dolf's clio anno 2017
Mijn Clio in vogelvlucht;
2010:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZG8ZX3SQ-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6QPXPO3K-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IFSEISVD-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DXQTEY3Z-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-3LCHQCKA-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HZDYTMRA-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-X6SD3PEE-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YSFZUWQX-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RYAQTM38-D.jpg[/img]
-MB Car Performance short shifter
-In hoogte verstelbare H & R veerpoten voor, afstand as-carrosserie voor: 31.0 cm.
-In hoogte verstelbare H & R veerpoten achter, afstand as-carrosserie achter: 29.5 cm.
-Pro-spacers van Eibach vooras: spoorbreedte plus 32mm.
-Pro-spacers van Eibach achteras: spoorbreedte plus 32mm.
-Speedline Corse type 2020 7x15 wielen.
-Michelin Pilot Exalto banden:195/45/15.
-Bandenspanning voor: 2.8 bar.
-Bandenspanning achter: 2.8 bar.
-Wielvlucht vooras: 1.34 gr. negatief.
-Wielvlucht achteras: 0.85 gr. negatief .
-Sporing vooras: 0.00 gr. neutraal.
-Sporing achteras: 0.40 gr. uitspoor.
-Ferodo DS 2500 remblokken.
-Green luchtfilter.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ECEJBKKB-D.jpg[/img]
met dank aan RTC' s Ronald Middendorp en Ad van Haperen
Update december 2010, 159.000km:
Inmiddels weer APK gekeurd, maar niet zonder slag of stoot !
Bleek dat een chassisnummercijfertje in de carrosseriebalk onder de voorstoel niet meer goed leesbaar was.
Gevolg, de RDW in Zwolle heeft a raison van € 100,= een nieuw nummer moeten ponsen onder de achterbank !
Zonde geld dus en tamelijk uniek, de dienstdoende keurmeester had het nog nooit meegemaakt.
Tegelijk met de keuring maar even olie gewisseld (Elf Solaris 5-30) en nieuwe bougies geplaatst.
Het motortje loopt weer als een zonnetje.
En natuurlijk de originele Cliowielen met de Finse 195/50/15 Nokian winterbanden er weer onder.
Update februari 2011, 161.200km:
Speedline's, gecoat in de werkgeverskleur, er weer onder.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-4CRYB73O-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8MMD3PV6-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MN3LICRR-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-K864ZOUO-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-AGBHW6LF-D.jpg[/img]
update maart 2011, 162.100km:
Dan toch maar een beetje 'kielform' om voor ook de wielkasten op te vullen.
Oftewel aan de voorkant nog 1.5cm naar beneden.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-BD3ZBIVV-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MKIVQDEK-D.jpg[/img]
Ben benieuwd hoe de wegligging wordt......
Update April 2011:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-INKWIOL3-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8I8OEXOX-D.jpg[/img]
Update Juli 2011:
Toch problemen met de laatste verlaging. Daarom weer terug naar de oorspronkelijke setting....
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OPR6YN7L-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-FJCYCDGT-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-AOMK6QGN-D.jpg[/img]
dolf
2010:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZG8ZX3SQ-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6QPXPO3K-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IFSEISVD-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DXQTEY3Z-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-3LCHQCKA-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HZDYTMRA-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-X6SD3PEE-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YSFZUWQX-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RYAQTM38-D.jpg[/img]
-MB Car Performance short shifter
-In hoogte verstelbare H & R veerpoten voor, afstand as-carrosserie voor: 31.0 cm.
-In hoogte verstelbare H & R veerpoten achter, afstand as-carrosserie achter: 29.5 cm.
-Pro-spacers van Eibach vooras: spoorbreedte plus 32mm.
-Pro-spacers van Eibach achteras: spoorbreedte plus 32mm.
-Speedline Corse type 2020 7x15 wielen.
-Michelin Pilot Exalto banden:195/45/15.
-Bandenspanning voor: 2.8 bar.
-Bandenspanning achter: 2.8 bar.
-Wielvlucht vooras: 1.34 gr. negatief.
-Wielvlucht achteras: 0.85 gr. negatief .
-Sporing vooras: 0.00 gr. neutraal.
-Sporing achteras: 0.40 gr. uitspoor.
-Ferodo DS 2500 remblokken.
-Green luchtfilter.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ECEJBKKB-D.jpg[/img]
met dank aan RTC' s Ronald Middendorp en Ad van Haperen
Update december 2010, 159.000km:
Inmiddels weer APK gekeurd, maar niet zonder slag of stoot !
Bleek dat een chassisnummercijfertje in de carrosseriebalk onder de voorstoel niet meer goed leesbaar was.
Gevolg, de RDW in Zwolle heeft a raison van € 100,= een nieuw nummer moeten ponsen onder de achterbank !
Zonde geld dus en tamelijk uniek, de dienstdoende keurmeester had het nog nooit meegemaakt.
Tegelijk met de keuring maar even olie gewisseld (Elf Solaris 5-30) en nieuwe bougies geplaatst.
