Marcel's Ring Clio 16v
ja, goed, ik heb da ding ook ergens secondhand op de kop getikt, maar mijn vraagt blijft dus; het grootste drukverlies zal wel in het koelblok zitten?
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
@steven. Waar heb jij die druk gemeten?
1'5 bar is wel heel weinig. Ik heb het dubbele.
Ik heb er overigens w40 olie in als ik van de zomer ga verversen zal ik er weer
5w50 ingooien en nog eens meten kijken wat dikkere olie doet.
Ps. Meerdere merken en modellen hebben het oliedruk probleem als ik zo op internet kijk.
1'5 bar is wel heel weinig. Ik heb het dubbele.
Ik heb er overigens w40 olie in als ik van de zomer ga verversen zal ik er weer
5w50 ingooien en nog eens meten kijken wat dikkere olie doet.
Ps. Meerdere merken en modellen hebben het oliedruk probleem als ik zo op internet kijk.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Weer een tijdje geleden maar paasweekend begint nu echt dichtbij te komen. Afgelopen zaterdag de 1e kms met de clio gemaakt.
Olie blijft op de snelweg met 8 graden(buiten temp) 4500pm maar 65 graden.
Koelvloeistof was net onder de helft van de meter.
Zit nu dus een mooi stukje tape voor
Komend weekend de puntjes op de i zetten en dan zondag hopelijk heel de dag kms maken.
zaterdag:
-wielkuipen voor verwijderen (verloor de helft al)
-Nieuwe R888 erom draaien
-Uitlijnen
-binnenzijde dorpel nog een laagje tectyl
-nog 1 nieuw kvs slangetje monteren
-Bougies en de rotor en verdeelkap
Nu nog wat. vorig jaar ree ik met -3 graden camber maar de banden sleten buiten nog steeds harder als binnen.
Heeft iemand nog tips wbt het camber.
Weer -3 of -3,5?
bvd en tot op de ring
Olie blijft op de snelweg met 8 graden(buiten temp) 4500pm maar 65 graden.
Koelvloeistof was net onder de helft van de meter.
Zit nu dus een mooi stukje tape voor
Komend weekend de puntjes op de i zetten en dan zondag hopelijk heel de dag kms maken.
zaterdag:
-wielkuipen voor verwijderen (verloor de helft al)
-Nieuwe R888 erom draaien
-Uitlijnen
-binnenzijde dorpel nog een laagje tectyl
-nog 1 nieuw kvs slangetje monteren
-Bougies en de rotor en verdeelkap
Nu nog wat. vorig jaar ree ik met -3 graden camber maar de banden sleten buiten nog steeds harder als binnen.
Heeft iemand nog tips wbt het camber.
Weer -3 of -3,5?
bvd en tot op de ring
bereid je maar vast voor op flink aanlopende wielen met willy breedte. Kappen verwijderen is een goed begin
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik zou het eerder gaan zoeken in wat toe of uitspoor. banden die slijten aan de buitenkant met -3 graden camber geeft toch wel aan dat er ergens iets niet goed zit. Je moet namelijk nog aardig moeite doen om de buitenkant te raken.derbimarcel schreef:Weer een tijdje geleden maar paasweekend begint nu echt dichtbij te komen. Afgelopen zaterdag de 1e kms met de clio gemaakt.
Olie blijft op de snelweg met 8 graden(buiten temp) 4500pm maar 65 graden.
Koelvloeistof was net onder de helft van de meter.
Zit nu dus een mooi stukje tape voor
Komend weekend de puntjes op de i zetten en dan zondag hopelijk heel de dag kms maken.
zaterdag:
-wielkuipen voor verwijderen (verloor de helft al)
-Nieuwe R888 erom draaien
-Uitlijnen
-binnenzijde dorpel nog een laagje tectyl
-nog 1 nieuw kvs slangetje monteren
-Bougies en de rotor en verdeelkap
Nu nog wat. vorig jaar ree ik met -3 graden camber maar de banden sleten buiten nog steeds harder als binnen.
Heeft iemand nog tips wbt het camber.
Weer -3 of -3,5?
bvd en tot op de ring
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
@ steven bedankt dan laat ik hem gewoon op -3 en ja komend jaar voor het eerst op willy breedte.
