Restauratie 5GT Turbo / Nieuwe Clio erbij

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

paratroeper schreef:
Jeff rsi schreef:Ik heb nog 2 groene 16V schermen!!!!

Alleen hangt de clio er nog aan
Is andere kleurcode :p (D)
( denk niet dat er een sloop 16v is met kleurcode MD 963 (U) )
http://link.marktplaats.nl/358049259
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Had ik gister al op gereageert (Y)
Toch bedankt voor het opzoeken 8)
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Vandaag minder nieuws (U)

Cliotje heeft in 1 week iets meer als een liter olie verbruikt.. :(
Geen lekkage te vinden ( buiten wendig )
Ik denk zelf de koppakking, morgen maar is kijken op me werk :-(
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat zegt niet zoveel. De vraag is hoeveel je gereden hebt in die week (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

1 liter? Dan zou je vaatje een grote zooi moeten zijn lijkt me..
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Tom schreef:dat zegt niet zoveel. De vraag is hoeveel je gereden hebt in die week (0)
zo'n 600 km :( ( ik doe hem elke week een keer pijlen btw )
alexs schreef:1 liter? Dan zou je vaatje een grote zooi moeten zijn lijkt me..
die is juist helemaal schoon, maar 2 maanden geleden hing er wel een druppeltje olie bij me koppakking bij dist riem zijde (N)
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

een volle liter zou je toch moeten herleiden zou je zeggen.. Heb je de 2e keer niet op een helling gepeild?
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

alexs schreef:een volle liter zou je toch moeten herleiden zou je zeggen.. Heb je de 2e keer niet op een helling gepeild?
Nee, ik pijl eigelijk altijd even op me werk op de 4 koloms hefbrug..
Maar ik ga morgen kijken of die lekkage erger is geworden.. Er ligt trouwens ook geen olie op de grond voor me huis
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Mijn Clio 1.4 verbruikte echt geen druppel olie, keer mee naar de Ring geweest, voor die tijd even olie ververst en iets te veel er in gegooit (paar mm boven max) en ik dacht, dat fikt ie vast wel weg op de Ring..

Volgas richting Ring gereden, 8 ronden Ring en volgas terug.. en hij stond nog steeds een paar millimeter boven max :D Bij de 19 16V kost datzelfde ritje 5 liter olie, thuis even nieuw filtertje er op en hij is weer ververst :lol:
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

paratroeper schreef:Vandaag minder nieuws (U)

Cliotje heeft in 1 week iets meer als een liter olie verbruikt.. :(
Geen lekkage te vinden ( buiten wendig )
Ik denk zelf de koppakking, morgen maar is kijken op me werk :-(
Da's niet fijn.... (N)
Wanneer het de koppakking is dan zie je dat vrij snel aan de olie die aan de dipstick zit, wordt die waterig dan is het mis.......... :-(

een voordeel, da's goed reparabel en wie weet loopt ie daarna als nooit tevoren (Y) .

Ben benieuwd jongen !
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

niet repareren. 1.8 16v erin en gaan. goedkoper en je behoud je goedkope verzekering/wegenbelasting
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Geert schreef:niet repareren. 1.8 16v erin en gaan. goedkoper en je behoud je goedkope verzekering/wegenbelasting
Pardon :) ? Kost zo'n blok niks, nul komma nul dan? En ga jij die jongen helpen ombouwen Geert :wink: ?
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

een 1.8 16v'tje kost soms niet veel meer dan een nieuwe koppakking/kopbouten/vlakken.

En kost ongeveer evenveel tijd. Het is aardig plug and play.
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Geert schreef:een 1.8 16v'tje kost soms niet veel meer dan een nieuwe koppakking/kopbouten/vlakken.

En kost ongeveer evenveel tijd. Het is aardig plug and play.
OK 8) , nog een vraag je dan: Zijn vervolgens zijn remmen, koppeling en noem alles maar op dan berekend op het meerdere vermogen?
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

en als je iemand invalide rijdt en er blijkt een 1.8 in te liggen ipv van een 1.4 denk je dat de verzekering dan nog steeds die invalide persoon de rest van zijn leven betaald? wie denk je dat het dan gaat betalen (0)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Verzekeringsmaatschappijen zullen wel uitkeren, maar volgens mij halen ze het dan gewoon weer bij jou weg, zover dat mogelijk is.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

tja de vraag is of je wel rechtvaardig verzekerd bent omdat je auto genoteerd staat als een 1.4 met x vermogen. maargoed fijne weet ik er ook niet van :)
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Kortom, gewoon repareren.......
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Geert schreef:een 1.8 16v'tje kost soms niet veel meer dan een nieuwe koppakking/kopbouten/vlakken.

En kost ongeveer evenveel tijd. Het is aardig plug and play.
Voor 75 euro heb je al wel een F7Ptje.. de vraag is alleen wat je dan koopt. maar over het algemeen heb je zo'n ding met een setje frisse drijfstanglagers en een distributieriempje wel aardig hufterproof.

In 9 van de 10 gevallen heb je dan wel een ontzettende oliestoker, maar dat heb je ook bij een F7P van 400 euro zolang de klepseals niet vervangen zijn..

