Renault 5 GT Turbo Blue Sport 1990
Goededag,
Al ben ik nog niet zo lang lid ben ik toch maar een topic gestart om ook wat informatie in te winnen hoe ik sommige dingen het beste kan doen.
Mijn naam is Mitch. Ben 18 jaar en ben in het bezit van een Renault 5 Gt Turbo uit het bouwjaar 1990.
De auto heb ik rond april op marktplaats gezien en ben er meteen de zelfde avond nog naar toe gereden. Ik zag de auto en ik was gelijk van de kaart. Want in zo'n staat had ik er nog geen één gezien. Ook al was dit pas mijn tweede bezoek van een Renault 5.
[img]http://i49.tinypic.com/vh81hd.jpg[/img]
Ik liet deze meneer gelijk weten dat ik zeer geintreseerd was en die avond belde ik dat ik hem graag zou willen kopen. En zo had ik hem een week later voor de deur staan nadat ik hem gewassen had.
[img]http://i49.tinypic.com/23shshv.jpg[/img]
Ik was de 3e eigenaar. De 1e eigenaar heeft de motor gereviseerd en daar van heb ik een usb stickje gehad met allemaal foto's waarop te zien is wat ze allemaal gedaan hebben. Ook hadden ze elektrische stuurbekrachtiging ingebouwd.
[img]http://i48.tinypic.com/2ccx8jq.jpg[/img]
Ook hadden ze de complete roest weggehaald en nieuwe platen ingelast. Daarna hebben ze het allemaal getectyleerd. Maar ik ben toch van plan de skirt er maar weer eens af te halen. Ik weet niet precies waarneer dit gebeurt is.
De stoelen hebben ze opnieuwe bekleed met daarbij de deurpanelen en de achterbank. In de zelfde kleur en stof combinatie als deze foto.
[img]http://i49.tinypic.com/6e2jwz.jpg[/img]
Na dat ik hem had, heb ik het volgende gedaan:
Ik ben naar PM Performance gegaan voor een RVS Uitlaat systeem. Ik ben begonnen met 'net voor de middendemper tot de achterpot'.
[img]http://i47.tinypic.com/14kk048.jpg[/img]
Met daarbij het resultaat:
[img]http://i46.tinypic.com/2j0i1pj.jpg[/img]
Ik ben hier heel goed geholpen en ben voorzien wat ik in mijn hoofd had. En ben er tot de dag van vandaag nog steeds super blij mee!
Erna heb ik bij Biesheuvel motorsport een Dumpvault gekocht. En deze gemonteerd:
[img]http://i50.tinypic.com/9rup3t.jpg[/img]
Daarna ben ik maar eens begonnen aan het onderhoud. Waarbij de olie, oliefilter en de bougies heb vervangen. En ik moet je zeggen ik heb een hoop oliefilters gedaan maar deze was tot nu toe de lastigste.Daarbij had ik helaas de stekker van de koelvan geraakt en deze was eraf gekomen maar daar kwam ik pas achter toen ik in Rotterdam stond met een tempratuur meter die een beetje opliep. Beetje jammer maarja erna op het werk een goed stekkertje voor genomen en netjes overgesoldeerd en nergens geen last meer van gehad.
Dit is het voor deze keer.
Ik zal proberen zo af en toe is de topic up-to-date te houden.
Al ben ik nog niet zo lang lid ben ik toch maar een topic gestart om ook wat informatie in te winnen hoe ik sommige dingen het beste kan doen.
Mijn naam is Mitch. Ben 18 jaar en ben in het bezit van een Renault 5 Gt Turbo uit het bouwjaar 1990.
De auto heb ik rond april op marktplaats gezien en ben er meteen de zelfde avond nog naar toe gereden. Ik zag de auto en ik was gelijk van de kaart. Want in zo'n staat had ik er nog geen één gezien. Ook al was dit pas mijn tweede bezoek van een Renault 5.
[img]http://i49.tinypic.com/vh81hd.jpg[/img]
Ik liet deze meneer gelijk weten dat ik zeer geintreseerd was en die avond belde ik dat ik hem graag zou willen kopen. En zo had ik hem een week later voor de deur staan nadat ik hem gewassen had.
[img]http://i49.tinypic.com/23shshv.jpg[/img]
Ik was de 3e eigenaar. De 1e eigenaar heeft de motor gereviseerd en daar van heb ik een usb stickje gehad met allemaal foto's waarop te zien is wat ze allemaal gedaan hebben. Ook hadden ze elektrische stuurbekrachtiging ingebouwd.
[img]http://i48.tinypic.com/2ccx8jq.jpg[/img]
Ook hadden ze de complete roest weggehaald en nieuwe platen ingelast. Daarna hebben ze het allemaal getectyleerd. Maar ik ben toch van plan de skirt er maar weer eens af te halen. Ik weet niet precies waarneer dit gebeurt is.
De stoelen hebben ze opnieuwe bekleed met daarbij de deurpanelen en de achterbank. In de zelfde kleur en stof combinatie als deze foto.
[img]http://i49.tinypic.com/6e2jwz.jpg[/img]
Na dat ik hem had, heb ik het volgende gedaan:
Ik ben naar PM Performance gegaan voor een RVS Uitlaat systeem. Ik ben begonnen met 'net voor de middendemper tot de achterpot'.
[img]http://i47.tinypic.com/14kk048.jpg[/img]
Met daarbij het resultaat:
[img]http://i46.tinypic.com/2j0i1pj.jpg[/img]
Ik ben hier heel goed geholpen en ben voorzien wat ik in mijn hoofd had. En ben er tot de dag van vandaag nog steeds super blij mee!
Erna heb ik bij Biesheuvel motorsport een Dumpvault gekocht. En deze gemonteerd:
[img]http://i50.tinypic.com/9rup3t.jpg[/img]
Daarna ben ik maar eens begonnen aan het onderhoud. Waarbij de olie, oliefilter en de bougies heb vervangen. En ik moet je zeggen ik heb een hoop oliefilters gedaan maar deze was tot nu toe de lastigste.Daarbij had ik helaas de stekker van de koelvan geraakt en deze was eraf gekomen maar daar kwam ik pas achter toen ik in Rotterdam stond met een tempratuur meter die een beetje opliep. Beetje jammer maarja erna op het werk een goed stekkertje voor genomen en netjes overgesoldeerd en nergens geen last meer van gehad.
Dit is het voor deze keer.
Ik zal proberen zo af en toe is de topic up-to-date te houden.
haha bedankt! Tot morgen!
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Welkom, erg leuk 5je heb je daar
M'n rode gtt komt binnenkort weer op de weg, krijg nog wat onderdelen binnen die er nog even op en onder gaan, dan ff APK keuren en weer lekker rijden, heb d'r nu al zin in !
Mijn bleusport ach we zien wel
Mijn bleusport ach we zien wel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Die van Ivo das vast inmiddels weer een brown krot....
Net zo als mijn zilvere...
Net zo als mijn zilvere...
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op wo 30 jan 2013 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Gaaf ding man! Heb 'm destijds zien staan. Zag er netjes uit!
Goeie keuze van je uitlaat bij PM Performance. Daar heb ik de mijne ook laten maken. Top service en goeie kwaliteit!
Succes met de Blue Sport!
Goeie keuze van je uitlaat bij PM Performance. Daar heb ik de mijne ook laten maken. Top service en goeie kwaliteit!
Succes met de Blue Sport!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Welkom Mitch,
leuk om weer een Bleu Sport te zien.
HEb je ook foto's van je deurpanelen? Ik ben benieuwd.
gr. Gerald
leuk om weer een Bleu Sport te zien.
HEb je ook foto's van je deurpanelen? Ik ben benieuwd.
gr. Gerald
Project: GTT Blue Sport
Iedereen bedankt ik ben er zelf ook heel blij mee!
Jochem de haas: Ben bang van wel maar we gaan is kieke.
Chris: Ik werk zelf bij een Renault dealer waar Ivo ook werkt. En zijn 5je stond is in de garage en toen dacht ik. Het is snel en het is bruut! Daarom ben ik goed opzoek gegaan.
Gerald: Op dit moment heb ik die niet. Maar ik zal eens een foto'tje schieten.
Daniel W.: uhhhh.... Geen idee. Wat is het?
Jochem de haas: Ben bang van wel maar we gaan is kieke.
Chris: Ik werk zelf bij een Renault dealer waar Ivo ook werkt. En zijn 5je stond is in de garage en toen dacht ik. Het is snel en het is bruut! Daarom ben ik goed opzoek gegaan.
Gerald: Op dit moment heb ik die niet. Maar ik zal eens een foto'tje schieten.
Daniel W.: uhhhh.... Geen idee. Wat is het?
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
Zeer mooi 5'je
Wees er zuinig op en veel rijplezier gewenst
Wees er zuinig op en veel rijplezier gewenst
5 Alpine Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Mitch... Doelde nu op die van Ivo..
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Welkom! Ziet er goed uit!
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nou zeker.....Ivo schreef:alleen maar jaloers die de haas....
-
- Berichten: 223
- Lid geworden op: wo 10 feb 2010 16:27
- Locatie: zwolle
Damn.
Blijf verliefd op die 5jes.
Bij PM-performance ben je wel op een goed adres voor je uitlaat.
Ik ben er nu met 2 auto's geweest en er zullen echt nog wel een paar volgen.
Heb je Miranda haar 5 ook nog even mogen bewonderen?
Dat is namelijk echt een schitterende 5
Blijf verliefd op die 5jes.
Bij PM-performance ben je wel op een goed adres voor je uitlaat.
Ik ben er nu met 2 auto's geweest en er zullen echt nog wel een paar volgen.
Heb je Miranda haar 5 ook nog even mogen bewonderen?
Dat is namelijk echt een schitterende 5
clio RS 2001 voor een goed bod te koop.
Nee dat helaas niet ze heeft er wel overgesproken maar ik heb hem niet kunnen zien. Misschien de volgende keer want ik wil nog steeds de rest laten doen.edjeRS-2001 schreef:Damn.
Blijf verliefd op die 5jes.
Bij PM-performance ben je wel op een goed adres voor je uitlaat.
Ik ben er nu met 2 auto's geweest en er zullen echt nog wel een paar volgen.
Heb je Miranda haar 5 ook nog even mogen bewonderen?
Dat is namelijk echt een schitterende 5
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Erg mooi ding welkom hier
welnee. zekeren misschien maar als die goed werkt lekker laten zitten Het werkt echt wel!Daniël W. schreef:Die stofzuiger achter je rechterkoplamp, ik zie het daar op de eerste foto...gauw afkoppelen/eruit slopen
Ik heb van plan om nieuwe velgen te plaatsen met de maat 195/45 R15 ET 38. Maar achter kan de velg er niet op omdat het tegen de remhevel/klauw aan komt.
Is het een probleem als ik er 4mm Spacers op zet. Problemen zoals wielkast en misschien omdat het niet goed is voor de wielstand of iets. Want ben ook misschien nog van plan om de auto 3.5 cm te verlagen. En hebben jullie misschien een goede site?
En zijn de spacers het zelfde van een gewoone Renault 5 en een 5 GTT. Want ik zit te twijfelen tussen 2 want daar zijn de maten anders van de bestaande wielbouten:
http://www.spoorverbredershop.nl/conten ... 1.25).html en is M12 x 1.5
En :
http://www.spoorverbredershop.nl/conten ... 1.25).html
en is M12 x 1.25
Ik hoor graag jullie mening.
Alvast bedankt.
Mvg, Mitch
Is het een probleem als ik er 4mm Spacers op zet. Problemen zoals wielkast en misschien omdat het niet goed is voor de wielstand of iets. Want ben ook misschien nog van plan om de auto 3.5 cm te verlagen. En hebben jullie misschien een goede site?
En zijn de spacers het zelfde van een gewoone Renault 5 en een 5 GTT. Want ik zit te twijfelen tussen 2 want daar zijn de maten anders van de bestaande wielbouten:
http://www.spoorverbredershop.nl/conten ... 1.25).html en is M12 x 1.5
En :
http://www.spoorverbredershop.nl/conten ... 1.25).html
en is M12 x 1.25
Ik hoor graag jullie mening.
Alvast bedankt.
Mvg, Mitch
Ik heb van plan om nieuwe velgen te plaatsen met de maat 195/45 R15 ET 38. Maar achter kan de velg er niet op omdat het tegen de remhevel/klauw aan komt.
Is het een probleem als ik er 4mm Spacers op zet. Problemen zoals wielkast en misschien omdat het niet goed is voor de wielstand of iets. Want ben ook misschien nog van plan om de auto 3.5 cm te verlagen. En hebben jullie misschien een goede site?
En zijn de spacers het zelfde van een gewoone Renault 5 en een 5 GTT. Want ik zit te twijfelen tussen 2 want daar zijn de maten anders van de bestaande wielbouten bij de Site: http://www.spoorverbredershop.nl.
http://www.spoorverbredershop.nl/conten ... 1.25).html
1# is M12 x 1.5
En :
http://www.spoorverbredershop.nl/conten ... 1.25).html
2# is M12 x 1.25
Ik hoor graag jullie mening.
Alvast bedankt.
Mvg, Mitch
Is het een probleem als ik er 4mm Spacers op zet. Problemen zoals wielkast en misschien omdat het niet goed is voor de wielstand of iets. Want ben ook misschien nog van plan om de auto 3.5 cm te verlagen. En hebben jullie misschien een goede site?
En zijn de spacers het zelfde van een gewoone Renault 5 en een 5 GTT. Want ik zit te twijfelen tussen 2 want daar zijn de maten anders van de bestaande wielbouten bij de Site: http://www.spoorverbredershop.nl.
http://www.spoorverbredershop.nl/conten ... 1.25).html
1# is M12 x 1.5
En :
http://www.spoorverbredershop.nl/conten ... 1.25).html
2# is M12 x 1.25
Ik hoor graag jullie mening.
Alvast bedankt.
Mvg, Mitch
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Euh heb je ze al echt gepast onder de auto ?
Of ik moet me heel sterk vergissen maar dit zou gewoon moeten passen zonder spacers
Of ik moet me heel sterk vergissen maar dit zou gewoon moeten passen zonder spacers
Ja ik heb ze gepast en achter loopt bij tegen de klauw aan.Jochem de Haas schreef:Euh heb je ze al echt gepast onder de auto ?
Of ik moet me heel sterk vergissen maar dit zou gewoon moeten passen zonder spacers
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dat ligt dan aan de velg, normaal is dat een perfecte maat.
als je ruimte over hebt kun je wel 5mm spoorverbredertjes monteren, waarom niet. 4mm bestaat niet denk ik of je moet ze zelf maken.
als je ruimte over hebt kun je wel 5mm spoorverbredertjes monteren, waarom niet. 4mm bestaat niet denk ik of je moet ze zelf maken.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Nette Blue sport!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
COntroleer eens de ET waarde die achter op de velg staat, weet je zeker dat het ET38 is? Dat zou inderdaad genoeg ruimte op moeten leveren. Misschien dat ze per ongelijk ET42 ofzo geleverd hebben?
Spacers van 5 mm zijn volgens mij zonder schroefdraad dus elke Renault 5 / Clio voldoet als het naafgat maar 60.1mm is.
Spacers van 5 mm zijn volgens mij zonder schroefdraad dus elke Renault 5 / Clio voldoet als het naafgat maar 60.1mm is.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
De velgen passen eindelijk door spacers te monteren. Voor heb ik 10mm + verlengde bouten en achter 5mm met de bouten die ik bij de velgen heb gekregen die al wat langer waren als die ik had.
Daarop heb ik een band van Hangkang gezet met de maat 165/45 R15 normaal zou daar 195/45 R15 op moeten maar nu staan ze mooi getrokken.
Ik was bang dat het anders niet zou passen in de kasten maar toen ik ze op de auto ging passen bleek er een groot gapend gat in de kasten te komen
Dus dan gaan we hem ook nog maar verlagen. De veren heb ik al liggen voor de voorkant. En achter met de torsiestaaf verlagen.
Denken jullie dat er nog gewoon mee te rijden is als ik hem 3 Cm verlaag?(heuveltjes enzo)
Voor de rest heb ik nog de carbrateur gereviseerd met een collega want deze lekte helaas brandstof. En daarbij de sproeier uitgeboord. Ook hebben we de thermostaat vervangen door een lager exemplaar en de turbo druk een klein beetje opgeschroeft naar een veilige 1 bar.
Als de auto verlaagt is zal ik een foto posten.
Snel komt er meer!
Daarop heb ik een band van Hangkang gezet met de maat 165/45 R15 normaal zou daar 195/45 R15 op moeten maar nu staan ze mooi getrokken.
Ik was bang dat het anders niet zou passen in de kasten maar toen ik ze op de auto ging passen bleek er een groot gapend gat in de kasten te komen
Dus dan gaan we hem ook nog maar verlagen. De veren heb ik al liggen voor de voorkant. En achter met de torsiestaaf verlagen.
Denken jullie dat er nog gewoon mee te rijden is als ik hem 3 Cm verlaag?(heuveltjes enzo)
Voor de rest heb ik nog de carbrateur gereviseerd met een collega want deze lekte helaas brandstof. En daarbij de sproeier uitgeboord. Ook hebben we de thermostaat vervangen door een lager exemplaar en de turbo druk een klein beetje opgeschroeft naar een veilige 1 bar.
Als de auto verlaagt is zal ik een foto posten.
Snel komt er meer!