Jasper's (m1n1) GT Turbo
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Weet niet wat dit setje kost? Ik heb ze toen bij Patrick biggelaar gekocht.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Het hoeft blijkbaar niet altijd heel duur te zijn http://www.cgbmotorsport.net/piston-and ... -188-p.asp
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Welnee joh, 4 nieuwe bussen en nieuw setje zuigerveren en je bent weer het mannetje
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
De pingelschadeAbel schreef:onzin he
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
duidelijke foto!Jochem de Haas schreef:De pingelschadeAbel schreef:onzin he
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zo dat is een mooie scheur, gelukkig weer thuis gekomen. Toch iets teveel schroef schroef dus
Hoezo teveel schroef schroef? Dat ding rijdt in een jaar wat de gemiddelde gtt hier in 10 jaar niet rijdt, dan ook nog één van de genen met het meeste vermogen.
Ander onderblokje pakken, kop overzetten en na het weekend weer rijden!
Ander onderblokje pakken, kop overzetten en na het weekend weer rijden!
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat is wat Jasper mij vertelde op de dag zelf
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
mwa, Maarten-Jan duid op het schroeven aan de boost knop, kan zijn dat dat wel meespeelt ik heb er wel aangezeten
Ik probeerde 'm weer op de 1,4 bar te krijgen, sinds de vakantie kwam ie niet meer boven de 1 a 1,1 geen idee waarom... Voor rm'n gevoel klopte het niet want hij reed niets trager.
De kop is iig nog vlak, net nagemeten op 't werk in de pauze (ik kreeg er niet eens een voelermaatje van 0,05 tussen)
* edit Maarten-Jan heeft het ondertussen zelf ook al gemeld
Hier trouwens nog een leuk filmpje (gejat van 't crs forum) toen er nog zin in had, al wel wat gewalm...
(maar wie weet deed ie dat al tijden aangezien ik er zelf nooit achter rijd, zag ik het hier voor het eerst)
https://youtu.be/N6lepz1S2ok?t=18m55s
Ik probeerde 'm weer op de 1,4 bar te krijgen, sinds de vakantie kwam ie niet meer boven de 1 a 1,1 geen idee waarom... Voor rm'n gevoel klopte het niet want hij reed niets trager.
De kop is iig nog vlak, net nagemeten op 't werk in de pauze (ik kreeg er niet eens een voelermaatje van 0,05 tussen)
* edit Maarten-Jan heeft het ondertussen zelf ook al gemeld
Hier trouwens nog een leuk filmpje (gejat van 't crs forum) toen er nog zin in had, al wel wat gewalm...
(maar wie weet deed ie dat al tijden aangezien ik er zelf nooit achter rijd, zag ik het hier voor het eerst)
https://youtu.be/N6lepz1S2ok?t=18m55s
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Gevalletje lek in de slang naar je meter? Daardoor de druk opgeschroefd wat op de meter lager leek dan het blok daadwerkelijk gekregen heeft?
Ach, wat maakt het uit. Fixen en weer door (of hang dr meteen wat anders in )
Ach, wat maakt het uit. Fixen en weer door (of hang dr meteen wat anders in )
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Juist!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik houd het bij een 1.4 8 kleppertje, meer dan genoeg lol mee.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
En is lang genoeg goed gegaan niet ? Heb je met dit blok meerdere Ardennenweekeind weten doen, ringweekeind, FCS, ...m1n1 (Jasper) schreef:Ik houd het bij een 1.4 8 kleppertje, meer dan genoeg lol mee.
Was redelijk hufterproof, tot je natuurlijk aan die kraan gaat draaien
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
ik heb inderdaad niks te klagen, 't blok deed 't al 30 jaar
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Iemand een idee hoe er koelwater in m'n Intercooler kan komen?
Ik geloof niet dat ik het er in heb gemorst.... was best een plasje
Er zat ook koelvloeistof zat in de motorolie, maar dat vind ik logisch met een gescheurde bus.
Ik geloof niet dat ik het er in heb gemorst.... was best een plasje
Er zat ook koelvloeistof zat in de motorolie, maar dat vind ik logisch met een gescheurde bus.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Water gekoelde turbo..?
Je zei t huis zit los...misschien nu ook wel gescheurd...en zo t kvs in de ic...
Geen idee of dat echt zou kunnen..
Je zei t huis zit los...misschien nu ook wel gescheurd...en zo t kvs in de ic...
Geen idee of dat echt zou kunnen..
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik zal die turbo inderdaad ook maar eens bekijken, dat is het enige met koelwater voor de IC.
Ik denk dat dat gewoon door de gescheurde bus naar binnen is gekomen. Dat is de enige punt waar lucht en water konden samen komen. En natuurlijk denk je ja hallo kleppen ect! geloof me als je een motor stuk draait kom je onderdelen/puin/ vloeistoffen op heeel vreemde plekken tegen
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
't Blok eruit lepelen en de bak laten zitten werkt zo te zien niet helaas.... (of ik doe iets verkeerd)
alles maar weer losgooien en de bak er ook uit takelen...
alles maar weer losgooien en de bak er ook uit takelen...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Das zoveel makkelijker. ..alles te samen eruit
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ja da's waar Ik vervang m'n bak olie alleen iedere 500 km zo ongeveer
Alles is eruit, de 300 nokkenas zit al in het volgende blokje.
Ik heb alleen wel een ring uit de bak gesloopt met omhoog takelen, ik hoopte dat de aandrijfassen er makkelijk uit zouden ploppen, niet echt dus..
volgensmij heb ik nr 47 uit het plaatje gesloopt:
[img]http://i1310.photobucket.com/albums/s65 ... fituqk.jpg[/img]
Hopelijk krijg ik die nog simpel vervangen, of heeft er iemand toevallig nog een JC5-089 over
Alles is eruit, de 300 nokkenas zit al in het volgende blokje.
Ik heb alleen wel een ring uit de bak gesloopt met omhoog takelen, ik hoopte dat de aandrijfassen er makkelijk uit zouden ploppen, niet echt dus..
volgensmij heb ik nr 47 uit het plaatje gesloopt:
[img]http://i1310.photobucket.com/albums/s65 ... fituqk.jpg[/img]
Hopelijk krijg ik die nog simpel vervangen, of heeft er iemand toevallig nog een JC5-089 over
Ik zou er bij Reinier meteen een differentieel ring in laten zetten. Dan ben je van de circlips af en het risico dat die eruit springt. De kans is nu nog groter als die er al een keer is uitgesprongen. Voorbeeld http://www.ebay.co.uk/itm/Gearbox-renfo ... rmvSB=true
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Circlip inderdaad, als die er zo maar uit springt is de kans groot dat die uit zichzelf ook gaat, dan is het advies van Jacques zeker een goeie
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik ben gewoon lomp geweest geloof ik... dus ga het eerst eens met een nieuw setje proberen, maar ik houd iig de oplossing van jaques in m'n achterhoofd.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
doet die het al?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Nog niet, vond 't te koud van 't weekend in het sleutelhok (ja ja watje idd)
De druk is er een beetje af aangezien de ring nog tot 6 december open is...
Het blok hangt er iig in, nu nog vanalles aansluiten.
De druk is er een beetje af aangezien de ring nog tot 6 december open is...
Het blok hangt er iig in, nu nog vanalles aansluiten.