Pedro's Renault 5 GT turbo
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
- Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
- Contacteer:
In het kort :
Zoals er sommigen misschien weten heb ik de GT van Dennis overgekocht. Een heel fijne GT die alleen nog maar beter zal worden.
Toen ik doorreed bij Dennis ...
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8KGPF3J3.jpg[/img]
Ik ben de GT nu keuringsklaar aan het maken voor in België. Ik ga toch uiteindelijk voor oldtimerkeuring gaan.
Dit is toch iets minder kritisch dan gewone keuring.
Dus :
- Rolkooi is eruit, originele vering staat eronder, stabilisatiebar tussen voorste veerpoten is gedemonteerd, originele luchtfilter en huis is gemonteerd, zwarte powerflexen ipv gele,
achteraan op originele hoogte gezet, originele remschijven, originele uitlaat...
Dan gaan we naar de keuring (oldtimerkeuring) en daarna moeten we niet meer gaan. Dus nadien ga ik ook terug alles inbouwen zoals het was.
Tussendoor ook nieuw startmotortje inbouwen deze heeft het ook begeven.
Daarna deze zomer rijden, rijden, rijden...
Als de winter eraan komt :
- Respray (zelfde kleur of ... nog niet uit)
- Carrosserie aanpakken tot in de puntjes.
Toekomst ? Misschien injectie, heb het MBcarperformance onderdeel nog liggen dus da's al een begin.
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... 0b0d43.jpg[/img]
Zoals er sommigen misschien weten heb ik de GT van Dennis overgekocht. Een heel fijne GT die alleen nog maar beter zal worden.
Toen ik doorreed bij Dennis ...
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8KGPF3J3.jpg[/img]
Ik ben de GT nu keuringsklaar aan het maken voor in België. Ik ga toch uiteindelijk voor oldtimerkeuring gaan.
Dit is toch iets minder kritisch dan gewone keuring.
Dus :
- Rolkooi is eruit, originele vering staat eronder, stabilisatiebar tussen voorste veerpoten is gedemonteerd, originele luchtfilter en huis is gemonteerd, zwarte powerflexen ipv gele,
achteraan op originele hoogte gezet, originele remschijven, originele uitlaat...
Dan gaan we naar de keuring (oldtimerkeuring) en daarna moeten we niet meer gaan. Dus nadien ga ik ook terug alles inbouwen zoals het was.
Tussendoor ook nieuw startmotortje inbouwen deze heeft het ook begeven.
Daarna deze zomer rijden, rijden, rijden...
Als de winter eraan komt :
- Respray (zelfde kleur of ... nog niet uit)
- Carrosserie aanpakken tot in de puntjes.
Toekomst ? Misschien injectie, heb het MBcarperformance onderdeel nog liggen dus da's al een begin.
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... 0b0d43.jpg[/img]
Zo, die is in goeie handen zo te lezen, gaat helemaal goedkomen.
Is die spuitbeurt ook echt nodig? Lekker rijden met dat ding man, spuiten kan later ook nog.
Gespoten auto's maak je je alleen maar meer zorgen over
Is die spuitbeurt ook echt nodig? Lekker rijden met dat ding man, spuiten kan later ook nog.
Gespoten auto's maak je je alleen maar meer zorgen over
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
- Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
- Contacteer:
Goh ja ik heb dit altijd gehad met mijn auto's ze moeten er perfect uitzien.
Dit is altijd ook weer een persoonlijke keuze.
In het algemeen valt dit heel goed mee...
Voorste deel aan de koplampen (roest). (minimaal)
Linkerdeur kras en onderaan blaasjes.
Voorbumper wegens kleurverschil.
Raamkader bovenaan.
Tankklepje wegens kleurverschil.
Voorbump en achterbumper hangen niet 100% goed.
Nieuw rechter achterlicht moet ook nog gemonteerd worden & kitstukje eronder heb ik ook nieuw (oude is stuk).
Rechterdorpel vooraan beetje laswerk (minimaal) + scheur aan achteras.
Motor gaat er ook uit en motorcompartiment word gespoten.
En parelmoer is nu eenmaal een moeilijke kleur om te spuiten, dus daarmee wil ik deze R5 volledig doen.
Of het parelmoer word daar ben ik nog niet uit. Mijn eerste gedacht zegt van wel.
De andere kleur is het bruine metallic dat ik al een paar keer op een turbo2 heb gezien.
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... 6a7815.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... 784212.jpg[/img]
Daar waar de batterij zat, was de roestduivel wel al goed bezig geweest.
Dit is al opgelost.
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... af70fd.jpg[/img]
Voor de nodige tunes heb ik van mijn vriendin al een radio gekregen...
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... e38557.jpg[/img]
Het nieuwe gelijkvormigheidsattest heb ik ook en het nieuwe id plaatje.
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... 25ddec.jpg[/img]
Dit is altijd ook weer een persoonlijke keuze.
In het algemeen valt dit heel goed mee...
Voorste deel aan de koplampen (roest). (minimaal)
Linkerdeur kras en onderaan blaasjes.
Voorbumper wegens kleurverschil.
Raamkader bovenaan.
Tankklepje wegens kleurverschil.
Voorbump en achterbumper hangen niet 100% goed.
Nieuw rechter achterlicht moet ook nog gemonteerd worden & kitstukje eronder heb ik ook nieuw (oude is stuk).
Rechterdorpel vooraan beetje laswerk (minimaal) + scheur aan achteras.
Motor gaat er ook uit en motorcompartiment word gespoten.
En parelmoer is nu eenmaal een moeilijke kleur om te spuiten, dus daarmee wil ik deze R5 volledig doen.
Of het parelmoer word daar ben ik nog niet uit. Mijn eerste gedacht zegt van wel.
De andere kleur is het bruine metallic dat ik al een paar keer op een turbo2 heb gezien.
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... 6a7815.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... 784212.jpg[/img]
Daar waar de batterij zat, was de roestduivel wel al goed bezig geweest.
Dit is al opgelost.
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... af70fd.jpg[/img]
Voor de nodige tunes heb ik van mijn vriendin al een radio gekregen...
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... e38557.jpg[/img]
Het nieuwe gelijkvormigheidsattest heb ik ook en het nieuwe id plaatje.
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... 25ddec.jpg[/img]
Leuk dat je toch een project topic hebt aangemaakt Pedro! Zoals ik je al heb gezegd moet je gewoon parelmoer wit aanhouden als je toch besluit 'm helemaal te spuiten, al is dat bruin metallic wel een mooie kleur. Wit en chroom matched wel goed!
Ik hou je wel in de gaten, als ik denk dat het de verkeerde kant op gaat kom ik 'm gewoon weer bij je ophalen
Ik hou je wel in de gaten, als ik denk dat het de verkeerde kant op gaat kom ik 'm gewoon weer bij je ophalen
wit laten!!!!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Hoe kom je aan dat nieuwe typeplaatje?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Projecttopic! Goed bezig Pedro!
Veel plezier met deze mooie GTTurbo!
Veel plezier met deze mooie GTTurbo!
Ben ook wel benieuwd hoe dat met dat invoeren in België precies gaat.MartijnG schreef:Hoe kom je aan dat nieuwe typeplaatje?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
- Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
- Contacteer:
Kan je gewoon aanvragen bij Renault met een nieuw gelijkvormigheidsattest (90euro), indien je chassisnr ook niet goed leesbaar is komen zij dit ook opnieuw inslaan.MartijnG schreef:Hoe kom je aan dat nieuwe typeplaatje?
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
- Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
- Contacteer:
[img]http://makeameme.org/media/created/say- ... tdxfa3.jpg[/img]DennisT schreef:Ik hou je wel in de gaten, als ik denk dat het de verkeerde kant op gaat kom ik 'm gewoon weer bij je ophalen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Is dat gewoon via de dealer? Ik ken het hier in NL namelijk niet. Heb zelf ook geen enkel typeplaatje meer op de auto behalve het chassisnummer, wil ook graag weer een typeplaatje erop terug.Pedro de cleen schreef:Kan je gewoon aanvragen bij Renault met een nieuw gelijkvormigheidsattest (90euro), indien je chassisnr ook niet goed leesbaar is komen zij dit ook opnieuw inslaan.MartijnG schreef:Hoe kom je aan dat nieuwe typeplaatje?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
Dat is inderdaad via de dealer Martijn. Het chassis kloppen komen ze gewoon voor langs bij je Renault dealer. Mijn vader deed dit meestal in België wie het nu doet weet ik niet sinds zijn pensionering.
