Tuur's JS Clio R450T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Damn ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Bloody hell...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Hier ook maar weer even stof afblazen gezien ik de openingsmeeting toch niet ga halen doe ik het hier maar
Inmiddels is er alweer wat gebeurd aan de Clio, nog niet heel veel vooruitgang maar wel wat klusjes gedaan. De uitlaat is er onder vandaan, alle hitteschilden verwijdert, brandstofleidingen weg en de tank er ook onder vandaan (daar over straks meer), eerst maar eens de bodem ontdaan van 10 jaar aan zand, modder, teer etc.. hij is nu weer mooi geel aan de onderkant, niet dat het wat helpt maar kon het niet laten Daarna ook de hitteschilden, alle klemmetjes en de brandstoftank nog even goed schoongemaakt, als we het doen moet het natuurlijk wel goed!
Dan over de tank, de nieuwe setup vergt ook een andere brandstofpomp dan de standaard Clio pomp, er komt een 255lph pomp in en een 550kpa brandstofdrukregelaar. Dit is dan ook de reden geweest dat de tank er af moest, ze zijn bij Renault zo slim geweest om het gat in de auto net groot genoeg te maken om de stekker van de pomp af te halen, daar hebben we dus ook maar even wat aan gedaan:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... hx7cvg.jpg[/img]
De tank, brandstofleidingen en hitteschilden zitten er inmiddels weer onder dus kunnen we op het volgende focussen. Mijn spruitstuk die ik in de UK heb laten maken is binnen dus bij deze even een beetje engine porn:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 7pt4or.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... qciw7d.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 6xsy9k.jpg[/img]
De keuze is gevallen op een Borg Warner EFR 6758, deze turbo is goed voor zo'n 450pk en is van horen zeggen revolutionair te noemen in de zin van spool en boost treshold. De volgende opgave is het fabriceren van een downpipe, uitlaatsysteem, water/olie aansluitingen voor de turbo, inlaattraject, etc.
Naast deze motorupgrade komt er ook een big brake kit op, op basis van de Megane 3 RS schijven incl. klauwen, nieuwe remschijven achter, staalomvlochten leidingen, motul rbf600 vloeistof en DS2500 blokken rondom.
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 9i5noi.jpg[/img]
De huidige wielen zijn verkocht en zullen vervangen worden door een set nieuwe van hetzelfde type, deze zullen direct in een Gtechnic csl coating worden gezet en afgetopt met exo v2. Hopelijk zal dit wat helpen met schoonhouden van de wielen
Daarnaast is het plan om de auto optisch wat aandacht te gaan geven maar eerst maar eens zorgen dat het technische gedeelte naar wens is!
Inmiddels is er alweer wat gebeurd aan de Clio, nog niet heel veel vooruitgang maar wel wat klusjes gedaan. De uitlaat is er onder vandaan, alle hitteschilden verwijdert, brandstofleidingen weg en de tank er ook onder vandaan (daar over straks meer), eerst maar eens de bodem ontdaan van 10 jaar aan zand, modder, teer etc.. hij is nu weer mooi geel aan de onderkant, niet dat het wat helpt maar kon het niet laten Daarna ook de hitteschilden, alle klemmetjes en de brandstoftank nog even goed schoongemaakt, als we het doen moet het natuurlijk wel goed!
Dan over de tank, de nieuwe setup vergt ook een andere brandstofpomp dan de standaard Clio pomp, er komt een 255lph pomp in en een 550kpa brandstofdrukregelaar. Dit is dan ook de reden geweest dat de tank er af moest, ze zijn bij Renault zo slim geweest om het gat in de auto net groot genoeg te maken om de stekker van de pomp af te halen, daar hebben we dus ook maar even wat aan gedaan:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... hx7cvg.jpg[/img]
De tank, brandstofleidingen en hitteschilden zitten er inmiddels weer onder dus kunnen we op het volgende focussen. Mijn spruitstuk die ik in de UK heb laten maken is binnen dus bij deze even een beetje engine porn:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 7pt4or.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... qciw7d.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 6xsy9k.jpg[/img]
De keuze is gevallen op een Borg Warner EFR 6758, deze turbo is goed voor zo'n 450pk en is van horen zeggen revolutionair te noemen in de zin van spool en boost treshold. De volgende opgave is het fabriceren van een downpipe, uitlaatsysteem, water/olie aansluitingen voor de turbo, inlaattraject, etc.
Naast deze motorupgrade komt er ook een big brake kit op, op basis van de Megane 3 RS schijven incl. klauwen, nieuwe remschijven achter, staalomvlochten leidingen, motul rbf600 vloeistof en DS2500 blokken rondom.
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 9i5noi.jpg[/img]
De huidige wielen zijn verkocht en zullen vervangen worden door een set nieuwe van hetzelfde type, deze zullen direct in een Gtechnic csl coating worden gezet en afgetopt met exo v2. Hopelijk zal dit wat helpen met schoonhouden van de wielen
Daarnaast is het plan om de auto optisch wat aandacht te gaan geven maar eerst maar eens zorgen dat het technische gedeelte naar wens is!
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
De complete uitlaat wordt handgemaakt van 3" RVS buisNicoK schreef:Wauw!
Ik neem aan dat dit dan betekent dat je de complete uitlaat zelf maakt? En gebruik je delen van de uitlaat die er al onder zat?
Ik heb wel altijd het voornemen gehad een keer naar Drachten te gaan maar in principe is dat niet het doel van deze setup. Gewoon een auto om mee naar het werk te rijdenokido schreef:Echt prachtig uitlaatspruitstuk Wat ben je van plan? Drag races
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Kanonne!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Kun je straks dus weer lekker 5 minuten langer in bed blijven liggentutuur schreef:Gewoon een auto om mee naar het werk te rijden
Megane R26 -> Megane 4 RS
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Jammer dat de stickers verwijderd zijn verder natuurlijk wel precies wat Renault uit had moeten brengen!
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Zo dacht hij/zij er ook over inderdaad
Ik had al een tijdje een tig lasapparaat staan maar nu ook eindelijk gas en andere toebehoren gehaald. Ik heb nog nooit zelf tig gelast dus dit wordt een leuke learning curve, hoe dan ook is het eerste stukje downpipe gemaakt:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 1n1tvd.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 1n1tvd.jpg[/img]
Mooi man!
250 blok, deze is er overigens inmiddels al 20x in en uit geweestArno S. schreef:Ik heb nog even wat teruggebladerd, maar zit het 250 blok er nu al in - of nog de 225?
Ben inmiddels zo ver:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... qn8n5a.jpg[/img]
Tevens de contra v-band en een flexibel stuk al aan elkaar gemaakt, straks gaan we meters maken
super tuur
je laskunsten zijn ook aardig.
enkel gesmolten die lassen?
ik zou voor de sterkte ff draadje toevoegen als ik jou was.
je laskunsten zijn ook aardig.
enkel gesmolten die lassen?
ik zou voor de sterkte ff draadje toevoegen als ik jou was.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Ziet er top uit!!
Dit is inderdaad alleen smelten, moet het toevoeren nog ff beter onder de knie krijgen
De v-band flenzen ga ik uitbesteden, veel te veel risico dat ze krom trekken!
De v-band flenzen ga ik uitbesteden, veel te veel risico dat ze krom trekken!
Welke sensorsen doel je op?
alle sensoren komen gewoon op de plek waar ze gezeten hebben. De tweede lambda kan ik zelf bepalen gezien ik die toch uitgeschakeld heb en daar een wideband in heb zitten
ik denk niet dat de inlaat spruitstuk heel erg veel beter kan aan een megane 3 RS Turbo blok. aangezien je met drukvulling werkt en een hele lange inlaat traject hebt van af de filter.NicoK schreef:Lambda en MAF/MAP sensor.
Niet wetende of je de inlaat zelf ook maakt, maar vroeg ik me af.
misschien dat de piping wat beter kan in kombinatie met een dikke chargecooler
dus dan blijft alleen de Lambda over en Tuur heeft vaak genoeg zijn originele downpipe in de handen gehad om te weten waar die moet komen
- NicoK
- Bestuurslid
- Berichten: 546
- Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
- Car: Megane RS175/Clio1.2
- Locatie: Echt
Oke! Thanks voor t antwoord!tutuur schreef:alle sensoren komen gewoon op de plek waar ze gezeten hebben. De tweede lambda kan ik zelf bepalen gezien ik die toch uitgeschakeld heb en daar een wideband in heb zitten
@Abel, ik twijfel ook absoluut niet aan Tuur zijn kunnen maar ik was gewoon benieuwd.
Inlaat spruitstuk van de Megane 2 en 3 is toch heel wat aan te verbeteren hoor! Alleen gains vs effort niet echt interessant om aan te pakken, althans, nog nietAbel schreef: ik denk niet dat de inlaat spruitstuk heel erg veel beter kan aan een megane 3 RS Turbo blok. aangezien je met drukvulling werkt en een hele lange inlaat traject hebt van af de filter.
misschien dat de piping wat beter kan in kombinatie met een dikke chargecooler
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Ziet er weer goed uit Arthur!! Lekker bezig