Pedro's Renault 5 GT turbo
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
- Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
- Contacteer:
Ik zoek sponsors !
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
- Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
- Contacteer:
Again a few more pics...
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... 6bppbf.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... 9m9xha.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... jzqtp5.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... vrozmc.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... h2vemf.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... lukyz1.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... uqqky8.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... 2bsjem.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... jigdeh.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... n6sq0q.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... wuizzt.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... 6bppbf.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... 9m9xha.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... jzqtp5.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... vrozmc.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... h2vemf.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... lukyz1.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... uqqky8.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... 2bsjem.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... jigdeh.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... n6sq0q.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... wuizzt.jpg[/img]
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
- Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
- Contacteer:
Heb ik al liggen, word meegespoten met de achterspoiler...Steven schreef:Hehe vet hoor, vooral die opa fietstassen achterin
Ligt het nu aan mij of is het gat in de bumper nu een beetje scheluw? Ik zou daar nog even zo'n origineel klepje voor scoren?
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Zeer strak Pedro!
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
- Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
- Contacteer:
Voorlopig gaat er wat budget in de 2e motor nog niet in de stoelen...DennisT schreef:Begin steeds meer te wennen aan de kleur!
Remon woont hier in de buurt, PM me even als je zijn nummer wilt.
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Wat heb je nou in de gleuf van de bumpers zitten i.p.v de originele zwarte strippen ?
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
- Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
- Contacteer:
Ik ben onder rubber profielen beginnen zoeken, die originele strips zijn niet meer te betalen en de oude recht krijgen is ook een gekkewerk.
Dus ik had gezien op 30jaar gt turbo in FR dat er enkele waren die rubber strips hadden gebruikt... Dus ik ben ook beginnen zoeken.
Heb een profiel gevonden dat erin past en al zelfklevend is. (www.rubberprofielen.nl)
75euro voor 4m.
Ben wel terug op zoek naar een harder materiaal, deze zijn een zacht EPDM materiaal maar wel bestand tegen vanalles en nog wat.
Dus ik had gezien op 30jaar gt turbo in FR dat er enkele waren die rubber strips hadden gebruikt... Dus ik ben ook beginnen zoeken.
Heb een profiel gevonden dat erin past en al zelfklevend is. (www.rubberprofielen.nl)
75euro voor 4m.
Ben wel terug op zoek naar een harder materiaal, deze zijn een zacht EPDM materiaal maar wel bestand tegen vanalles en nog wat.
In Frankrijk ook gezien dat er origineel ook chrome strips geleverd zijn.
Dit heb ik bij mij zo'n 5 jaar geleden opgelost met een rolletje van autostyle, kost geen drol en past/plakt perfect
Dit heb ik bij mij zo'n 5 jaar geleden opgelost met een rolletje van autostyle, kost geen drol en past/plakt perfect
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Kijk, genoeg op voorraad hoor! hehe
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
- Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
- Contacteer:
Ben op zoek naar een adresje voor gt carbu revisie's... 1 carbu ga ik zelf proberen, heb hier nog een tweede liggen. Maar ik zou er ook 1tje laten doen...
Heb naar deze mensen gemaild maar 't is een beetje stil geworden "R 5NL" <renault5@LIVE.NL> .... Ik wil nu ook geen half jaar wachten om een carbu te laten reviseren.
Heb naar deze mensen gemaild maar 't is een beetje stil geworden "R 5NL" <renault5@LIVE.NL> .... Ik wil nu ook geen half jaar wachten om een carbu te laten reviseren.
je kunt hem naar BCCP sturen in Gramsbergen Nederland. Dat is een bedrijf die helemaal is gespecialiseerd in carburatoren kost wat maar danis die ook helemaal als nieuw, en ze kunnen hem ook testen op een soort flow bank
Ik heb evt. ook nog wel een betrouwbaar adresje in Engeland, die gasten hebben die carburateur helemaal ondersteboven gekeerd en weet precies hoe en wat!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
En het is ook echt makkelijk zelf te doen. Geef me een revisie setje en paar uurtjes vrije tijd en je hebt een gereviseerde carb. Heb het ondertussen al 3x voor mn eigen GT moeten doen Sproeiers in de ultrasoon reiniger en nieuwe pakkingen er tussen en klaar. Afstellen moet je toch op de auto zelf (CO en stationair).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
- Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
- Contacteer:
Ik ga er ook ééntje zelf doen hoor maar degene die nu op de gt zit wil ik gewoon laten doen uit zekerheid.
Heb al revisie setje besteld dat zou trouwens deze week moeten toekomen.
Waar kan ik eigenlijk vinden wat er bij een grA carburateur aangepast is ? Grotere venturi en grotere sproeier ?
Maar wat zijn de exacte cijfers ?
Bedankt alvast voor de info.
Heb al revisie setje besteld dat zou trouwens deze week moeten toekomen.
Waar kan ik eigenlijk vinden wat er bij een grA carburateur aangepast is ? Grotere venturi en grotere sproeier ?
Maar wat zijn de exacte cijfers ?
Bedankt alvast voor de info.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Officiéle Groep A kit;
http://jettautosport.e-monsite.com/bout ... a-jas.html
Groep A van MB Carperformance destijds is niks meer dan een uitgedraaide venturi (25 naar 27,5mm uit m'n hoofd) en wat andere sproeierbezetting, maar dat zet echt geen zoden aan de dijk. Ik ben zelf ook terug gegaan naar een standaard venturi. Dat is met een juiste sproeierbezetting prima tot 200 pk.
http://jettautosport.e-monsite.com/bout ... a-jas.html
Groep A van MB Carperformance destijds is niks meer dan een uitgedraaide venturi (25 naar 27,5mm uit m'n hoofd) en wat andere sproeierbezetting, maar dat zet echt geen zoden aan de dijk. Ik ben zelf ook terug gegaan naar een standaard venturi. Dat is met een juiste sproeierbezetting prima tot 200 pk.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Theoretisch is het probleem dat de Venturiwerking naar de kl*te gaat als je deze opdraait, een venturi werkt juist op het vernauwen en verhogen van de luchtsnelheid en daarbij drukken blabla.
Echter de groep A die ik had, met 28mm venturi, liep echt dikke prima! Uiteindelijk was de drukval over de carb dan misschien wel kleiner, maar door gewoon wat extra druk erop te tetteren deed ie het nog steeds wel prima
Echter de groep A die ik had, met 28mm venturi, liep echt dikke prima! Uiteindelijk was de drukval over de carb dan misschien wel kleiner, maar door gewoon wat extra druk erop te tetteren deed ie het nog steeds wel prima
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Ik mis de 5 e bbs en vind het mooier als hij achter iets omhoog komt ....
Denk dat is snel moe zou worden van die spiegelende kooi ook al is het mooi !
Strakke bak !
Denk dat is snel moe zou worden van die spiegelende kooi ook al is het mooi !
Strakke bak !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break