Marcel's Ring Clio 16v
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
bij deze nog wat foto's
Sleepoog, koeler en langere draagarmen.
[img]http://img812.imageshack.us/img812/8739/30012012458.jpg[/img]
Nieuw en oud stuurhuisrubber.
[img]http://img692.imageshack.us/img692/9523/30012012457.jpg[/img]
Voor de rest niet veel boeiends gedaan. Van de week me sandwichplate op de motor monteren en de nieuwe koelslangen.
Ook de koppeling, D-riem en multieriem met WP en dynamo monteren en als de Bak klaar is bij Reinier kan het hele zooitje er weer in.
Sleepoog, koeler en langere draagarmen.
[img]http://img812.imageshack.us/img812/8739/30012012458.jpg[/img]
Nieuw en oud stuurhuisrubber.
[img]http://img692.imageshack.us/img692/9523/30012012457.jpg[/img]
Voor de rest niet veel boeiends gedaan. Van de week me sandwichplate op de motor monteren en de nieuwe koelslangen.
Ook de koppeling, D-riem en multieriem met WP en dynamo monteren en als de Bak klaar is bij Reinier kan het hele zooitje er weer in.
Laatst gewijzigd door derbimarcel op di 31 jan 2012 20:24, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Een beetje laat maar nog bedankt voor het meenemen van de bumpers.
Was een aangename verassing
Super gaaf beide Clio's.
Heb die RS vaak zien rijden, hij werkt bij Neste Oil waar ik toen ook werkte.
Misschien handig om te weten dat de vorige eigenaar er meestal niet super netjes mee om ging. Verklaard ook wel dat er wat aan gedaan moest worden.
Heb hem een aantal keer de auto zien starten,waarnaar hij zonder zelfs even te laten draaien weg reed en dan de begrenzer in joeg.
Trouwens ook een heel mooi bedrijf van je vader, heb nog even staan kijken naar de R8 echt super gaaf.
Was een aangename verassing
Super gaaf beide Clio's.
Heb die RS vaak zien rijden, hij werkt bij Neste Oil waar ik toen ook werkte.
Misschien handig om te weten dat de vorige eigenaar er meestal niet super netjes mee om ging. Verklaard ook wel dat er wat aan gedaan moest worden.
Heb hem een aantal keer de auto zien starten,waarnaar hij zonder zelfs even te laten draaien weg reed en dan de begrenzer in joeg.
Trouwens ook een heel mooi bedrijf van je vader, heb nog even staan kijken naar de R8 echt super gaaf.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
hey, ja dat van de vorige eigenaar wist ik al. echt alles behalve het uiterlijk was gaar. vandaar dat er zoveel geld in is gegaan.
Motor heeft er niet echt onder geleden want er staat inmiddels ruim 2 ton op en verbruikt op 10.000km geen olie. Ook zweet de motor nergens .
Motor heeft er niet echt onder geleden want er staat inmiddels ruim 2 ton op en verbruikt op 10.000km geen olie. Ook zweet de motor nergens .
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Nog even een vraagje wat betreft het verwijderen van het koolfilter.
Ik neem aan dat ik het slangetje vanaf het filter moet afdoppen?
dat zit zo. (filter -> klepje / en via een open verbinding -> inluitspruitstuk.
De slang die vanaf de tank komt kan ik beter open laten ivm damp?
alvast bedankt.
Ik neem aan dat ik het slangetje vanaf het filter moet afdoppen?
dat zit zo. (filter -> klepje / en via een open verbinding -> inluitspruitstuk.
De slang die vanaf de tank komt kan ik beter open laten ivm damp?
alvast bedankt.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Klepje gewoon laten zitten inderdaad, die opent bij deellast. Slangetje van de tank gewoon ergens laten hangen en slangetje na het klepje afdoppen. anders gaat ie lucht trekken bij deellast.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
bedankt, Ik dacht het zelf ook maar wilde het even zeker weten.
Ideaal voor de APK!
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Vanavond even een niewe koppeling monteren maar hoe vast moeten de
Boutjes van dd drukgroep aan het vliegwiel?
10 nm ofzo?
Boutjes van dd drukgroep aan het vliegwiel?
10 nm ofzo?
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Vanavond even een niewe koppeling monteren maar hoe vast moeten de
Boutjes van dd drukgroep aan het vliegwiel?
10 nm ofzo?
Boutjes van dd drukgroep aan het vliegwiel?
10 nm ofzo?
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Net koppeling gemonteerd boutjes m8 moesten 30 Nm.
De verse bak er weer voorgehangen en van het weekend alles er
Weer in hangen.
De verse bak er weer voorgehangen en van het weekend alles er
Weer in hangen.
zie daar ook een leuke 8 op de achtergrond is dat een gordini of is het een namaak ?derbimarcel schreef:bij deze nog wat foto's
Sleepoog, koeler en langere draagarmen.
[img]http://img812.imageshack.us/img812/8739/30012012458.jpg[/img]
Nieuw en oud stuurhuisrubber.
[img]http://img692.imageshack.us/img692/9523/30012012457.jpg[/img]
Voor de rest niet veel boeiends gedaan. Van de week me sandwichplate op de motor monteren en de nieuwe koelslangen.
Ook de koppeling, D-riem en multieriem met WP en dynamo monteren en als de Bak klaar is bij Reinier kan het hele zooitje er weer in.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
De Carosserie is helaas nep. Overigens is de rest allemaal Origineel Gordini op de motor en Bak na. is al ruim 20j een 1.4T.
Helaas heb ik met de RS weer een kapotte aandrijfas.
Dit is de 3e as sinds augustus Door de rare hoek zijn allebij de ashoezen gescheurd. Aangezien hij nooit op de brug komt ben ik er pas achtergekomen toen de homokineten gingen kraken dus weer een verse besteld (deze as heeft het wel 10.000km uitgehouden)
Van de week de fuseekogels nog maar wat wegvijlen zodat de arm nog 2 a 3mm langer word. Mocht de nieuwe as ook kapot gaan ga ik hem toch echt ophogen.
Helaas heb ik met de RS weer een kapotte aandrijfas.
Dit is de 3e as sinds augustus Door de rare hoek zijn allebij de ashoezen gescheurd. Aangezien hij nooit op de brug komt ben ik er pas achtergekomen toen de homokineten gingen kraken dus weer een verse besteld (deze as heeft het wel 10.000km uitgehouden)
Van de week de fuseekogels nog maar wat wegvijlen zodat de arm nog 2 a 3mm langer word. Mocht de nieuwe as ook kapot gaan ga ik hem toch echt ophogen.
heb je misschien meer foto's van de r8 ?
heb er zelf ook een ook daarvan staan div foto's hier op het forum
gr Ron
heb er zelf ook een ook daarvan staan div foto's hier op het forum
gr Ron
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Zo, Heel het weekend weer bzig geweest met de 16v.
Motor en bak hangen er weer in, koeler aangesloten en oliedruk gedraaid.
Bougies er weer in en gestart en liep gelijk mooi
Ook de koeler werd mooi warm en geen raar gezoem wat ik wel eens heb gelezen. Wel is bij mij ook de olie druk volgens de meter 1 Bar lager als voor de koeler. Dus van de week maar even met een externe meter meten.
[img]http://img20.imageshack.us/img20/8684/20120304213447.jpg[/img]
Motor en bak hangen er weer in, koeler aangesloten en oliedruk gedraaid.
Bougies er weer in en gestart en liep gelijk mooi
Ook de koeler werd mooi warm en geen raar gezoem wat ik wel eens heb gelezen. Wel is bij mij ook de olie druk volgens de meter 1 Bar lager als voor de koeler. Dus van de week maar even met een externe meter meten.
[img]http://img20.imageshack.us/img20/8684/20120304213447.jpg[/img]
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Vandaag de oliedruk gemeten op de aansluiting van de originele druksensor.
Koud stationair was 2bar warm ongeveer 1-1,5.
Koud bij 3000 rpm 3.5 bar warm was dat 2.5-3 bar.
Dit is neem ik aan genoeg druk om niet stuk te lopen?
