Luuk's Clio 1.8 16V rusty racer

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

mark 5t schreef:
We bedoelen het allemaal wel goed hoor.
Dat snap ik, en ik wil ook helemaal geen advies afslaan of negeren.
Maar verhalen zoals ''ik heb van horen zeggen dat er veel meer loos was" daar kan ik slecht tegen als je meer wilt weten geen probleem maar stuur dan even een PM.
Nu leest iedereen dit en krijg je nog meer indianen verhalen.

Des al niet te min, iedereen bedankt voor de positieve reactie en pep talk haha (L)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zo was het juist niet bedoeld... Hier heb je juist de kans op daarop te reageren. Beter hier dan dat het buiten het forum een eigen leven gaat leiden. :-) Het was zeker niet mijn bedoeling om het op te blazen allemaal.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

LuukRS schreef: Dat snap ik, en ik wil ook helemaal geen advies afslaan of negeren.

Des al niet te min, iedereen bedankt voor de positieve reactie en pep talk haha (L)
Het verbaasd me enigsinds wel Luuk. Je hebt zelf al gezien wat 95-98 kan maken toen je in Goes was.

Ik denk trouwens niet dat iemand hier de bedoeling heeft om na te trappen of cowboy verhalen op te hangen. Van andermans leed wordt je niet gelukkig. Wat ik wél wil zeggen is dat in al de jaren dat ik rtc lees en omga met rtc leden er altijd al problemen zijn geweest met "Cup" chips van allerhande makelij, ongeacht wie ze geleverd heeft. Die dingen werden met de natte vinger geschreven en hadden ook niet de bedoeling om een lange levensduur te garanderen. Ik ken zelfs motoren bouwers die deze dingen verkochten maar waarvan de auto nooit een bank had gezien.

Veel succes met de afhandeling en niet opgeven vanwege een kleine tegenslag.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

zit even met een enorme twijfel.
We hebben nog niet gekeken wat er nu precies aan de hand is en wat de schade is dit ivm mijn HBO studie die naast mijn werk echt veel tijd vraagt.
Goed wat nu eerst doen de schade vastellen lijkt mij logisch, misschien toch volgende week een gaatje vinden ?

Maar als het huidige blok in puin ligt waar ik wel vanuit ga want het zit toch nooit mee met Rusty, zou ik dan een megane onderblok nemen met de huidige 16V kop als deze niet compleet krom is.
Waarom de huidig 16V kop gebruiken ? de snelle nokassen zijn toch goed merkbaar en zou het zonde vinden om deze weg te moeten doen.
Waarom niet in dit blok investeren ? iets zegt mij dat het niet bepaald een succes is of gaat worden ook wel een miskoop genoemd (U)

Daarom denk ik dat ik er beter aan doe om nu wel eens een betrouwbaar blok op te bouwen met super hulp van mijn maat Patrick :worship:
Ik word het gewoon spuug zat dat je telkens motorische problemen hebt terwijl je hoofd alweer bij de volgende upgrade zit (onderstel)
Heb geen zin om daar geld in te blijven pompen pak liever het onderstel en de roest aan.

Even kort samen vatten van de plannen.
Schade vastellen
Nieuw blok opbouwen ? dus Megane onderblok en huidige 16V kop WELKE ECU ? ? ? die van de Megane of van het huidige blok ? Nadeel van de megane ECU is de start onderbreker en gaat volgens mij niet samen met de 16V kop.
Als dit nieuwe blok er wel komt word er sowieso gemapt.
Waar moet ik nog meer op letten en dan heb ik het niet over welke Olie ik moet gebruiken maar de verborgen dingen en struikel blokken. en ja ik ga vanaf nu ook in de racer 98 gooien :grin:

Het is nog een idee daarom vraag ik jullie mening, of dit wel een goed idee is. En dan bedoel ik voornamelijk de combi van 1.8 kop en 2.0 onderblok
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

megane onderblok
16v/williams kop
16v/williams vliegwiel
16v/williams ecu
16v/williams kabelboom
megane/williams startmotor
f7r mapping

Op deze manier is het aardig plug&play, je moet alleen geluk hebben bij het vinden van een goed megane onderblok (zie roald). Het enige wat je dus nodig hebt is een megane onderblok en startmotor. En je moet een ecu hebben met een socket.
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Ecu is zelf wel van socket te voorzien met een beetje handigheid.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

snap je beredenering.

evt heb ik nog zon blok compleet voor je te koop met 1,8 kop.

100% goed.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ecu/kabelboom wordt moeilijk op een P-kop. De megane (R) werkt met coilpacks, de P met verdelerkap.

Ik snap het probleem met de nokkenassen niet ? Die kan je toch gewoon overleggen in een andere moest blijken dat je huidige kop beschadigd is.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

De combi 1.8 F7P kop op een F7R onderblok is al heel vaak toegepast.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Echt ? (I)

Ik had het over een megane kabelboom.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die megane kabelboom gebruik je ook niet in een clio he. En megane f7r tuning wil toch ook niet vanwege de computer?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Abel schreef:die megane kabelboom gebruik je ook niet in een clio he. En megane f7r tuning wil toch ook niet vanwege de computer?
Ik vermeld dit om deze reden:
LuukRS schreef:Nieuw blok opbouwen ? dus Megane onderblok en huidige 16V kop WELKE ECU ? ? ? die van de Megane of van het huidige blok ? Nadeel van de megane ECU is de start onderbreker en gaat volgens mij niet samen met de 16V kop.
Megane electronica (algemeen) werkt ook niet op een clio zonder aanpassingen. Er is zelfs verschil tussen 16v en Williams kabelbomen. Geloof me nu maar, ik heb in het verleden ook een gesmolten kabelboom gehad omdat ik zonder omkijken aannam wat er op een forum stond. Zoiets overkomt je maar 1 keer.

@Luuk, je kan het simpel houden en gewoon de F kop gebruiken maar je kan ook een kamer laten frezen in de meganekop voor de verdelerkap. Dan heb je gelijk de voordelen van de meganekop. Maar....dan zit je ook met het gekut van het inlaatdeel/gasklep.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Weg met die elektronica en twee vette webers erop :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

pfft heb het allemaal even gelezen, balen zeg Luuk! Hopelijk gaat het allemaal goed komen met rusty! (D)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Zal ik je assen nog ff laten liggen luuk?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Bedankt voor de info mannen :worship: :worship: :worship:

paratroeper schreef:pfft heb het allemaal even gelezen, balen zeg Luuk! Hopelijk gaat het allemaal goed komen met rusty! (D)
Ik hoop het ook en anders WEER een ander blok erin.

@Luco als het kan graag ik stop nog niet met dit project dus die assen heb ik sowieso nog nodig (Y)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

lepel gewoon die f4r van de rs er in ;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

roep maar wanneer je ze kan hebben (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik vind het apart dat je deze motor niet vertrouwd, zeker als je weet dattie behoorlijk lang prima heeft gedraaid in een andere auto en dan na inbouw bij jou loopt ie stuk en is het een kutmotor? Of bedoel je dat je het nu niet meer vertrouwd dattie nog in orde is?

Maargoed als je het nu echt gek wil maken heb ik nog een Megane kop met TB's voor je, vraag je Tutuur om een andere computer+kabelboom, dan ben je in 1x echt goed bezig ;)
Al is dat want anders dan 'budget' hehe
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Het vertrouwen is weg dat bedoel ik ermee en dat vindt ik juist zo belangrijk bij een racer.

En uuh TB's wil ik niet dat gaat nu even te ver er zijn andere en goedkopere middelen om hem ook goed hard te laten lopen. :grin:
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Terug van een lang weekend ringen bbqen en een hoop gezelligheid, tijdens het kijken langs baan en rijden ging er bij mij een knop om en moest er maar eens tempo worden gemaakt met de opbouw van rusty.
Want met de RS over de ring is leuk maar je rijdt toch voorzichtiger met je daily dan met een racer.
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... G_7124.jpg[/img]

Maar hoe staat het met deze peren kist dan ?

We hebben denk ruim 2 maanden geleden de schade vast gesteld conclusie: alles in puin.
Cilinderwand heeft diepe groeven en de cilinderkop is zo gaar als maar kan, de klepgeleiders hebben 0,40mm speling.
Hoe is het nou gekomen benzine (95) ? pingelschade dit zal deels hebben mee gespeeld in de schade maar ik ben er van overtuigd dat het blok extreem hard is afgerost of half bakken is gereviseerd.
De dag dat de schade was vast gesteld, heb ik serieus nog overwogen om de auto in de fik te steken zo klaar was ik er mee. :gun: :gun:

Na wat nachten slapen en een hoop nadenken, toch maar besloten de knoop door te hakken en verder te gaan.
Alleen zal dit echt de laatste keer zijn dat ik er een ander blok in hang door motorschade.

In de tussentijd heb ik niet stil gezeten en ben ik rustig bezig met het verzamelen en zoeken naar nieuwe onderdelen.
Het volgende is er al.

F7P onderblok waarvan de drijfstanglagers al vervangen zijn olie keerringen en zooi worden ook gelijk mee genomen.
Devil uitlaatspuitstuk 4/2/1
Magnecore bougie kabels
Nieuwe koelslangen met nieuwe slangen klemmen
Nieuw expansie vaatje.
Cilinderkop word gereviseerd
Nieuwe waterpomp
Nieuwe thermostaat
Nieuwe bougies
En een vers olie filter
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... G_4064.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 642DB8.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... F17852.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... G_4065.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... G_4066.jpg[/img]


Ook had ik een tijdje terug Williams draagarmen en stabistang gekocht van Steven.
Aangezien deze lichte roest vorming hadden heb ik ze even roest vrij gemaakt en in de menie gezet en een lekker onopvallend kleurtje gegeven.
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 384292.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... D7B2C3.jpg[/img]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Hoppa.... :smile:
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

Nice !
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Juist! Doorgaan met die hap!

Zo'n gevoel van alles in de fik steken heeft iedereen hier die een project heeft wel eens gehad :ja: (ik heb nu zelfs twee van die projecten die ik liever in de fik wil steken :X )
Haat-Liefde verhouding zullen we dan maar zeggen (L)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Die haat liefde verhouding kennen de meeste van ons wel denk ik, maar mooi dat je het weer oppakt! Succes! (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

^O^
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Goed bezig Luuk! "ff" doorzetten kerel! (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

Wanneer is de eerste meeting dat je hem mee neemt? heb de rusty nog nooit in het echt gezien! wordt steeds interessanter, dit projectje!!
:worship: :worship: :worship:
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Succes niet opgeven!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Top Luuk! Straks als het allemaal rijd ben je alles weer vergeten.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Nice! (Y)
krickie_11turbo
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29

goed bezig!!! ff door de zure appel heen bijten maar daarna weer een hoop plezier :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

na alle uren van de afgelopen 1.5 a 2 maanden kan ik de onze inmiddels ook wel opstoken, maar ik weet zeker dat ik na het eerste rondje op de baan weer alles vergeten ben en met een dikke tam in mijn kuipstoel zit :grin:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Niet zeuren, Haas... ik heb het meeste werk gedaan! :beer:
Plaats reactie