Marcel's Ring Clio 16v
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Alle F7R's die ik gezien heb hebben iets speling op de uitlaatgeleiders, weet niet wat je onder iets verstaat maar een beetje mogen ze wel hebben.
Een F7P met 300.000 km, da's pas spannend.
Een F7P met 300.000 km, da's pas spannend.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Speling is als de klep 2cm open staat en je wiebelt beweegt de kop van de klep +- 1mm dat is de ergste, cilinder 3 en 4 zijn veel beter.
Inlaat is max 0,1 wat je ze kan bewegen.
Inlaat is max 0,1 wat je ze kan bewegen.
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
zal wrschijnlijk wel zijn omdat de inlaatkleppen niet stik zo heet worden als de uitlaatkleppen (dat die minder speling hebben?)
Goed punt, best kans dat eenmaal warm de boel wel dezelfde speling heeft als de inlaatkleppen
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Help!! Klopt het dat de ARP drijfstang boutjes op 42 ft-lbs --> 56,9 Nm vast moeten? En waarom is origineel 45Nm?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Klopt, 57nm doe ik ze altijd vast, knap veel voor een m8 boutje maar 't gaat altijd goed
Je moet ze blijkbaar 3 keer aantrekken.
(staat als het goed is op het papiertje in de verpakking wat ONDER het speciale vet zit...)
let op: vet eraan doen, 1x vast, 1x los, nog een keer vast, nog een keer los en dan een 3e en laatste keer vastzetten...
(staat als het goed is op het papiertje in de verpakking wat ONDER het speciale vet zit...)
let op: vet eraan doen, 1x vast, 1x los, nog een keer vast, nog een keer los en dan een 3e en laatste keer vastzetten...
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Oke ze staan op 57Nm met vet, maar ik heb nergens op het papiertje gelzen dat je ze 3X
vast moet maken.
vast moet maken.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Goed nieuws De F7R loopt
Nu alleen het volgende. Er zitten ook nieuwe klepstoters in.
Nu ben ik vanmiddag lekker rondjes aan het rijden en blokkkie loopt super.
Oliedruk met externe meter is bij 3000 tpm +- 4 tot 4,5bar WARM.
Na ongeveer 100km rijden trek ik 1x door naar 6500 rpm en schakel door begint er ineens een Hydraulische klepstoter te tikken
Hoe kan dit nou? geluid ging na +- half uurtje weer weg maar is nu heel erg terug.
Olie is ook gewoon 5w40 van Elf en oliedruk is goed en het zijn niewe stoters
HELP.
Nu alleen het volgende. Er zitten ook nieuwe klepstoters in.
Nu ben ik vanmiddag lekker rondjes aan het rijden en blokkkie loopt super.
Oliedruk met externe meter is bij 3000 tpm +- 4 tot 4,5bar WARM.
Na ongeveer 100km rijden trek ik 1x door naar 6500 rpm en schakel door begint er ineens een Hydraulische klepstoter te tikken
Hoe kan dit nou? geluid ging na +- half uurtje weer weg maar is nu heel erg terug.
Olie is ook gewoon 5w40 van Elf en oliedruk is goed en het zijn niewe stoters
HELP.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Zo simpel is het probleem denk ik niet aangezien Renault zelf 5w40 en en 10w40 aangeeft. Maar de eerste 100km was me olie niet te dun en nu wel?
Maar toch bedankt voor het meedenken.
Uiteindelijk zal er weer 10w in gaan maar ik heb altijd op 5w50 gereden.
Maar toch bedankt voor het meedenken.
Uiteindelijk zal er weer 10w in gaan maar ik heb altijd op 5w50 gereden.
Ik denk gewoon een foutieve stoter. Veertje gebroken misschien?
Waren het originele of zo'n ebay setje?
Heb na het lezen van Ronald bij mij 190dkm oude stoters ultrasoon gereinigd en gewoon gebruikt. Hoor je niks van...
Waren het originele of zo'n ebay setje?
Heb na het lezen van Ronald bij mij 190dkm oude stoters ultrasoon gereinigd en gewoon gebruikt. Hoor je niks van...
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ja zijn van e-Bay.
Had geen wonderdingen verwacht maar wel dat ze 5 jaar meegaan en niet 100km.
Had geen wonderdingen verwacht maar wel dat ze 5 jaar meegaan en niet 100km.
Volgens mij had Jacques de ervaring dat je net pech kan hebben.
Heb ook van meerderen gelezen dat het makkelijk kan
Heb ook van meerderen gelezen dat het makkelijk kan
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Soms willen ook nieuwe stoters wel eens niet goed zijn.. Heb dat vaker meegemaakt.
Bij m'n Dodge begon na 200km ook ineens een stoter te tikken na het wisselen er van. Alles al geprobeert maar zit niets anders op dan stoters weer vervangen. Dat ebay setje heb ik ook maar hier geen problemen na 20.000 km en heeeel veel circuit ervaring. Aan de viscositeit van de olie mag 't niet liggen, al heb ik wel ervaren dat Kroon olie wel eens voor problemen zorgt, en daar hebben meerdere mensen met een F7P/R last van gehad. Zou niet mogen uitmaken zou je zeggen maar na Comma olie er in gegooit te hebben was 't weer over.
Je kunt die dingen uit elkaar halen door het busje een keer hard op de werkbank te slaan. Dan valt het stotertje er uit en ik druk dan altijd met een doorslagje het afsluitkogeltje in en in een bakje diesel even een paar keer pompen. Als je het kogeltje los laat moet ie op druk blijven met diesel of olie er in
Bij m'n Dodge begon na 200km ook ineens een stoter te tikken na het wisselen er van. Alles al geprobeert maar zit niets anders op dan stoters weer vervangen. Dat ebay setje heb ik ook maar hier geen problemen na 20.000 km en heeeel veel circuit ervaring. Aan de viscositeit van de olie mag 't niet liggen, al heb ik wel ervaren dat Kroon olie wel eens voor problemen zorgt, en daar hebben meerdere mensen met een F7P/R last van gehad. Zou niet mogen uitmaken zou je zeggen maar na Comma olie er in gegooit te hebben was 't weer over.
Je kunt die dingen uit elkaar halen door het busje een keer hard op de werkbank te slaan. Dan valt het stotertje er uit en ik druk dan altijd met een doorslagje het afsluitkogeltje in en in een bakje diesel even een paar keer pompen. Als je het kogeltje los laat moet ie op druk blijven met diesel of olie er in
Nee, Ik rijd alweer 11 000 km met e-bay stoters, voorlopig zonder tikken. Er zit gewoon 10W40 semi synth. olie in.tutuur schreef:Volgens mij had Jacques de ervaring dat je net pech kan hebben.
Heb ook van meerderen gelezen dat het makkelijk kan
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Morgen bestel ik nieuwe stoters bij Renault.
De db-riem mag je eigenlijk niet hergebruiken maar na 100km kan dat toch makkelijk? dan hoef ik alleen het bovenste dekseltje ertussenuit te frommelen en kan ik bij de spanner en bij de lagerkappen.
De db-riem mag je eigenlijk niet hergebruiken maar na 100km kan dat toch makkelijk? dan hoef ik alleen het bovenste dekseltje ertussenuit te frommelen en kan ik bij de spanner en bij de lagerkappen.
Heb ik bij mijn f7rt ook gewoon gedaan. Zou eigenlijk niet weten waarom niet...
Waarom gebruik je niet gewoon de oude stoters?
Waarom gebruik je niet gewoon de oude stoters?
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
motor heeft 6 jaar stilgestaan
Bij Renault haal ik ze niet.. €35 ex. P/s
even 600 euro voor een paar stoters uitgeven, nee bedankt.
Probeer gewoon een ander setje, ik zal toch geen 2x pech hebben?
Bij Renault haal ik ze niet.. €35 ex. P/s
even 600 euro voor een paar stoters uitgeven, nee bedankt.
Probeer gewoon een ander setje, ik zal toch geen 2x pech hebben?
Dus? Gewoon ultrasoon reinigen.
Waar ik ze uit heb heeft ook ruim 2 jaar stilgestaan...
Waar ik ze uit heb heeft ook ruim 2 jaar stilgestaan...
Volgens mij werkt dat alleen tijdelijke bij oude vervuilde stoters. Heb je de nieuwe stoters trouwens schoon geplaatst of eerst vol laten trekken met olie?jacques schreef:Waarom niet een scheutje ATF bij de olie. Even laten draaien. Dan aftappen. Nieuw filter en 10W40 semi erin en met wat geluk is alles OK.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
@geert, Stoters gewoon zo erin gegooid zaten al onder de olie.