@ Geert aanlopen deed die al met de 12mm spoorverbreders voor
@ Ronald. te veel slijtage aan de buitenkant is dan neem ik aan op te lossen door iets meer uitspoor te geven. Wat raad jij aan?
Camber laat ik dan weer -3 en 0.2 uitspoor oid?
Wat is het max camber op Cup poten en willy breedte tot -4/5 ofzo?
alvast bedankt en mocht iemand me zien op de ring. meerijden kan altijd
@ Geert aanlopen deed die al met de 12mm spoorverbreders voor
@ Ronald. te veel slijtage aan de buitenkant is dan neem ik aan op te lossen door iets meer uitspoor te geven. Wat raad jij aan?
Camber laat ik dan weer -3 en 0.2 uitspoor oid?
Wat is het max camber op Cup poten en willy breedte tot -4/5 ofzo?
alvast bedankt en mocht iemand me zien op de ring. meerijden kan altijd
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Dat gespot op de ring kan kloppen maat zat geen gang in. Later die dag
Bleek ook waarom bij kesselchen liep een achterwiel lager uit elkaar.
Vond de auto heel de dag al vaag sturen. Helaas was het dus na 11 rondes
Al over voor mij, maar hield er wel een mooi ritje op de afsleepwagen aan over.
Bleek ook waarom bij kesselchen liep een achterwiel lager uit elkaar.
Vond de auto heel de dag al vaag sturen. Helaas was het dus na 11 rondes
Al over voor mij, maar hield er wel een mooi ritje op de afsleepwagen aan over.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Balen, zijn toch altijd onvoorziene zaken na zo'n halve restauratie. Afslepen is ook niet echt gratis daar..
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ja inderdaad jammer. Vorige week heb ik alles nagelopen en was er niks te horen of te voelen. Op de heenweg naar de ring had ik al herrie van de semis + herrie van de regen.
Afslepen vond ik alles meevallen met €180,- maar de rekening gaat mooi door naar ANWB.
Afslepen vond ik alles meevallen met €180,- maar de rekening gaat mooi door naar ANWB.
Nu ik erover nadenk heb ik je gezien ja aan de zijkant op de Ring toen ik een ronde maakte op zaterdag.derbimarcel schreef:Dat gespot op de ring kan kloppen maat zat geen gang in. Later die dag
Bleek ook waarom bij kesselchen liep een achterwiel lager uit elkaar.
Vond de auto heel de dag al vaag sturen. Helaas was het dus na 11 rondes
Al over voor mij, maar hield er wel een mooi ritje op de afsleepwagen aan over.
Hehe Marius heeft ooit op een rustige doordeweekse dag dat ding ergens netjes aan de kant geparkeerd, opgekrikt en met een local langs de baan in het dorp een lagertje overgeperst.
Zal nu met het huidige beleid niet meer kunnen, voor je t weet heb je een hele vangrail aan hokken langs de baan
Is het wiel ook echt losgekomen Marcel? Want dan heb je ook vast een echt schrikmoment achter de rug. Ff onderin Fuchrohre en je krijgt van die taferelen ala Gabbertje, al had die wel een engel op z'n schouder toen.
Zal nu met het huidige beleid niet meer kunnen, voor je t weet heb je een hele vangrail aan hokken langs de baan
Is het wiel ook echt losgekomen Marcel? Want dan heb je ook vast een echt schrikmoment achter de rug. Ff onderin Fuchrohre en je krijgt van die taferelen ala Gabbertje, al had die wel een engel op z'n schouder toen.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ik ben het wiel niet verloren maar had er wel een goede 10-15mm speling op. Daarom was het wiel in angstkurve naar buiten gelopen en klem komen te zitten tegen het achterscherm.
Net even de schijf eraf getrokken en de binnenring van het lager van de astap afgeslepen want die zat vastgesmolten.
Dit trof ik aan
[img]http://img823.imageshack.us/img823/9175/20120409125915.jpg[/img]
Ik heb zeg maar een soort van geluk gehad dat ik het wiel niet ben verloren.
Net even de schijf eraf getrokken en de binnenring van het lager van de astap afgeslepen want die zat vastgesmolten.
Dit trof ik aan
[img]http://img823.imageshack.us/img823/9175/20120409125915.jpg[/img]
Ik heb zeg maar een soort van geluk gehad dat ik het wiel niet ben verloren.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ik had in die paar rondes wel lekker weer voor de semi's alleen maar regen en sneeuw.