Het is vast ook mogelijk in NL..
Het is vast ook mogelijk in NL..
5 Alpine Turbo
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat bruin is wel een super dikke kleur. Maar ik denk dat je hem ook beter "wit" kunt laten.
Ik weet natuurlijk niet hoe dit ding in de roest zit maar als dat een beetje ok is zou ik ook eerst eens een paar jaar rijden. Het is bij veel mensen vrij treurig gesteld met de "rijtijd" van een auto nadat deze in showroom staat is gebracht.
Ik weet natuurlijk niet hoe dit ding in de roest zit maar als dat een beetje ok is zou ik ook eerst eens een paar jaar rijden. Het is bij veel mensen vrij treurig gesteld met de "rijtijd" van een auto nadat deze in showroom staat is gebracht.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Klinkt bekend Tom... Daarom rijd ik er bijna elke dag in naar mijn werk Als hij stil staat, gaat hij kapot!
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
Pedro kennende gaat dit ding gespoten worden.
Die gaat echt niet met kleurverschil rondrijden
Die gaat echt niet met kleurverschil rondrijden
5 Alpine Turbo
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
- Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
- Contacteer:
InderdaadDroes Junior schreef:Pedro kennende gaat dit ding gespoten worden.
Die gaat echt niet met kleurverschil rondrijden
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ok, maar er zit uiteraard wel een verschil in kleur verschil weg laten spuiten of een volledige respray.
Maar je moet uiteraard doen waar jezelf blij van wordt . Als je er maar mee blijft rijden
Maar je moet uiteraard doen waar jezelf blij van wordt . Als je er maar mee blijft rijden
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
- Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
- Contacteer:
Volledige respray ,bumps recht hangen, rechterbalk nieuwe stukken inlassen, nieuw rechterachterlicht en carrosserie stukje eronder.
Motorruimte volledig nazien en spuiten...
Motorruimte volledig nazien en spuiten...
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
- Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
- Contacteer:
Tom schreef:Dan wordt hij in ieder geval goed aangepakt
Ja hoor dat weet Dennis wel... Ik ben van plan dan een goed jaar te rijden, kwestie van terug een beetje "1" te worden met de renault 5 gt.
Iedere wagen heeft tenslotte zijn eigen geluiden en gedragingen... You can call me a freak ...
Na dat jaar ga ik waarschijnlijk over naar injectie. Heb eigenlijk al bijna zo goed als alles qua onderdelen. Maar carbu heeft zoveel charme dat ik het nog niet weet.
Ik wacht even af hoe het zal gaan met de oldtimerkeuring hier in België omdat het misschien zou kunnen dat we voor oldtimers om de twee
jaar naar de keuring moeten. En om de twee jaar alles ombouwen ? WTF ??? Denk het niet! Maar dat gaat zo'n vaart niet lopen. Volgens mij zal dit nog lang duren eer dit
zover komt. Teveel oudere ministers in België die ook oldtimer rijden .Nu maandag ga ik voor de derde keer en dan zal ook alles in orde zijn.
Na de keuring is het plan al direct respray ! & carrosserie op punt zetten !
Meer info volgt...
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
- Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
- Contacteer:
GT is nu oldie gekeurd ! Yes !
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
- Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
- Contacteer:
Da ga ik je besparen Dennis, hij staat in Jeep modus haha !DennisT schreef:Gelukt met het camber af te stellen uiteindelijk? Ben wel benieuwd hoe de auto er nu uit ziet
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Euh niet zo goed.....
Bijna einde verhaal....
Gek zat....
Bijna einde verhaal....
