Tuur's JS Clio R450T

Vertel hier alles over je project.
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Wauw! Geen woorden voor. (Y) :worship:
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Ik sluit me aan bij Nico :worship:
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

En anders ik wel. :worship: :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

:worship: goed hoor Tuur!
Bart0ving
Berichten: 117
Lid geworden op: do 14 mar 2013 20:27
Car: Clio 3 RS PH2
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Waar blijven die filmpjes! :bang:
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

:bang: :bang:
5 Alpine Turbo
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

120pk en 60Nm meer dan mijn stage2 Megane.. t*ring dat moet lekker lopen (L)
BLJ
Berichten: 7
Lid geworden op: di 1 aug 2017 11:12
Car: Clio 3 RS F1 R27

Arno S. schreef:t*ring dat moet lekker lopen (L)
Je bedoelt schaatsen?

Nee serieus, mooi werk zit er in deze motor. Ik vraag me alleen af hoe dit rijdt in hairpins of met regen.
WDV46
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 9:30
Locatie: Minnertsga

keurige cijfers!! (Y) Ben benieuwd hoelang het heel blijft haha. :grin:

Hoeveel meer druk dan 1,6 bar kan die turbo nog leveren?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

BLJ schreef:
Arno S. schreef:t*ring dat moet lekker lopen (L)
Je bedoelt schaatsen?

Nee serieus, mooi werk zit er in deze motor. Ik vraag me alleen af hoe dit rijdt in hairpins of met regen.
Waarom zou hij het niet goed doen in hairpins? :p
En wat betreft regen, tsja dan heb je natuurlijk meer last van wheelspin, maar moet zeggen dat de ps4's op dat front echt uitstekend hun werk doen!
WDV46 schreef:keurige cijfers!! (Y) Ben benieuwd hoelang het heel blijft haha. :grin:

Hoeveel meer druk dan 1,6 bar kan die turbo nog leveren?
Dat is inderdaad een groot vraagteken, maar ik denk dat het heel lang goed kan gaan....

De turbo, poe die kan wel over de 2 bar als ik wil..... in principe zou hij ruim 500pk moeten kunnen voeden, maar dat is uiteraard ook afhankelijk van de rest van de setup!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Huidig vermogen ten opzichte van een gemapte Clio R27 :lol:

[img]https://farm5.staticflickr.com/4437/369 ... 65fa_c.jpg[/img]
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Verschil is zo groot dat het bijna niet meer grappig is :lol:
Anything worth doing is worth doing right!.
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

:bang: out of this world!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mega!!! :worship: (Y) (Y) (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Klein video'tje om te laten zien hoe goed een Clio dit vermogen kan hebben:

Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Tja lijkt op 225 pk ...
Stond de bank gunstig ...? :smile:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heel gunstig :lol:

Toch wel ff wat anders dan die ouwe peren kist van jou he...... Ik weet me van de 9 nog te herinneren wat jij beschrijft, wheelspin in de 5e versnelling op nat wegdek :lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ouwe zooi.....
Toch zou ik nie anders willen.. :smile:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

De beleving is wel heel anders, dit is toch allemaal een stuk geciviliseerder. Alhoewel dat de pret niet mag drukken!
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Gaaf Tuur (Y)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Loving it echt een mooie wagen top prestaties en ook supermooie stance, de totale combinatie is gewoon af (Y) ik hou ervan :smile:
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Mooi hoor, gaat aardig van z'n plek. :)
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Vandaag gespot op de Afsluitdijk (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Vanavond ook al gespot zag ik op FB :p
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Heerlijk :bang:
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Thies
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

Ik zou toch iets meer druk gaan rijden zodat je minder toeren hoeft te draaien voordat je overschakelt, of je bak aanpassen.

Loopt verder wel ok :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Verklaar je nader? Doesn't make sense
Thies
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

tutuur schreef:Verklaar je nader? Doesn't make sense
Hoog in toeren hoor je mijn inziens de motor meer atmosferische toeren maken dan dat hij nog op boost loopt, je draait 6500-7000rpm met dat ding, het is geen V-tech waar het even leven daar pas begint ;)

Meer boost onderin is dus makkelijker naar 5500rpm en schalel je weer over, moet je dan echt een keer toeren maken dan heb je bovenin bruikbare boost. Het is een Turbo motor hè, (die vindt toeren alleen leuk als hij flinke boost heeft op dat gebied).
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Super vet tuur! Wat een beest.. Gaat op het filmpje al hard, laat staan als je erin zit :D
Het is een Turbo motor hè, (die vindt toeren alleen leuk als hij flinke boost heeft op dat gebied)
Heb je die turbo gezien? Ik denk dat die boost wel goed zit :p :worship:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Thies schreef:
tutuur schreef:Verklaar je nader? Doesn't make sense
Meer boost onderin is dus makkelijker naar 5500rpm en schalel je weer over, moet je dan echt een keer toeren maken dan heb je bovenin bruikbare boost. Het is een Turbo motor hè, (die vindt toeren alleen leuk als hij flinke boost heeft op dat gebied).
Heb je de grafiek gezien die ik 15 September gepost heb? Het ding trekt als een idioot door naar de 7000tpm, dus waarom ik bij de 5500 zou moeten schakelen is me een raadsel. Tis geen standaard megane die na de 5500 keihard inkakt!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Niels V Dijk schreef:Super vet tuur! Wat een beest.. Gaat op het filmpje al hard, laat staan als je erin zit :D
Filmpjes doen echt afbreuk aan de realiteit, de beleving is echt zo anders wanneer je er in zit!
Thies
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

tutuur schreef:
Thies schreef:
tutuur schreef:Verklaar je nader? Doesn't make sense
Meer boost onderin is dus makkelijker naar 5500rpm en schalel je weer over, moet je dan echt een keer toeren maken dan heb je bovenin bruikbare boost. Het is een Turbo motor hè, (die vindt toeren alleen leuk als hij flinke boost heeft op dat gebied).
Heb je de grafiek gezien die ik 15 September gepost heb? Het ding trekt als een idioot door naar de 7000tpm, dus waarom ik bij de 5500 zou moeten schakelen is me een raadsel. Tis geen standaard megane die na de 5500 keihard inkakt!

Tuurlijk, ziet er goed uit maar is het een blueprint ? Nee, je zit toch ergens aan het eind van de omwentelingen ? Als je met lagere boost rijdt zoals je zelf al zegt gaat je blok wat "losjes" voelen bij hogere toeren dus wil je schakelen bij lagere toeren en daar dus nog sneller zijn dan je nu bent bij de hogere toeren.

Ik zeg niet dat het een slechte setup is, ik zou gewoon iets meer druk voor iets meer feeling bij hogere toeren willen ALS het moet.

Boosten die handel, maar hou het heel inderdaad :)

Ik heb met een 400PK setup gereden dus weet waar ik het over heb ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Kerel, het lijkt net of ik turks aan het lezen ben :lol: Ik heb echt geen flauw idee waar je heen wilt.....

Ik draai 1,6bar op een standaard onderblok. 480nm bij 4000tpm met een voorwielaandrijver. Wat denk je dat er gebeurd als ik nog meer boost ga draaien? En je argument om minder toeren te draaien snap ik helemaal niks van!
Thies
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

tutuur schreef:Kerel, het lijkt net of ik turks aan het lezen ben :lol: Ik heb echt geen flauw idee waar je heen wilt.....

Ik draai 1,6bar op een standaard onderblok. 480nm bij 4000tpm met een voorwielaandrijver. Wat denk je dat er gebeurd als ik nog meer boost ga draaien? En je argument om minder toeren te draaien snap ik helemaal niks van!
Ik was in de veronderstelling dat je nog steeds 0.7 deed :D

Verder is het niet zo lastig wat ik zeg hoor, PK's creëren is opzich niet zo lastig, overall drivabillity met veel vermogen wel... daar doel ik op ;)
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat laatste heeft Arthur heel goed voor elkaar als je de grafiek zo bekijkt, vermogen loopt mooi lineair op (Y)
Plaats reactie