen en lassen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 18 sep 2014 15:37
Ah kijk ! is bij deze mijn vraag beantwoord thnx !jacques schreef:Heb je van de megane ook de pijp met flenzen en 2 balgen erin? Ik bedoel deze http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... &start=160 zie 20 mei.
De downpipe van de megane past niet direct op de clio maar heeft een licht aanpassing nodig. Even zagen en lassen.
Nu kan ik misschien aan een spaghetti spruitstuk van de Clio Williams komen , dat is zo plug en play.
Zoniet dan wordt het aanpassen !
Heb je nog even een PM gestuurd Jacques , misschien kun je nog wat voor me betekenen.
Het williams spruitstuk is zonde van de moeite. Met het gietijzeren F7P spruitstuk kun je leuke reslutaten bereiken. Het is alleen een beetje zwaar, ca 7 kg meer dan andere spruitstukken die van staal of RVS zijn, maar verder goed te gebruiken.. Misschien interessant een Elia 4 in 2 in 1 zie MP http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr Persoonlijk zou ik het gietijzeren F7Pspruitstuk gebruiken.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 18 sep 2014 15:37
Jacques heeft me al overtuigd met het F7P Spruitstuk dus gaan we die nemen , en bespaart weer eurotjes natuurlijk
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 18 sep 2014 15:37
Ik ben op dit moment even aan het dubben m.b.t. Een externe oliekoeler
Lees hier en daar meerdere verhalen en verschillende meningen.
Wat is nu de beste optie ?
Ik zie enkele koelers met thermostaat , of moet ik juist zonder hebben ?
+ Heb ik op dit moment nog 2 aansluitingen bij het oliefilter zitten voor de koelvloeistof.
Komen deze dan te vervallen of is dit te kombineren met een oliekoeler ?
Gezien ik anders het slangenpakket nog aan moet gaan passen als dit niet gecombineerd kan worden.
Lees hier en daar meerdere verhalen en verschillende meningen.
Wat is nu de beste optie ?
Ik zie enkele koelers met thermostaat , of moet ik juist zonder hebben ?
+ Heb ik op dit moment nog 2 aansluitingen bij het oliefilter zitten voor de koelvloeistof.
Komen deze dan te vervallen of is dit te kombineren met een oliekoeler ?
Gezien ik anders het slangenpakket nog aan moet gaan passen als dit niet gecombineerd kan worden.
Ik ben van mening dat je beter een olie kan nemen die beter bestand is tegen hogere temperaturen (5w50 of 10w60) dan het plaatsen van een olie koeler. De meeste koelers snoepen bijna 1 bar van je oliedruk af.
Ook kan je een nog grotere warmtewisselaar monteren maar die dingen zijn schreeuwend duur. (renault deed dit ook bij zijn latere rally auto's zoals de megane maxi)
http://i146.photobucket.com/albums/r256 ... 011030.jpg
En zorg dat je verdere koel systeem helemaal goed functioneerd.
Ook kan je een nog grotere warmtewisselaar monteren maar die dingen zijn schreeuwend duur. (renault deed dit ook bij zijn latere rally auto's zoals de megane maxi)
http://i146.photobucket.com/albums/r256 ... 011030.jpg
En zorg dat je verdere koel systeem helemaal goed functioneerd.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ik zou gewoon een oliekoeler erop maken zonder thermostaat.
Snoept indd een beetje oliedruk weg maar dat vang je weer op met 5w50 olie.
Ik rij hier al 5 jaar en 800+ rondes mee op de ring.
Dus deze opstelling heeft zich wel bewezen
Snoept indd een beetje oliedruk weg maar dat vang je weer op met 5w50 olie.
Ik rij hier al 5 jaar en 800+ rondes mee op de ring.
Dus deze opstelling heeft zich wel bewezen
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
10w60 nemen!!!! vraag kok motorsport en achterberg maar die prepareerden vele cup motoren!
met oliekoeler en thermostaat en pomp met extra ring tussen de veer.
altijd goed gewerkt tijdens dnrt wedstrijden. (nooit drukproblemen gehad dit ligt vaak aan oude blokken met versleten drijfstanglagers waar men een koeler op zet.
verder ga je op een racer toch niet dat lompe gietijzeren uitlaatspruitstuk monteren?
gewoon die elia nemen ! reed ik ook mee 188pks
verder willie nokkenassen monteren.
suc 6 met alle tips hier en probeer de juiste keuzes te maken.
met oliekoeler en thermostaat en pomp met extra ring tussen de veer.
altijd goed gewerkt tijdens dnrt wedstrijden. (nooit drukproblemen gehad dit ligt vaak aan oude blokken met versleten drijfstanglagers waar men een koeler op zet.
verder ga je op een racer toch niet dat lompe gietijzeren uitlaatspruitstuk monteren?
gewoon die elia nemen ! reed ik ook mee 188pks
verder willie nokkenassen monteren.
