Luuk's Clio 1.8 16V rusty racer

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

derbimarcel schreef:.... en met semi's is de kans op schade gewoon kleiner omdat je meer grip heb.
Overigens ook voor de meeste starters de reden om te denken dat ze Schumacher zijn en meteen een record willen vestigen ;)

Ik zeg altijd maar zo : leren fietsen heb je ook niet gedaan op de fiets van Lance Armstrong / Miguel Indurain (Y)
Laatst gewijzigd door Haas op di 10 sep 2013 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

gheheh, idd. Op semi's haal je hogere snelheden. Dat zou juist de kans vergroten op schade.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ben ik het niet mee eens. Op semi's voel je de grens net zo goed als op straatbanden alleen ligt dit een stuk verder. Zeker op de ring zijn er zoveel bochten en knikken die op volgas kunnen en op straatbanden niet dat de kans op schade zeker kleiner is.

En dat verhaal van die fiets... leren circuit rijden doe je ook niet in een F1 auto... (0)

Maar iedereen heeft zijn eigen mening wat goed en niet goed is (Y)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

paratroeper schreef:Heeel gaaf Luuk, ring weekend met de 16v? :D
Nee weet dat de 16V rijdt en dat hij het prima deed van Leiden naar Beverwijk maar om gelijk zonder al te grote inspectie durf ik het niet aan ga gewoon met de RS uiteraard kan ik daar ook panne mee krijgen maar na bijna 10.000 km dit jaar heeft hij mij nog niet een keer in de steek gelaten (ik klop nu af op een ongelakt stuk hout)

Kleine update ook nog heb een setje gordels gekocht voor weinig foto's volgen
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Weet je eigenlijk al wat voor onderstel er nu onder zit, Luuk? (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Ik wilde vandaag gaan kijken maar het weer liet het niet toe, morgen ga ik nog een poging doen (Y)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Is het niet gewoon een origineel maar verlaagd onderstel. Kan me niet herinneren dat Chris/Ruud/RJ hier iets mee hebben gedaan.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Zondag de gordels erin gemaakt en een nieuwe bevestiging's punt gemaakt voor de ene kant want die zit origineel vast op de stoel en die gaat er tzt uit
vering is idd standaard met verlaging's veren. de rest van het interieur heb ik er ook uit getrokken kwam meteen meer roest tegen (N) valt gelukkig nog wel te behandelen.
het is nu wel een sjonnie bak met zo zonder kuipen en kooi maarja rustig aan opbouwen is ook een kunst
De gordels komen als de kooi er is op de gordel balk dit is even tijdelijk

[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 73decc.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 102bab.jpg[/img]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Lijk me ook niet heel fijn zitten zo met de gordels door de hoofdsteun.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik zou zsm op zoek gaan naar een gordelbalk, dit is namelijk ietwat onvoordelig voor je ruggengraat als die gordels zo naar beneden staan (trek je 'm in elkaar bij een frontale klap).

Als je het tijdelijk wilt doen, kun je ze beter ter hoogte van je originele aanpikpunt doen van je achterbank, of de achtergordel punten in de C-stijl (al geven die ook weer ruimte als dat indeukt).
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Thanks voor de tip Steven de kooi met gordel balk komt redelijk snel >) maar jij bedoelt de bevestiging waar de gordel oprolt ? ik rij trouwens niet tot nauwelijks met de auto er moet eerst maar eens wat olie in haha
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nieuwe kooi onderweg Luuk?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Geen nieuwe maar ik mag er niet teveel over zeggen :X na het Ardenne weekend zal ik het verhaaltje even posten maar geen spook verhalen ik neem geen kooi mee tijdens het Ardenne weekend alleen is het zo dat ik na dat weekend meer weet :smile:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Oh die kooi ;-) Mensen die overal een beetje lezen hebben misschien wel een idee ;-)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Vorige week de kooi opgehaald bij Koen vandaag een begin gemaakt met inbouwen morgen afmaken.
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 009474.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 9c2495.jpg[/img]

Alleen stond ik vandaag weer stil met dat hok heb een vermoeden dat de dynamo niet meer 100% werkt (U) nu had ik ook een groupe a luchtfilterhuis met toebehoren maar hiervoor moet de accu naar de kofferbak ruimte kan ik gewoon de huidige accu naar achteren smijten of moet er een gel accu in ? ? ? ? ?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Beide kan. Ik heb een gel accu onder de stoel. maar je kan ook prima een normale loodaccu achterin plaatsen.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Voordeel van een AGM acu is dat die bijna geen H2 gas produceert. Het staat in paragraaf 2.3.8

http://www.victronenergy.nl/upload/docu ... Stroom.pdf
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

dynamo wisselen is redelijk te doen bij een 16v
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

