Openstellen Project topics

Vertel hier alles over je project.

Terug openstellen projecttopics tot nieuwe site?

Peiling eindigde op di 27 sep 2011 21:39

Ja
52
91%
Nee
5
9%
 
Totaal aantal stemmen: 57
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Beste (forum)Leden,

Vanaf nu is het ook voor niet-leden weer mogelijk om een project topic te openen en ook weer te posten in deze topic's!



EDIT RIEL

Thanks Wouter voor het melden, vanmiddag niet veel tijd gehad.

Let, de topics zijn nu volledig open, totdat de nieuwe site (verwacht januari 2012) betere opties biedt voor leden- niet leden. Op de huidige manier hebben we erg veel weerstand gehad, dus dit was niet de beste optie, ondanks ALV besluiten. Het is dus van tijdelijke aard (4 maanden), bovendien zijn we erg benieuwd of de terugloop van sitebezoek hiermee samen zou kunnen hangen. Ook dit is belangrijke info voor de inrichting straks!

Dus we komen wederom terug met een duidelijk onderscheid voor leden- en niet leden (denk aan meer opties in projecttopic, zoals eigen persoonlijke gallery, updates bijhouden, volgen etc), alleen krijgen we als bestuur momenteel té veel signalen dat het sluiten van de topics averechts heeft gewerkt en daar grijpen we nu op in.

Dus terecht dat commentaar wordt gegeven op besluiten van ALV, maar toch zijn we sterk van mening dat we nu het juiste gedaan hebben. De beslissing is gekomen doordat we erg veel druk hebben gekregen via pm en commentaar in topics en de algehele opinie en sfeer hierover op de site.

We gaan ervanuit dat jullie het besluit ondersteunen en dat we de kerngedachte straks beter aanpakken.

EDIT2:
Omdat de aktie toch te voorbarig is geweest bij deze nogmaals de poll. Hij staat op 14 dagen, in die tijd zal ik niets verder communiceren over de projecttopics. Daarna kan het in een emailing gemeld worden als Ja of Nee. Alles wat hierboven staat is verder ongewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

toppertje!!! (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kan dit zomaar door 1 iemand beslist worden?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ja ziet dat 't kan :smile:
Trust me. I know what I'm doing.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

mark 5t schreef:kan dit zomaar door 1 iemand beslist worden?
Nee, dat is het ook niet
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Xabre schreef:ja ziet dat 't kan :smile:
Het heeft Riel volgens mij wel even wat moeite gekost, het forum schijnt achter de schermen niet zo heel netjes en logisch te zijn ingericht.

Ik hoop dat er nu even iemand is, die wil testen of het inderdaad werkt.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ook topics openen?

Alleen reageren in projecttopics toch?

Want nu is er weer helemaal geen onderscheid.


Om misverstanden en onduidelijkheden te voorkomen had dit beter een mededeling van de voorzitter kunnen zijn. En dat bedoel ik niet als een ondermijning van de positie van Wouter.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ja hoe dat zit Willeon weet ik ook niet, dat schijnt ICT technisch niet zo makkelijk te zijn.

daar kan Riel denk ik het beste een antwoord op geven.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Waarom is er een beslissing op de ALV voor nofig om de topics te sluiten en kan deze beslissing worden teruggedraait door alleen het bestuur? Al ben ik voorstander van het openen nu, maar er is op de ALV duidelijk voor het sluiten gestemd door een meerderheid. Is het niet wat voorbarig om deze beslissing zomaar terug te draaien omdat een aantal leden daar om vragen, zonder de rest te horen d.m.v. een poll o.i.d.?
Ik wil niet zeiken om het zeiken, maar ik snap de gang van zaken niet helemaal.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dan missen wij weer de projecten van de mensen die niet lid zijn...

Mijn lidmaatschap betaal ik om de site te laten bestaan, meetings gratis geregeld te laten worden en natuurlijk de only member uitjes zoals het Ardennenweekend was/is...
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

:worship: :worship: :worship: ;-)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

pagina 177 algemeen ledenchat topic.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Een korte toelichting in de startpost !
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Eens (Y)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Toelichting maakt een hoop duidelijk (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Je hebt wel meer posts als er gezeken kan worden :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik heb gevraagd of iemand even een melding wil maken dat ze open zijn omdat ik, nadat ik het in de admin aangepast had, direct weg moest.

Met deze toelichting wat duidelijker hoop ik.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riel, ben het er mee eens hoor.
Ik vind alleen dat je wel erg makkelijk over een beslissing van de alv heen stapt, ook al is er veel weerstand.

Eigenlijk zeg je hiermee dat een alv besluit niks waard is omdat het teruggedraaid wordt wanneer het weerstand bied.

Je had beter een stemming via mail of via een ledenpoll kunnen houden.

Maar nogmaals ik vind het wel een goede zaak dat niet leden er weer kunnen posten en dergelijke.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

een Stemming? Om erachter te komen dat 95% ze weer open wil?
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Haas schreef:een Stemming? Om erachter te komen dat 95% ze weer open wil?
Met in totaal 10 mensen die stemmen...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Als ik het me goed kan herinneren is het ook een uitprobeersel geweest...
Leuk en aardig om alles via een ALV te regelen maar daar heb je nog lang niet genoeg mensen bij...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Heren, daar gaat het niet om, het gaat erom dat daar juist de alv voor is, de mensen die de moeite hebben genomen om te komen en mee te beslissen over de club, worden op deze manier op een niet al te nette manier gepasseerd.

Maar goed dan krijgen we weer een oeverloze discussie, ik vraag me dan alleen af wat een stemming op de alv waard is?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Misschien moeten we eens nadenken over hervorming van de club. Geen club, maar een stichting. Dat maakt een heel aantal zaken een stuk gemakkelijker. Zeker als je bekijkt hoeveel leden de club heeft, zijn aantal verplichtingen die daarbij horen onevenredig groot. Wat weer enorm zwaar op de club leunt, met alle gevolgen van dien.

Het is maar een ideetje! :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Merijn schreef:Misschien moeten we eens nadenken over hervorming van de club. Geen club, maar een stichting. Dat maakt een heel aantal zaken een stuk gemakkelijker. Zeker als je bekijkt hoeveel leden de club heeft, zijn aantal verplichtingen die daarbij horen onevenredig groot. Wat weer enorm zwaar op de club leunt, met alle gevolgen van dien.

Het is maar een ideetje! :)
Kan je de verplichtingen niet zo inrichten dat het makkelijker gaat?
Bv alleen als het om verplichte dingen gaat besluiten op een alv, zoals bv verhoging contributie.
Andere dingen zoals wijzigingen in site zoals nu, via een poll?

Dan kan alles veel sneller en makkelijker.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tja, ik wil nog wel een stap verder gaan. Afschaffen die contributie... :) En alle evenementen gefinancieerd laten worden door de mensen die er gebruik van maken en de site laten draaien op sponsorgelden.

Waar gaat het geld nu naartoe? :)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dat moet je aan Gabri vragen. Maar denk niet dat je genoeg sponsorgeld krijgt voor alleen de site. Maargoed, ik heb helaas gee inzicht in het financiële plaatje...

Komt er nu een tussentijdse ALV? :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ merijn dan sterft de club zeker! (er gaat zeker aardig geld om binnen een club)

wat betreft de projecttopics ,het besluit was om dit eerst te gaan proberen en later te gaan evalueren om er mee door te gaan of niet.

wil je het wijzigen moet je mijns inziens stemmen ook al is de meerderheid vast voor. (daar leg ik me dan gewoon bij neer)

gewoon niet al te tactisch gedaan door riel op dit moment wat mij betreft.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

foutje 2x gepost
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik heb wel gemeld dat het besluit van de ALV bij de nieuwe site zeker weer meegewogen wordt. De ALV is belangrijk, maar ik vind nu de mening van de leden ook belangrijk. Even over de ALV van alweer een poos geleden heenstappen en kijken wat op dit moment de wens is lijkt me ook moreel erg te verantwoorden.

Daarbij is op de ALV overduidelijk aangegeven dat onderscheid moet blijven, en dat gaat er ook komen. Nog een poll, ALV of wat dan ook zou weliswaar discussie opleveren maar niet echt een oplossing bieden. Met deze actie hebben we voldaan aan de wens van de leden, dat weet ik zeker. Nogmaals het komt met de nieuwe site weer helemaal in orde, we willen gewoon wat schwung terug brengen met een beetje spoed gezien de vele opmerkingen her en der hier. Dus met alle respect naar de beslissing op de ALV hoop ik dat het begrepen wordt;)

@mark
inderdaad, een Poll was gezein de reacties weer beter geweest, we hebben dat zelfs helemaal ingericht ervoor. Ook ik heb me laten leiden door de druk van de dag, op een gegeven moment krijg je via alle kanalen de vraag tot aan dwingende posts toe en dan denk je Go with it. Dus sorry voor de polloze doorvoer, maar uiteraard heb ik er wel bij nagedacht dat ik iets doe waar iedereen (of de meerderheid) achter staat.



:) (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

mark 5t schreef:@ merijn dan sterft de club zeker! (er gaat zeker aardig geld om binnen een club)
Ik heb het kasboek nooit bekeken, maar gezien het overschot aan funds, kan ik me niet voorstellen dat er veel kosten gemaakt worden. Zeker als je ziet dat het maar door een dikke 100 mensen opgehoest wordt.

De club sterft echt niet als er geen contributie meer is. Dat geloof ik écht niet!

Het is een keuze... De inkomsten zullen alleen elders gehaald moeten worden. Mijn focus zou uitgaan naar een zo druk mogelijk forum en goede exposure voor eventuele sponsoren. Dan is je advertentieruimte ook duurder te verkopen en heb je dus meer inkomsten. Een advertentie die niet gelezen wordt is per definitie te duur. :)

Alle andere kosten die gemaakt worden, worden betaald door degenen die er gebruik van maken. En ik heb nog nooit iemand gehoord die niet wilde betalen voor een leuk evenement, zoals het Ardennenweekend of de Ringweekenden. Een kleine bijdrage voor een (goed georganiseerde) openingsmeeting is ook echt wel haalbaar.

Maar nogmaals... Dit is enkel mijn mening. :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ riel een poll is alsnog mogelijk.
(dan ben je ingedekt tegen evt discussies)

@ merijn das idd jou mening en die respecteer ik. (ben het er alleen niet mee eens)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Vertel eens hoe jij het ziet dan... Ik ben benieuwd wat jij ervan denkt en hoe je denkt het voor elkaar te krijgen. :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Een euro intree bij bv de opening zal niemand tegen gaan houden.
Was toch alweer zo'n 300 euro in de kas geweest á 12 betalende leden....

Ach, dat gezeik over de meerwaarde van een lidmaatschap ook!
25:12=2.10 per maand.
Hoeveel geld gooien we zelf per maand over de balk? |:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik heb het kasboek wel eens gezien en er zijn echt meer kosten als je denkt bij een club.

een gezonde club heeft altijd een bepaalde reserve nodig al is het alleen maar om lustrums ed te financieren.

ga je puur op sponsors dan wordt het een commercieel geheel en ben je iemand nodig die daar erg veel vrije tijd in steekt.

(misschien iets voor jou?)

wil je er bij horen dan betaal je gewoon net zoals bij voetbal of voleybalclub.

je krijgt er en schat aan info en meetings voor terug.

en zoals Luco altijd verkondigd geen irritante reclames door je beeld.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ja voor mij op dit moment ook de enige reden om lid te blijven :smile:

Ik vind het jammer dat er gewoon weer dingen teruggedraaid worden zonder ruggespraak, maar dat zal waarschijnlijk weer tegen dovemansoren gericht zijn.
Verder ga ik er geen woorden meer aan vuil maken, heeft toch geen zin.

Beloftes worden keer op keer toch niet nagekomen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie