Remon's Clio 2.0 16V RS phase II - Vaarwel!
De RS is gisteravond met een beetje dubbel gevoel opgehaald door een lid van de ClioClub.
Aan de ene kant kijk ik er naar uit om weer met een nieuw project te beginnen. Aan de andere kant ga ik de RS toch echt wel missen! Vooral de heerlijke herrie uit de cupuitlaat ga ik missen...
De opvolger ga ik hoogstwaarschijnlijk vanmiddag ophalen, helaas wordt het geen Renault. Ik heb nog nooit een andere auto dan een Clio gehad (Clio I S, Clio 16V GrandPrix, Clio II 1.6 16V, Clio II RS) maar ga nu toch afwijken naar een ander merk. Het liefst zou ik een Clio III RS willen, maar die zijn nog iets te prijzig momenteel. Uiteraard verwacht ik wel snel weer fatsoenlijke Renault te kopen
Aan de ene kant kijk ik er naar uit om weer met een nieuw project te beginnen. Aan de andere kant ga ik de RS toch echt wel missen! Vooral de heerlijke herrie uit de cupuitlaat ga ik missen...
De opvolger ga ik hoogstwaarschijnlijk vanmiddag ophalen, helaas wordt het geen Renault. Ik heb nog nooit een andere auto dan een Clio gehad (Clio I S, Clio 16V GrandPrix, Clio II 1.6 16V, Clio II RS) maar ga nu toch afwijken naar een ander merk. Het liefst zou ik een Clio III RS willen, maar die zijn nog iets te prijzig momenteel. Uiteraard verwacht ik wel snel weer fatsoenlijke Renault te kopen
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hm.. moet ik je nu feliciteren of condoleren
De nieuwe eigenaar is neem ik aan net zo'n liefhebber als jezelf? Dan moet het helemaal goed komen.
Overigens, je mag hier wel verklappen wat er nu komt hoor
De nieuwe eigenaar is neem ik aan net zo'n liefhebber als jezelf? Dan moet het helemaal goed komen.
Overigens, je mag hier wel verklappen wat er nu komt hoor
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Jammer dat je de RS weg hebt gedaan, aan alles komt een einde helaas.
Maaruh nu ben ik inderdaad ook nieuwsgierig wat je er voor terug gaat nemen
Maaruh nu ben ik inderdaad ook nieuwsgierig wat je er voor terug gaat nemen
Anything worth doing is worth doing right!.
Ik durf niet te verklappen wat er komt
Dan is het vast een Golf
Des alniettemin gefeliciteerd met de verkoop! Heeft even mogen duren...
Des alniettemin gefeliciteerd met de verkoop! Heeft even mogen duren...
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Bang geroyeerd te worden begrijp ik
Snel zeggen, uitloggen en topic op slot. Niks aan de hand...
*Maar je gaat toch niet zeggen dat je een ** **** hebt gekocht hè *
Snel zeggen, uitloggen en topic op slot. Niks aan de hand...
*Maar je gaat toch niet zeggen dat je een ** **** hebt gekocht hè *
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Golf sowieso absoluut nooooooit! Als ik iets een emotioloze auto vind is dat het wel...
hint
hint
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Een kappersauto.........Mini.......hoop dan wel een wat leuk uitgedost ding.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hmm...
CooperS dus? Alvast veel plezier daarmee en ik ben benieuwd
Code: Selecteer alles
http://www.usautoparts.net/bmw/images/cars/mini/s_logo.gif
CooperS dus? Alvast veel plezier daarmee en ik ben benieuwd
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
En een Clio III is dan duurder?...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Inderdaad, het wordt een Cooper S… Kapperauto, vrouwenauto je kunt er alles van zeggen maar ik vind het wel een heel dikke auto om te zien. Uiteraard heb ik wel aardig wat plannen ermee om hem een stuk dikker te maken. Een Clio RS II phase II vind ik in standaard trim ook weinig spannends aan, pas met een paar aanpassingen vind ik die dik (verlaging + velgen). En de prijzen liggen een stuk lager dan die van een Clio III RS hoor!
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hm.. dat zou ik ook niet verwachten dat ze lager liggen. Of praten we dan over een bouwjaar die een stukje ouder als de Clio III RS (vanaf 2006) ligt?
Niettemin, waar kunnen we je aanpassingen / plannen volgen?
Niettemin, waar kunnen we je aanpassingen / plannen volgen?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
ach je bent niet de eerste die in zo'n ding rond heeft gereden/rijdt. Verstand komt nog wel weer terug, of niet GJ?Remon schreef:Inderdaad, het wordt een Cooper S… Kapperauto, vrouwenauto je kunt er alles van zeggen maar ik vind het wel een heel dikke auto om te zien. Uiteraard heb ik wel aardig wat plannen ermee om hem een stuk dikker te maken. Een Clio RS II phase II vind ik in standaard trim ook weinig spannends aan, pas met een paar aanpassingen vind ik die dik (verlaging + velgen). En de prijzen liggen een stuk lager dan die van een Clio III RS hoor!
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
ik zeg gewoon hier, nieuw topic starten en bijhouden. het is toch niet zo dat als je eenmaal over gestapt bent we iemand niet meer zien staan.Adinsx schreef: Niettemin, waar kunnen we je aanpassingen / plannen volgen?
Project: GTT Blue Sport
Sorry Remon, denk dat je spijt krijgt......
Maar ach zo'n minibmw is een mooie inruiler op de nieuwe Clio RS die misschien wel scherp in de markt gezet wordt?
Maar ach zo'n minibmw is een mooie inruiler op de nieuwe Clio RS die misschien wel scherp in de markt gezet wordt?
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Ik denk ook een Cooper S
Gaaf!
Informeer je wel even naar de zwakke punten?! Met name de versnellingsbakken "gaan" met regelmaat.
Ben overigens erg benieuwd in welke prijsklasse je wat gekocht hebt...
Informeer je wel even naar de zwakke punten?! Met name de versnellingsbakken "gaan" met regelmaat.
Ben overigens erg benieuwd in welke prijsklasse je wat gekocht hebt...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Trage hokken
Gefeliciteerd, zien er beter uit dan een clio.
Gefeliciteerd, zien er beter uit dan een clio.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Kijk, nog iemand die van een Clio RS naar een Cooper S gaat. Ik neem aan dat het een R53 is? (compressor)Gerald schreef:ach je bent niet de eerste die in zo'n ding rond heeft gereden/rijdt. Verstand komt nog wel weer terug, of niet GJ?
De MINI is ook echt wel een leuke bak hoor. Wel ff een kleinere pulley erop en een chip erin.
De R53 heeft hier voor zover ik weet geen last van. De gewonere MINI's wel.Chris schreef:Informeer je wel even naar de zwakke punten?! Met name de versnellingsbakken "gaan" met regelmaat.
Megane R26 -> Megane 4 RS
Met name de eerste serie Mini's waren wat slechter toch, gezien ze niet door BMW zelf gebouwd waren. Of was alleen de motor niet door bmw gemaakt? De tweede serie had bmw wel weer helemaal zelf gemaakt.
Toch vind ik de eerste serie iets mooier en compacter ogen.
Toch vind ik de eerste serie iets mooier en compacter ogen.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
De motor is samen met PSA ontwikkeld, ze worden ook gebruikt in diverse snelle Peugeot's en Citroen's. RCZ , DS3 Racing 208 GTI 508 etc.
Info over het blok uit de eerste serie MINI's: http://en.wikipedia.org/wiki/Tritec_engine
De 2de serie heeft inderdaad een blok in samenwerking met PSA.
Alle BMW MINI's worden volgens mij gemaakt in Oxford door BMW zelf. Vraag me ook af wat er slecht was aan de eerste serie. Weet dat van de One en Cooper de bak inderdaad een zwak punt was en dat ze een mogelijke roestplek hadden op de dorpels onder het deurrubber.
De 2de serie heeft inderdaad een blok in samenwerking met PSA.
Alle BMW MINI's worden volgens mij gemaakt in Oxford door BMW zelf. Vraag me ook af wat er slecht was aan de eerste serie. Weet dat van de One en Cooper de bak inderdaad een zwak punt was en dat ze een mogelijke roestplek hadden op de dorpels onder het deurrubber.
Megane R26 -> Megane 4 RS
Serie 2 (thp motor samen met Psa) heeft veel problemen met kettingspanners, nokkenastandwielen die verschuiven, kettingen etc. De Mini motor is in een andere fabriek gebouwd als die van Psa en schijnt wel iets minder problemen te hebben.
Mini zal ongetwijfeld goeie garantie hierop geven, bij ons geeft Peugeot iig bijna altijd een volledige garantie.
Mini zal ongetwijfeld goeie garantie hierop geven, bij ons geeft Peugeot iig bijna altijd een volledige garantie.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
+ daar zijn al hele mooie betere sets voor te krijgen
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Sorry, maar die r53 blokken halen de 1,5 ton niet zonder revisie gemiddeld.
ik heb ook een mini, nouja, mijn vriendin dan, ik vind het echt een leuk gooibakkie (een one met 240k op de teller). ding stuurt echt super direct en voelt lekker sportief aan, dat zal bij een cooper s alleen maar mooier zijn.
ik hoop dat je een nieuwere hebt gekocht met turbo, ik denk dat die stukken beter zijn qua levensduur motor.
ik heb ook een mini, nouja, mijn vriendin dan, ik vind het echt een leuk gooibakkie (een one met 240k op de teller). ding stuurt echt super direct en voelt lekker sportief aan, dat zal bij een cooper s alleen maar mooier zijn.
ik hoop dat je een nieuwere hebt gekocht met turbo, ik denk dat die stukken beter zijn qua levensduur motor.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Het is een 2003 R53 geworden met 116.000 km op de teller. Hij is esthetisch echt helemaal in nieuwstaat! Geen deukje krasje of iets in het interieur op te merken!
Vanavond heb ik hem opgehaald! Rijdt wel echt top en hij heeft echt alle opties, op navigatie na, zitten erop. Misschien is het een verkeerde keuze, maar ik ben er momenteel erg blij mee
Eerste foto nadat ik hem net opgehaald had
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... AG0747.jpg[/img]
Vanavond heb ik hem opgehaald! Rijdt wel echt top en hij heeft echt alle opties, op navigatie na, zitten erop. Misschien is het een verkeerde keuze, maar ik ben er momenteel erg blij mee
Eerste foto nadat ik hem net opgehaald had
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... AG0747.jpg[/img]
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Mooie kapperswagen toch?............Neen geintje!
Mooie auto kerel, veel plezier ermee!!
Mooie auto kerel, veel plezier ermee!!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Mooie auto, veel plezier ervan.
Ze zeggen wel eens dat je niet op mini fora moet kijken want dan zie je zoveel leuke opties en modificaties langskomen (kapjes in chroom, verschillende kleuren, roosterstjes, knopjes, stuurtjes, panelen, spoilers, stickers etc etc) dat je er ook aan gaat beginnen en voor je het weet heb je zoiets:
[img]http://i762.photobucket.com/albums/xx26 ... D79BB5.jpg[/img]
[img]http://farm8.staticflickr.com/7041/6964 ... bdef_z.jpg[/img]
[img]http://photos.motoiq.com/MotoIQ/Columns ... 0934-M.jpg[/img]
Mogelijkheden zijn echt oneindig en niet eens heel duur. Totdat je alles bij elkaar op gaat tellen.
Ze zeggen wel eens dat je niet op mini fora moet kijken want dan zie je zoveel leuke opties en modificaties langskomen (kapjes in chroom, verschillende kleuren, roosterstjes, knopjes, stuurtjes, panelen, spoilers, stickers etc etc) dat je er ook aan gaat beginnen en voor je het weet heb je zoiets:
[img]http://i762.photobucket.com/albums/xx26 ... D79BB5.jpg[/img]
[img]http://farm8.staticflickr.com/7041/6964 ... bdef_z.jpg[/img]
[img]http://photos.motoiq.com/MotoIQ/Columns ... 0934-M.jpg[/img]
Mogelijkheden zijn echt oneindig en niet eens heel duur. Totdat je alles bij elkaar op gaat tellen.
Volgens mij wel, ja. Heeft mijn moeder ook op haar S.Tom schreef:Leuk ding en de mooiste kleur! Zijn die chromen koplampranden origineel? Die zijn wat minder
Leuke bak, Remon. Zeker geen verkeerde keuze, denk ik! Lekker hoeken met zo'n ding. Je zult er snel genoeg achter komen dat DSC echt uit moet staan om te kunnen spelen met een Mini. Hij grijpt zo ontzettend vroeg in, dat je bíjna gaat denken dat ie voor vrouwen is gemaakt.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!