suc 6 met alle tips hier en probeer de juiste keuzes te maken.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 18 sep 2014 15:37
Thnx Mark ! Idd zoveel tips kan het helaas niet allemaal bekostigen, cilinderkop gaat die weekend met Patrick mee om te vlakken en gat in te frezen.mark 5t schreef:10w60 nemen!!!! vraag kok motorsport en achterberg maar die prepareerden vele cup motoren!
met oliekoeler en thermostaat en pomp met extra ring tussen de veer.
altijd goed gewerkt tijdens dnrt wedstrijden. (nooit drukproblemen gehad dit ligt vaak aan oude blokken met versleten drijfstanglagers waar men een koeler op zet.
verder ga je op een racer toch niet dat lompe gietijzeren uitlaatspruitstuk monteren?
gewoon die elia nemen ! reed ik ook mee 188pks
verder willie nokkenassen monteren.
suc 6 met alle tips hier en probeer de juiste keuzes te maken.
Oliekoeler ben ik nog niet over uit. Komt dan die warmtewisselaar te vervallen ?
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 18 sep 2014 15:37
En ik ga eerst het standaard spruitstuk monteren , wil de auto weer rijdend hebben.
Kan ik in de toekomst nog altijd gaan rommelen met ander spul
Kan ik in de toekomst nog altijd gaan rommelen met ander spul
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Ik las hier wat over een F7P spruitstuk
Deze heb ik op mn F7R gehad,en resulteerde in onderin verlies,en bovenin ietsje meer winst.
mochten je een uitdraai willen zien,kan ik dat onlime zetten.
Deze heb ik op mn F7R gehad,en resulteerde in onderin verlies,en bovenin ietsje meer winst.
mochten je een uitdraai willen zien,kan ik dat onlime zetten.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 18 sep 2014 15:37
Chris uitdraaitjes zijn altijd welkom !chris-mc schreef:Ik las hier wat over een F7P spruitstuk
Deze heb ik op mn F7R gehad,en resulteerde in onderin verlies,en bovenin ietsje meer winst.
mochten je een uitdraai willen zien,kan ik dat onlime zetten.
Blijf gezien men budget bij het F7P spruitstuk, misschien wat anders in de toekomst.
Eerst ff in elkaar draaien en knallen
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 18 sep 2014 15:37
Haha ben het helemaal eens met geld / goederen schenken , lijkt me een prima ideeantoine schreef:Blijft grappig dat veel mensen beslissen over een budget van andere.. Misschien moeten die mensen geld/goederen schenken
Maar ik zie het niet als dat andere beslissen over een budget van een andere, hoe meer tips / advies des te beter. En dan is t aan mij om te zeggen of het past.
Maar schenken wordt gewaardeerd
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
het is niet mijn topic, maar ik ben wel nieuwsgierg naar die uitdraai, altijd leukchris-mc schreef:Ik las hier wat over een F7P spruitstuk
Deze heb ik op mn F7R gehad,en resulteerde in onderin verlies,en bovenin ietsje meer winst.
mochten je een uitdraai willen zien,kan ik dat onlime zetten.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
U wenst,wij draaien...
De uitdraai met en zonder het F7P spruitstuk,je ziet duidelijk een dip onderin,dit was ook wel merkbaar,het enige waar ik dan aan twijfel is,wat zullen
de waardes zijn als het blok is gemapt (gechipt) wellicht heb je dan andere resultaten.
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... ankpfo.jpg[/img]
Dit is de laatste run geweest dit jaar,hier heb ik het espace v6 luchtfilterhuis gemonteerd.
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... tosqts.jpg[/img]
De uitdraai met en zonder het F7P spruitstuk,je ziet duidelijk een dip onderin,dit was ook wel merkbaar,het enige waar ik dan aan twijfel is,wat zullen
de waardes zijn als het blok is gemapt (gechipt) wellicht heb je dan andere resultaten.
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... ankpfo.jpg[/img]
Dit is de laatste run geweest dit jaar,hier heb ik het espace v6 luchtfilterhuis gemonteerd.
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... tosqts.jpg[/img]
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: do 18 sep 2014 15:37
Gaaf om te zien !
Lekker hoor bijna 200 NM koppel bij de laatste run !
Lekker hoor bijna 200 NM koppel bij de laatste run !
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
begonnen met 134pk en 180nm aan de wieltjes,en van lief-en-lee er toch het 1 en ander bij gekregen.
Ergens hoop ik dat de megane de 150pk en 200nm voorbij gaat... ooit..... mooi streven lijkt me.
Ergens hoop ik dat de megane de 150pk en 200nm voorbij gaat... ooit..... mooi streven lijkt me.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
toch zou ik nooit voor dat lompe ding gaan.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Ah Mark, beter zorgt Peter dat hij nu een goeie basis heeft, als in: de focus op de motor internals leggen dat die in orde zijn en dat netjes draaiend krijgen.
Dan zijn randorganen later makkelijk aan te passen.