Maar of ik ze nou droog of met oliegevuld heb gemonteerd maakt niet veel uit want vanaf de eerste start tot aan 100km waren ze stil en nu tikt er 1.
Maar ik heb net een nieuw setje van een andere gekocht.
jammer maar hopen dat ik alles van het weekend heb dan kan ik zondag nog naar de Ring.
Maar of ik ze nou droog of met oliegevuld heb gemonteerd maakt niet veel uit want vanaf de eerste start tot aan 100km waren ze stil en nu tikt er 1.
Maar ik heb net een nieuw setje van een andere gekocht.
jammer maar hopen dat ik alles van het weekend heb dan kan ik zondag nog naar de Ring.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Haha zal wel meevallen heb sinds oktober 2011 niet meer gereden op snelheid.
April was t laatst maar toen sneeuwde het en ging die stuk.
Daarna alleen maar met de daily RS en daarmee cruise ik meer de ideale lijn
De 2.0 voelt kwa lopen echt super aan en heeft op dit probleempje
Nog geen verkeerde klap gegeven.
Voor de gene die geinteresseerd zijn in oliedruk waardes met externe meter.
Koud stationair met oliekoeler 3.5 bar
Koud 3000tpm met oliekoeler 5,5-6.0 bar
Warm stationair met oliekoeler 2.5 bar
Warm 3000tpm met oliekoeler 4.5 bar
Dit is met de gr.N oliepomp veer nieuwe pomp en 0.04mm lagerspeling.
April was t laatst maar toen sneeuwde het en ging die stuk.
Daarna alleen maar met de daily RS en daarmee cruise ik meer de ideale lijn
De 2.0 voelt kwa lopen echt super aan en heeft op dit probleempje
Nog geen verkeerde klap gegeven.
Voor de gene die geinteresseerd zijn in oliedruk waardes met externe meter.
Koud stationair met oliekoeler 3.5 bar
Koud 3000tpm met oliekoeler 5,5-6.0 bar
Warm stationair met oliekoeler 2.5 bar
Warm 3000tpm met oliekoeler 4.5 bar
Dit is met de gr.N oliepomp veer nieuwe pomp en 0.04mm lagerspeling.
Die waardes heb ik ook (behalve warm stationair) met een nieuwe oliepomp met groep n veer. Mijne heeft alleen ruim 200.000 gelopenderbimarcel schreef:Haha zal wel meevallen heb sinds oktober 2011 niet meer gereden op snelheid.
April was t laatst maar toen sneeuwde het en ging die stuk.
Daarna alleen maar met de daily RS en daarmee cruise ik meer de ideale lijn
De 2.0 voelt kwa lopen echt super aan en heeft op dit probleempje
Nog geen verkeerde klap gegeven.
Voor de gene die geinteresseerd zijn in oliedruk waardes met externe meter.
Koud stationair met oliekoeler 3.5 bar
Koud 3000tpm met oliekoeler 5,5-6.0 bar
Warm stationair met oliekoeler 2.5 bar
Warm 3000tpm met oliekoeler 4.5 bar
Dit is met de gr.N oliepomp veer nieuwe pomp en 0.04mm lagerspeling.
Maar erg nette waardes
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Haha zal wel meevallen heb sinds oktober 2011 niet meer gereden op snelheid.
April was t laatst maar toen sneeuwde het en ging die stuk.
Daarna alleen maar met de daily RS en daarmee cruise ik meer de ideale lijn
De 2.0 voelt kwa lopen echt super aan en heeft op dit probleempje
Nog geen verkeerde klap gegeven.
Voor de gene die geinteresseerd zijn in oliedruk waardes met externe meter.
Koud stationair met oliekoeler 3.5 bar
Koud 3000tpm met oliekoeler 5,5-6.0 bar
Warm stationair met oliekoeler 2.5 bar
Warm 3000tpm met oliekoeler 4.5 bar
Dit is met de gr.N oliepomp veer nieuwe pomp en 0.04mm lagerspeling.
April was t laatst maar toen sneeuwde het en ging die stuk.
Daarna alleen maar met de daily RS en daarmee cruise ik meer de ideale lijn
De 2.0 voelt kwa lopen echt super aan en heeft op dit probleempje
Nog geen verkeerde klap gegeven.
Voor de gene die geinteresseerd zijn in oliedruk waardes met externe meter.
