Martijns cup clio
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Afgelopen zondag 6 uur gereden, sponsordag. Erg leuk al die reacties van de mensen die nog nooit zoiets ervaren hebben . Was flink kapot na 6 uur op een warme dag, geen ventilator en een zwart dak haha.
Ook nog even met mijn collega's meegereden en vice versa, toch wel heel anders om bij iemand anders mee te rijden, leuk!
Bleek toch mooi even mijn achteras krom te hebben kwam ik vanavond achter, er zit opeens 1 graad meer camber op mijn rechter achterwiel en heb toespoor terwijl ik hem neutraal had afgesteld voor Zolder. Zsm even de achteras vernieuwen dus. Ik denk dat dit op Zolder is gebeurd, ben toch een paar keer flink over de curbs heen geknald.
Ook heb ik een nieuwe remmenset gemonteerd vanavond:
Ben benieuwd wat dat uithaalt .
Ook nog even met mijn collega's meegereden en vice versa, toch wel heel anders om bij iemand anders mee te rijden, leuk!
Bleek toch mooi even mijn achteras krom te hebben kwam ik vanavond achter, er zit opeens 1 graad meer camber op mijn rechter achterwiel en heb toespoor terwijl ik hem neutraal had afgesteld voor Zolder. Zsm even de achteras vernieuwen dus. Ik denk dat dit op Zolder is gebeurd, ben toch een paar keer flink over de curbs heen geknald.
Ook heb ik een nieuwe remmenset gemonteerd vanavond:
Ben benieuwd wat dat uithaalt .
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Dus toch wel gemonteerd?
Geen handel?
Geen handel?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Nee hou de set lekker zelf. Het is nieuw en als ik het wil verkopen brengt het toch jiet genoeg denk ik
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Denk 297mm aangezien de schijven op die van mij lijken.Banjo RS schreef:Super dikke Alcons.....staat ook nog steeds op mijn wenslijst,nu alleen de knaken nog
Zijn 285mm 2-delige schijven toch?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Nee hoor jaques, ik rij ook met 297mm in 15" kan makkelijk maar licht aan de klauw/velg combinatiejacques schreef:Wat zou het zijn. Ik dacht dat Martijn met 15 inch velgen rijdt. Dan is 285mm de limit.
Martijn, wat is het.
@martijn. Is de draairichting van de schijven wel goed aangezien ze bij mij andersom zitten en dan staan ze centrifugaal dus slingerend.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Ik heb 295mm schijven en met cup speedlines gaat het net.
Bij martijn ook zo te zie
300mm met clio 3 brembos past dan weer nier in 15 omdat de klauw veel groter is.
Bij martijn ook zo te zie
300mm met clio 3 brembos past dan weer nier in 15 omdat de klauw veel groter is.
Racing is the best way to convert money into noise
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Goeie daan, je kan best eens gelijk hebben.
@jacques 295mm inderdaad.
@jacques 295mm inderdaad.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Oeps zie het nu inderdaad, Marcel bedankt dusDaan2D schreef:Was nog vroeg voor je kool! Bedank Marcel voor de opmerking
Scherp opgemerkt ook
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Geen probleem, daar is het forum tenslotte voor
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
en hoe ging het Martijn?
ben erg nieuwschierig.
ben erg nieuwschierig.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
eerste prijs algemeen!
kwali 1e
race 1 - 3e
race 2 - 1e (regen)
race 3 - 4e
race 4 - 6e
race 4 ging slecht, domme fout met banden gemaakt.
meer later! net thuis!
kwali 1e
race 1 - 3e
race 2 - 1e (regen)
race 3 - 4e
race 4 - 6e
race 4 ging slecht, domme fout met banden gemaakt.
meer later! net thuis!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Super man
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Nogmaals gefeliciteerd Martijn!
geweldig!!!
doe maar even een verslag als je meer tijd hebt.
doe maar even een verslag als je meer tijd hebt.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Fantastisch resultaat Kool!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Gaaf hoor...
martijn reed je op regenbanden of semis?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
full wet natuurlijk Mark!
hierbij het verslag (copy paste van mijn site)
Na de vakantie begonnen de voorbereidingen voor het super race weekend (SRW). De voorbereidingstijd was vrij kort en helaas kwamen we er afgelopen donderdagmiddag achter dat er iets niet goed zit in de versnellingsbak, er zat een stuk tand van een tandwiel aan 1 van de magneten. Shit, met nog een dag te gaan, was dit een flinke domper. Dus snel de tandwielen uitgebouwd, het bleek de eindoverbrenging te zijn, gelukkig had ik dit op voorraad, en mede dankzij mijn sponsor Cannonball Transmissies, kon de volgende ochtend de versnellingsbak weer in elkaar gezet worden.
Net op tijd klaar dus. Diezelfde avond richting Zandvoort vertrokken, inclusief caravan, om het weekend door te brengen op de paddock. Gezellig samen met de heren Japin onder 2 grote tenten!
Het leuke aan het SRW is dat alle DNRT klassen over een heel weekend verspreid rijden, dus er is veel te zien en veel actie. Geen vrije training, enkel een kwalificatie en 4 races! Ik had de kwalificatie en race 1 op zaterdag. De overige 3 races waren op zondag.
Zaterdagochtend begon de kwalificatie. Het ging vrijwel direct lekker, geen technische problemen en een tijd neergezet van 2:01.3. Precies mijn PR. Ik had hiermee verwacht in de top 10 te staan, maar tot mijn verbazing zette ik hiermee een pole position neer!! Het bleek dat de baan erg vuil was en hierdoor de tijden wat hoger uitvielen dan gebruikelijk. Uiteraard was ik vol ongeloof, een pole position!!!!
Dus vervolgens een paar uur zenuwachtig wachten op race 1! Vooraan starten ben ik niet gewend natuurlijk! De start ging gelukkig erg goed, en ik wist mijn pole te behouden! Als eerste de tarzanbocht in!! Helaas kon ik mijn pole niet vasthouden en viel ik na een paar bochten terug naar P4, om vervolgens na een lange strijd met een Volvo 850 terug te komen op P3! Het was een mooie race met veel strijd. Het filmpje hiervan volgt later.
P3 was dus mijn eerste resultaat. De volgende ochtend om 9.00u was de volgende race, en de nacht daarvoor stormde en regende het flink! Dat beloofde dus een natte race, iets waarmee ik nog geen enkele ervaring heb. Gelukkig heb ik begin dit seizoen een dag in de regen getraind op Zandvoort, maar ik had natuurlijk geen idee wat dit voor mij ging betekenen in een wedstrijd!
De start ging matig, toch even anders dat starten in de regen! Nadat ik een plaats verloor tijdens de start, kon ik al heel snel terug naar P3 rijden, het ging eigenlijk best makkelijk in de regen! Vervolgens na wat strijd kwam ik op P2 terecht, ondertussen was de Volvo 850 al aardig weggereden. Desondanks liep ik snel in op de Volvo en achter mij bleven ze ook op afstand. Dan rijd je dus een 8 ronden race in de regen en weet je dat het er op aan komt, zo snel mogelijk inhalen dus! Wat ik in race 1 al merkte, is dat het heel moeilijk inhalen is, althans, een volvo 850 met 300+ pk is dat! Mijn bochtensnelheid is hoger, maar zodra de volvo recht staat trekt hij vrij snel bij mij weg, dus ook in de regen! Ik wist dat het moment om hem in te halen het beste is na de Masterbocht. Na een verwoedde poging, lukte het pas 2 ronden later! Nu lag ik op P1!!! Gelukkig wist ik vrij makkelijk weg te rijden bij de Volvo en kon ik mijn positie veilig stellen! Mijn allereerste overwinning!!! Ongelofelijk mooi!
Dus race 3 moest weer vanaf pole gestart worden! Het was inmiddels weer volledig opgedroogd, dus race 3 was weer een droge race. Helaas kon ik dit maal mijn pole position niet behouden, een Volvo met 300+pk naast je is niet achter je te houden, toch wist ik er naast te blijven door mijn goede start! Als tweede de tarzanbocht in dus! Ik werd al snel ingehaald door de Renault 21 Turbo Europacup, deze reed de andere wedstrijden ook mee, maar toen reed de vader van Mick de Jonge (Erik) in deze auto, Mick ging iets harder en kon ik dus niet achter mij houden. Hetzelfde gold voor een BMW M3, welke eigenlijk een klasse hoger hoort te rijden gezien zijn rondetijden 1:56 zijn. Ik kwam op P5 terecht, achter Alexander Japin met zijn Megane. We gingen samen achter de Volvo 850 aan, Alexander kwam er relatief snel voorbij na een kleine touche, bij mij duurde het was langer en op het moment dat ik er voorbij was moest ik verdedigend rijden om de Volvo achter mij te houden, ik kon geen jacht maken op Alexander en was dan ook tevreden met mijn 4e plek. Tijdens deze race ook nog mijn PR verbeterd naar 2:01.2!
Op dit moment dus P3, P1 en P4. Gezien er veel wisselende resultaten waren bij de rest, wist ik dat ik een mooi uitzicht had op algemeen P1, maar er moest nog 1 race gereden worden van 10 ronden! De zenuwen liepen dan ook erg hoog op
Voor race 4 besloten we om de voorbanden van links naar rechts te wisselen, omdat links en rechts een ander slijtpatroon vertoonden, dacht ik dat ze op deze manier wellicht wat langer goed bleven. Helaas bleek dit een grote fout, want direct tijdens de race merkte ik dat de auto erg onderstuurt was! Na een redelijke start kon ik mijn vorige tempo niet behouden en moest ik het dus direct afleggen met de Volvo en de Megane van Japin. Ik lag inmiddels op P5 en kreeg de Clio 3 van Jim in mijn nek, na hem een paar ronden achter mij gehouden te hebben moest ik hem uiteindelijk toch voorbij laten gaan, en vrijwel direct ging er ook een BMW 1 serie achteraan. P7 lag ik nu. Ik wist dat dit niet genoeg was voor de eindoverwinning. Halverwege de race viel er echter iemand uit in het scheivlak, inmiddels dus weer op P6! Er was weer hoop, maar helaas was er weer iemand op mij ingelopen. In ronde 9 zat hij in mijn nek, een BMW Z3 coupe, ik wist dat ik zijn tempo niet had en er zat niets anders op dan flink verdedigen! Toch wist hij in ronde 10 naast mij te komen, ik dacht dat ik het niet gered had, totdat ik gele vlaggen zag, hij moest mij dus mijn plek terug geven! Gelukkig deed hij dat dan ook en kon ik hem de laatste paar bochten toch nog achter mij houden! P6 gefinisht dus!
Dubbel gevoel, de laatste race ging erg slecht, maar ik wist dat ik nog kans had om de eindoverwinning binnen te halen!
Na een half uur zenuwachtig wachten, was het tijd voor de prijsuitreiking, waar ik op hoopte kwam uit, P1 algemeen! Mijn allereerste overwinning in de sport klasse!
hierbij het verslag (copy paste van mijn site)
Na de vakantie begonnen de voorbereidingen voor het super race weekend (SRW). De voorbereidingstijd was vrij kort en helaas kwamen we er afgelopen donderdagmiddag achter dat er iets niet goed zit in de versnellingsbak, er zat een stuk tand van een tandwiel aan 1 van de magneten. Shit, met nog een dag te gaan, was dit een flinke domper. Dus snel de tandwielen uitgebouwd, het bleek de eindoverbrenging te zijn, gelukkig had ik dit op voorraad, en mede dankzij mijn sponsor Cannonball Transmissies, kon de volgende ochtend de versnellingsbak weer in elkaar gezet worden.
Net op tijd klaar dus. Diezelfde avond richting Zandvoort vertrokken, inclusief caravan, om het weekend door te brengen op de paddock. Gezellig samen met de heren Japin onder 2 grote tenten!
Het leuke aan het SRW is dat alle DNRT klassen over een heel weekend verspreid rijden, dus er is veel te zien en veel actie. Geen vrije training, enkel een kwalificatie en 4 races! Ik had de kwalificatie en race 1 op zaterdag. De overige 3 races waren op zondag.
Zaterdagochtend begon de kwalificatie. Het ging vrijwel direct lekker, geen technische problemen en een tijd neergezet van 2:01.3. Precies mijn PR. Ik had hiermee verwacht in de top 10 te staan, maar tot mijn verbazing zette ik hiermee een pole position neer!! Het bleek dat de baan erg vuil was en hierdoor de tijden wat hoger uitvielen dan gebruikelijk. Uiteraard was ik vol ongeloof, een pole position!!!!
Dus vervolgens een paar uur zenuwachtig wachten op race 1! Vooraan starten ben ik niet gewend natuurlijk! De start ging gelukkig erg goed, en ik wist mijn pole te behouden! Als eerste de tarzanbocht in!! Helaas kon ik mijn pole niet vasthouden en viel ik na een paar bochten terug naar P4, om vervolgens na een lange strijd met een Volvo 850 terug te komen op P3! Het was een mooie race met veel strijd. Het filmpje hiervan volgt later.
P3 was dus mijn eerste resultaat. De volgende ochtend om 9.00u was de volgende race, en de nacht daarvoor stormde en regende het flink! Dat beloofde dus een natte race, iets waarmee ik nog geen enkele ervaring heb. Gelukkig heb ik begin dit seizoen een dag in de regen getraind op Zandvoort, maar ik had natuurlijk geen idee wat dit voor mij ging betekenen in een wedstrijd!
De start ging matig, toch even anders dat starten in de regen! Nadat ik een plaats verloor tijdens de start, kon ik al heel snel terug naar P3 rijden, het ging eigenlijk best makkelijk in de regen! Vervolgens na wat strijd kwam ik op P2 terecht, ondertussen was de Volvo 850 al aardig weggereden. Desondanks liep ik snel in op de Volvo en achter mij bleven ze ook op afstand. Dan rijd je dus een 8 ronden race in de regen en weet je dat het er op aan komt, zo snel mogelijk inhalen dus! Wat ik in race 1 al merkte, is dat het heel moeilijk inhalen is, althans, een volvo 850 met 300+ pk is dat! Mijn bochtensnelheid is hoger, maar zodra de volvo recht staat trekt hij vrij snel bij mij weg, dus ook in de regen! Ik wist dat het moment om hem in te halen het beste is na de Masterbocht. Na een verwoedde poging, lukte het pas 2 ronden later! Nu lag ik op P1!!! Gelukkig wist ik vrij makkelijk weg te rijden bij de Volvo en kon ik mijn positie veilig stellen! Mijn allereerste overwinning!!! Ongelofelijk mooi!
Dus race 3 moest weer vanaf pole gestart worden! Het was inmiddels weer volledig opgedroogd, dus race 3 was weer een droge race. Helaas kon ik dit maal mijn pole position niet behouden, een Volvo met 300+pk naast je is niet achter je te houden, toch wist ik er naast te blijven door mijn goede start! Als tweede de tarzanbocht in dus! Ik werd al snel ingehaald door de Renault 21 Turbo Europacup, deze reed de andere wedstrijden ook mee, maar toen reed de vader van Mick de Jonge (Erik) in deze auto, Mick ging iets harder en kon ik dus niet achter mij houden. Hetzelfde gold voor een BMW M3, welke eigenlijk een klasse hoger hoort te rijden gezien zijn rondetijden 1:56 zijn. Ik kwam op P5 terecht, achter Alexander Japin met zijn Megane. We gingen samen achter de Volvo 850 aan, Alexander kwam er relatief snel voorbij na een kleine touche, bij mij duurde het was langer en op het moment dat ik er voorbij was moest ik verdedigend rijden om de Volvo achter mij te houden, ik kon geen jacht maken op Alexander en was dan ook tevreden met mijn 4e plek. Tijdens deze race ook nog mijn PR verbeterd naar 2:01.2!
Op dit moment dus P3, P1 en P4. Gezien er veel wisselende resultaten waren bij de rest, wist ik dat ik een mooi uitzicht had op algemeen P1, maar er moest nog 1 race gereden worden van 10 ronden! De zenuwen liepen dan ook erg hoog op
Voor race 4 besloten we om de voorbanden van links naar rechts te wisselen, omdat links en rechts een ander slijtpatroon vertoonden, dacht ik dat ze op deze manier wellicht wat langer goed bleven. Helaas bleek dit een grote fout, want direct tijdens de race merkte ik dat de auto erg onderstuurt was! Na een redelijke start kon ik mijn vorige tempo niet behouden en moest ik het dus direct afleggen met de Volvo en de Megane van Japin. Ik lag inmiddels op P5 en kreeg de Clio 3 van Jim in mijn nek, na hem een paar ronden achter mij gehouden te hebben moest ik hem uiteindelijk toch voorbij laten gaan, en vrijwel direct ging er ook een BMW 1 serie achteraan. P7 lag ik nu. Ik wist dat dit niet genoeg was voor de eindoverwinning. Halverwege de race viel er echter iemand uit in het scheivlak, inmiddels dus weer op P6! Er was weer hoop, maar helaas was er weer iemand op mij ingelopen. In ronde 9 zat hij in mijn nek, een BMW Z3 coupe, ik wist dat ik zijn tempo niet had en er zat niets anders op dan flink verdedigen! Toch wist hij in ronde 10 naast mij te komen, ik dacht dat ik het niet gered had, totdat ik gele vlaggen zag, hij moest mij dus mijn plek terug geven! Gelukkig deed hij dat dan ook en kon ik hem de laatste paar bochten toch nog achter mij houden! P6 gefinisht dus!
Dubbel gevoel, de laatste race ging erg slecht, maar ik wist dat ik nog kans had om de eindoverwinning binnen te halen!
Na een half uur zenuwachtig wachten, was het tijd voor de prijsuitreiking, waar ik op hoopte kwam uit, P1 algemeen! Mijn allereerste overwinning in de sport klasse!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
geweldig man!!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
nice man! gaat echt hard zo in de regen.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Super, gefeliciteerd
Moet toch ook maar eens een keer komen kijken
Moet toch ook maar eens een keer komen kijken
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)