Marcel's Ring Clio 16v

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ja, goed, ik heb da ding ook ergens secondhand op de kop getikt, maar mijn vraagt blijft dus; het grootste drukverlies zal wel in het koelblok zitten?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou die slang is niet het grootste probleem, de meeste weerstand zit in het koelblok zelf.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

@steven. Waar heb jij die druk gemeten?
1'5 bar is wel heel weinig. Ik heb het dubbele.
Ik heb er overigens w40 olie in als ik van de zomer ga verversen zal ik er weer
5w50 ingooien en nog eens meten kijken wat dikkere olie doet.

Ps. Meerdere merken en modellen hebben het oliedruk probleem als ik zo op internet kijk.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Weer een tijdje geleden maar paasweekend begint nu echt dichtbij te komen. Afgelopen zaterdag de 1e kms met de clio gemaakt.
Olie blijft op de snelweg met 8 graden(buiten temp) 4500pm maar 65 graden.
Koelvloeistof was net onder de helft van de meter.
Zit nu dus een mooi stukje tape voor :beer:

Komend weekend de puntjes op de i zetten en dan zondag hopelijk heel de dag kms maken.

zaterdag:
-wielkuipen voor verwijderen (verloor de helft al)
-Nieuwe R888 erom draaien
-Uitlijnen
-binnenzijde dorpel nog een laagje tectyl
-nog 1 nieuw kvs slangetje monteren
-Bougies en de rotor en verdeelkap

Nu nog wat. vorig jaar ree ik met -3 graden camber maar de banden sleten buiten nog steeds harder als binnen.
Heeft iemand nog tips wbt het camber.
Weer -3 of -3,5?

bvd en tot op de ring (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Meer dan 3.2 heeft geen zin voor de clio geometrie, aldus Bart V.

Trouwens, rijd je nu voor t eerst met Willy breedte?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

bereid je maar vast voor op flink aanlopende wielen met willy breedte. Kappen verwijderen is een goed begin :p
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

derbimarcel schreef:Weer een tijdje geleden maar paasweekend begint nu echt dichtbij te komen. Afgelopen zaterdag de 1e kms met de clio gemaakt.
Olie blijft op de snelweg met 8 graden(buiten temp) 4500pm maar 65 graden.
Koelvloeistof was net onder de helft van de meter.
Zit nu dus een mooi stukje tape voor :beer:

Komend weekend de puntjes op de i zetten en dan zondag hopelijk heel de dag kms maken.

zaterdag:
-wielkuipen voor verwijderen (verloor de helft al)
-Nieuwe R888 erom draaien
-Uitlijnen
-binnenzijde dorpel nog een laagje tectyl
-nog 1 nieuw kvs slangetje monteren
-Bougies en de rotor en verdeelkap

Nu nog wat. vorig jaar ree ik met -3 graden camber maar de banden sleten buiten nog steeds harder als binnen.
Heeft iemand nog tips wbt het camber.
Weer -3 of -3,5?

bvd en tot op de ring (Y)
Ik zou het eerder gaan zoeken in wat toe of uitspoor. banden die slijten aan de buitenkant met -3 graden camber geeft toch wel aan dat er ergens iets niet goed zit. Je moet namelijk nog aardig moeite doen om de buitenkant te raken. :p
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

@ steven bedankt dan laat ik hem gewoon op -3 en ja komend jaar voor het eerst op willy breedte.

@ Geert aanlopen deed die al met de 12mm spoorverbreders voor

@ Ronald. te veel slijtage aan de buitenkant is dan neem ik aan op te lossen door iets meer uitspoor te geven. Wat raad jij aan?
Camber laat ik dan weer -3 en 0.2 uitspoor oid?