Koud stationair was 2bar warm ongeveer 1-1,5.
Koud bij 3000 rpm 3.5 bar warm was dat 2.5-3 bar.
Dit is neem ik aan genoeg druk om niet stuk te lopen?
3 bar bij 3000rpm bij 80 graden
1 bar bij 900rpm bij 80 graden
zijn de normale waardes zoals renault ze voor schrijft. Hoeveel verschil zit er tussen je dashboard meter en de externe?
1 bar bij 900rpm bij 80 graden
zijn de normale waardes zoals renault ze voor schrijft. Hoeveel verschil zit er tussen je dashboard meter en de externe?
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Origineel - extern met koeler - origineel met koeler
Koud 2 bar - koud 2 - koud 1.5
Warm 0.5 - 1 bar - 0/ 0.5
3000 rpm
Koud 2.5 - 3.5 - 2.0
Warm 2 - 2.5/3 - 1.0
Beetje onduidelijk want typ met de telefoon.
Originele meter geeft bij mij dus minder aan. Zonder olie koeler heb ik overal 1 bar meer druk.
Koud 2 bar - koud 2 - koud 1.5
Warm 0.5 - 1 bar - 0/ 0.5
3000 rpm
Koud 2.5 - 3.5 - 2.0
Warm 2 - 2.5/3 - 1.0
Beetje onduidelijk want typ met de telefoon.
Originele meter geeft bij mij dus minder aan. Zonder olie koeler heb ik overal 1 bar meer druk.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Stationair warm 0,5 bar? Is dat niet verrekte laag? Ben ook niet echt onder de indruk van die 2 bar stationair met koude motor...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
zo te zien klopt er ook niet veel van de originele meter
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ben benieuwd hoe die van chris het dan gaat doen
ik weet dat het al een aantal keer voorbij is gekomen, maar is er eigenlijk iemand die zo'n ding zonder drukverlies (en dus problemen) heeft gebruikt?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik heb er 1 in mijn gtt 16v t zitten , maar daar ook geen druk verlies of gekke geluiden.
Hoezo problemen? Er is toch nog geen 16v stukgelopen verwijtbaar aan te weinig oliedruk?Haas schreef:ik weet dat het al een aantal keer voorbij is gekomen, maar is er eigenlijk iemand die zo'n ding zonder drukverlies (en dus problemen) heeft gebruikt?
Onze engelse buren rijden er ook mee met drukverlies maar zonder zoem oid.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Renault Sport zal vast ook niet zonder reden gekozen hebben bij de clio RS / megane cup / clio 2 cup voor een warmtewisselaar ipv oliekoeler.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ik heb ook geen zoem maar wat druk verlies. Dat maakt me ook niet uit.
Dus ik ben gaan meten en ik heb warm een druk van 3 bar dat noem ik redelijk goed voor een motor van 2 ton en 21jaar oud. Met 3 bar zal die toch neem ik aan niet in elkaar draaien. Gebruik hem alleen op de ring
Dus ik ben gaan meten en ik heb warm een druk van 3 bar dat noem ik redelijk goed voor een motor van 2 ton en 21jaar oud. Met 3 bar zal die toch neem ik aan niet in elkaar draaien. Gebruik hem alleen op de ring
Ik heb de mijne getest op Zandvoort met 1,5bar volgas over het rechte eind, dat voelt ook niet goed hoor. Daarna heb ik 'm r dus maar weer afgevist en een nieuwe oliepomp gekocht die nog steeds op de kast staat bij de ouders thuis.
maar het probleem zit m dus in het drukverlies, is dat niet op te lossen dan?
(ik gok van niet, het zal m in de koeler zitten; slangen is op te lossen?)
(ik gok van niet, het zal m in de koeler zitten; slangen is op te lossen?)
Je hebt natuurlijk een best wel groot circuit extra waar de druk zich over moet verdelen...
ja, klopt, maar die kilometer slang die ik erbij heb liggen, is natuurlijk nergens voor nodig. Met een kleine halve meter moet dat ook te doen zijn. Dat scheelt al 66% leidinglengte...
Dat is het nadeel van een kant en klaar setje...