Pedro's Renault 5 GT turbo

Vertel hier alles over je project.
Pedro de cleen
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
Contacteer:

Ik zoek sponsors ! :grin:
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Stoelen van marktplaats zijn van oud clio 16v gp en clio 2 rs rijder Remon hier op het forum ;-)
Racing is the best way to convert money into noise
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe vet hoor, vooral die opa fietstassen achterin ;)

Ligt het nu aan mij of is het gat in de bumper nu een beetje scheluw? Ik zou daar nog even zo'n origineel klepje voor scoren?
Pedro de cleen
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
Contacteer:

Steven schreef:Hehe vet hoor, vooral die opa fietstassen achterin ;)

Ligt het nu aan mij of is het gat in de bumper nu een beetje scheluw? Ik zou daar nog even zo'n origineel klepje voor scoren?
Heb ik al liggen, word meegespoten met de achterspoiler... (Y)
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Zeer strak Pedro! :worship: :worship: :beer: :beer:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Begin steeds meer te wennen aan de kleur!

Remon woont hier in de buurt, PM me even als je zijn nummer wilt.
Pedro de cleen
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
Contacteer:

DennisT schreef:Begin steeds meer te wennen aan de kleur!

Remon woont hier in de buurt, PM me even als je zijn nummer wilt.
Voorlopig gaat er wat budget in de 2e motor nog niet in de stoelen...
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Wat heb je nou in de gleuf van de bumpers zitten i.p.v de originele zwarte strippen ?
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Pedro de cleen
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
Contacteer:

Ik ben onder rubber profielen beginnen zoeken, die originele strips zijn niet meer te betalen en de oude recht krijgen is ook een gekkewerk.
Dus ik had gezien op 30jaar gt turbo in FR dat er enkele waren die rubber strips hadden gebruikt... Dus ik ben ook beginnen zoeken.

Heb een profiel gevonden dat erin past en al zelfklevend is. (www.rubberprofielen.nl)
75euro voor 4m.

Ben wel terug op zoek naar een harder materiaal, deze zijn een zacht EPDM materiaal maar wel bestand tegen vanalles en nog wat.
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Nette oplossing zo ! (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

In Frankrijk ook gezien dat er origineel ook chrome strips geleverd zijn.

Dit heb ik bij mij zo'n 5 jaar geleden opgelost met een rolletje van autostyle, kost geen drol en past/plakt perfect :D
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Kijk, genoeg op voorraad hoor! (Y) hehe
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Pedro de cleen
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
Contacteer:

Ben op zoek naar een adresje voor gt carbu revisie's... 1 carbu ga ik zelf proberen, heb hier nog een tweede liggen. Maar ik zou er ook 1tje laten doen...
Heb naar deze mensen gemaild maar 't is een beetje stil geworden "R 5NL" <renault5@LIVE.NL> .... Ik wil nu ook geen half jaar wachten om een carbu te laten reviseren.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

je kunt hem naar BCCP sturen in Gramsbergen Nederland. Dat is een bedrijf die helemaal is gespecialiseerd in carburatoren :D kost wat maar danis die ook helemaal als nieuw, en ze kunnen hem ook testen op een soort flow bank :gitar:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik heb evt. ook nog wel een betrouwbaar adresje in Engeland, die gasten hebben die carburateur helemaal ondersteboven gekeerd en weet precies hoe en wat!
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

En het is ook echt makkelijk zelf te doen. Geef me een revisie setje en paar uurtjes vrije tijd en je hebt een gereviseerde carb. Heb het ondertussen al 3x voor mn eigen GT moeten doen :( Sproeiers in de ultrasoon reiniger en nieuwe pakkingen er tussen en klaar. Afstellen moet je toch op de auto zelf (CO en stationair).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Pedro de cleen
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
Contacteer:

Ik ga er ook ééntje zelf doen hoor maar degene die nu op de gt zit wil ik gewoon laten doen uit zekerheid.
Heb al revisie setje besteld dat zou trouwens deze week moeten toekomen.

Waar kan ik eigenlijk vinden wat er bij een grA carburateur aangepast is ? Grotere venturi en grotere sproeier ?
Maar wat zijn de exacte cijfers ?

Bedankt alvast voor de info.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tja Pedro, volgens velen is er geen standaard group A. Je moet hem op je auto afstellen. mooiste is op een bank of op straat met een wideband lambda (I)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Officiéle Groep A kit;

http://jettautosport.e-monsite.com/bout ... a-jas.html

Groep A van MB Carperformance destijds is niks meer dan een uitgedraaide venturi (25 naar 27,5mm uit m'n hoofd) en wat andere sproeierbezetting, maar dat zet echt geen zoden aan de dijk. Ik ben zelf ook terug gegaan naar een standaard venturi. Dat is met een juiste sproeierbezetting prima tot 200 pk.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Theoretisch is het probleem dat de Venturiwerking naar de kl*te gaat als je deze opdraait, een venturi werkt juist op het vernauwen en verhogen van de luchtsnelheid en daarbij drukken blabla.

Echter de groep A die ik had, met 28mm venturi, liep echt dikke prima! Uiteindelijk was de drukval over de carb dan misschien wel kleiner, maar door gewoon wat extra druk erop te tetteren deed ie het nog steeds wel prima :D
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Ik mis de 5 e bbs en vind het mooier als hij achter iets omhoog komt ....
Denk dat is snel moe zou worden van die spiegelende kooi ook al is het mooi !
Strakke bak !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Kvind 'm wel erg strak hoor (Y)
Mrtn = Maarten
Plaats reactie