Wat is het max camber op Cup poten en willy breedte tot -4/5 ofzo?
alvast bedankt en mocht iemand me zien op de ring. meerijden kan altijd (Y)
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Heb je meerdere malen gespot op en rond de Ring dit weekend.
Je ging goed hard rond. (Y)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Dat gespot op de ring kan kloppen maat zat geen gang in. Later die dag
Bleek ook waarom bij kesselchen liep een achterwiel lager uit elkaar.
Vond de auto heel de dag al vaag sturen. Helaas was het dus na 11 rondes
Al over voor mij, maar hield er wel een mooi ritje op de afsleepwagen aan over.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Balen, zijn toch altijd onvoorziene zaken na zo'n halve restauratie. Afslepen is ook niet echt gratis daar.. (N)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ja inderdaad jammer. Vorige week heb ik alles nagelopen en was er niks te horen of te voelen. Op de heenweg naar de ring had ik al herrie van de semis + herrie van de regen.
Afslepen vond ik alles meevallen met €180,- maar de rekening gaat mooi door naar ANWB.
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

derbimarcel schreef:Dat gespot op de ring kan kloppen maat zat geen gang in. Later die dag
Bleek ook waarom bij kesselchen liep een achterwiel lager uit elkaar.
Vond de auto heel de dag al vaag sturen. Helaas was het dus na 11 rondes
Al over voor mij, maar hield er wel een mooi ritje op de afsleepwagen aan over.
Nu ik erover nadenk heb ik je gezien ja aan de zijkant op de Ring toen ik een ronde maakte op zaterdag.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe Marius heeft ooit op een rustige doordeweekse dag dat ding ergens netjes aan de kant geparkeerd, opgekrikt en met een local langs de baan in het dorp een lagertje overgeperst.

Zal nu met het huidige beleid niet meer kunnen, voor je t weet heb je een hele vangrail aan hokken langs de baan :D

Is het wiel ook echt losgekomen Marcel? Want dan heb je ook vast een echt schrikmoment achter de rug. Ff onderin Fuchrohre en je krijgt van die taferelen ala Gabbertje, al had die wel een engel op z'n schouder toen.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ik ben het wiel niet verloren maar had er wel een goede 10-15mm speling op. Daarom was het wiel in angstkurve naar buiten gelopen en klem komen te zitten tegen het achterscherm.
Net even de schijf eraf getrokken en de binnenring van het lager van de astap afgeslepen want die zat vastgesmolten.
Dit trof ik aan :worship:
[img]http://img823.imageshack.us/img823/9175/20120409125915.jpg[/img]

Ik heb zeg maar een soort van geluk gehad dat ik het wiel niet ben verloren.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ik had in die paar rondes wel lekker weer voor de semi's alleen maar regen en sneeuw.
[img]http://img585.imageshack.us/img585/9697/img5461z.jpg[/img]
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

derbimarcel schreef:Ja inderdaad jammer. Vorige week heb ik alles nagelopen en was er niks te horen of te voelen. Op de heenweg naar de ring had ik al herrie van de semis + herrie van de regen.
Afslepen vond ik alles meevallen met €180,- maar de rekening gaat mooi door naar ANWB.
Hou maar rekening met nog een bonnetje in de bus van iets meer dan 100 euro van de ring zelf, ik kreeg 'm netjes op de post van een manuurtje, inzet van een autootje, een mannetje met een gele vlag en weekendtoeslag.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Er heeft niemand staan vlaggen. er zijn 4 pionnen neer gezet en niemand heeft mijn gegevens genoteerd.

Maarja zou best kunnen dat zien we dan wel weer.
Enigste wat ze hebben is misschien me kenteken.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ik heb 2 keer op Zandvoort mn wiel verloren, door falende achterremschijven. Met een sisser afgelopen, uitkomen Tarzan en in de Hugenholtzbocht. Gun ik niemand dat ie dat op de Ring meemaakt..
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Het lager dat nu is stuk gelopen was pas 3 jaar oud. denk dat ik nu gewoon elke 2 jaar de wiellagers achter vervangt.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb 'r ook al 1 gehad die stukliep binnen 2 jaar, mooie was wel dat de schijf besloot verder te draaien op het lager en het dus een mooi glijlager werd.

Daar heb ik dus nog wat honderden km's op gereden totdat deze bijna de achterrand eruit had gesleten. Het lager kon al serieus 2mm axiaal op en neer in de schijf en stond op het punt eraf te glijden als het opstaande randje wegwas.
Kwam ik ook pas achter na een nieuw lager erin te persen, althans persen... deze viel gewoon in de schijf, borgring erop.. krijg nou wat dit kan nog alle kanten op.


