project Gio (BE)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dat zijn de betere upgrades (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Mooi gemaakt. (Y)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Zo, da's wel vakwerk! (Y)
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Bedankt voor de toffe reactie's!
Altijd leuk om te lezen, helaas kan ik geen afbeeldigen uploaden, of toch de fotolink hier onder kleven.
Ik krijg geen afbeelding te zien, enkel een link.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Komt waarschijnlijk door de Forum update, even wachten en zal alles wel weer gaan werken gok ik :smile:
Anything worth doing is worth doing right!.
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Dus toch nog even wat foto's proberen te posten.
Eind vorige week heb ik de bak kunnen affrezen voor de bril.
Gelukkig kon ik gebruik maken van een goeie vriend die een hobby freesmachine heeft staan, maar lukte wel aardig moet ik zeggen!
Het diff. Is ondertussen ook gemonteerd op moment en met de juiste lagerspanning.
Hier heb ik nog een tool moeten maken om het kroonwiel te kunnen blokkeren om bovenstaande zaken te kunnen doen.
De primaire en secundaire as zijn ook voorzien van de nodige spacers om de voorspanning op de conische lagers te krijgen.

Volgende uitdaging gaat de meenemer van de schakelvork worden.
Die is niet meer verkrijgbaar en het brons is echt ver uitgesleten van de schakelvinger.

Deze week daar maar eens voor kijken!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Roald schreef: ma 24 aug 2020 11:44 Komt waarschijnlijk door de Forum update, even wachten en zal alles wel weer gaan werken gok ik :smile:
Yep, ben ermee bezig.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Zondag updatedag!

Vandaag maar even zitten knutselen aan de schakelstang van 1ste-2de.
De bedoeling was op een nieuwe te bestellen en die was volgens Reno op voorraad in la France voor maar een schamel bedrag van 69€.
Dus maar besteld, helaas, na 3 weken wachten en wat navragen waar dat ding maar bleef hangen was het plots niet meer voorradig....
*Zucht*
Dan maar een brons Tig staafje uit de kast getrokken en lassen maar!
Gelukkig had ik de schakelvingergeleider eerst goed opgemeten dus wat kon er verkeerd gaan :smile:
Het meeste materiaal heb ik weggeslepen maar de fine tuning is met de vijl gebeurd.
Vijlen, passen, vijlen, passen....

Ik ben tevreden:.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Goed nieuws!

Vandaag nog het pakket ontvangen met o.a.

-Vliegwiel F7P passend gemaakt voor 215mm koppelingen en lightend! :worship:
-drukgroep compleet met druklager met een vermogen tot 350Nm
-OEM vliegwielbouten

Ik hou jullie op de hoogte wanneer ik alles inbouw.
Momenteel heb ik het wat te druk.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Giovanni op zo 29 nov 2020 7:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Nice man ben benieuwd, maar je schrijft vliegwiel F7R maar denk denk dat je bedoeld vliegwiel F7P ? :)
Want op een Mégane F7R paste het al 8)
Anything worth doing is worth doing right!.
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

:lol:
Even aangepast.
Met die mix van onderdelen van verschillende types blijk ik soms de mist in te gaan!
Nu ik eraan denk, het is een hybride, en er zit een battery in! (D)


Roald schreef: zo 29 nov 2020 7:23 Nice man ben benieuwd, maar je schrijft vliegwiel F7R maar denk denk dat je bedoeld vliegwiel F7P ? :)
Want op een Mégane F7R paste het al 8)
:smile: :smile:
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Haha klinkt herkenbaar, die van mij is ook van alles en nog wat onder de huid :smile:
Anything worth doing is worth doing right!.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Waar is nu je krans voor de pulsgever gebleven?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

jacques schreef: zo 29 nov 2020 14:30 Waar is nu je krans voor de pulsgever gebleven?

:D
Misschien een betere foto Jacques.
Maar ze hebben er verdomme veel materiaal afgenomen.
Als dat maar goed komt.

Afbeelding

Afbeelding
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Er mooi gedaan. Ze hebben de grens van het toelaatbare opgezocht.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

3.4 kg volgens de weegschaal.
Ik heb er al gevonden van 2,9kg.
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Zo, met de eerste zon vorig weekend maar eens beginnen testrijden.
De koppeling lijkt het te houden samen met het vliegwiel.
Ik had toch verwacht dat het toerental wat onregelmatiger ging lopen met enkele kilo's eraf, maar niet dus. :worship:
Nu nog ff uitlijnen en we zijn summerready.
Enkel een lekkage aan de bak ontluchting maak ik me wat zorgen.
Nog nooit meegemaakt dat hij bovenaf kan lekken. Ik zoek dit nog even uit, tips zijn hierover welkom.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Lekker man, kun jij weer normaal koppelen :smoke: :smoke:
Anything worth doing is worth doing right!.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Giovanni schreef: ma 22 feb 2021 19:05 Enkel een lekkage aan de bak ontluchting maak ik me wat zorgen.
Nog nooit meegemaakt dat hij bovenaf kan lekken. Ik zoek dit nog even uit, tips zijn hierover welkom.
afgelopen jaar hetzelfde gehad.
lekkage kan alleen gebeuren als de bak te vol zit, of als het rubberen scherm/ding niet goed zit/vergaan is.
simpele test is om met iets van een staafje in de ontluchting te steken, bij meer als een paar cm is er wat met het rubber aan de hand. (uiteindelijke koste het mij een bakrevisie).
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Mja, ik ga dit vanavond eens bekijken, ben benieuwd.
Bij een jc5 bak is het toch ook opgieten tot het niveau gelijk staat met de onderkant van de vulopening niet?
Bedankt voor de tip! (Y)


@ Roald.

