[Haas&Merijn's Clio] Problems! En hulp gevraagd

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Klinkt als een trekker man, dat je daar een filmpje van durft te maken hehe... :D

Merijn moest je zeker wakker maken om te kunnen filmen?
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Lekker hoor, dat ie het weer doet.

Haas, als je deze klaar hebt. Ga je dan eindelijk weer eens wat doen aan dat stoffige ding bij je ouders in de garage? :~
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

IT'S ALIVE! ALIIIIVE, I TELL YOU! :-D

Lekker bezig, Haas!
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Goed bezig Haas :D kom je dat hok straks ook keertje showen? :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Er valt niks aan te showen. Ding ziet er niet uit! :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

:lol: (B)
Lex schreef:Haas, als je deze klaar hebt. Ga je dan eindelijk weer eens wat doen aan dat stoffige ding bij je ouders in de garage? :~
Jazeker, staat voor het najaar op het programma. Mijn ega gaat dan een paar maanden op reis, dus dan rest mij niets anders dan maar gewoon dag en nacht in de schuur te gaan klussen (Y)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Haas schreef::lol: (B)
Lex schreef:Haas, als je deze klaar hebt. Ga je dan eindelijk weer eens wat doen aan dat stoffige ding bij je ouders in de garage? :~
Jazeker, staat voor het najaar op het programma. Mijn ega gaat dan een paar maanden op reis, dus dan rest mij niets anders dan maar gewoon dag en nacht in de schuur te gaan klussen (Y)
:worship: (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik dacht dat we juist elke avond op stap zouden gaan... :P
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

in de weekenden wel ja :P
Tenminste...als je dat volhoudt... opa ;)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

hahaha... :) Sssst... ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Wat doe je op zondag als je terugbent van vakantie...? Juist, sleutelen aan die ellende! :D
Hij is op zich wel een redelijk eind af als basis auto, zeg maar APK waardig, kooi enz moet er wel nog in, maar dat komt later. Uitlaat hangt er onder, maar ik miste wat klemmen, dus hij lekt nog wat :P

Heb wel een probleempje, hij loopt 2000 tpm stationair. Rechts op het inlaatspruitstuk zit nog zo'n aansluiting voor het actief koolfilter ofzo, die heb ik niet aangesloten. Als ik die afdop, zakt hij iets, maar niet veel, dus ik gok dat hij nog ergens een lek heeft?? Als ik de carterontluchtingsslangen op de achterzijde van het luchtfilter dichtknijp zakt hij redelijk fors in toeren, maar ik weet niet precies hoe veel, zo lang zijn mijn namelijk armen niet. Als laatste zag ik dat de inlaattemperatuursensor in het gasklephuis niet is aangesloten... die stekker is ff verdwenen van de kabelboom geloof ik, haha. Op de kapotte motor zat die er ook op, dus hij zal nog wel ergens hangen denk ik.

Iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

actief koolfilter?

bedoel je niet de stappenmotor? als je die niet aansluit is het nogal logisch dat ie wat hoog loopt, de stappenmotor regelt het stationair toerental..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Haas schreef:Wat doe je op zondag als je terugbent van vakantie...? Juist, sleutelen aan die ellende! :D
Hij is op zich wel een redelijk eind af als basis auto, zeg maar APK waardig, kooi enz moet er wel nog in, maar dat komt later. Uitlaat hangt er onder, maar ik miste wat klemmen, dus hij lekt nog wat :P

Heb wel een probleempje, hij loopt 2000 tpm stationair. Rechts op het inlaatspruitstuk zit nog zo'n aansluiting voor het actief koolfilter ofzo, die heb ik niet aangesloten. Als ik die afdop, zakt hij iets, maar niet veel, dus ik gok dat hij nog ergens een lek heeft?? Als ik de carterontluchtingsslangen op de achterzijde van het luchtfilter dichtknijp zakt hij redelijk fors in toeren, maar ik weet niet precies hoe veel, zo lang zijn mijn namelijk armen niet. Als laatste zag ik dat de inlaattemperatuursensor in het gasklephuis niet is aangesloten... die stekker is ff verdwenen van de kabelboom geloof ik, haha. Op de kapotte motor zat die er ook op, dus hij zal nog wel ergens hangen denk ik.

Iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken?
Niet verwisselt met stekker van de extra injector onder je spruitstuk? Volgens mij kan dat namelijk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

je kan bij mij wel even kijken hoe die zat? :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Die bruine moet op de injector :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Martijn Kool schreef:actief koolfilter?

bedoel je niet de stappenmotor? als je die niet aansluit is het nogal logisch dat ie wat hoog loopt, de stappenmotor regelt het stationair toerental..
ah je bedoeld die pot, ik vat m al, laat maar
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik zou inderdaad denken aan de stappenmotor, de stekker van de pingelsensor en 5e injector kun je inderdaad omdraaien maar daardoor gaat ie geen 2000 RPM lopen.

Anders even met remmenreiniger rondom je inlaatspruitstuk sproeien, gaat ie vanzelf wel harder lopen als ie ergens lekt.

Al is 2000 RPM wel heel fors en zou ie wel belabberd moeten lopen als ie serieus valse lucht trekt, heb ook wel eens uren zitten zoeken en van alles vervangen terwijl het de ECU zelf was. die kwam van een motor af die met auto en al op de kop in de sloot gelegen heeft. :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hmm... Welke computer hebben we gebruikt, Haas? Het is het proberen waard! :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Stelschroef bovenop het gasklephuis niet toevallig helemaal uitgedraaid?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

geen idee, tis dezelfde stappenmotor van ons orig blok... Zal eens naar de computers kijken. (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Die bedoel ik niet. Kijk eens bovenop je gasklephuis, daar zit verticaal een schroef in welke je met een platte schroevendraaier kunt stellen. Misschien is hij bij de andere motor verder uitgedraaid en dus hoger stationair loopt.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

de schroef die normaal gezegeld is?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Jij snapt hem :wink: (Y) :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

:wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zal morgen eens kijken.... voor de zekerheid....

maar....

het blok liep goed in de oude carrosserie, nu in de nieuwe carrosserie looptie hoger, dus ik verwacht niet dat t ligt aan stelschroeven oid, heb niets gedaan aan gasklephuis, stappenmotor of wat dan ook. Zal wel gewoon een stekker vergeten zijn; concreet: hetgeen onbezet is, is zo'n stekker die ook in je knipperlicht zit, waar 1 van de twee pooltjes bezet is. Deze loopt naar de onderzijde van je gasklephuis, neem aan een temp sensor. Aan de andere kant moet daar een dikke gele draad open naar de grote bruine stekker in de relaiskast. Dit even afgespiekt van de andere kabelboom. Die is niet te verwarren dus met de klopsensor of van 5e injector dus, want de vorm is anders.

ff voor de zekerheid, de stekker voor je 5e injector zit tussen de andere injectorstekkers in toch en de stekker voor de klopsensor zit aan de boom richting je dynamo toch?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dat dingetje onder je gasklephuis is een verwarmingselementje om vastvriezen van de gasklep te voorkomen..... Die kan je dus probleemloos weglaten.

Meet ook eens de weerstand naar massa tussen de motor en carrosserie, of motor en - pool. Een slechte massa kan ook ellende geven, en is iets wat wel gerelateerd kan zijn aan je swap.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

5de injector?? heeft dat met choke te maken?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zal er morgen ff naar kijken. Heb wel gewoon alle orig massakabels vastzitten op het blok en bak. Naar de carrosserie heb ik een nieuw massalint gezet tussen de bak en de linker chassisbalk, dan zit er nog een kabel van -pool naar voorfront en heb nog een kabel tussen takeloog linksachter naar schutbord.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur schreef:5de injector?? heeft dat met choke te maken?
Zoiets ja, dat ding spuit wat extra in ofzo als ie koud is.

De massa zal dan wel goed zijn met al die frisse massalintjes, dat ene stekkertje die loshangt bij je gasklephuis is net als wat Bart zegt voor je gasklepverwarming.. die heb je hier in Nederland niet echt nodig dus die hangt over het algemeen altijd los.

Ik verdenk toch de stappenmotor die gewoon grandioos vast zit of de ECU zelf. voor de rest kan ik niet echt wat bedenken waarom ie op 2000 RPM zou blijven lopen, mocht je er niet uit komen.. heb nog wel een stuk of 6 ECU's liggen van zowel Clio's als 19 16V's. en nog wel alle F7P motoronderdelen in 5voud om te proberen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Was er geen truc voor? Als je met de stappenmotor rammelt en je hoort hem klapperen: Dan is hij goed. Hoor je hem niet, zit hij vast?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Kijk ook even of het vacuumslangetje van de tankontluchting aangesloten is op het spruitstuk, en of het slangetje ook daadwerkelijk aan de klep zit.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Jean-Paul-S schreef:Was er geen truc voor? Als je met de stappenmotor rammelt en je hoort hem klapperen: Dan is hij goed. Hoor je hem niet, zit hij vast?
Zoiets ja, heb er zoveel liggen dat ik altijd gewoon ff een andere pak. :p

Die dingen gaan overigens nooit stuk, meestal zitten ze vast, beetje remmenreiniger en WD40 en ze zijn weer als nieuw.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Bart V schreef:Kijk ook even of het vacuumslangetje van de tankontluchting aangesloten is op het spruitstuk, en of het slangetje ook daadwerkelijk aan de klep zit.
en welke is dat? Zeg maar aan de bijrijderskant waar ook de aansluiting van de MAP sensor zit? Daar zit niets op namelijk... hoort daar de tankontluchting op met die complete pot die rechtsvoor achter de voorbumper zit?!

Gasklephuis heeft altijd goed gefunctioneerd, maar zal niet eigenwijs zijn en er ff naar kijken, heb de andere al van die motor afgehaald, dus kan m ff wisselen. De ECU...weet ik eigenlijk niet, of die van onze motor was of van de donor. Wisselen kan geen kwaad uiteraard. Genoeg te doen dus morgen, tnx mannen! :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee, verder naar voren bijrijderskant achter koplamp, daar zitten wat slangetjes en n klepje.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Haas schreef: en welke is dat? Zeg maar aan de bijrijderskant waar ook de aansluiting van de MAP sensor zit? Daar zit niets op namelijk... hoort daar de tankontluchting op met die complete pot die rechtsvoor achter de voorbumper zit?!
Yep, dat is em. En dat is dan waarschijnlijk ook je probleem :)
Tankontluchting er op (inderdaad vanaf die zwarte pot (koolfilter)en dan zal het wel goed zijn.
Plaats reactie