De kooi zit erin alleen was het al te donker voor knappe foto's :foto:
maar het volgende probleem dient zich alweer aan de motor :-( toch maar eens naar kijken wat het probleem is want er komt echt veel witte rook uit van het olie gebruik
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Witte rook van het oliegebruik? Witte rook duidt op water en dat kan wel eens een kapotte koppakking betekenen.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Dit ruikt echt naar olie maar zou idd ook nog kunnen, werd er beetje teleur gesteld van gisteren avond
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Kan me er iets bij voorstellen... :(

Zit er geen mayo aan de binnenkant van de dop van je expansievat?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat hoeft niet altijd he. Als het wit rookt en zoet ruikt is het probleem duidelijk!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

I know, maar zou wel meer duidelijkheid geven... :)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Het is niet gewoon waterdamp luuk? Het is momenteel heel vochtig weer hè.
Btw je gaat het als eerst aan de binnenkant van de oliedop zien en niet de dop van je expansievat ;-)
Ga er gewoon eens een stuk mee rijden. Mocht er sludge ontstaan zie je dit toch niet gelijk dus moet je wel rijden.
Neem ook ff een compressie test dan ben je bijna zeker.
Zie er het voordeel van. Als de kop eraf is kun je en goed bij je dynamo en goed bij de waterpomp :grin:
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Pfft balen Luuk! Maar zoals Marcel zegt, je kan er weer makkelijk bij! En misschien nog leuke motor update's :worship:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

mark5t geeft nog een biggelaar 2.0 16v en een hele goede cup 1.8 16v blok
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Merijn schreef:Kan me er iets bij voorstellen... :(

Zit er geen mayo aan de binnenkant van de dop van je expansievat?
nog niet gekeken zal vanavond / straks eens even kijken

derbimarcel schreef:Het is niet gewoon waterdamp luuk? Het is momenteel heel vochtig weer hè.
Btw je gaat het als eerst aan de binnenkant van de oliedop zien en niet de dop van je expansievat ;-)
Ga er gewoon eens een stuk mee rijden. Mocht er sludge ontstaan zie je dit toch niet gelijk dus moet je wel rijden.
Neem ook ff een compressie test dan ben je bijna zeker.
Zie er het voordeel van. Als de kop eraf is kun je en goed bij je dynamo en goed bij de waterpomp :grin:
Ja klopt het was toen ook aardig mistig maar die geur was niet bebaald normaal, ga denk idd eerst maar een stuk rijden als hij nog wil starten de dynamo is ook dood bij circa 4000rpm begint het dynamocontole lampje te branden en gaat de verlichting zowel binnen als buiten uit of word minder fel bij 1500rpm geeft hij keurig 13.7 tot 14 volt aan.
maar toen ik laatst de olie ging bijvullen denk 2 weken geleden zat er echt geen mayo aan de binnenkant van de olie vul dop.
en compressie test staat op de planning (Y)
Abel schreef:mark5t geeft nog een biggelaar 2.0 16v en een hele goede cup 1.8 16v blok
ja dus toch zocht die advertentie al maar was weg. als we teveel problemen tegen komen word het denk toch een nieuw blok en ja het liefts mits het budget het toelaat een 2.0 16V maar eerst zien denk dat de kop gaar is klepgeleiders te ruim en stoters eventueel.

naja eerst checken dan inkopen doen :nopom:
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Je dynamo doet het wel bij lage toeren en niet bij hogere toerentallen. Dan zijn je koolborstels versleten. Aan onderdelen ben je dan 10 euro kwijt voor 2 nieuwe koolborstels bij een dynamo- en startmotorenrevisiebedrijf.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

13.7 a 14.0 is ook wel erg weinig hoor, 14.8V moetie zijn (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Nou ....als ie bij laad gaat het prima.
Dat ie niet nieuw is ...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kooi erin met lasplaten en al? Doe je rappies..

Je kent dat dynamo revisie boertje (DeZe) op het Marlo terrein wel neem ik aan? Rijd daar ff langs, die trekken de diagnose ook als ie er nog inzit.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Haas schreef:13.7 a 14.0 is ook wel erg weinig hoor, 14.8V moetie zijn (Y)
Nah, echt hele hoge voltage's hebben die dingen niet, met 14 volt mag je blij zijn hoor. Meet voor de gein eens op de dynamo zelf, ik kom regelmatig een flinke spanningsval tegen met al die rotte litze kabels die na een aantal jaar vaak al flink verrot zijn. Voornamelijk degene bij de wielkuip links. Als die er nog in zit..

Heeft overigens weinig met je probleem te maken, is waarschijnlijk gewoon een setje versleten koolborstels. Je kunt er nieuwe op zetten maar de sleepringen (waar de koolborstels overheen slepen) hebben hun beste tijd vaak wel gehad na het eerste setje. Bespaar je de moeite met 2e hands rommel, tenzij je een nieuw wereld record wil neerzetten. Ik heb die rotdingen al te vaak vervangen.. De laatste was van een 19 16V, 29 minuten. :D Met een beetje slim shoppen koop je een nieuwe (ruil) voor zo'n 120 euro.

Wees verstandig en zorg voor een koelbuisje o.i.d richting de dynamo, die dingen overlijden stuk voor stuk door warmte. Been there done that..

Wat betreft die rookwolk, blauwe en witte rook zijn soms lastig van elkaar te onderscheiden maar de geur niet, koelvloeistof wat verdampt ruikt vrij zoet (eigenlijk net zoals koelvloeistof zelf maar dan een tikkeltje meer branderig (waarom weet ik dit allemaal..) en de geur van verbrande olie is echt niet te harden. Ik denk dat het overgrote deel wel eens achter mijn 19 16V gereden heeft tijdens RTC weekendjes of op het circuit en die weten dat vast wel te vertellen, dat ding staat inmiddels al bijna 2 jaar stil maar de geur zit er nog steeds in terwijl die tot bijna het laatste boutje uit elkaar is geweest.

Er is 1 makkelijke test.. Even netjes warmrijden en 'm dan 5x in de 2e versnelling even naar de 7000 RPM rossen en dan vol van het gas af en uit laten rollen in de 2. Tijdens het uitrollen in je binnenspiegel kijken naar je dakrand, het is lastig te zien maar meestal begint hij net onder het spoilertje een rookgordijntje te ontwikkelen. Wordt het tijdens de 5x steeds erger en erger, dan zijn het de klepseals, haal je de 5x niet omdat ie als een idioot begint in te houden of vastloopt met een witte rookwolk, dan is het een koppakking of een kop die gescheurd is. :worship:

Koppakkingen komen niet vaak voor, gescheurde cilinderkoppen heel sporadisch, ik heb beiden in ieder geval nog nooit voor elkaar gekregen. Krijg je volgens mij alleen voor elkaar door 'm iedere keer koud op z'n kloten te trappen, maar vaak komt er dan eerder een drijfstang naar buiten dan een koppakking. Met een paar rotte klepseals kan die heel oud worden hoor, ik heb het getest met de laatste F7P die ik had, de hele Eiffel ging elke maand in rook op en in een pitstraat moest iedereen verplicht met mistlampen aan rijden. Zolang een F7P een paar frisse drijfstanglagers heeft en er genoeg olie in zit en je weet 'm iedere keer netjes warm te rijden dan krijg je zo'n ding niet stuk.

Ik weet je financiele situatie niet maar als 't mijn rookwolk was dan had ik een setje drijfstanglagers en een koppakkingset en distributieset besteld, kop er af en wegbrengen of zelf doen. Dynamo even wegbrengen om te laten checken op een testbank en daarna de zooi dichtschroeven met hier en daar een nieuw slangetje en kabeltje en lekker ongestoord gasgeven met dat ding!

Nieuwe klepgeleiders kan, maar ik heb al best veel F7P/R motoren gezien met aardig ruime geleiders (met op nummer 1 de F7P) maar die ik met de kleppen inschuren en 16 nieuwe klepseals toch behoorlijk rookvrij gekregen heb.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Kleine toevoeging aan 't te lange verhaal (schrik er zelf van). Mijn F7P is er bij 260.000km uitgegaan en daar zijn bij 230.000 nieuwe drijfstanglagers in gekomen. Verbruikte de laatste 10.000 km een liter op 300km en 1,5e liter na een uurtje Zandvoort en ik durf er een krat bier op te zetten dat als je die nu in een Renaultje schroeft hij met 3 slagen loopt je er zo weer de baan mee op kan. :p
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

mijn oude F7P zat ook met verotte klepseal (gas los na toeren janken ... ff wachten tot rond de 3k rpm en dan terug op de gas. als het klepseals zijn zie je nu een duidelijke blauwe wolk achter de wagen :) )

Zolang je die bijvult met olie blijven die dingen zoals Ronald zegt JAAAAAAAAAAAREN meegaan.

Als de financieen het toelaten:

- compressie test op de cilinders
- als koppakking, ff kop laten opfrissen bij biggelaar. kost echt geen geld en je bent goed gesteld.
Plaats reactie