Het motortje loopt weer als een zonnetje.
En natuurlijk de originele Cliowielen met de Finse 195/50/15 Nokian winterbanden er weer onder.
Update februari 2011, 161.200km:
Speedline's, gecoat in de werkgeverskleur, er weer onder.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-4CRYB73O-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8MMD3PV6-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MN3LICRR-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-K864ZOUO-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-AGBHW6LF-D.jpg[/img]
update maart 2011, 162.100km:
Dan toch maar een beetje 'kielform' om voor ook de wielkasten op te vullen.
Oftewel aan de voorkant nog 1.5cm naar beneden.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-BD3ZBIVV-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MKIVQDEK-D.jpg[/img]
Ben benieuwd hoe de wegligging wordt......
Update April 2011:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-INKWIOL3-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8I8OEXOX-D.jpg[/img]
Update Juli 2011:
Toch problemen met de laatste verlaging. Daarom weer terug naar de oorspronkelijke setting....
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OPR6YN7L-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-FJCYCDGT-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-AOMK6QGN-D.jpg[/img]
dolf
Laatst gewijzigd door dolf jans op ma 24 apr 2017 17:23, 46 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Ik zeg amen hier tegen Dolf!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Vet Dolf, maar dat heb ik al vaker gezegt..
Sta ik ook eens in de aftiteling
Sta ik ook eens in de aftiteling
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
mooie wielen, zoiets zoek ik ook nog
maar mooi ding hoor, wat heeft ronald eraan gedaan dan? je weet dat alles wat hij aan raakt kapot gaat he?
maar mooi ding hoor, wat heeft ronald eraan gedaan dan? je weet dat alles wat hij aan raakt kapot gaat he?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Oeps Martijn, die wielen staan niet eens bij de specificatiesMartijn Kool schreef:mooie wielen, zoiets zoek ik ook nog
maar mooi ding hoor, wat heeft ronald eraan gedaan dan? je weet dat alles wat hij aan raakt kapot gaat he?
moeknogeffedoen...
Het zijn de wielen die Renault Sport in haar programma had voor de phase 2 1.6 16v Rally Cup Clio, de RS groep N Rally Cup Clio en de Circuit Cup Clio. Speedline verkocht ze in het algemeen als gravelwiel vanwege hun sterkte. Ik heb ze van Baafrallying die voor dit seizoen overgingen op '16 Team Dynamics wielen. Vanwege hun ET waarde van 48,5 zijn spacers geen luxe maar noodzaak........
Ronald was de man van de gouden tip om de laatste drie nutteloze contacten in de kabelboom naar de regeleenheid kort te sluiten waardoor de Clio eindelijk na jaren storingsvrij werd. En da's een half jaar geleden!
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
ff dimmen he, vanaf zaterdag mag je eindelijk eens aan een echte Renault werken. dan kan de baas even op vakantieMartijn Kool schreef:mooie wielen, zoiets zoek ik ook nog :)wat heeft ronald eraan gedaan dan? je weet dat alles wat hij aan raakt kapot gaat he?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Als je gaat zoeken naar die wielen, zoek dan naar ph1 rs cup wielen, die zijn et 37. Scheelt je gedoe met spacers Heb die dingen ook met et 37 gekocht om die redenMartijn Kool schreef:mooie wielen, zoiets zoek ik ook nog
maar mooi ding hoor, wat heeft ronald eraan gedaan dan? je weet dat alles wat hij aan raakt kapot gaat he?
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ronald heeft mijn distributie+multiriem vervangen motor loopt nog steeds perfectMartijn Kool schreef:mooie wielen, zoiets zoek ik ook nog
maar mooi ding hoor, wat heeft ronald eraan gedaan dan? je weet dat alles wat hij aan raakt kapot gaat he?
Dolf je Clio ziet er netjes uit hoor
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nette clio
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Anthony, Ger, Luco, Martijn, Roald, Ronald en Rick,
hardstikke bedankt voor jullie reacties!!!!
Hebben jullie nog tips om zeer low budget verbeteringen aan te brengen?
Zo ligt er hier in Twello in de dorpsautoshop een universele luchttoevoerslang met een aluminiumachtige binnenkant.
Kan me voorstellen dat dat de luchttoevoer verkoelt en versnelt?
Kost 29 euro, is dat een efficiente verbetering?
Binnenkort is ie toe aan nieuwe bougies. Er gaan wel eens verhalen de ronde over megafunctionerende superbougies. Bullshit of waar?
Wie heeft daar ervaring mee?
Wie weet er nog meer behalve het interieur er uit gooien voor 15 kilo minder
PS een RS kopen is niet lowbudget om jullie voor te zijn
hardstikke bedankt voor jullie reacties!!!!
Hebben jullie nog tips om zeer low budget verbeteringen aan te brengen?
Zo ligt er hier in Twello in de dorpsautoshop een universele luchttoevoerslang met een aluminiumachtige binnenkant.
Kan me voorstellen dat dat de luchttoevoer verkoelt en versnelt?
Kost 29 euro, is dat een efficiente verbetering?
Binnenkort is ie toe aan nieuwe bougies. Er gaan wel eens verhalen de ronde over megafunctionerende superbougies. Bullshit of waar?
Wie heeft daar ervaring mee?
Wie weet er nog meer behalve het interieur er uit gooien voor 15 kilo minder
PS een RS kopen is niet lowbudget om jullie voor te zijn
Laatst gewijzigd door dolf jans op za 3 jul 2010 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
29 euro weggegooid.
haal bij de dorps-gemeente-reiniging maar een weggegooide stofzuigerslang, zelfde effect:)
haal bij de dorps-gemeente-reiniging maar een weggegooide stofzuigerslang, zelfde effect:)
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik zou hem lekker zo houden, gewicht eruit voor op straat heeft weinig zin denk ik.
Als je echt gewicht wil besparen moet je een slijptol kopen, maar dat is zonde van de clio vind ik.
Ik denk dat zon slang niks uithaalt, zonde van je geld.
Als je echt gewicht wil besparen moet je een slijptol kopen, maar dat is zonde van de clio vind ik.
Ik denk dat zon slang niks uithaalt, zonde van je geld.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer schreef:Ik zou hem lekker zo houden, gewicht eruit voor op straat heeft weinig zin denk ik.
Als je echt gewicht wil besparen moet je een slijptol kopen, maar dat is zonde van de clio vind ik.
Ik denk dat zon slang niks uithaalt, zonde van je geld.
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Weer even naar Emmerich geweest bij Westenwind, kracht 3/4.
heen 214, terug 200 op de teller. Duidelijk dus dat de (te) lange overbrenging van de vijfde versnelling het op toptoeren komen bij een beetje tegenwind tegen houd .
heen 214, terug 200 op de teller. Duidelijk dus dat de (te) lange overbrenging van de vijfde versnelling het op toptoeren komen bij een beetje tegenwind tegen houd .
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Luchttoevoerslang begon te verpulveren en te scheuren.
Het hele ding er maar uitgeropt en naar de dealer toe: geen slang te koop zonder luchtfilterbehuizing (70 euro!) !!! Slechte zaak Renault !!
Rijdt nu wel super zonder slang, kan me echter voorstellen dat bij terugkeer van de hoge zomertemperaturen in combinatie met de motorwarmte het te astmatisch gaat worden voor het motortje.........
Het hele ding er maar uitgeropt en naar de dealer toe: geen slang te koop zonder luchtfilterbehuizing (70 euro!) !!! Slechte zaak Renault !!
Rijdt nu wel super zonder slang, kan me echter voorstellen dat bij terugkeer van de hoge zomertemperaturen in combinatie met de motorwarmte het te astmatisch gaat worden voor het motortje.........
Laatst gewijzigd door dolf jans op za 31 jul 2010 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Lekker zelf een slangetje op fixen
[img]http://volvoklassiekeronderdelen.nl/sho ... 941425.jpg[/img]
[img]http://volvoklassiekeronderdelen.nl/sho ... 941425.jpg[/img]
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
- Locatie: Leeuwarden
Clio ziet er goed uit Dolf!
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Toch maar niet verkopen Dolf Toevallig op mijn forum gekeken en heeft je dat tot deze keuze 'gedwongen'? Vandaag of morgen komen en foto's op te staan van verbrede stalen alpine velgen in de kleur Jägermeister oranje.
Afhankelijk van de belichting is het soms rood, soms rood/oranje.
Het is in werkelijkheid Koni rood.
Nee Antoine, het heeft te maken met onze 'huiskleur',
we willen graag wat aandacht vragen voor onze website die ik nu niet noemen kan anders krijg ik weer een boos pm'tje , hahaha
Zie ik je de 19e op Zandvoort?
Het is in werkelijkheid Koni rood.
Nee Antoine, het heeft te maken met onze 'huiskleur',
we willen graag wat aandacht vragen voor onze website die ik nu niet noemen kan anders krijg ik weer een boos pm'tje , hahaha
Zie ik je de 19e op Zandvoort?
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Misschien wel, ik ben daar nog niet helemaal uit. Ik ga liever naar Spa, dat is een iets dikker startveld.
Je bedoelt de site van Jan S uit T Dolf? Van wie heb je een boze pm gehad, reaktie mag via pm.
Je bedoelt de site van Jan S uit T Dolf? Van wie heb je een boze pm gehad, reaktie mag via pm.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nouja, zo boos was de pm ook weer niet? overdrijven is ook een vak
naam en website mogen best genoemd worden, alleen ging het toen icm de advertenties die rechtsstreeks naar zijn site linkten en niet-renault gerelateerd waren nogal ver.
dat was de reden dat ik destijds even ingreep.
reacties mogen op pm
naam en website mogen best genoemd worden, alleen ging het toen icm de advertenties die rechtsstreeks naar zijn site linkten en niet-renault gerelateerd waren nogal ver.
dat was de reden dat ik destijds even ingreep.
reacties mogen op pm
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Da's wel een erg opvallend kleurtje Dolf.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"