Faab's R19 16V Cabrio

Vertel hier alles over je project.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Waar gaat die F7R naartoe? :-D
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Waarom geen low boost turbo van de F7R maken ?
Succes met het project iig :)
Anything worth doing is worth doing right!.
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

Merijn schreef:Waar gaat die F7R naartoe? :-D
Die is verkocht....
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

I'm confused...die volvo motor doet onder tov die F7R in std trim, en als je aan de internals gaat zitten, haal je veel meer rendement uit een R met fohn? Ook al ben ik fan van swaps :P
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

Turbo op de F7R ging me iets teveel in de centjes lopen. Dit is dan een echtgenoot :-( vriendelijkere oplossing, ondanks dat er op een aantal vlakken ingeleverd gaat worden. Dus helaas de behoefte voor een blaasconcert onder de kap, eist offers. Voorlopig eerst de boel inbouwen en aan de gang krijgen...
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

wat voor kleur computers heeft dit blok? bruine stickers ? ik heb een gechipte turbocomputer liggen die je best mag testen/kopen maar die doet het alleen in de bruine stickerversies zegt men...... ik heb m zelf niet kunnen testen omdat ik een donkerpaars/rode versie heb...
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

the reaper schreef:wat voor kleur computers heeft dit blok? bruine stickers ? ik heb een gechipte turbocomputer liggen die je best mag testen/kopen maar die doet het alleen in de bruine stickerversies zegt men...... ik heb m zelf niet kunnen testen omdat ik een donkerpaars/rode versie heb...
Even gekeken. Er zitten 2 rekendoosjes bij met een licht bruine sticker. Dus blijkbaar is het gebruiken van de gechipte computer mogelijk. Vorige week even bij de Volvo mensen gekeken. Blijkt dat een gechipte versie er, zonder dat de boel gesloopt gaat worden, 170 pk uit kan halen. Dat is me het proberen/ aanschaffen van je computer wel waard :D . Geen idee of je haast hebt. Want voorlopig ben ik nu met het motorblok zelf bezig. En de draadboom die erbij zit, is net een pan met spagetti :@ .Dus dat gaat met inbouwen, aanpassen etc...nog wel even duren..
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

nee hoor totaal geen haast, hij ligt niet in de weg, het aansluiten vd kabelboom hoeft niet moeilijk te zijn, je hoeft maar 3 kabeltjes aan te sluiten om het blok lopend te krijgen. echter ben ik er wel achter gekomen dat het "oude"type blok met de bruine stickers , een compleet andere kabelbundel heeft en verschillende randorganen. dus de kleuren zul je echt zelf moeten meten.. ik kocht eerst een compleet volgens zeggen "lopend" blok bij iemand voor nog redelijk geld ook. alles ingebouwd in mun 19 maar nooit een keer dat het blok wilde aanslaan, hele kabelbundel stukje bij beetje opengehaald zat er sluiting in de kabelbundel vd motor. toen eens de computers bekeken, eentje had vol water gestaan wrschijnlijk die was vanbinnen helemaal wit uitgeslagen op verschillende weerstanden etc,. en de ander was doorgebrand door de sluiting in de kabelbundel.. uiteindelijk een lopende 480 turbo gekocht in het midden van het land en hem naar huis gereden.. blok (weer) uit de 19 en uit de volvo gehaald. alles netjes gemaakt en blok in de 19 gegooid incl kabelbomen zekeringkasten etc vd volvo , uiteindelijk al het onnodige ertussenuit geknipt.. anders kun je weleens kijken op mijn project topic.. helaas gaat het bij mij niet zo snel met de vorderingen terwijl hij bijna klaar is.. ik moet alleen nog intercooler erin maken, uitlaat midden en einddemper monteren en eigenlijk is hij dan rijdbaar.. oke er moeten nog de skirts vastgezet worden en wat afwerking nog maargoed ik wacht ff op betere tijden... :)


sorry voor het vervuilen van je pagina .
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