[img]http://img585.imageshack.us/img585/9697/img5461z.jpg[/img]
[img]http://img585.imageshack.us/img585/9697/img5461z.jpg[/img]
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Hou maar rekening met nog een bonnetje in de bus van iets meer dan 100 euro van de ring zelf, ik kreeg 'm netjes op de post van een manuurtje, inzet van een autootje, een mannetje met een gele vlag en weekendtoeslag.derbimarcel schreef:Ja inderdaad jammer. Vorige week heb ik alles nagelopen en was er niks te horen of te voelen. Op de heenweg naar de ring had ik al herrie van de semis + herrie van de regen.
Afslepen vond ik alles meevallen met €180,- maar de rekening gaat mooi door naar ANWB.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Er heeft niemand staan vlaggen. er zijn 4 pionnen neer gezet en niemand heeft mijn gegevens genoteerd.
Maarja zou best kunnen dat zien we dan wel weer.
Enigste wat ze hebben is misschien me kenteken.
Maarja zou best kunnen dat zien we dan wel weer.
Enigste wat ze hebben is misschien me kenteken.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ik heb 2 keer op Zandvoort mn wiel verloren, door falende achterremschijven. Met een sisser afgelopen, uitkomen Tarzan en in de Hugenholtzbocht. Gun ik niemand dat ie dat op de Ring meemaakt..
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Het lager dat nu is stuk gelopen was pas 3 jaar oud. denk dat ik nu gewoon elke 2 jaar de wiellagers achter vervangt.
Ik heb 'r ook al 1 gehad die stukliep binnen 2 jaar, mooie was wel dat de schijf besloot verder te draaien op het lager en het dus een mooi glijlager werd.
Daar heb ik dus nog wat honderden km's op gereden totdat deze bijna de achterrand eruit had gesleten. Het lager kon al serieus 2mm axiaal op en neer in de schijf en stond op het punt eraf te glijden als het opstaande randje wegwas.
Kwam ik ook pas achter na een nieuw lager erin te persen, althans persen... deze viel gewoon in de schijf, borgring erop.. krijg nou wat dit kan nog alle kanten op.
Dus wijs besluit Marcel, die achter lagers worden blijkbaar veel te warm bij intensief gebruik.
Daar heb ik dus nog wat honderden km's op gereden totdat deze bijna de achterrand eruit had gesleten. Het lager kon al serieus 2mm axiaal op en neer in de schijf en stond op het punt eraf te glijden als het opstaande randje wegwas.
Kwam ik ook pas achter na een nieuw lager erin te persen, althans persen... deze viel gewoon in de schijf, borgring erop.. krijg nou wat dit kan nog alle kanten op.
Dus wijs besluit Marcel, die achter lagers worden blijkbaar veel te warm bij intensief gebruik.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Maar even een update over de RS. Sinds een maand ofzo zitten de nieuwe velgen erop. Staat best leuk.
[img]http://img52.imageshack.us/img52/4531/rsverkleind.jpg[/img]
Ook na lang nadenken besloten om niet meer met de 1.8 16v te gaan rijden omdat er een heel rauw geluid in de motor zit. Het geluid is een jaar of 2 geleden begonnen en is nu zo hard dat ik het niet meer vertrouwd.
Over 2 weken beginnen de eerste stappen voor de Revisie van de F7R die ik nog heb liggen.
Vind de RS ook leuk want die mag de komende 2/3 maanden mee naar de ring
[img]http://img52.imageshack.us/img52/4531/rsverkleind.jpg[/img]
Ook na lang nadenken besloten om niet meer met de 1.8 16v te gaan rijden omdat er een heel rauw geluid in de motor zit. Het geluid is een jaar of 2 geleden begonnen en is nu zo hard dat ik het niet meer vertrouwd.
Over 2 weken beginnen de eerste stappen voor de Revisie van de F7R die ik nog heb liggen.
Vind de RS ook leuk want die mag de komende 2/3 maanden mee naar de ring
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Dikke turini's
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Mooie wielen! Nu nog een paar spacers en een cup spoiler om het af te maken
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
@ steven, ik ga nooit met aanhanger altijd gewoon rijdend.
@christiaan. Voor zitten al spacers en de velgen staan gelijk met de schermen.
