Jasper's (m1n1) GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Weet niet wat dit setje kost? Ik heb ze toen bij Patrick biggelaar gekocht.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

onzin he (U)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Het hoeft blijkbaar niet altijd heel duur te zijn http://www.cgbmotorsport.net/piston-and ... -188-p.asp
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Welnee joh, 4 nieuwe bussen en nieuw setje zuigerveren en je bent weer het mannetje :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Abel schreef:onzin he (U)
De pingelschade
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:
Abel schreef:onzin he (U)
De pingelschade
duidelijke foto!
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Is het je dan eindelijk gelukt om het te slopen? Haha. Komt snel wel weer goed jou kennende! Succes kerel :)
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zo dat is een mooie scheur, gelukkig weer thuis gekomen. Toch iets teveel schroef schroef dus :smile:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat ding wordt tenminste goed gebruikt. (Y) En altijd weer gefixt. :-)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hoezo teveel schroef schroef? Dat ding rijdt in een jaar wat de gemiddelde gtt hier in 10 jaar niet rijdt, dan ook nog één van de genen met het meeste vermogen.

Ander onderblokje pakken, kop overzetten en na het weekend weer rijden! :D
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat is wat Jasper mij vertelde op de dag zelf (F)
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

mwa, Maarten-Jan duid op het schroeven aan de boost knop, kan zijn dat dat wel meespeelt ik heb er wel aangezeten :)
Ik probeerde 'm weer op de 1,4 bar te krijgen, sinds de vakantie kwam ie niet meer boven de 1 a 1,1 geen idee waarom... Voor rm'n gevoel klopte het niet want hij reed niets trager.

De kop is iig nog vlak, net nagemeten op 't werk in de pauze (ik kreeg er niet eens een voelermaatje van 0,05 tussen)

* edit Maarten-Jan heeft het ondertussen zelf ook al gemeld :-)

Hier trouwens nog een leuk filmpje (gejat van 't crs forum) toen er nog zin in had, al wel wat gewalm...
(maar wie weet deed ie dat al tijden aangezien ik er zelf nooit achter rijd, zag ik het hier voor het eerst)
https://youtu.be/N6lepz1S2ok?t=18m55s
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Gevalletje lek in de slang naar je meter? Daardoor de druk opgeschroefd wat op de meter lager leek dan het blok daadwerkelijk gekregen heeft?

Ach, wat maakt het uit. Fixen en weer door :smile: (of hang dr meteen wat anders in :p )
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

2.0T :smile: :p
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Juist! :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik houd het bij een 1.4 8 kleppertje, meer dan genoeg lol mee.(Y)
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

m1n1 (Jasper) schreef:Ik houd het bij een 1.4 8 kleppertje, meer dan genoeg lol mee.(Y)
En is lang genoeg goed gegaan niet ? Heb je met dit blok meerdere Ardennenweekeind weten doen, ringweekeind, FCS, ...
Was redelijk hufterproof, tot je natuurlijk aan die kraan gaat draaien :lol:
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

ik heb inderdaad niks te klagen, 't blok deed 't al 30 jaar :beer:
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Iemand een idee hoe er koelwater in m'n Intercooler kan komen?
Ik geloof niet dat ik het er in heb gemorst.... was best een plasje
Er zat ook koelvloeistof zat in de motorolie, maar dat vind ik logisch met een gescheurde bus.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Water gekoelde turbo..?
Je zei t huis zit los...misschien nu ook wel gescheurd...en zo t kvs in de ic...
Geen idee of dat echt zou kunnen..
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik zal die turbo inderdaad ook maar eens bekijken, dat is het enige met koelwater voor de IC.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Ik denk dat dat gewoon door de gescheurde bus naar binnen is gekomen. Dat is de enige punt waar lucht en water konden samen komen. En natuurlijk denk je ja hallo kleppen ect! geloof me als je een motor stuk draait kom je onderdelen/puin/ vloeistoffen op heeel vreemde plekken tegen ;-)
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

't Blok eruit lepelen en de bak laten zitten werkt zo te zien niet helaas.... (of ik doe iets verkeerd)
alles maar weer losgooien en de bak er ook uit takelen...
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Das zoveel makkelijker. ..alles te samen eruit
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ja da's waar Ik vervang m'n bak olie alleen iedere 500 km zo ongeveer :p

Alles is eruit, de 300 nokkenas zit al in het volgende blokje.
Ik heb alleen wel een ring uit de bak gesloopt met omhoog takelen, ik hoopte dat de aandrijfassen er makkelijk uit zouden ploppen, niet echt dus..
volgensmij heb ik nr 47 uit het plaatje gesloopt:
[img]http://i1310.photobucket.com/albums/s65 ... fituqk.jpg[/img]
Hopelijk krijg ik die nog simpel vervangen, of heeft er iemand toevallig nog een JC5-089 over :smile:
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

Als die ring van een M59 of een JB3 bak hetzelfde is zou ik 's kunnen zoeken.

Heb je de oude (geflowde) kop weer gemonteerd?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik zou er bij Reinier meteen een differentieel ring in laten zetten. Dan ben je van de circlips af en het risico dat die eruit springt. De kans is nu nog groter als die er al een keer is uitgesprongen. Voorbeeld http://www.ebay.co.uk/itm/Gearbox-renfo ... rmvSB=true
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Circlip inderdaad, als die er zo maar uit springt is de kans groot dat die uit zichzelf ook gaat, dan is het advies van Jacques zeker een goeie (Y)
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik ben gewoon lomp geweest geloof ik... dus ga het eerst eens met een nieuw setje proberen, maar ik houd iig de oplossing van jaques in m'n achterhoofd.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

doet die het al?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Nog niet, vond 't te koud van 't weekend :freezing: in het sleutelhok (ja ja watje idd)
De druk is er een beetje af aangezien de ring nog tot 6 december open is...

Het blok hangt er iig in, nu nog vanalles aansluiten.
Plaats reactie