MartijnG; Renault 5 GT Turbo (5-2021)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Alleen is het geen standaard carb tutuur, is een groep A dus 28mm venturi.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Wat voor sproeierbezetting rijd ie nu ?
Hoofd 130 / 135 ?
2e stage uitgeboord of standaard ?
Aircorrector ook standaard ?
Lijkt mij dat de hoofdsproeier te groot is en er geen aanpassing heeft plaatsgevonden op 2e stage, anders had deze op vollast (en turbodruk) ook op de 10 moeten zitten. Ben d' r ook ff mee aan het pielen geweest.
Heb de 2e stage uitgeboord en aircorrector een kleinere in gezet. Hoofd is iets groter.
Hoofd 130 / 135 ?
2e stage uitgeboord of standaard ?
Aircorrector ook standaard ?
Lijkt mij dat de hoofdsproeier te groot is en er geen aanpassing heeft plaatsgevonden op 2e stage, anders had deze op vollast (en turbodruk) ook op de 10 moeten zitten. Ben d' r ook ff mee aan het pielen geweest.
Heb de 2e stage uitgeboord en aircorrector een kleinere in gezet. Hoofd is iets groter.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Volledige groep A of aftreksel van?
Dat zou ook wel verklaren waarom het zo'n ellende is. Jasper tuffelt ook rustig met <10 afr rond, 1:8 reed dat ding terug vanuit Engeland
Dat zou ook wel verklaren waarom het zo'n ellende is. Jasper tuffelt ook rustig met <10 afr rond, 1:8 reed dat ding terug vanuit Engeland
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Weet ik niet Arco, zal hij zelf moeten zeggen als hij het weet.
of anders na zien te meten.
tuur ook daar heb ik geen antwoord op
of anders na zien te meten.
tuur ook daar heb ik geen antwoord op
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Definieer volledig / aftreksel? Dit was destijds de groep A ombouw door MB. Venturi aanpassing en andere sproeierbezetting.
Heb de sproeiers persoonlijk eigenlijk niet nagemeten. Hoofdsproeier staat 120 op, maar kan uitgeboord zijn. Ik zal één en ander eens na gaan meten.
En qua verbruik komt het zo te horen aardig overeen met Jasper, laatst op en neer naar de Openingsmeeting (laat het totaal 200 km zijn op zo'n 3/4 tank = ~1:8). En nu ik er over nadenk had ik daar ook last van toen de carb vroeger op de zwarte GTT en in de Safari-5 zat. Alleen nu met een AFR meter erin valt het pas echt op
Heb de sproeiers persoonlijk eigenlijk niet nagemeten. Hoofdsproeier staat 120 op, maar kan uitgeboord zijn. Ik zal één en ander eens na gaan meten.
En qua verbruik komt het zo te horen aardig overeen met Jasper, laatst op en neer naar de Openingsmeeting (laat het totaal 200 km zijn op zo'n 3/4 tank = ~1:8). En nu ik er over nadenk had ik daar ook last van toen de carb vroeger op de zwarte GTT en in de Safari-5 zat. Alleen nu met een AFR meter erin valt het pas echt op
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Een echte group A carb heeft ook een andere naald in de venturi als ik get goed heb.
De engelsen zijn allemaal afgestapt van de aftreksel group A's, zij rijden dik in de 200pk op een standaard carburateur....
De engelsen zijn allemaal afgestapt van de aftreksel group A's, zij rijden dik in de 200pk op een standaard carburateur....
Gevonden:
While trawling the net for various GTT bits I came upon what I believe to be a genuine Group.A Carb Kit. Here's some pics:
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa40 ... 673084.jpg[/img]
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa40 ... ae6404.jpg[/img]
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa40 ... e0e109.jpg[/img]
I can try to contact the guy that it is running it to see he can give details on a supplier, but I have tried to contact for other stuff and he hasn't been too responsive?
Interesting all the same.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Als je tijd hebt en toch aan het meten bent ben ik ook wel benieuwd naar mijn sproeiers.
Martijn zie jij wat ik zie? Op de foto van arthur is het messing deel los, het deel boven de venturi. Het moet dus wel kunnen.
@tuur, welke engelse website heb je dit gevonden?
@arco, waar had jij vervangende sproeiers vandaan?
Martijn zie jij wat ik zie? Op de foto van arthur is het messing deel los, het deel boven de venturi. Het moet dus wel kunnen.
@tuur, welke engelse website heb je dit gevonden?
@arco, waar had jij vervangende sproeiers vandaan?
Laatst gewijzigd door Gerald op zo 3 mei 2015 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Meten ? Het hoort erop te staan
Ik heb toen een zooitje opeenvolgende sproeiers en aircorrectors besteld bij Jett Autosport & bij Paruzzi.
http://jettautosport.e-monsite.com/bout ... es-neuves/
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?klant ... ubgroup=29&
En dan moet je die van Solex/Brosol hebben.
Ik heb toen een zooitje opeenvolgende sproeiers en aircorrectors besteld bij Jett Autosport & bij Paruzzi.
http://jettautosport.e-monsite.com/bout ... es-neuves/
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?klant ... ubgroup=29&
En dan moet je die van Solex/Brosol hebben.
Laatst gewijzigd door Arco op zo 3 mei 2015 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Tenzij ze opgeboord zijn.Arco schreef:Meten ? Het hoort erop te staan
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dan ben je een amateur beunhaas
Je boort namelijk al snel te groot en de marges zijn klein. Er zit al een hoop verschil tussen een 120. 122.5 & 125 kwa AFR waardes heb ik gemerkt.
Je boort namelijk al snel te groot en de marges zijn klein. Er zit al een hoop verschil tussen een 120. 122.5 & 125 kwa AFR waardes heb ik gemerkt.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Precies, de 120 die erop staat vertrouw ik in dit geval niet. Ik zal ze eens gaan meten.
Ik denk niet dat het een ombouw is met de delen die jij laat zien Tuur. Ik gok op alleen een venturi vergroting en andere sproeierbezetting.
Lees ook dat ze de 1st stage voorzien van een a/c jet wat dus ook dikke overfueling kan veroorzaken. Geen idee wat MB destijds deed aan deze carbs...en ik was er destijds ook niet echt mee bezig. Weet alleen nu met een AFR meter tenminste wat er écht gebeurd. De set-up die er nu inzit is puur hufterproof, maar met een AFR meter kun je wat preciezer gaan afstellen
Binnenkort eerst maar eens kijken of het brandstofprobleem definitief is opgelost, daarna maar weer eens kijken naar de afstelling
Ik denk niet dat het een ombouw is met de delen die jij laat zien Tuur. Ik gok op alleen een venturi vergroting en andere sproeierbezetting.
Lees ook dat ze de 1st stage voorzien van een a/c jet wat dus ook dikke overfueling kan veroorzaken. Geen idee wat MB destijds deed aan deze carbs...en ik was er destijds ook niet echt mee bezig. Weet alleen nu met een AFR meter tenminste wat er écht gebeurd. De set-up die er nu inzit is puur hufterproof, maar met een AFR meter kun je wat preciezer gaan afstellen
Binnenkort eerst maar eens kijken of het brandstofprobleem definitief is opgelost, daarna maar weer eens kijken naar de afstelling
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Hey, ik zie trouwens aan de foto's van tuur en de jett-website dat dit dezelfdegroep A ombouw lijkt te zijn.
Project: GTT Blue Sport
Die leveren zij dus?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Yup.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Binnenkort daar maar eens een handjevol sproeiers bestellen
Hoe is de ervaring daar Arco? Stereotype Frans (stug en moeizaam) of gewoon acceptabel?
Hoe is de ervaring daar Arco? Stereotype Frans (stug en moeizaam) of gewoon acceptabel?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Snel & simpel.
Je plaatst bestelling, je ontvangt bevestiging. Je betaald per internet en ontvangt betaalbevestiging. Vezendbevestiging en ik had het binnen een week binnen.
Helaas heeft Paruzzi die a/c/ sproeiers niet, anders had je daar alles kunnen bestellen.
Je plaatst bestelling, je ontvangt bevestiging. Je betaald per internet en ontvangt betaalbevestiging. Vezendbevestiging en ik had het binnen een week binnen.
Helaas heeft Paruzzi die a/c/ sproeiers niet, anders had je daar alles kunnen bestellen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Mooi, niet zo moeizaam als bijvoorbeeld AX Autoparts dus
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
UPDATE:MartijnG schreef:Kleine update:
Opnieuw de complete carb gereinigd en geassembleerd. Samen met Gerald de tank leeggezogen. 10 liter V-power erin. Eerste poging was het nog niet perfect (stationair sproeier vuil). Na schoonmaken liep het weer. Einde van de straat weer ellende. Vlotterdeksel eraf, geen vlokken/vervuiling zichtbaar zoals eerder gezien. Vlotterkamer gevuld met mooie zuivere benzine. Dichtgemaakt en gaan rijden, nu wat langere afstand om het systeem even goed door te spoelen. Daarna: problem solved. Motor blijft perfect stationair lopen en heeft daarna nog een best aantal testkilometers gemaakt. Stationair blijft goed en AFR stabiel. Nu een weekje laten staan en kijken of het zo blijft. Zo ja: nooit meer 98 tanken bij de Tango, zo nee...andere carb erop.
Een week laten staan en afgelopen zaterdag zonder problemen starten en gereden (+/- 15km) zonder problemen....
Lang leve V-Power.....en een dikke F.U. richting de 98 van Tango
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Martijn,
maak er maar 30 km van
maak er maar 30 km van
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ook goed
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Stond dit weekend nog bij de spuiterAbel schreef:Hoe staat het nu met de bolide?
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Hij was alweer aan het roesten?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hopelijk carburateur testen / aanpassen
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nee, ik ben de kleur beu
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Hij is eindelijk weer terug van de spuiter na wat puntjes op de 'i'.
Meteen weer begonnen aan de carb. Er ligt een 'nieuwe' carb klaar welke opnieuw opgebouwd gaat worden.
Nu ook de sproeierbezetting gechecked van de huidige carb en snap nu ook wel waarom die zo ultra-rijk liep. De cheap-ass 'Groep-A' ombouw houdt ook vaak in dat ze de air corrector en de 1st stage omwisselen (blijkt ook op http://www.renault5gtturbo.com) en dat is dus bij mij ook het geval geweest. Daarnaast zit er een 120 hoofdsproeier in, maar blijkt in de praktijk 140 te zijn...opgeboord dus.
Air corrector hoort standaard 125 en is bij mij 100
1st stage hoort 100 te zijn en is bij mij 125
Daarnaast hou ik niet meer vast aan de grotere venturi, dus een standaard carb met juiste bezetting zal nu gebruikt gaan worden.
Nieuwe revisiekit is onderweg, met de huidige sproeierbezetting beginnen en dan verder stap voor stap afstellen. Op zich liep de auto nu op vollast goed, enkel deellast was AFR < 10 dus dat kan zeker beter
Hopelijk de carb z.s.m. er weer op en beginnen met afstellen (ook al moet de motor nog wat meer km's maken qua inrijden). De 1.2 bar heeft ie al voor z'n kiezen gehad, dus kapot lopen zal nu niet meer gebeuren gok ik Hoe was die uitspraak ook alweer? Als de motor het na 100 meter nog doet, is ie goed?
Meteen weer begonnen aan de carb. Er ligt een 'nieuwe' carb klaar welke opnieuw opgebouwd gaat worden.
Nu ook de sproeierbezetting gechecked van de huidige carb en snap nu ook wel waarom die zo ultra-rijk liep. De cheap-ass 'Groep-A' ombouw houdt ook vaak in dat ze de air corrector en de 1st stage omwisselen (blijkt ook op http://www.renault5gtturbo.com) en dat is dus bij mij ook het geval geweest. Daarnaast zit er een 120 hoofdsproeier in, maar blijkt in de praktijk 140 te zijn...opgeboord dus.
Air corrector hoort standaard 125 en is bij mij 100
1st stage hoort 100 te zijn en is bij mij 125
Daarnaast hou ik niet meer vast aan de grotere venturi, dus een standaard carb met juiste bezetting zal nu gebruikt gaan worden.
Nieuwe revisiekit is onderweg, met de huidige sproeierbezetting beginnen en dan verder stap voor stap afstellen. Op zich liep de auto nu op vollast goed, enkel deellast was AFR < 10 dus dat kan zeker beter
Hopelijk de carb z.s.m. er weer op en beginnen met afstellen (ook al moet de motor nog wat meer km's maken qua inrijden). De 1.2 bar heeft ie al voor z'n kiezen gehad, dus kapot lopen zal nu niet meer gebeuren gok ik Hoe was die uitspraak ook alweer? Als de motor het na 100 meter nog doet, is ie goed?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Lang stil geweest en de 5 was erg stoffig. Voor de Alpine en Renault Sport car collection in Delfgauw nog even opgepoetst;
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... hwaets.jpg[/img]
Momenteel loopt ie nog op 0.8-0.9 bar met 125 sproeier / 100 ac / 100 1st stage / std 2nd stage. AFR vollost rond de 11,5. Licht op het gas is nog steeds <10, cruising is ~13 dus op lange afstand loopt ie nu 1:12 wat op zich niet verkeerd is.
Ik vraag me alleen af of er ook andere maten acceleratiesproeiers zijn. Ik heb er een 50 inzitten en alle andere carbs die ik ondertussen in m'n handen gehad heb zit 40 in. Iemand enig idee of daar ook tussenmaten van zijn? Daar hoop ik de AFR <10 bij licht gas nog enigszins mee te fijn tunen. De 40 is veel te klein namelijk.
Na wat schade gereden te hebben bij bovenstaande meeting, was dat ook meteen de laatste meeting voor dit jaar. De auto gaat grotendeels weer uit elkaar om alle kinderziektes aan te pakken. Slangen en slangenklemmen blijven kruipen dus lekkages blijven een constant probleem. Meteen maar eens kijken of ik om kan bouwen naar Phase 1 koelsysteem. Verder de verbreders / skirts en zijschermen eraf pakken en een additioneel tectylrondje doen (niet tevreden met sommige plekken) en de schade aan de dorpel repareren. Motor verliest ook een hoop bouten vanwege trillingen van het blok en uitzetten van RVS spruitstuk + turbo, dus even met een potje Loctite aan de gang. Nog wat kabelbomen optimaliseren en dan een nieuwe set velgen + banden eronder. En zeker kijken naar andere achterschokdempers, de auto rijdt nu als een dweil (ligt niet alleen aan de Nankangs ) waardoor ik gewoon niet op het gas durf op buitenwegen (en ik ben niet zo bang aangelegd) dus ik gok dat de Gaz schokdempers gewoon K zijn.
Op naar de eerste meeting in het voorjaar
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... hwaets.jpg[/img]
Momenteel loopt ie nog op 0.8-0.9 bar met 125 sproeier / 100 ac / 100 1st stage / std 2nd stage. AFR vollost rond de 11,5. Licht op het gas is nog steeds <10, cruising is ~13 dus op lange afstand loopt ie nu 1:12 wat op zich niet verkeerd is.
Ik vraag me alleen af of er ook andere maten acceleratiesproeiers zijn. Ik heb er een 50 inzitten en alle andere carbs die ik ondertussen in m'n handen gehad heb zit 40 in. Iemand enig idee of daar ook tussenmaten van zijn? Daar hoop ik de AFR <10 bij licht gas nog enigszins mee te fijn tunen. De 40 is veel te klein namelijk.
Na wat schade gereden te hebben bij bovenstaande meeting, was dat ook meteen de laatste meeting voor dit jaar. De auto gaat grotendeels weer uit elkaar om alle kinderziektes aan te pakken. Slangen en slangenklemmen blijven kruipen dus lekkages blijven een constant probleem. Meteen maar eens kijken of ik om kan bouwen naar Phase 1 koelsysteem. Verder de verbreders / skirts en zijschermen eraf pakken en een additioneel tectylrondje doen (niet tevreden met sommige plekken) en de schade aan de dorpel repareren. Motor verliest ook een hoop bouten vanwege trillingen van het blok en uitzetten van RVS spruitstuk + turbo, dus even met een potje Loctite aan de gang. Nog wat kabelbomen optimaliseren en dan een nieuwe set velgen + banden eronder. En zeker kijken naar andere achterschokdempers, de auto rijdt nu als een dweil (ligt niet alleen aan de Nankangs ) waardoor ik gewoon niet op het gas durf op buitenwegen (en ik ben niet zo bang aangelegd) dus ik gok dat de Gaz schokdempers gewoon K zijn.
Op naar de eerste meeting in het voorjaar
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Heb zelf GAZ onder mn 5-16v en die bevallen prima.
Is je wegligging beter op een andere set wielen of maakt dat geen verschil?
Is je wegligging beter op een andere set wielen of maakt dat geen verschil?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
En zo blijf je bezig. ...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Het heeft 4 wielen en gaat stuk.Willeon de Zoete schreef:En zo blijf je bezig. ...
Daarbij moet je ook wat te hobbyen houden.
Project: GTT Blue Sport