Zorg in ieder geval dat je die oliedruk ophoogt met die ring onder de veer (of de gr. N veer), dit samen met verse drijfstanglagers heb je dit probleem voorlopig wel zeker gesteld.
Voor de oliekoeler, je kunt dit nog even standaard laten of Geert nog eens uithoren, die heeft ooit die warmtewisselaar op een apart radiateurtje aangesloten samen met dat misterieuze pompje, waar je het op de vorige pagina over had.
Als je het budget hebt, zou ik inderdaad gewoon meteen een seperate koeler nemen. Het klopt wel dat de adaptorring met thermostaat meer oliedruk vraagt, dus je kan dan kiezen voor 1 zonder, maarrrrrr met een racer heb je natuurlijk beperkte mogelijkheden om warm te rijden, iets wat zeker met 10W60 toch wel handig is.
Williams nokkenassen vs. Megane nokkenassen zal niet zoveel winst leveren volgens mij (F7P vs. Willy nokkenassen is wel leuker), maar ik zou dit nog even lekker parkeren en later gewoon 286 graden stokken nemen.
Zelfde als dat spruitstuk, ik zou 'm wel hoog op de verlanglijst zetten, want 7kg verschil is op een racer toch behoorlijk wat. Leukste is als je een echt performance deel kan krijgen in combinatie met die nokkenassen en een remap kun je toch wel leuke vermogensstappen zetten. (richting de 160+ wielpk's). Allermooiste is een Megane Cup spruitstuk, maar die zijn serieus zeldzaam en erg kostbaar helaas.
Je zou eens kunnen kijken hoe Kris z'n Meganemotor had opgebouwd voor in z'n Clio, dat ding draaide toch omgerekend iets van 200+ pk's aan de krukas als ik me niet vergis.
Edit: Hier heb je de uitdraai van Kris z'n motor:
[img]http://s29.postimg.org/5zybzczdz/Kris_Clio_1_Cams.png[/img]
Dan zijn randorganen later makkelijk aan te passen.
Zorg in ieder geval dat je die oliedruk ophoogt met die ring onder de veer (of de gr. N veer), dit samen met verse drijfstanglagers heb je dit probleem voorlopig wel zeker gesteld.
Voor de oliekoeler, je kunt dit nog even standaard laten of Geert nog eens uithoren, die heeft ooit die warmtewisselaar op een apart radiateurtje aangesloten samen met dat misterieuze pompje, waar je het op de vorige pagina over had.
Als je het budget hebt, zou ik inderdaad gewoon meteen een seperate koeler nemen. Het klopt wel dat de adaptorring met thermostaat meer oliedruk vraagt, dus je kan dan kiezen voor 1 zonder, maarrrrrr met een racer heb je natuurlijk beperkte mogelijkheden om warm te rijden, iets wat zeker met 10W60 toch wel handig is.
Williams nokkenassen vs. Megane nokkenassen zal niet zoveel winst leveren volgens mij (F7P vs. Willy nokkenassen is wel leuker), maar ik zou dit nog even lekker parkeren en later gewoon 286 graden stokken nemen.
Zelfde als dat spruitstuk, ik zou 'm wel hoog op de verlanglijst zetten, want 7kg verschil is op een racer toch behoorlijk wat. Leukste is als je een echt performance deel kan krijgen in combinatie met die nokkenassen en een remap kun je toch wel leuke vermogensstappen zetten. (richting de 160+ wielpk's). Allermooiste is een Megane Cup spruitstuk, maar die zijn serieus zeldzaam en erg kostbaar helaas.
Je zou eens kunnen kijken hoe Kris z'n Meganemotor had opgebouwd voor in z'n Clio, dat ding draaide toch omgerekend iets van 200+ pk's aan de krukas als ik me niet vergis.
Edit: Hier heb je de uitdraai van Kris z'n motor:
[img]http://s29.postimg.org/5zybzczdz/Kris_Clio_1_Cams.png[/img]
Williams nokkenassen versus megane makes a huge difference!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
misschien gekke vraag,wat zou een nokkenas van een willi betekenen voor een megane blok?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
ik gok misschien wel tot 10 pk. maar vindt ze maar eens.
nog wel meer opsturen naar kentcams en regrinden
bin there done that
standaard megane nok is erg tam.
bin there done that
standaard megane nok is erg tam.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
is het dan zo dat met een willi nokkenas,het werkgebied meer in hoge toeren komt?
dus dat je onderin gaat inleveren,voor de racerij leuk,maar voor op straat vind ik de megane ook bij lage toeren
lekker optrekken,heb namelijk ook in een willi achter het stuur gezeten,en die leeft meer op hoge toeren.
dus dat je onderin gaat inleveren,voor de racerij leuk,maar voor op straat vind ik de megane ook bij lage toeren
lekker optrekken,heb namelijk ook in een willi achter het stuur gezeten,en die leeft meer op hoge toeren.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!