Bij mij gaat er nu iedere 300 km of 4 ronden Ring een liter olie bij :lol:
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

tja die f7p blokken gebruiken eenmaal wat olie. Ik moet er ook regelmatig kwart tot halve liter bij knikkeren maar dat ligt vooral hoe je rijdt. Als ie warm is jaag ik hem heletijd in de toeren om die explosies en gepruttel uit de uitlaat te horen :D kost veel olie en benzine maarja wel smile op je gezicht dan :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

PaulM schreef:en als je iemand invalide rijdt en er blijkt een 1.8 in te liggen ipv van een 1.4 denk je dat de verzekering dan nog steeds die invalide persoon de rest van zijn leven betaald? wie denk je dat het dan gaat betalen (0)
Ik zou het zelf ook niet doen maar ken genoeg 5gtt's met 1.1 kenteken/cas.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

koop gewoon een cliko 16v met schade of met heel veel roest. kun je hem direct horen lopen. bouw je alles over incl remmen, achteras etc.

maarja, dat kost dan wel weer ff wat tijd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

hey mannen,

Bedankt voor de tips en opties (Y)
Maar vandaag gekeken paar testjes gedaan.. en er kwam uit dat
de olie schraap veertjes goed versleten zijn :(
En het is maar een D7F 1.2i motortje.
Een 1.8 16v of Rsi blok zit er zowiezo niet in voor me ( ouders zijn het daar niet mee eens :@ zucht :lol: )
Dus zit nu beetje te denken heb er nog geen 1x pech mee gehad sins september 2009. Altijd starte en lope :worship: :p
Maarja ik gaat eens even denken wat ik ga doen..
Wordt vervolgd :(
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je nieuwe veren erop.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Heb vanavond eens zitten denken wat ik ga doen. Heb het volgende besloten;

Ik ga de auto toch maken dus het wordt een leuk revisie 8)
( ook als is het maar een 1.2i ik ben toch wel gehecht aan me cliotje )
Hij heeft me nooit laten staan sinds september 2009..
inmiddels bijna 200.000 op de teller maar dat mag de pret niet drukken.

Dus ik ga zaterdag eens lekker het een en ander bestellen (Y) (L)
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

veel meer dan bestellen moet je zaterdag ook niet doen gezien de weersvoorspellingen....... 8)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Inderdaad! lekker thuis zijn en knutselen in de garage :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Persoonlijk zou ik gewoon een ander 1.2tje van Marktplaats af trekken, over het algemeen is er nooit iets mis mee. Sta er overigens van te kijken dan van die zuigerveren, moet dan toch wel eens wat mee gebeurd zijn.. die dingen gaan normaal langer mee dan de auto zelf bij die motoren. :)
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Nou ten eerste olie verbruik is weg :smile:

Nu weer een ander probleempje.. >)
De toerenteller die het half doet :gun:

Nou heb ik eindelijk een schema kunnen bemachtigen van de Clio 1,2i
Maar ik krijg er maar ~400 toeren uit in plaats van ~850

Klopt natuurlijk ook want, mijn bobine is 2 om 2 dus dan heb ik maar de helft van het singaal.
Als ik de 2 draden bij elkaar doe slaat de motor direct af ( logiesch want dan ga je de ontsteking omwisselen )

Dus mijn vraag is:

Wie o Wie kan me helpen om van die ~400 toeren naar rond de ~850 te brengen door middel van iets heb al van alles geprobeert (U)

Even een filmpje voor de degene die dat makkelijker vinden:

http://www.youtube.com/watch?v=faMsaCoA8Oc
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

paratroeper schreef:Nou ten eerste olie verbruik is weg :smile:
Dat heeft zich vanzelf opgelost? [img]http://www.cheesebuerger.de/images/smil ... s/c010.gif[/img] Of heb je er iets aan gedaan?
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ja olie is op, dus verbruiken kan niet meer :D
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

:lol:
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

LotuzClioWilliams schreef:
paratroeper schreef:Nou ten eerste olie verbruik is weg :smile:
Dat heeft zich vanzelf opgelost? [img]http://www.cheesebuerger.de/images/smil ... s/c010.gif[/img] Of heb je er iets aan gedaan?
Ja inderdaad snap er zelf helemaal niks van |:
Op internet gezocht en gezocht maar niet echt wat kunnen vinden :(
Toen me collega erop gezet en die kwam met dit wat zou kunnen:

Dat er gassen in de olie zaten ik heb toen dat weekend ~600km gereden ( 2x ~300km achter elkaar )
Dus de motor was heerlijk warm en toen zijn de gassen uit de olie gegaan :S

Maarja het zal wel eigelijk, nu verbruikt ie niks :)
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Niemand een ideetje om het singaal van de bobine te versterken zodat ik netjes ~850 rpm heb op me toerenteller in plaats van ~400? (U) :beer: :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ergens een massa probleempje? Als ik die olie temp meter van jou zie klopt er ook iets niet. Dat meter hoort nooit zo snel te bewegen :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie