Marco's Megane 3 RS gekieteld
Hoi liefhebbers,
Met grote trots hierbij een samenvatting van mijn project. Ik hoop dat voor sommigen die aan iets vergelijkbaars denken ik iets nuttigs kan doorgeven.
Sinds februari 2014 ben ik in het bezit van een prachtige Megane RS 250 uit 2010. Destijds van plan er noooiiitt wat aan te doen... Ondanks dat ik super tevreden was over de auto besefte ik mij eind 2014 dat die achterbank niet meer omhoog kwam om toch meer dat roffeltje te horen . Ik ben vervolgens afgelopen winter langs de Gorinchem vestiging van VKV geweest. Daar ben ik besmet geraakt met het virus. Eerst ben ik flink wat gaan verdiepen en informeren. Daarna ben ik gaan wikken en wegen en in februari heb ik mijn eerste bestellingen geplaatst.
Ik ben begonnen met het plaatsen van een K&N luchtfilter. Deze heb ik in de oorspronkelijk behuizing geplaatst, aangezien de bestaande behuizing ruim voldoende zuurstof kan geven. Kort erna heb ik de Intercooler van Forge Motorsport ontvangen samen met de Forge Blow Off Valve. Beide geleverd met een prachtige instructie. Dit maakte de montage ervan kinderlijk eenvoudig. Al met al maximaal een dagje sleutelen geweest. Zie hier de foto's en verschil moest er zijn...
Intercooler Forge (feedback: mooi stukje vakwerk)
[img]http://i296.photobucket.com/albums/mm18 ... 0zwpyv.jpg[/img]
[img]http://i296.photobucket.com/albums/mm18 ... wfdkkj.jpg[/img]
Blow off valve (feedback: zonder blanking plate nu nog gemonteerd en geeft bescheiden "psst") + K&N luchtfilter (feedback: verschil niet te horen, wel te voelen)
[img]http://i296.photobucket.com/albums/mm18 ... ucgt7q.jpg[/img]
Na het plaatsen van het luchtfilter en de Forge onderdelen kon ik beginnen aan mijn uitlaat. Ik heb gekozen voor de Milltek Turbo-back non resonated. Dit zou volgens de verkoper een plug and play systeem zijn die zonder modificaties kon worden gemonteerd. Met een flinke dosis onderschatting ben ik vervolgens onder mijn auto gekropen. De opvolgende week heb ik wat zweetdruppels laten vloeien en uiteindelijk hulptroepen ingeschakeld. Ik heb uiteindelijk de tweede lambda moeten verlengen, aandrijfas rechtsvoor verwijderd, aandrijfas steun en motorsteun los moeten maken. Pas toen was het mogelijk om de originele downpipe/catalysator tussen mijn motor en chassis uit te krijgen. Al met al na ongeveer twee dagen sleutelen was het gewenste resultaat bereikt. Wat een geluid!
Milltek Turbo-back non resonated (feedback: bij rustig rijden in lage toerentallen niet TE aanwezig. In alle situaties kan je naar hartelust genieten van een prachtige roffel)
[img]http://i296.photobucket.com/albums/mm18 ... dg0oza.jpg[/img]
Na de aanpassingen eerst geruime tijd rond gereden en zelf de noodzakelijke controles en het nodige onderhoud gedaan; motorolie, oliefilter, koelvloeistof, bougies, cilinderdruk gemeten etc... Daarbij tot mijn grote schrik ontdekt dat de dop onder mijn versnellingsbak niet 100% goed vast zat en daar ook direct de juiste maatregelen voor getroffen. Vervolgens was het tijd om te gaan chiptunen!
Chiptuning bij Fastchip?
Ik heb contact gezocht met Renault en vanuit Renault Fastchip aangeraden gekregen. Gezien de informatie die ik via dit forum vond leek mij dit een zeer professioneel bedrijf. Dat viel smerig tegen... Dit is de grootste teleurstelling geworden van het hele traject. Ik ben geen overdreven kritische consument, maar sommige basisprincipes daar moet een bedrijf aan voldoen, zoals; bereikbaarheid. Het is mij niet gelukt om Fastchip dan wel Henk, via skype (geen mobiel? ) of e-mail antwoord op mijn vragen te krijgen. Wat als er later iets zou zijn en ik moet hen bereiken? Tot op de dag vandaag heb ik geen reactie gekregen op mijn vragen.
ZIPtuning!
Tegelijkertijd met de aanvraag bij Fastchip ben ik bij ZIPtuning gaan informeren. Daar werd direct ruim de tijd genomen. Deze heren stonden mij zeer gepassioneerd en professioneel te woord. De mannen hebben al mijn vragen direct beantwoord en zijn al hun afspraken nagekomen. Wat een service! Ondanks mijn oorspronkelijke voorkeur voor Fastchip was de keuze makkelijk en dus ook voor ZIPtuning Evergem (Gent).
Na een lekker stukje rijden afgelopen 5 juni aangekomen in Evergem. Daar werd ik hartelijk ontvangen en is mijn auto met de nodige liefde afgesteld...
@ZIPtuning Evergem
[img]http://i296.photobucket.com/albums/mm18 ... xnvu7d.jpg[/img]
Mijn nieuw wallpaper...
[img]http://i296.photobucket.com/albums/mm18 ... l0rtck.jpg[/img]
Ik ben door de heren van ZIPtuning echt als een vorst behandeld en ben super tevreden! Je hebt daar niet alleen met liefhebbers te maken maar ook echte kenners. De jongen die mijn auto heeft afgesteld zit zelf ook in de racerij, bouwt zelf motoren en reviseert oldtimers. Ze weten echt waar ze het over hebben. Daarnaast was geen vraag te veel en waren het hele vriendelijke mensen. Een absolute aanrader voor iedereen die overweegt zijn auto te tunen!
RESULTAAT!!!!!
Bij de eerste keer testrollen was het resultaat was al opzienbaren: 292PK!! Dit was boven mijn verwachting. Vervolgens hebben de heren mijn auto afgesteld en is deze wederom de bank opgegaan. Het uiteindelijke resultaat is verbluffend. Mijn apparaat heeft nu dus 332PK met 472NM in zijn laatste run. Eerdere runs zaten erboven. De auto voelt nu beduidend sterker vooral in de lagere toeren... dit is ook duidelijk in onderstaand schema te zien. Rond de 3000-3500 toeren is mijn trekkracht echt enorm verbeterd. Hij blijft tot zeker 220km/u goed doortrekken. Binnenkort maar eens de autobahn proberen
[img]http://i296.photobucket.com/albums/mm18 ... vis6ov.jpg[/img]
De vraag is nu of mijn project echt is gestopt... voor nu even wel, maar die turbo en inspuiting he..?? hahaha! Where will it stop? Ik hou jullie op de hoogte!
Met grote trots hierbij een samenvatting van mijn project. Ik hoop dat voor sommigen die aan iets vergelijkbaars denken ik iets nuttigs kan doorgeven.
Sinds februari 2014 ben ik in het bezit van een prachtige Megane RS 250 uit 2010. Destijds van plan er noooiiitt wat aan te doen... Ondanks dat ik super tevreden was over de auto besefte ik mij eind 2014 dat die achterbank niet meer omhoog kwam om toch meer dat roffeltje te horen . Ik ben vervolgens afgelopen winter langs de Gorinchem vestiging van VKV geweest. Daar ben ik besmet geraakt met het virus. Eerst ben ik flink wat gaan verdiepen en informeren. Daarna ben ik gaan wikken en wegen en in februari heb ik mijn eerste bestellingen geplaatst.
Ik ben begonnen met het plaatsen van een K&N luchtfilter. Deze heb ik in de oorspronkelijk behuizing geplaatst, aangezien de bestaande behuizing ruim voldoende zuurstof kan geven. Kort erna heb ik de Intercooler van Forge Motorsport ontvangen samen met de Forge Blow Off Valve. Beide geleverd met een prachtige instructie. Dit maakte de montage ervan kinderlijk eenvoudig. Al met al maximaal een dagje sleutelen geweest. Zie hier de foto's en verschil moest er zijn...
Intercooler Forge (feedback: mooi stukje vakwerk)
[img]http://i296.photobucket.com/albums/mm18 ... 0zwpyv.jpg[/img]
[img]http://i296.photobucket.com/albums/mm18 ... wfdkkj.jpg[/img]
Blow off valve (feedback: zonder blanking plate nu nog gemonteerd en geeft bescheiden "psst") + K&N luchtfilter (feedback: verschil niet te horen, wel te voelen)
[img]http://i296.photobucket.com/albums/mm18 ... ucgt7q.jpg[/img]
Na het plaatsen van het luchtfilter en de Forge onderdelen kon ik beginnen aan mijn uitlaat. Ik heb gekozen voor de Milltek Turbo-back non resonated. Dit zou volgens de verkoper een plug and play systeem zijn die zonder modificaties kon worden gemonteerd. Met een flinke dosis onderschatting ben ik vervolgens onder mijn auto gekropen. De opvolgende week heb ik wat zweetdruppels laten vloeien en uiteindelijk hulptroepen ingeschakeld. Ik heb uiteindelijk de tweede lambda moeten verlengen, aandrijfas rechtsvoor verwijderd, aandrijfas steun en motorsteun los moeten maken. Pas toen was het mogelijk om de originele downpipe/catalysator tussen mijn motor en chassis uit te krijgen. Al met al na ongeveer twee dagen sleutelen was het gewenste resultaat bereikt. Wat een geluid!
Milltek Turbo-back non resonated (feedback: bij rustig rijden in lage toerentallen niet TE aanwezig. In alle situaties kan je naar hartelust genieten van een prachtige roffel)
[img]http://i296.photobucket.com/albums/mm18 ... dg0oza.jpg[/img]
Na de aanpassingen eerst geruime tijd rond gereden en zelf de noodzakelijke controles en het nodige onderhoud gedaan; motorolie, oliefilter, koelvloeistof, bougies, cilinderdruk gemeten etc... Daarbij tot mijn grote schrik ontdekt dat de dop onder mijn versnellingsbak niet 100% goed vast zat en daar ook direct de juiste maatregelen voor getroffen. Vervolgens was het tijd om te gaan chiptunen!
Chiptuning bij Fastchip?
Ik heb contact gezocht met Renault en vanuit Renault Fastchip aangeraden gekregen. Gezien de informatie die ik via dit forum vond leek mij dit een zeer professioneel bedrijf. Dat viel smerig tegen... Dit is de grootste teleurstelling geworden van het hele traject. Ik ben geen overdreven kritische consument, maar sommige basisprincipes daar moet een bedrijf aan voldoen, zoals; bereikbaarheid. Het is mij niet gelukt om Fastchip dan wel Henk, via skype (geen mobiel? ) of e-mail antwoord op mijn vragen te krijgen. Wat als er later iets zou zijn en ik moet hen bereiken? Tot op de dag vandaag heb ik geen reactie gekregen op mijn vragen.
ZIPtuning!
Tegelijkertijd met de aanvraag bij Fastchip ben ik bij ZIPtuning gaan informeren. Daar werd direct ruim de tijd genomen. Deze heren stonden mij zeer gepassioneerd en professioneel te woord. De mannen hebben al mijn vragen direct beantwoord en zijn al hun afspraken nagekomen. Wat een service! Ondanks mijn oorspronkelijke voorkeur voor Fastchip was de keuze makkelijk en dus ook voor ZIPtuning Evergem (Gent).
Na een lekker stukje rijden afgelopen 5 juni aangekomen in Evergem. Daar werd ik hartelijk ontvangen en is mijn auto met de nodige liefde afgesteld...
@ZIPtuning Evergem
[img]http://i296.photobucket.com/albums/mm18 ... xnvu7d.jpg[/img]
Mijn nieuw wallpaper...
[img]http://i296.photobucket.com/albums/mm18 ... l0rtck.jpg[/img]
Ik ben door de heren van ZIPtuning echt als een vorst behandeld en ben super tevreden! Je hebt daar niet alleen met liefhebbers te maken maar ook echte kenners. De jongen die mijn auto heeft afgesteld zit zelf ook in de racerij, bouwt zelf motoren en reviseert oldtimers. Ze weten echt waar ze het over hebben. Daarnaast was geen vraag te veel en waren het hele vriendelijke mensen. Een absolute aanrader voor iedereen die overweegt zijn auto te tunen!
RESULTAAT!!!!!
Bij de eerste keer testrollen was het resultaat was al opzienbaren: 292PK!! Dit was boven mijn verwachting. Vervolgens hebben de heren mijn auto afgesteld en is deze wederom de bank opgegaan. Het uiteindelijke resultaat is verbluffend. Mijn apparaat heeft nu dus 332PK met 472NM in zijn laatste run. Eerdere runs zaten erboven. De auto voelt nu beduidend sterker vooral in de lagere toeren... dit is ook duidelijk in onderstaand schema te zien. Rond de 3000-3500 toeren is mijn trekkracht echt enorm verbeterd. Hij blijft tot zeker 220km/u goed doortrekken. Binnenkort maar eens de autobahn proberen
[img]http://i296.photobucket.com/albums/mm18 ... vis6ov.jpg[/img]
De vraag is nu of mijn project echt is gestopt... voor nu even wel, maar die turbo en inspuiting he..?? hahaha! Where will it stop? Ik hou jullie op de hoogte!
Heel mooi verhaal mooie auto. Helaas dat Henk van Fastchip (erg vaak buiten het land) je niet heeft kunnen helpen. Maat het gaat er om dat jij tevreden bent en blijft. Misschien ooit eens een stage 3 bij Henk. Geweldig veel vermogen uit je auto nu al.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Welkom.
Henk woont een groot deel van het jaar op de Filipijnen dacht ik.
Henk woont een groot deel van het jaar op de Filipijnen dacht ik.
inderdaad een heel mooi resultaat, maar helaas geen vergelijkings materiaal met een bekende bank (Goes)Abel schreef:Geweldig veel vermogen uit je auto nu al.
Project: GTT Blue Sport
Bedankt!!
Oké dat plaatst een en ander wel in perspectief. Wie weet dat iemand bij een toekomstige meeting mij weet te overtuigen om hem in Goes erop te zetten...
Wat ik me wel afvraag, ben verder nog groen in dit wereldje... Kan er veel afwijking in zulke banken zitten? Wat zijn zo'n beetje de afwijkingen/verschillen?
Oké dat plaatst een en ander wel in perspectief. Wie weet dat iemand bij een toekomstige meeting mij weet te overtuigen om hem in Goes erop te zetten...
Wat ik me wel afvraag, ben verder nog groen in dit wereldje... Kan er veel afwijking in zulke banken zitten? Wat zijn zo'n beetje de afwijkingen/verschillen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
In mijn ogen is het niet zozeer dat ik een bepaalde bank niet geloof. Maarvooral dat bijna iedereen binnen deze club al naar de bank in goes is geweest dus er is ontzettend veel vergelijkings materiaal.
daarbij omdat we dit al jaren doen en het blijkt dat er veel verschil tussen de banken zit. Zeker als je je bedenkt dat "foute mapping" er nogal snel uit wordt gehaald doorcde deskundigen..
enne alleen rollen kost iets van 30? Euro maar daar heb je wel een vergelijkingsmateriaal.
daarbij omdat we dit al jaren doen en het blijkt dat er veel verschil tussen de banken zit. Zeker als je je bedenkt dat "foute mapping" er nogal snel uit wordt gehaald doorcde deskundigen..
enne alleen rollen kost iets van 30? Euro maar daar heb je wel een vergelijkingsmateriaal.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Misschien kort dag ...maar je zou denk ik 27 juni nog wel kunnen rollen in Goes...Marco2184 schreef:Bedankt!!
Oké dat plaatst een en ander wel in perspectief. Wie weet dat iemand bij een toekomstige meeting mij weet te overtuigen om hem in Goes erop te zetten...
Wat ik me wel afvraag, ben verder nog groen in dit wereldje... Kan er veel afwijking in zulke banken zitten? Wat zijn zo'n beetje de afwijkingen/verschillen?
Dan kan je mooi een vergelijk zien.
En dan is Henk...Fastchip er ook..
Trouwens, ik HOOP echt dat je een foute print hebt gekregen. Moest het juist zijn zou ik hem toch even dataloggen bij een specialist.
Kijk eens wat er gebeurd bij 5500 tpm, dat zijn geen ouderdomsrimpels....
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/ZIP%20250%20RETARD%202_zpsoeznidxv.jpg[/img]
Kijk eens wat er gebeurd bij 5500 tpm, dat zijn geen ouderdomsrimpels....
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/ZIP%20250%20RETARD%202_zpsoeznidxv.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
@ -Jo-Klinkt als een zak chips?
Project: GTT Blue Sport
Zal ik alle email verkeer hier even neer plempenHet is mij niet gelukt om Fastchip dan wel Henk, via skype (geen mobiel? ) of e-mail antwoord op mijn vragen te krijgen. Wat als er later iets zou zijn en ik moet hen bereiken? Tot op de dag vandaag heb ik geen reactie gekregen op mijn vragen
Maar voor de goede orde ik begrijp je beslissing wel hoor. Zoveel mensen zoveel wensen.
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
-jo- schreef:Trouwens, ik HOOP echt dat je een foute print hebt gekregen. Moest het juist zijn zou ik hem toch even dataloggen bij een specialist.
Kijk eens wat er gebeurd bij 5500 tpm, dat zijn geen ouderdomsrimpels....
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/ZIP%20250%20RETARD%202_zpsoeznidxv.jpg[/img]
voor een niet expert....zijn dat de injectoren die maxen oid?
Born Grippy
Laatst gewijzigd door tutuur op do 18 jun 2015 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik geloof ook dat dat gebeurt, toch? Ik geef alleen goedbedoeld advies...
Ieder is vrij is zijn keuze en da's prima! Zoveel mensen, zoveel meningen... Lekker zo houden. Anders kunnen we het forum wel opdoeken.
Ieder is vrij is zijn keuze en da's prima! Zoveel mensen, zoveel meningen... Lekker zo houden. Anders kunnen we het forum wel opdoeken.
Laatst gewijzigd door tutuur op do 18 jun 2015 11:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Maar de basis is dat het om goedbedoeld advies is. Die uitdraai roept vragen op en er wordt op gereageerd. Da's niet zo gek, lijkt me. En aangezien Fastchip hier nu eenmaal de 'huistuner' is, is het logisch dat daar naar verwezen wordt.
Laatst gewijzigd door tutuur op do 18 jun 2015 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Tutuur, de eerst post van de ts gaat al over goes en henk, niet gek dat het in dit topic erover gaat.
Iedereen komt met goed bedoelde comments en word vaak zat gezegt iedereen moet zijn eigen keuze maken
Jou comments zijn de enkele negative in dit topic so far
Iedereen komt met goed bedoelde comments en word vaak zat gezegt iedereen moet zijn eigen keuze maken
Jou comments zijn de enkele negative in dit topic so far
Racing is the best way to convert money into noise
Ik had ook beter niks kunnen zeggen, zal wel aan mij liggen. Ziezo, gefixt
Helaas gelezen. Is het nu de bedoeling dat ik op dit slap gelul ga reageren ? Wat moet ik ermee ?
Er wordt een print geplaatst die vraagtekens oproept en onderbouw mijn reactie ook. Ik neem de moeite om aan te tonen waar het niet lijkt te kloppen. Ik, niet Henk, adviseer om de data uit te lezen. Ik heb nergens vermeld dat hij naar Fastchip MOET, dat was alleen "maar" het advies van Renault en VKV ,en wat weten die nu ?
Ik heb niks gevraagd over brandstof, ontsteking oid. Ook niet eens vermeld dat de std waarde 350 nm is terwijl de startwaarde hier al 375nm is.
Gaat het nog ergens over ? Ik zal int vervolg men klep houden en geen advies meer geven. Ga jij je dan ook niet moeien als je de voorgeschiedenis niet kent. Dank U !
Er wordt een print geplaatst die vraagtekens oproept en onderbouw mijn reactie ook. Ik neem de moeite om aan te tonen waar het niet lijkt te kloppen. Ik, niet Henk, adviseer om de data uit te lezen. Ik heb nergens vermeld dat hij naar Fastchip MOET, dat was alleen "maar" het advies van Renault en VKV ,en wat weten die nu ?
Ik heb niks gevraagd over brandstof, ontsteking oid. Ook niet eens vermeld dat de std waarde 350 nm is terwijl de startwaarde hier al 375nm is.
Gaat het nog ergens over ? Ik zal int vervolg men klep houden en geen advies meer geven. Ga jij je dan ook niet moeien als je de voorgeschiedenis niet kent. Dank U !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Hoho, ik heb hier niemand persoonlijk aangesproken of iets gezegd over de feiten die genoemd zijn, ook heb ik nergens gezegd dat iemand iets fout gedaan/gezegd heeft.
Het enige wat ik vaak genoeg heb meegemaakt is dat je iets met de groep deelt, en vervolgens alleen maar commentaar krijgt.
Ik probeerde met mijn comments duidelijk te maken dat het als persoon zijnde die iets deelt het niet erg aantrekkelijk maakt om dat in het vervolg nog te doen.
Dat is het enige dat ik gezegd heb!
In het belang van de club heb ik dit geprobeerd duidelijk te maken, helaas dat ook dit alleen maar als sneer gezien wordt.
Ik weet hoe kundig Henk is, dat is met genoeg dingen te bewijzen, ook heb ik van meerdere collega tuners begrepen hoe ZIPtuning auto's gemapped zijn.
Ik heb me bewust niet uitgelaten over de resultaten wat ik nu alsnog ga doen, tuurlijk haalt dat ding op die bank 330pk, gezien deze standaard megane daar ook al 290 levert. Dat zegt toch al genoeg, maar zolang de eigenaar maar happy is!
Het enige wat ik vaak genoeg heb meegemaakt is dat je iets met de groep deelt, en vervolgens alleen maar commentaar krijgt.
Ik probeerde met mijn comments duidelijk te maken dat het als persoon zijnde die iets deelt het niet erg aantrekkelijk maakt om dat in het vervolg nog te doen.
Dat is het enige dat ik gezegd heb!
In het belang van de club heb ik dit geprobeerd duidelijk te maken, helaas dat ook dit alleen maar als sneer gezien wordt.
Ik weet hoe kundig Henk is, dat is met genoeg dingen te bewijzen, ook heb ik van meerdere collega tuners begrepen hoe ZIPtuning auto's gemapped zijn.
Ik heb me bewust niet uitgelaten over de resultaten wat ik nu alsnog ga doen, tuurlijk haalt dat ding op die bank 330pk, gezien deze standaard megane daar ook al 290 levert. Dat zegt toch al genoeg, maar zolang de eigenaar maar happy is!
Laatst gewijzigd door tutuur op do 18 jun 2015 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Commentaar is er in positieve zin en negatieve zin.
Als je iets op een forum neerzet kan je commentaar verwachten, dit kan je dan als negatief ervaren of positief.
Soms is het ook de manier hoe iemand dit leest, dus iets positiefs kan de ander als negatief ervaren. Andersom is niet erg.
Zeker in dit soort speciefieke gevallen kan je commentaar verwachten, zeker als je iets laat zien waar je de nodige vraagtekens bij kan zetten.
Discussie is juist leuk op een forum en daar is het ook voor bedoeld geweest toendertijd.
Als je de dingen alleen maar "leuk" gevonden wilt hebben moet je dit maar op Facebook zetten.
Verder wel netjes zijn tegen elkaar want er is al genoeg gifspuiterij op het WWW.
Maar die Megane blijft een mooie auto kerel, prachtige onopvallende kleur ook.
Als je iets op een forum neerzet kan je commentaar verwachten, dit kan je dan als negatief ervaren of positief.
Soms is het ook de manier hoe iemand dit leest, dus iets positiefs kan de ander als negatief ervaren. Andersom is niet erg.
Zeker in dit soort speciefieke gevallen kan je commentaar verwachten, zeker als je iets laat zien waar je de nodige vraagtekens bij kan zetten.
Discussie is juist leuk op een forum en daar is het ook voor bedoeld geweest toendertijd.
Als je de dingen alleen maar "leuk" gevonden wilt hebben moet je dit maar op Facebook zetten.
Verder wel netjes zijn tegen elkaar want er is al genoeg gifspuiterij op het WWW.
Maar die Megane blijft een mooie auto kerel, prachtige onopvallende kleur ook.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ik had deze discussie niet aan zien komen mannen, leefde waarschijnlijk op een rose wolk en ben misschien niet zo kritisch geweest.
Ik waardeer het wel echt enorm dat jullie dit aankaarten! Ik heb niet de kennis op dit vlak om dat te constateren. Op voorhand wilde ik juist niet besparen en al helemaal geen risico's nemen... Wat die verhalen over ZIP zijn ben ik dan wel benieuwd naar, ik heb op voorhand enkel positieve verhalen gehoord.
Het is dan sowieso verstandig om hem in Goes erop te zetten... Als Henk me nog wil helpen tenminste... ? heheh
Ik waardeer het wel echt enorm dat jullie dit aankaarten! Ik heb niet de kennis op dit vlak om dat te constateren. Op voorhand wilde ik juist niet besparen en al helemaal geen risico's nemen... Wat die verhalen over ZIP zijn ben ik dan wel benieuwd naar, ik heb op voorhand enkel positieve verhalen gehoord.