Gek zat....
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
jochem is aan't zwansen
volgens mij staat de R5 bij de carosserie ...
volgens mij staat de R5 bij de carosserie ...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zwansen ? Tssss Tuurlijk niet
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
- Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
- Contacteer:
Haha die Jochem...
Waar zal ik beginnen ? De roestduivel zat al diep in deze R5. Om een lang verhaal kort te maken :
Voorste wielkasten roest (nog te herstellen)...
Raamkader onderaan hevig roest (komt nieuw raamkader in) ...
Deuren onderaan roest (nog te herstellen)...
Voorste spatborden roest (links nog te herstelllen, rechts komt een nieuw in)...
Onderkant rechts aan ophangpunten worden nieuwe platen ingelast.
Nieuwe voorruit aangekocht en nieuwe achterruit, nieuwe voorste raamrubbers komen er ook in.
Rechterachterkant raam roest (nog te herstellen)...
Rechterspiegel komt een nieuwe in, kga die bestellen in UK dan heb ik ook een verstelbare... tja die mannen rijden er toch
aan de verkeerde kant.
Nieuwe gasveren voor de achterklep komen er ook op.
Bij alles demonteren bleek dat de auto echt niet goed aangepakt is. Zonde, deels herspoten met de carrosserie onderdelen er nog op en dergelijke ?
Als ik dan die facturen zie ? Krijg ik een groene kleur ! Gelukkig is de wagen nu echt in heel goeie handen en ga ik er regelmatig langs.
Dus het komt allemaal wel goed.
Motorruimte word ook herspoten.
Binnenkort heb ik ook een 1.8 - 16 v motor. Maar da's nog niet zeker dat die in de gt komt.
Piper 185gr nokkenas komt wel in de gt.
Dat is het zo'n beetje tot hiertoe... Foto's volgen nog wel. Dus je ziet Dennis het komt allemaal goed.
Waar zal ik beginnen ? De roestduivel zat al diep in deze R5. Om een lang verhaal kort te maken :
Voorste wielkasten roest (nog te herstellen)...
Raamkader onderaan hevig roest (komt nieuw raamkader in) ...
Deuren onderaan roest (nog te herstellen)...
Voorste spatborden roest (links nog te herstelllen, rechts komt een nieuw in)...
Onderkant rechts aan ophangpunten worden nieuwe platen ingelast.
Nieuwe voorruit aangekocht en nieuwe achterruit, nieuwe voorste raamrubbers komen er ook in.
Rechterachterkant raam roest (nog te herstellen)...
Rechterspiegel komt een nieuwe in, kga die bestellen in UK dan heb ik ook een verstelbare... tja die mannen rijden er toch
aan de verkeerde kant.
Nieuwe gasveren voor de achterklep komen er ook op.
Bij alles demonteren bleek dat de auto echt niet goed aangepakt is. Zonde, deels herspoten met de carrosserie onderdelen er nog op en dergelijke ?
Als ik dan die facturen zie ? Krijg ik een groene kleur ! Gelukkig is de wagen nu echt in heel goeie handen en ga ik er regelmatig langs.
Dus het komt allemaal wel goed.
Motorruimte word ook herspoten.
Binnenkort heb ik ook een 1.8 - 16 v motor. Maar da's nog niet zeker dat die in de gt komt.
Piper 185gr nokkenas komt wel in de gt.
Dat is het zo'n beetje tot hiertoe... Foto's volgen nog wel. Dus je ziet Dennis het komt allemaal goed.
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
- Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
- Contacteer:
Daar ga je toch schrikken Dennis, raamkader was rot. Rechtse voorkant & rechts achter ook.
Maar 't maakt niet uit alles word hersteld. Kleur is nog steeds twijfelen maar 't zal hetzelfde blijven
tot hier toe alhoewel dat bruin...
Camber van de wielen is ondertussen ook goed.
Maar 't maakt niet uit alles word hersteld. Kleur is nog steeds twijfelen maar 't zal hetzelfde blijven
tot hier toe alhoewel dat bruin...
Camber van de wielen is ondertussen ook goed.