Achter vind k het zo best anders loopt die weer erg aan.
Cup spoiler vind ik niet mooi.
Misschien dat ik de 16v nog wel spa ff over stuur met de 1.8 maar ga echt aan de 2L.
Dan de krukas slijpen van die 1.8 en ik heb weer een frisse reserve.
@christiaan. Voor zitten al spacers en de velgen staan gelijk met de schermen.
Achter vind k het zo best anders loopt die weer erg aan.
Cup spoiler vind ik niet mooi.
Misschien dat ik de 16v nog wel spa ff over stuur met de 1.8 maar ga echt aan de 2L.
Dan de krukas slijpen van die 1.8 en ik heb weer een frisse reserve.
There is no substitute for cubic inches...
Toch blijven oppassen met die RS, voor je het weet heet je Daan2d en moet z'n ouwe voorganger aan de kant.
Edit: De 16v is er dus ook niet meer over 2 weken? Jammer, had toch wel eens een rondje achter je aan willen rijden. Denk dat jij tegenwoordig mooier rijd dan ik altijd over die baan loop te boenderen
Toch blijven oppassen met die RS, voor je het weet heet je Daan2d en moet z'n ouwe voorganger aan de kant.
Edit: De 16v is er dus ook niet meer over 2 weken? Jammer, had toch wel eens een rondje achter je aan willen rijden. Denk dat jij tegenwoordig mooier rijd dan ik altijd over die baan loop te boenderen
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Haha nee de 16v gaat nooit weg.
Is en me eerste auto en zit te veel geld in.
Maar geen idee denk dat jij nog net harder gaat hoor. Een onder 9 min red ik niet.
al kan dat ook aan de 1.8 tov een 2.0 liggen. Zit continu net boven de 9min.
Met willy breedte heb ik nog niet gemeten.
Is en me eerste auto en zit te veel geld in.
Maar geen idee denk dat jij nog net harder gaat hoor. Een onder 9 min red ik niet.
al kan dat ook aan de 1.8 tov een 2.0 liggen. Zit continu net boven de 9min.
Met willy breedte heb ik nog niet gemeten.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Met een 80kg zwaardere 19 met 1.8 is een 9:03 ook mogelijk dus moet kunnen
Mijn 1.8 klinkt al 2 jaar belachelijk rauw maar is eigenlijk nooit stuk gegaan. komt bij mij uit de kop weg, al eens de stoters vervangen maar heeft niet geholpen, denk dat het in de klepgeleiders zit die wat aan de ruime kant zijn geworden.
Mijn 1.8 klinkt al 2 jaar belachelijk rauw maar is eigenlijk nooit stuk gegaan. komt bij mij uit de kop weg, al eens de stoters vervangen maar heeft niet geholpen, denk dat het in de klepgeleiders zit die wat aan de ruime kant zijn geworden.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Lekker clio 16v blijven rijden marcel Ik mis hem stieken vaker dan mij lief is helaas
Je bent toch al heel goed op weg met de 16v mooie aanpassingen al gedaan en met de 2.0 word het alleen nog maar beter
RS staat er dik bij zo
Je bent toch al heel goed op weg met de 16v mooie aanpassingen al gedaan en met de 2.0 word het alleen nog maar beter
RS staat er dik bij zo
Racing is the best way to convert money into noise
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Je gaat het toerenmaken met die 1.8 tov een 2 liter nog wel missen , maar met een rs over de ring is ook geen straf
Daar voor in ruil krijg je wel meer koppel onderin wat best eens handig kan zijn, helemaal op de ring
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
@ daniel zijn 16 inch met 195/40 banden
@ Ronald bij een koude motor hoor je echt een metaal geluid slaan.
Bij warm is die voor 90% minder maar je hoort iets echt duidelijk ijzer op ijzer.
Is trouwens in het onderblok.
Maar ach lekker met het vakantiegeld en belasting geld de 2L in elkaar schroeven dan is en de motor en de bak nieuw.
@ Ronald bij een koude motor hoor je echt een metaal geluid slaan.
Bij warm is die voor 90% minder maar je hoort iets echt duidelijk ijzer op ijzer.
Is trouwens in het onderblok.
Maar ach lekker met het vakantiegeld en belasting geld de 2L in elkaar schroeven dan is en de motor en de bak nieuw.