Het is dan sowieso verstandig om hem in Goes erop te zetten... Als Henk me nog wil helpen tenminste... ? heheh
Mijn directe ervaring is bij een tuner bij mij uit de buurt geweest, daar kwam iemand met een RS3 die bij ZIPtuning aangepakt was, deze leverde op de testbank bij hem minder vermogen dan hij standaard zou moeten hebben....
Tis heel simpel, Henk doet enkel en alleen Renaults, schrijft alles zelf en ontwikkeld zelfs hardware/software waarmee de auto zelf voorzien kan worden van een geupgrade basismap.
Het feit dat jou auto bij hen op de testbank in standaard vorm al 290pk leverde maakt het nogal ongeloofwaardig, om je eerdere vraag te beantwoorden. Ja, er zit wel degelijk een heel groot verschil in testbanken.
Ik ben er heilig van overtuigd dat je bij Henk aan het beste adres bent, en dat komt van degene die 'kritiek' heeft geleverd over de overspoeling aan opmerkingen dat je beter de ons bekende weg had kunnen bewandelen....
Tis heel simpel, Henk doet enkel en alleen Renaults, schrijft alles zelf en ontwikkeld zelfs hardware/software waarmee de auto zelf voorzien kan worden van een geupgrade basismap.
Het feit dat jou auto bij hen op de testbank in standaard vorm al 290pk leverde maakt het nogal ongeloofwaardig, om je eerdere vraag te beantwoorden. Ja, er zit wel degelijk een heel groot verschil in testbanken.
Ik ben er heilig van overtuigd dat je bij Henk aan het beste adres bent, en dat komt van degene die 'kritiek' heeft geleverd over de overspoeling aan opmerkingen dat je beter de ons bekende weg had kunnen bewandelen....
Ik kan mij deze R26.R nog herinneren welke eerst door ZIP gedaan was en daarna door Fastchip. Grafiekje zegt genoeg...
http://s83.photobucket.com/user/joke221 ... R.jpg.html
http://s83.photobucket.com/user/joke221 ... R.jpg.html
Henk maalt niet om cijfers, je zal hem ook nooit "winst"-pk's zien posten. Er zijn immers geen twee identieke motoren (afgezaagd liedje). Waar het bij Fastchip om draait is dat je een perfecte lopende auto krijgt, een goede mapping binnen alle veiligheidsmarges en iets wat niet uitdraaid in een zorgenkind. Er is een reden waarom Henk zoveel ZIP/-en anders getunede auto's moet re-mappen. Iemand die uitsluitend 1 merk doet weet verdomd goed waar hij mee bezig is.
Als je nu even de dynotopics doorloopt lees je ellende allom. Probleem bij algemene tuners zit hem in de specificaties. Je kan als tuningbedrijf nooit, never, jamais gespecialiseerd zijn in alle merken en types. Dit is een illusie en eigenlijk de logica zelve. Als tuner moet je bij de fabrikant elk software pakket aankopen, onaangepast. Dan begint pas het tunen/fijnafstellen. Financieel is dit onmogelijk, die softwarepakketten zijn niet bepaald goedkoop. Dit is ook de reden waarom er zoveel "geklooi" rond rijd.
Ik hoop dat iedereen begrijpt dat een pingelmapje je motor sloopt, minder snel dan in the 80's/90's maar het gebeurd wel. En de grafiek van Marco vertoont daar alle tekenen van zoals aangetoond. Een datalog zou echt niet misplaatst zijn.
Als je nu even de dynotopics doorloopt lees je ellende allom. Probleem bij algemene tuners zit hem in de specificaties. Je kan als tuningbedrijf nooit, never, jamais gespecialiseerd zijn in alle merken en types. Dit is een illusie en eigenlijk de logica zelve. Als tuner moet je bij de fabrikant elk software pakket aankopen, onaangepast. Dan begint pas het tunen/fijnafstellen. Financieel is dit onmogelijk, die softwarepakketten zijn niet bepaald goedkoop. Dit is ook de reden waarom er zoveel "geklooi" rond rijd.
Ik hoop dat iedereen begrijpt dat een pingelmapje je motor sloopt, minder snel dan in the 80's/90's maar het gebeurd wel. En de grafiek van Marco vertoont daar alle tekenen van zoals aangetoond. Een datalog zou echt niet misplaatst zijn.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !