Tuur's JS Clio R450T

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Damn ... :X (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Bloody hell... :gitar:
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Haha lekker chef!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hier ook maar weer even stof afblazen (S) gezien ik de openingsmeeting toch niet ga halen doe ik het hier maar

Inmiddels is er alweer wat gebeurd aan de Clio, nog niet heel veel vooruitgang maar wel wat klusjes gedaan. De uitlaat is er onder vandaan, alle hitteschilden verwijdert, brandstofleidingen weg en de tank er ook onder vandaan (daar over straks meer), eerst maar eens de bodem ontdaan van 10 jaar aan zand, modder, teer etc.. hij is nu weer mooi geel aan de onderkant, niet dat het wat helpt maar kon het niet laten :( Daarna ook de hitteschilden, alle klemmetjes en de brandstoftank nog even goed schoongemaakt, als we het doen moet het natuurlijk wel goed!

Dan over de tank, de nieuwe setup vergt ook een andere brandstofpomp dan de standaard Clio pomp, er komt een 255lph pomp in en een 550kpa brandstofdrukregelaar. Dit is dan ook de reden geweest dat de tank er af moest, ze zijn bij Renault zo slim geweest om het gat in de auto net groot genoeg te maken om de stekker van de pomp af te halen, daar hebben we dus ook maar even wat aan gedaan:

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... hx7cvg.jpg[/img]

De tank, brandstofleidingen en hitteschilden zitten er inmiddels weer onder dus kunnen we op het volgende focussen. Mijn spruitstuk die ik in de UK heb laten maken is binnen dus bij deze even een beetje engine porn:

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 7pt4or.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... qciw7d.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 6xsy9k.jpg[/img]

De keuze is gevallen op een Borg Warner EFR 6758, deze turbo is goed voor zo'n 450pk en is van horen zeggen revolutionair te noemen in de zin van spool en boost treshold. De volgende opgave is het fabriceren van een downpipe, uitlaatsysteem, water/olie aansluitingen voor de turbo, inlaattraject, etc.

Naast deze motorupgrade komt er ook een big brake kit op, op basis van de Megane 3 RS schijven incl. klauwen, nieuwe remschijven achter, staalomvlochten leidingen, motul rbf600 vloeistof en DS2500 blokken rondom.

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 9i5noi.jpg[/img]

De huidige wielen zijn verkocht en zullen vervangen worden door een set nieuwe van hetzelfde type, deze zullen direct in een Gtechnic csl coating worden gezet en afgetopt met exo v2. Hopelijk zal dit wat helpen met schoonhouden van de wielen :D

Daarnaast is het plan om de auto optisch wat aandacht te gaan geven maar eerst maar eens zorgen dat het technische gedeelte naar wens is!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

(L) :worship: (L)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Wauw! :worship:

Ik neem aan dat dit dan betekent dat je de complete uitlaat zelf maakt? En gebruik je delen van de uitlaat die er al onder zat?
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

:worship:
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

Echt prachtig uitlaatspruitstuk :worship: Wat ben je van plan? Drag races :grin:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

NicoK schreef:Wauw! :worship:

Ik neem aan dat dit dan betekent dat je de complete uitlaat zelf maakt? En gebruik je delen van de uitlaat die er al onder zat?
De complete uitlaat wordt handgemaakt van 3" RVS buis :)
okido schreef:Echt prachtig uitlaatspruitstuk :worship: Wat ben je van plan? Drag races :grin:
Ik heb wel altijd het voornemen gehad een keer naar Drachten te gaan maar in principe is dat niet het doel van deze setup. Gewoon een auto om mee naar het werk te rijden :D
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Kanonne!! :p (L)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y) (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

tutuur schreef:Gewoon een auto om mee naar het werk te rijden :D
Kun je straks dus weer lekker 5 minuten langer in bed blijven liggen ;)

:worship:
Megane R26 -> Megane 4 RS
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Mokers Tuur wat een porn project :worship:
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Jammer dat de stickers verwijderd zijn :( verder natuurlijk wel precies wat Renault uit had moeten brengen!
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Zo dacht hij/zij er ook over inderdaad :beer:
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik had al een tijdje een tig lasapparaat staan maar nu ook eindelijk gas en andere toebehoren gehaald. Ik heb nog nooit zelf tig gelast dus dit wordt een leuke learning curve, hoe dan ook is het eerste stukje downpipe gemaakt:

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 1n1tvd.jpg[/img]
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

WoW netjes hoor, je ziet bijna geen las (Y) Dat lukt mij niet met m'n hobbyapparaatje.
Slowride
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 3 jul 2016 15:43
Car: Clio 3RS1

Weld p*rn. Echt een super gaaf project Tuur. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en daar ben ik vast niet de enige in.
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Ik heb nog even wat teruggebladerd, maar zit het 250 blok er nu al in - of nog de 225?
PeetRS
Berichten: 58
Lid geworden op: za 3 nov 2012 5:52
Contacteer:

Mooi man!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Arno S. schreef:Ik heb nog even wat teruggebladerd, maar zit het 250 blok er nu al in - of nog de 225?
250 blok, deze is er overigens inmiddels al 20x in en uit geweest :p

Ben inmiddels zo ver:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... qn8n5a.jpg[/img]

Tevens de contra v-band en een flexibel stuk al aan elkaar gemaakt, straks gaan we meters maken (Y)
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Heel gaaf!
Zodra je de nodige kilometers gemaakt hebt met de definitieve setup, moeten wij maar eens praten (Z)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

super tuur :worship:

je laskunsten zijn ook aardig.
enkel gesmolten die lassen?
ik zou voor de sterkte ff draadje toevoegen als ik jou was.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Ziet er top uit!! (Y)
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dit is inderdaad alleen smelten, moet het toevoeren nog ff beter onder de knie krijgen :D

De v-band flenzen ga ik uitbesteden, veel te veel risico dat ze krom trekken!
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Hoe bepaal je straks eigenlijk de plaats van al je sensoren?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Welke sensorsen doel je op?
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Lambda en MAF/MAP sensor.

Niet wetende of je de inlaat zelf ook maakt, maar vroeg ik me af.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

alle sensoren komen gewoon op de plek waar ze gezeten hebben. De tweede lambda kan ik zelf bepalen gezien ik die toch uitgeschakeld heb en daar een wideband in heb zitten :D
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

NicoK schreef:Lambda en MAF/MAP sensor.

Niet wetende of je de inlaat zelf ook maakt, maar vroeg ik me af.
ik denk niet dat de inlaat spruitstuk heel erg veel beter kan aan een megane 3 RS Turbo blok. aangezien je met drukvulling werkt en een hele lange inlaat traject hebt van af de filter.
misschien dat de piping wat beter kan in kombinatie met een dikke chargecooler :beer:

dus dan blijft alleen de Lambda over en Tuur heeft vaak genoeg zijn originele downpipe in de handen gehad om te weten waar die moet komen :D
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

;-) sorry tuur was al aan het typen..
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

tutuur schreef:alle sensoren komen gewoon op de plek waar ze gezeten hebben. De tweede lambda kan ik zelf bepalen gezien ik die toch uitgeschakeld heb en daar een wideband in heb zitten :D
Oke! Thanks voor t antwoord!

@Abel, ik twijfel ook absoluut niet aan Tuur zijn kunnen maar ik was gewoon benieuwd. ;-)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Abel schreef: ik denk niet dat de inlaat spruitstuk heel erg veel beter kan aan een megane 3 RS Turbo blok. aangezien je met drukvulling werkt en een hele lange inlaat traject hebt van af de filter.
misschien dat de piping wat beter kan in kombinatie met een dikke chargecooler :beer:
Inlaat spruitstuk van de Megane 2 en 3 is toch heel wat aan te verbeteren hoor! Alleen gains vs effort niet echt interessant om aan te pakken, althans, nog niet :D
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Ziet er weer goed uit Arthur!! Lekker bezig (Y) :)
Plaats reactie