Koud stationair met oliekoeler 3.5 bar
Koud 3000tpm met oliekoeler 5,5-6.0 bar
Warm stationair met oliekoeler 2.5 bar
Warm 3000tpm met oliekoeler 4.5 bar
Dit is met de gr.N oliepomp veer nieuwe pomp en 0.04mm lagerspeling.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Zo afgelopen weekend de nokkenassen uit de clio gehaald en bij de inlaat kant zat 1 stoter vast. De nieuwe (veel beter oogende) erin gedaan totdat ik bij 1 stoter weer me twijfels heb. Deze stoter veerde al iets maar toch gemonteerd maar wel slim bij de olievuldop. starten en ja hoor een licht getik onder de oliedop vandaan Dus je raad het al..
Nokkenas kan er weer uit om 1 stoter te wisselen.
As. week ga ik andere nokkenassen regelen wat is aan te raden?
Catcams 5502208 178gr. of de iets wildere 5502213 186gr.?
Maar eerst ga ik komend weekend testen op de ring, Want zo erg tikt hij niet.
De boosdoener
[img]http://img10.imageshack.us/img10/15/20120803221916.jpg[/img]
Nokkenas kan er weer uit om 1 stoter te wisselen.
As. week ga ik andere nokkenassen regelen wat is aan te raden?
Catcams 5502208 178gr. of de iets wildere 5502213 186gr.?
Maar eerst ga ik komend weekend testen op de ring, Want zo erg tikt hij niet.
De boosdoener
[img]http://img10.imageshack.us/img10/15/20120803221916.jpg[/img]
heb zelf net catcams 286 besteld maar ga deze aansturen met een andere ecu. Welke ecu ben ik nog niet helemaal uit.
De standaard ecu kan beide genoemde cams niet lekker stationair of bij een laag toerental laten lopen. Stationair bokt het dan vrij veel en onder de 2500 rpm is er bijna niet mee te rijden.
Met itb's is het nog mooier af te stellen btw.
De standaard ecu kan beide genoemde cams niet lekker stationair of bij een laag toerental laten lopen. Stationair bokt het dan vrij veel en onder de 2500 rpm is er bijna niet mee te rijden.
Met itb's is het nog mooier af te stellen btw.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Vorige week een set Catcams 286 assen met verstelbare poulies bij Patrick gehaald ivm nog steeds 1 licht tikken de stoter.
Zaterdag 11 augustus was het dan zover, De clio 2.0 heeft de eerste 12,5 rondes weer overleeft.
18 en 19 augustus ben ik gelijk maar weer gegaan en ondanks de 38 graden in de schaduw is de clio goed op weg.
totaal nu met de 2.0 in 3 dagen 30,5 rondes gemaakt.
[img]http://img28.imageshack.us/img28/3762/img0210vo.jpg[/img]
Nu even de datum van de bank dag in Goes afwachten want ik las op internet dat als de Catcams 286 assen afgesteld hij zoiezo gemapt moet worden ivm pingelen op hoogere toeren en zware belasting?
Zaterdag 11 augustus was het dan zover, De clio 2.0 heeft de eerste 12,5 rondes weer overleeft.
18 en 19 augustus ben ik gelijk maar weer gegaan en ondanks de 38 graden in de schaduw is de clio goed op weg.
totaal nu met de 2.0 in 3 dagen 30,5 rondes gemaakt.
[img]http://img28.imageshack.us/img28/3762/img0210vo.jpg[/img]
Nu even de datum van de bank dag in Goes afwachten want ik las op internet dat als de Catcams 286 assen afgesteld hij zoiezo gemapt moet worden ivm pingelen op hoogere toeren en zware belasting?
Uiteraard! Je motor ademt nu veel beter dus zal ook armer gaan lopen waardoor de kans op pingelen hoger wordt..
iedereen aan de cams
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
@Geert hoe heb jij je assen staan?
op BDP afgesteld of op max lift bij 110? graden?
zelf doe ik gewoon de 2,5mm en 1,95mm bij BDP
op BDP afgesteld of op max lift bij 110? graden?
zelf doe ik gewoon de 2,5mm en 1,95mm bij BDP
daar moet ik mij nog even in verdiepen, maar heb eerlijk geen idee hoe dit precies gaat. mijn kop is iig nooit gevlakt dus houd de aanbevolen waardes van catcams aan.