Dus wijs besluit Marcel, die achter lagers worden blijkbaar veel te warm bij intensief gebruik.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Maar even een update over de RS. Sinds een maand ofzo zitten de nieuwe velgen erop. Staat best leuk.

[img]http://img52.imageshack.us/img52/4531/rsverkleind.jpg[/img]

Ook na lang nadenken besloten om niet meer met de 1.8 16v te gaan rijden omdat er een heel rauw geluid in de motor zit. Het geluid is een jaar of 2 geleden begonnen en is nu zo hard dat ik het niet meer vertrouwd.
Over 2 weken beginnen de eerste stappen voor de Revisie van de F7R die ik nog heb liggen.

Vind de RS ook leuk want die mag de komende 2/3 maanden mee naar de ring :beer:
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Dikke turini's (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je rijd toch met aanhanger tegenwoordig? Lekker die motor oprijden tot z'n laatste zucht, zonde om je RS daar zo mee te belasten ;)
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Mooie wielen! Nu nog een paar spacers en een cup spoiler om het af te maken :smile:
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

@ steven, ik ga nooit met aanhanger altijd gewoon rijdend.

@christiaan. Voor zitten al spacers en de velgen staan gelijk met de schermen.
Achter vind k het zo best anders loopt die weer erg aan.
Cup spoiler vind ik niet mooi.

Misschien dat ik de 16v nog wel spa ff over stuur met de 1.8 maar ga echt aan de 2L.
Dan de krukas slijpen van die 1.8 en ik heb weer een frisse reserve.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

There is no substitute for cubic inches...

Toch blijven oppassen met die RS, voor je het weet heet je Daan2d en moet z'n ouwe voorganger aan de kant. :(

Edit: De 16v is er dus ook niet meer over 2 weken? Jammer, had toch wel eens een rondje achter je aan willen rijden. Denk dat jij tegenwoordig mooier rijd dan ik altijd over die baan loop te boenderen ;)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Haha nee de 16v gaat nooit weg.
Is en me eerste auto en zit te veel geld in.
Maar geen idee denk dat jij nog net harder gaat hoor. Een onder 9 min red ik niet.
al kan dat ook aan de 1.8 tov een 2.0 liggen. Zit continu net boven de 9min.
Met willy breedte heb ik nog niet gemeten.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Met een 80kg zwaardere 19 met 1.8 is een 9:03 ook mogelijk dus moet kunnen :P

Mijn 1.8 klinkt al 2 jaar belachelijk rauw maar is eigenlijk nooit stuk gegaan. komt bij mij uit de kop weg, al eens de stoters vervangen maar heeft niet geholpen, denk dat het in de klepgeleiders zit die wat aan de ruime kant zijn geworden. :)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Lekker clio 16v blijven rijden marcel (Y) Ik mis hem stieken vaker dan mij lief is helaas (U)
Je bent toch al heel goed op weg met de 16v mooie aanpassingen al gedaan (Y) en met de 2.0 word het alleen nog maar beter ;-)

RS staat er dik bij zo 8)
Racing is the best way to convert money into noise
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heb je spijt van dat witte lor wat je nu hebt Daan? Ga je mond spoelen joh :p
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Spijt niet steef ;-) Maar neemt niet weg dat ik het jammer vind dat ik geen clio 16v meer heb :-(

Heb je 16 of 17 onder de rs liggen marcel?
Racing is the best way to convert money into noise
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Je gaat het toerenmaken met die 1.8 tov een 2 liter nog wel missen , maar met een rs over de ring is ook geen straf (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Daar voor in ruil krijg je wel meer koppel onderin wat best eens handig kan zijn, helemaal op de ring :)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

@ daniel zijn 16 inch met 195/40 banden

@ Ronald bij een koude motor hoor je echt een metaal geluid slaan.
Bij warm is die voor 90% minder maar je hoort iets echt duidelijk ijzer op ijzer.
Is trouwens in het onderblok.

Maar ach lekker met het vakantiegeld en belasting geld de 2L in elkaar schroeven dan is en de motor en de bak nieuw.
Plaats reactie