Jochem's 21 TURBO apk is een feit
Een Willi is inderdaad echt kansloos tegen een 21T. Ding zit echt binnen no-time tegen de 200!
Jochem, heel veel plezier ermee! En geniet er iets meer van dan ik de afgelopen 2 jaar gedaan heb. Rijden met dat ding, daar is ie voor gemaakt!!
Jochem, heel veel plezier ermee! En geniet er iets meer van dan ik de afgelopen 2 jaar gedaan heb. Rijden met dat ding, daar is ie voor gemaakt!!
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
@ Kool, op de snelweg ben je idd kansloos.
@ Martijn, ik schakel ook niet vaak als hij in de begrenzer hangt hoor. Ook het voordeel van de willi (al is het zeker anders als een turbo motor). Rob noemt mij niet voor niets altijd schakellui
@ Martijn, ik schakel ook niet vaak als hij in de begrenzer hangt hoor. Ook het voordeel van de willi (al is het zeker anders als een turbo motor). Rob noemt mij niet voor niets altijd schakellui
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
De meest lompe renault ooit gebouwd. Jij kan hem zo hebben met een Achterwerk blok, met meters verschil !Jeff rsi schreef:weet het niet hoor, vind ze zo lomp
gaat zo'n ding nou nog een beetje van ze plek af?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Draaitje aan de kraan doet idd wonderen. Ik zie ons nog met 5 man + bagage een Williams voorbij stuiven op de autobahn alsof die stil stond.
Maar idd geen partij voor een Clio met een blauw gespoten kleppendekseltje
Maar idd geen partij voor een Clio met een blauw gespoten kleppendekseltje
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Je kon me in engeland niet eens bijhouden-jo- schreef:Met 1 draai aan de kraan gaat daar nog wel wat vanaf, maar toch, het is geen partij voor een Achterwerk geladen cliko die met de vingers in de neus een S ingeblikt heeft.
En ik verlies al van een achterbaksbergblokkie
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Vindt de 21T wel erg gaaf om te zien!
Maar om er zelf 1 te rijden, nee ( ben maar 1:65 )
Maar om er zelf 1 te rijden, nee ( ben maar 1:65 )
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Grille in de bumper hoort trouwens ook zwart.
80-120 in III lukt me met chip in ruim 3 s. 100-200 in V is 19 s.
80-120 in III lukt me met chip in ruim 3 s. 100-200 in V is 19 s.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Was dus geen cooper S, hadden we al vastgesteld....-jo- schreef:Met 1 draai aan de kraan gaat daar nog wel wat vanaf, maar toch, het is geen partij voor een Achterwerk geladen cliko die met de vingers in de neus een S ingeblikt heeft.
Mijn Achterberg geval is niet veel sneller als een standaard 16V, was ook al vastgesteld....
Wat kunnen sommige mensen toch sneu reageren zeg, gelukkig zegt dat meer over jezelf
R19 16V '91
Jochem gefeliciteerd!! Ziet er goed uit!! Had hem al eens bij Merijn in de parkeergarage mogen bewonderen!
En mensen reageer toch eens een beetje normaal op vragen van andere forumleden... We zijn nou eenmaal niet allemaal 1ste monteur of Renaultspecialist.....
En mensen reageer toch eens een beetje normaal op vragen van andere forumleden... We zijn nou eenmaal niet allemaal 1ste monteur of Renaultspecialist.....
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Tja soms is het ff niet anders-jo- schreef: halve zool !
Uitlaat en downpipe, fmic ligt hier allemaal op de plank. Ik zie je wel verschijnen
Ik denk niet dat hier veel aan gaat gebeuren ..misschien een chippie maar verder niet .
En past een fmic nog?, zit er dan nog wel ruimte naast/tussen de radi en de clima radi?
Nee het komplete orginele luchtfilterhuis...Merijn schreef:Welk luchtfilter zit er nu op? Toch niet die kleine K&N, he... Want dan krijg je ruzie met Jo! :-P
Ik wilde dat inhouden oplossen en daar hing een slangentje los..en je moet ergens beginnen met zoeken...
En het lijkt me dat er veel warme lucht van je ic komt wat dan je openluchtfilter weer aanzuigt omdat die er boven hangt ...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
De 21 Turbo hield bij vol gas geven in als een inhoudende 21 turbo.
En das niet leuk om ff te sporten met dees of gene.
Ik had zelf al wat dingen ff orgineel gemaakt of nagekeken puur om het uit te sluiten, maar geen resultaat.
Ik ben er dinsdag ff mee naar JL ( jeroen lubking) geweest oude glorie voor hem.
En die verwachte dat het ergens in de ontsteking cyclus moest zitten terwijl ik meer dacht aan het benzine traject.
Na een stuk te hebben gereden rook hij onverbrande benzine oftewel teveel peut of het werd niet goed verbrand.
Nou na bijna elke avond een onderdeel te hebben vervangen/uitgewisseld en een stukje te gaan "vlammen" heb ik het probleem van het inhouden waarschijnlijk getakkeld ....
Inmiddels is het rotortje en verdeelkapje vervangen dit leek ook de oplossing te zijn maar helaas, als je hem niet warm reed ( doe ik normaal wel, om te testen nu 1x niet ) en je gaf gas dan deed ie het goed ...werd de auto na 20km echt warm dan ging ie als een idioot inhouden bij vol gas.
Dus dat was niet de oplossing .
Ik ben opzoek in de schuur gegaan of ik niet toevallig een mapsensor en een onsteking van een 21T zou hebben en jahoor BINGO wie veel zooi verzameld heeft wat ....
Ontstekingen zat, volgens de nrs zitten die ook op 16vtjes en ook nog een map sensor die voor 21 is
Vanavond de onsteking maar eens vervangen en verdomd hij houd niet meer in, voorals nog...
En das niet leuk om ff te sporten met dees of gene.
Ik had zelf al wat dingen ff orgineel gemaakt of nagekeken puur om het uit te sluiten, maar geen resultaat.
Ik ben er dinsdag ff mee naar JL ( jeroen lubking) geweest oude glorie voor hem.
En die verwachte dat het ergens in de ontsteking cyclus moest zitten terwijl ik meer dacht aan het benzine traject.
Na een stuk te hebben gereden rook hij onverbrande benzine oftewel teveel peut of het werd niet goed verbrand.
Nou na bijna elke avond een onderdeel te hebben vervangen/uitgewisseld en een stukje te gaan "vlammen" heb ik het probleem van het inhouden waarschijnlijk getakkeld ....
Inmiddels is het rotortje en verdeelkapje vervangen dit leek ook de oplossing te zijn maar helaas, als je hem niet warm reed ( doe ik normaal wel, om te testen nu 1x niet ) en je gaf gas dan deed ie het goed ...werd de auto na 20km echt warm dan ging ie als een idioot inhouden bij vol gas.
Dus dat was niet de oplossing .
Ik ben opzoek in de schuur gegaan of ik niet toevallig een mapsensor en een onsteking van een 21T zou hebben en jahoor BINGO wie veel zooi verzameld heeft wat ....
Ontstekingen zat, volgens de nrs zitten die ook op 16vtjes en ook nog een map sensor die voor 21 is
Vanavond de onsteking maar eens vervangen en verdomd hij houd niet meer in, voorals nog...
oude glorie... inderdaad. met ze 5en erin en vol gas nog steeds achter de meest dikke auto's blijven plakken, de harten uit de schijven geremd en uiteindelijk issie overleden toen er een drijfstang door de wand naar buiten kwam
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja idd ...
Jeroen begon al .....slinger die druk ff omhoog 1.4 bar dat gaat best leuk .
1.6 en het gaat kapot
Jeroen begon al .....slinger die druk ff omhoog 1.4 bar dat gaat best leuk .
1.6 en het gaat kapot
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Eergisteren bij de dealer ff 4 nieuwe bougies besteld voor de 21 ( omdat ie zo fijn liep )
Ga ik ze vandaag ophalen en dan krijg ik dit......
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0366.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0367.jpg[/img]
Nouja ik heb er nu een paar op voorraad
Ga ik ze vandaag ophalen en dan krijg ik dit......
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0366.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0367.jpg[/img]
Nouja ik heb er nu een paar op voorraad
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Gek
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Zo, dat zijn nogal wat bougie's
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ha ik ben nu al over zijn kilometers( 500) van vorig jaar heen en dat in de eerste week de tweede tank is 0p 30 liter na leeg.Tom schreef:Als je er net zoveel mee gaat rijden als Merijn dan heb je tot het jaar 10.025 genoeg waarschijnlijk
En nee niet door het gas geven wat dat kon nagenoeg niet met dat inhouden.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Er zat ook nog een vresselijk tik in het blok ....een klep die niet lekker meespeelde.
Dus vanmiddag na het CRS avontuur toch het grote 21 boek er maar bij gepakt en nog ff wat rommelen.
Eerst maar de bougies vervangen ik hoorde van merijn dat er ford cosworth bougies in zaten.
Dat zal misschien goed zijn voor opgefokte motoren maar dat is deze niet, dus eruit die handel ( als het wel een reden heeft dan hoor ik het graag ) De bougies stonden ook op 0,8 terwijl de orginele op 0,6 horen te staan ..affijn vervangen.
Daar na ook het kleppendeksel gelicht om de kleppen te stellen.........mm anders dan een GTT.
Even de tekst uit het 21 boek erbij en aan de slag, maarja dan moet je wel ff goed lezen als je de krukas gaat draaien(richting) naar de juiste merktekens
Ik kwam dus al snel in de knoop te zitten .....ff een hulp lijntje nog een keer begrijpend lezen ....O ik moet de andere rechterkant op .
Affijn lang verhaal kort alle kleppen op nieuw gesteld en de tik is weg.
Het duurt ff maar dan heb je ook wat.
De 21 rijd eindelijk lekker en trekt hem goed en soepel door
Dus vanmiddag na het CRS avontuur toch het grote 21 boek er maar bij gepakt en nog ff wat rommelen.
Eerst maar de bougies vervangen ik hoorde van merijn dat er ford cosworth bougies in zaten.
Dat zal misschien goed zijn voor opgefokte motoren maar dat is deze niet, dus eruit die handel ( als het wel een reden heeft dan hoor ik het graag ) De bougies stonden ook op 0,8 terwijl de orginele op 0,6 horen te staan ..affijn vervangen.
Daar na ook het kleppendeksel gelicht om de kleppen te stellen.........mm anders dan een GTT.
Even de tekst uit het 21 boek erbij en aan de slag, maarja dan moet je wel ff goed lezen als je de krukas gaat draaien(richting) naar de juiste merktekens
Ik kwam dus al snel in de knoop te zitten .....ff een hulp lijntje nog een keer begrijpend lezen ....O ik moet de andere rechterkant op .
Affijn lang verhaal kort alle kleppen op nieuw gesteld en de tik is weg.
Het duurt ff maar dan heb je ook wat.
De 21 rijd eindelijk lekker en trekt hem goed en soepel door
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer: