http://link.marktplaats.nl/358049259paratroeper schreef:Is andere kleurcodeJeff rsi schreef:Ik heb nog 2 groene 16V schermen!!!!
Alleen hangt de clio er nog aan
( denk niet dat er een sloop 16v is met kleurcode MD 963 )
Restauratie 5GT Turbo / Nieuwe Clio erbij
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Had ik gister al op gereageert
Toch bedankt voor het opzoeken
Toch bedankt voor het opzoeken
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Vandaag minder nieuws
Cliotje heeft in 1 week iets meer als een liter olie verbruikt..
Geen lekkage te vinden ( buiten wendig )
Ik denk zelf de koppakking, morgen maar is kijken op me werk
Cliotje heeft in 1 week iets meer als een liter olie verbruikt..
Geen lekkage te vinden ( buiten wendig )
Ik denk zelf de koppakking, morgen maar is kijken op me werk
1 liter? Dan zou je vaatje een grote zooi moeten zijn lijkt me..
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
zo'n 600 km ( ik doe hem elke week een keer pijlen btw )Tom schreef:dat zegt niet zoveel. De vraag is hoeveel je gereden hebt in die week
die is juist helemaal schoon, maar 2 maanden geleden hing er wel een druppeltje olie bij me koppakking bij dist riem zijdealexs schreef:1 liter? Dan zou je vaatje een grote zooi moeten zijn lijkt me..
een volle liter zou je toch moeten herleiden zou je zeggen.. Heb je de 2e keer niet op een helling gepeild?
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Nee, ik pijl eigelijk altijd even op me werk op de 4 koloms hefbrug..alexs schreef:een volle liter zou je toch moeten herleiden zou je zeggen.. Heb je de 2e keer niet op een helling gepeild?
Maar ik ga morgen kijken of die lekkage erger is geworden.. Er ligt trouwens ook geen olie op de grond voor me huis
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Mijn Clio 1.4 verbruikte echt geen druppel olie, keer mee naar de Ring geweest, voor die tijd even olie ververst en iets te veel er in gegooit (paar mm boven max) en ik dacht, dat fikt ie vast wel weg op de Ring..
Volgas richting Ring gereden, 8 ronden Ring en volgas terug.. en hij stond nog steeds een paar millimeter boven max Bij de 19 16V kost datzelfde ritje 5 liter olie, thuis even nieuw filtertje er op en hij is weer ververst
Volgas richting Ring gereden, 8 ronden Ring en volgas terug.. en hij stond nog steeds een paar millimeter boven max Bij de 19 16V kost datzelfde ritje 5 liter olie, thuis even nieuw filtertje er op en hij is weer ververst
Da's niet fijn....paratroeper schreef:Vandaag minder nieuws
Cliotje heeft in 1 week iets meer als een liter olie verbruikt..
Geen lekkage te vinden ( buiten wendig )
Ik denk zelf de koppakking, morgen maar is kijken op me werk
Wanneer het de koppakking is dan zie je dat vrij snel aan de olie die aan de dipstick zit, wordt die waterig dan is het mis..........
een voordeel, da's goed reparabel en wie weet loopt ie daarna als nooit tevoren .
Ben benieuwd jongen !
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
niet repareren. 1.8 16v erin en gaan. goedkoper en je behoud je goedkope verzekering/wegenbelasting
Pardon ? Kost zo'n blok niks, nul komma nul dan? En ga jij die jongen helpen ombouwen Geert ?Geert schreef:niet repareren. 1.8 16v erin en gaan. goedkoper en je behoud je goedkope verzekering/wegenbelasting
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
een 1.8 16v'tje kost soms niet veel meer dan een nieuwe koppakking/kopbouten/vlakken.
En kost ongeveer evenveel tijd. Het is aardig plug and play.
En kost ongeveer evenveel tijd. Het is aardig plug and play.
OK , nog een vraag je dan: Zijn vervolgens zijn remmen, koppeling en noem alles maar op dan berekend op het meerdere vermogen?Geert schreef:een 1.8 16v'tje kost soms niet veel meer dan een nieuwe koppakking/kopbouten/vlakken.
En kost ongeveer evenveel tijd. Het is aardig plug and play.
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
en als je iemand invalide rijdt en er blijkt een 1.8 in te liggen ipv van een 1.4 denk je dat de verzekering dan nog steeds die invalide persoon de rest van zijn leven betaald? wie denk je dat het dan gaat betalen
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
tja de vraag is of je wel rechtvaardig verzekerd bent omdat je auto genoteerd staat als een 1.4 met x vermogen. maargoed fijne weet ik er ook niet van
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Voor 75 euro heb je al wel een F7Ptje.. de vraag is alleen wat je dan koopt. maar over het algemeen heb je zo'n ding met een setje frisse drijfstanglagers en een distributieriempje wel aardig hufterproof.Geert schreef:een 1.8 16v'tje kost soms niet veel meer dan een nieuwe koppakking/kopbouten/vlakken.
En kost ongeveer evenveel tijd. Het is aardig plug and play.
In 9 van de 10 gevallen heb je dan wel een ontzettende oliestoker, maar dat heb je ook bij een F7P van 400 euro zolang de klepseals niet vervangen zijn..
Bij mij gaat er nu iedere 300 km of 4 ronden Ring een liter olie bij
tja die f7p blokken gebruiken eenmaal wat olie. Ik moet er ook regelmatig kwart tot halve liter bij knikkeren maar dat ligt vooral hoe je rijdt. Als ie warm is jaag ik hem heletijd in de toeren om die explosies en gepruttel uit de uitlaat te horen kost veel olie en benzine maarja wel smile op je gezicht dan
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Ik zou het zelf ook niet doen maar ken genoeg 5gtt's met 1.1 kenteken/cas.PaulM schreef:en als je iemand invalide rijdt en er blijkt een 1.8 in te liggen ipv van een 1.4 denk je dat de verzekering dan nog steeds die invalide persoon de rest van zijn leven betaald? wie denk je dat het dan gaat betalen
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
koop gewoon een cliko 16v met schade of met heel veel roest. kun je hem direct horen lopen. bouw je alles over incl remmen, achteras etc.
maarja, dat kost dan wel weer ff wat tijd.
maarja, dat kost dan wel weer ff wat tijd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
hey mannen,
Bedankt voor de tips en opties
Maar vandaag gekeken paar testjes gedaan.. en er kwam uit dat
de olie schraap veertjes goed versleten zijn
En het is maar een D7F 1.2i motortje.
Een 1.8 16v of Rsi blok zit er zowiezo niet in voor me ( ouders zijn het daar niet mee eens zucht )
Dus zit nu beetje te denken heb er nog geen 1x pech mee gehad sins september 2009. Altijd starte en lope
Maarja ik gaat eens even denken wat ik ga doen..
Wordt vervolgd
Bedankt voor de tips en opties
Maar vandaag gekeken paar testjes gedaan.. en er kwam uit dat
de olie schraap veertjes goed versleten zijn
En het is maar een D7F 1.2i motortje.
Een 1.8 16v of Rsi blok zit er zowiezo niet in voor me ( ouders zijn het daar niet mee eens zucht )
Dus zit nu beetje te denken heb er nog geen 1x pech mee gehad sins september 2009. Altijd starte en lope
Maarja ik gaat eens even denken wat ik ga doen..
Wordt vervolgd
Je nieuwe veren erop.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Heb vanavond eens zitten denken wat ik ga doen. Heb het volgende besloten;
Ik ga de auto toch maken dus het wordt een leuk revisie
( ook als is het maar een 1.2i ik ben toch wel gehecht aan me cliotje )
Hij heeft me nooit laten staan sinds september 2009..
inmiddels bijna 200.000 op de teller maar dat mag de pret niet drukken.
Dus ik ga zaterdag eens lekker het een en ander bestellen
Ik ga de auto toch maken dus het wordt een leuk revisie
( ook als is het maar een 1.2i ik ben toch wel gehecht aan me cliotje )
Hij heeft me nooit laten staan sinds september 2009..
inmiddels bijna 200.000 op de teller maar dat mag de pret niet drukken.
Dus ik ga zaterdag eens lekker het een en ander bestellen
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Inderdaad! lekker thuis zijn en knutselen in de garage
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Persoonlijk zou ik gewoon een ander 1.2tje van Marktplaats af trekken, over het algemeen is er nooit iets mis mee. Sta er overigens van te kijken dan van die zuigerveren, moet dan toch wel eens wat mee gebeurd zijn.. die dingen gaan normaal langer mee dan de auto zelf bij die motoren.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Nou ten eerste olie verbruik is weg
Nu weer een ander probleempje..
De toerenteller die het half doet
Nou heb ik eindelijk een schema kunnen bemachtigen van de Clio 1,2i
Maar ik krijg er maar ~400 toeren uit in plaats van ~850
Klopt natuurlijk ook want, mijn bobine is 2 om 2 dus dan heb ik maar de helft van het singaal.
Als ik de 2 draden bij elkaar doe slaat de motor direct af ( logiesch want dan ga je de ontsteking omwisselen )
Dus mijn vraag is:
Wie o Wie kan me helpen om van die ~400 toeren naar rond de ~850 te brengen door middel van iets heb al van alles geprobeert
Even een filmpje voor de degene die dat makkelijker vinden:
http://www.youtube.com/watch?v=faMsaCoA8Oc
Nu weer een ander probleempje..
De toerenteller die het half doet
Nou heb ik eindelijk een schema kunnen bemachtigen van de Clio 1,2i
Maar ik krijg er maar ~400 toeren uit in plaats van ~850
Klopt natuurlijk ook want, mijn bobine is 2 om 2 dus dan heb ik maar de helft van het singaal.
Als ik de 2 draden bij elkaar doe slaat de motor direct af ( logiesch want dan ga je de ontsteking omwisselen )
Dus mijn vraag is:
Wie o Wie kan me helpen om van die ~400 toeren naar rond de ~850 te brengen door middel van iets heb al van alles geprobeert
Even een filmpje voor de degene die dat makkelijker vinden:
http://www.youtube.com/watch?v=faMsaCoA8Oc
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Dat heeft zich vanzelf opgelost? [img]http://www.cheesebuerger.de/images/smil ... s/c010.gif[/img] Of heb je er iets aan gedaan?paratroeper schreef:Nou ten eerste olie verbruik is weg
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Ja inderdaad snap er zelf helemaal niks vanLotuzClioWilliams schreef:Dat heeft zich vanzelf opgelost? [img]http://www.cheesebuerger.de/images/smil ... s/c010.gif[/img] Of heb je er iets aan gedaan?paratroeper schreef:Nou ten eerste olie verbruik is weg
Op internet gezocht en gezocht maar niet echt wat kunnen vinden
Toen me collega erop gezet en die kwam met dit wat zou kunnen:
Dat er gassen in de olie zaten ik heb toen dat weekend ~600km gereden ( 2x ~300km achter elkaar )
Dus de motor was heerlijk warm en toen zijn de gassen uit de olie gegaan
Maarja het zal wel eigelijk, nu verbruikt ie niks
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Niemand een ideetje om het singaal van de bobine te versterken zodat ik netjes ~850 rpm heb op me toerenteller in plaats van ~400?