Vervuilen :grin: ...alleen maar leuk om te lezen waar je tegenaan kan lopen met zo'n 1.7. Ook de vorige eigenaar van dit blok wist te melden dat het een lopend blokje is geweest. Bij demontage kwam ik een nieuwe verdelerkap, bougiekabels en verse bougies tegen. Altijd fijn :D . Maarrrr tijdens het verder slopen van het blok. Kwam ik ook goed gare bedrading tegen van de injectoren. Met andere woorden, dit blok heeft nooit op 4 cilinders kunnen lopen. Vandaar de verse spulletjes wat niet de oplossing was. :( Bevestigd maar weer. Je weet toch nooit wat je binnenhaalt, alleen wat je tegenkomt en moet fixen....
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

Even een kleine tussenstand:

De eerste deeltjes eraf halen.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ZBONCPRI.jpg[/img]

Even cilinderkop eraf gehaald om de binnenkant te bekijken. Geen rare dingen tegengekomen. (Y)

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-YFDDIVRA.jpg[/img]

Kale bedoeling.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-PJAYDIOD.jpg[/img]

Het eerder genoemde kabeltje....Toch maar even repareren..

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-YQUXXNO8.jpg[/img]

Nieuwe pakkingen en opbouwen..

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-CJNMCEJU.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-SKKY4MZ8.jpg[/img]
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Die injectorstekkers kun je voor een zeer schappelijk bedrag bij Rick Donkers nieuw kopen http://www.rdae.nl/multistekkers/bosch-stekkers/

Ook een mooi adres voor kabel, stekkers etc voor je auto of motorfiets
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

Bedankt, heb er al een paar in bestelling staan op de werkplek. Ze zitten ook op een VW Golf. Wel een handige site, die hebben alles (Y)
Laatst gewijzigd door Faab op wo 5 nov 2014 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gaat aardig rap zo, was het niet dat een 1.8 of 2.0 nokkenas behoorlijke verbetering was voor zo'n motor? Stond me nog iets van bij.
Die klepoverlap is toch altijd minimaal en meestal lopen turbo motoren juist beter met N/A nokkenassen.

Ben benieuwd vind het op zich niet direct een vooruitgang zo'n motor tov een F7R, maargoed je probeert iig wat anders :-)

Mocht je de F7R toch terugzetten, ik heb nog mooie Throttlebodies liggen, is veel leuker ;)
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

Steven schreef:Gaat aardig rap zo, was het niet dat een 1.8 of 2.0 nokkenas behoorlijke verbetering was voor zo'n motor? Stond me nog iets van bij.
Die klepoverlap is toch altijd minimaal en meestal lopen turbo motoren juist beter met N/A nokkenassen.

Ben benieuwd vind het op zich niet direct een vooruitgang zo'n motor tov een F7R, maargoed je probeert iig wat anders :-)

Mocht je de F7R toch terugzetten, ik heb nog mooie Throttlebodies liggen, is veel leuker ;)
Die is inmiddels verkocht, dat wordt een beetje lastig.....
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja das niet handig, nooit je oude schoenen weggooien... ;)

Ik zou wel nog even de diverse tuningsopties direct meenemen welke je meenemen kan, als je 'm nu gelijk naar 200pk/300Nm kunt trekken, is de kans dat je er spijt van krijgt ook minimaal :D
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

Steven schreef:Ja das niet handig, nooit je oude schoenen weggooien... ;)

Ik zou wel nog even de diverse tuningsopties direct meenemen welke je meenemen kan, als je 'm nu gelijk naar 200pk/300Nm kunt trekken, is de kans dat je er spijt van krijgt ook minimaal :D
Zo rond de 150 pk en die turbo onder de kap is deze papa weer tevreden..ietsje meer mag ook natuurlijk :yest: . Eerst draaien dat ding. En gezien het naslagwerk kom je met een aangepaste ecu al een heel eind.
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

szow jij pakt het wel gelijk goed aan!! haha bekende stekkertjes, mijne waren ook goed gaar.. geldtechnisch gezien heb ik ervoor gekozen eerst het blok wat op te frissen met nieuwe bougies verdelerkap dbriem olie +filter en motorsteunen en dan kijken hoelang het goed gaat. maar jou aanpak I love it (L)

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-RQ3DAWBM.jpg[/img] zoals de mijne geduldig staat te wachten
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

lol @ oliefilter tuning :smile:
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

The green hornet...
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

en nog vorderingen gemaakt? :smile:
Christof.L
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 20 apr 2014 21:15
Car: Renault 5

Ziet er wel netjes en schoon uit zo die kop. gewoon gespoten met spuitbusje of gestraald?


ff topic grondig doorgenomen ;-) ..ziet eruit dat deze ook zilver is gespoten, wel netjes (Y)
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

the reaper schreef:en nog vorderingen gemaakt? :smile:
Nog een beetje de motor verder opgebouwd en de zoektocht naar het motorsteuntje voortgezet...
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

motorsteuntje? welke? misschien dat ik nog iets heb liggen waar je wat aan hebt.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

the reaper schreef:motorsteuntje? welke? misschien dat ik nog iets heb liggen waar je wat aan hebt.
Als er op het blok wat je van mij hebt nog die motorsteun zit wel. ;-)
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

the reaper schreef:motorsteuntje? welke? misschien dat ik nog iets heb liggen waar je wat aan hebt.
Bij de afdeling gezocht staat een fotootje....
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

Weer wat verder:

2.0 opgraven en wat spulletjes eraf halen:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ZNYPB8UK.jpg[/img]

Overbouwen en wat steunen aanpassen:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-JZ36GMJJ.jpg[/img]

En met de juiste motorsteun :D . ging het inbouwen voorspoedig.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-BZAL6EAL.jpg[/img]

Volgende op de agenda, koelsysteem aanpassen aan de Clio.
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

nice!!! goed bezig hoor!!! hou van dit project (L)
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Gaaf man!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ziet er erg leuk uit :D
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Ondanks de misschien rare keuze, hoewel ik ze wel begrijp als het om de best betaalbare turbo in een r19 gaat, maar in elk geval leuk project.

Het gaat de goede kant uit.

succes
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ziet er netjes uit zo (Y)
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Je maakt er weer wat moois van :) (Y)
Stefan85
Berichten: 236
Lid geworden op: za 2 feb 2013 20:45
Car: Volvo 945 2.3 Turbo
Locatie: Heesch
Contacteer:

Nog updates? :)
Faab
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 18:57

Een beetje. Tijdens het waterslangfestijn erachter gekomen dat er toch aardig wat onderdelen niet bijgeleverd waren. Intercoolerslangen waterslangen en nog wat belangrijke spulletjes. En aangezien dit blok uit een Twingo schijnt te komen. Was er al een heleboel verbouwd voor een Twingo. En niet te vergeten dat de kabelboom eerlijk gezegd compleet verziekt is met kroonsteentjes en overig prutswerk. Maarrrr, voor alles is een oplossing. Dus ben ik even gaan speuren op marktplaats en warempel. Staat er een origineel blok met automaatbak :D in de aanbieding. Regelrecht draaiend, met alles erop en eraan uit een 480 turbo. Eigenlijk had ik niet alles nodig, maar daar nam de verkoper geen genoegen mee. Na wat telefoontjes tot de slotsom gekomen dat alles. Computers, blok met turbo, kabelboom etc etc. De deur uit mocht voor € 100,- (Y) (Y) (Y) . Dus dat spul staat inmiddels in m'n garage om overgezet te worden. Scheelt weer een hoop aanpaswerk en zo liggen er ook wat extra spulletjes op de plank..

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto360-KKKAQD6J.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto360-WGVOBDYE.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto360-UYFOAUZK.jpg[/img]
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

dat is niet te duur voor een "complete " set wat heeft dit blok gedraaid? ideaal een reserveblok en randorganen op voorraad. tis wat met mensen die kabelbomen verprutsen he?
dat was voor mij ook een reden dat ik op zoek ben gegaan naar een compleet rijdende volvo na een miskoop van een complete "goede conversie set" .... mooi te zien dat je er nog steeds druk mee bezig bent.. ik heb er momenteel echt de zin en de tijd niet voor om verder te gaan met mijn project :-(

ik hou het in de gaten je bent er goed mee bezig !!
Plaats reactie