Haaaaa, wat voelt dat zo goed, niet? :lol:
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

@Giovanni

Geen idee, is inmiddels jaren geleden dat mijn 19 normaal koppelde :lol: :lol:
Anything worth doing is worth doing right!.
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Zo, God weet wat het probleem was met de bak en olie spuwen, maar het is opgelost.
De interne "syfon" die voor de beluchter zit lijkt nog goed te zijn en op zn plaats te zitten.
Olie niveau is ook correct.
Ik gok op het volgende:
Bij het verwijderen van de bak haal ik hem eruit langs boven.
Met de resterende olie dat er nog inzat is die waarschijnlijk in de zwanenhals van de beluchter gekomen bij het omhoog tillen op z'n zij.

Nu, maar eens wat op zeker gespeeld en de slang vervangen door een langer exemplaar en de beluchter een wat hogere positie gegeven.
Even afwachten nu.

Het was me nogal een zootje om die slang op de bak te prikken!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Mooi werk weeral gio.

Soms is het verlengen van de slang naar de beluchter voldoende.
De upgrade met de bril had ik nog niet tegengekomen, want wij hebben voor matti zijn clio ook een JC gebouwd met sper maar in de originele behuizing.... so far so good, Hopelijk blijft dit zo nog....en anders komen we ten rade bij u.

:smoke:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Mooi uitzoek en realisatie werk Gio (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

:worship: :worship: :worship:

Na enkele dagen testen met het lekkere weer begin ik meer en meer vertrouwen in de 5 te krijgen.
De ritjes worden langer, de turbo mag al langere tijd blijven blazen, en de autosnelweg beleeft ook terug wat vertier :smoke:
Momenteel lijkt de bak en koppeling het heel goed te doen.
Ik wist niet dat rood licht aanschuiven en zone 30km/u zo zalig konden zijn met de gtt :smile:

Maar goed, momenteel probeer ik nog wat roest van die schijven te remmen, en misschien volgende week een uitlijning.

Hou jullie op de hoogte!
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Lekker man geniet er van!! :smoke: :smoke: (Y)
Anything worth doing is worth doing right!.
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Heeft iemand een idee wat het onderhoudsinterval is van de distributieriem van het F7R blok? X aantal km of hoeveel jaar?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

6 jaar of 120 000km
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

jacques schreef: zo 14 mar 2021 20:11 6 jaar of 120 000km
Dan toch, ik had in mijn achterhoofd 5 jaar of 75000 km.
Maar met die nieuwe riemen de dag van vandaag (ik rij Gates Powergrip) dacht ik dat de termijn ook toch naar 10 jaar was opgetrokken.

Toch bedankt om dit even op te helderen Jacques!
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Beste Electra wizards!

Even jullie hulp gevraagt.
Ik had al een tijdje last van een "bouncing" toerentellernaald.
Vandaag zat er buiten wat lichte hupjes niets uit te halen.
Dus maar een andere erin.
Ging goed, tot ik de bak erin schroefde.
Het probleem moet ergens in de stekker of de bekabeling zitten, wat friemelen achteraan helpt wel maar ik kan niet aanduiden welke stekker of kabel het RPM signaal geeft.
Iemand die hier een idee heeft?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Hij haalt het van je bobine (Bobijn bij jullie) af.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

jacques schreef: di 30 mar 2021 19:09 Hij haalt het van je bobine (Bobijn bij jullie) af.
Klopt Jacques!
Ik heb het shiftlight op de bobine zitten. En die doet het prima.
Maar als ik een nieuwe kabel trek wil ik graag weten achteraan de tellerbak op welke stekker en pin dat signaal moet zitten.
Ik zie 3 grote lange stekkers van links naar rechts, weet jij in welke rij ik moet zoeken?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik neem aan dat je een bedradingsschema hebt in je werkplaatshandboek. Zelf heb ik een R19 16v en dat zit waarschijnlijk weer even anders als bij jou.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Toch maar even naar de remmen kijken.
Achteraan is de 5 verlaagd maar natuurlijk nooit de lastafhankelijke remdrukregelaar bijgesteld.
Nu, op het afremmen van hoge snelheden valt dit echt op.
Je voelt de neus niet meer naar beneden drukken zoals het zou moeten.
Heeft hier iemand ervaring mee waar je moet op meten, en welke manometer hiervoor word aangeraden?
Ik zie ik het Haynes handboek wel afstelwaarden maar daar blijft het bij.

Alvast bedankt!
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Even een oude kap van de zolder getrokken.
De bedoeling is om er een Williams bult op te krijgen maar helaas heb ik nog geen donorbult :grin:
Mocht iemand iets op voorraad hebben dat kan dienen, staat maakt niet uit...

Maar goed, eerst al maar wat laagjes verwijderen en de oneffenheden wegwerken met de multispotter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie