[Haas&Merijn's Clio] Problems! En hulp gevraagd
Haas the Mechanic heeft het al opgelost!
30% grotere pulley, nieuwe riem, volledig gereviseerde dynamo en een nieuwe accu. Moet lukken! Morgen maar eens flink aan de tand voelen op de Ring!
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... d8d725.jpg[/img]
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... 64a8df.jpg[/img]
30% grotere pulley, nieuwe riem, volledig gereviseerde dynamo en een nieuwe accu. Moet lukken! Morgen maar eens flink aan de tand voelen op de Ring!
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... d8d725.jpg[/img]
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t197 ... 64a8df.jpg[/img]
nice , met wat floeken en tieren erop gekregen?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
van wat voor ding hebben julie die grotere poulie nu gehaald?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Das dus lastig bepalen, meestal hebben die dynamoboeren gewoon een bak met overige poelies, maar er staat geen nummer in.mark 5t schreef:van wat voor ding hebben julie die grotere poulie nu gehaald?
Ik was donderdag bij de dynamoboer hier en heb daar een fotootje gemaakt uit het grote 6 ribs poelie boek, zal t binnenkort eens oplaaien hier
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Dynamo problemen komen ook pas sinds dat ze spanningsregelaars met plastic behuizing gebruiken.
Als je er 1 heb met een aluminium behuizing blijft hij heel is mijn ervaring.
Als je er 1 heb met een aluminium behuizing blijft hij heel is mijn ervaring.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
hebben jullie een bosch?
heeft die plastic of alu?
wil namelijk ook een nieuwe kopen voor op mijn cup clio.
heeft die plastic of alu?
wil namelijk ook een nieuwe kopen voor op mijn cup clio.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Gister echt een heerlijke dag gehad! Het begin was enorm druk (vanwege t DTM weekend denk ik icm 4 dagen open) om de ring en dus bij open baan ook op de Ring. Veel dagjesrijders met de bijbehorende 'vreemde' acties op de baan (een Corrado die me na het passeren de baan afsnijd en een 335 die Merijn rechts in wil halen bij Aremberg, terwijl Merijn netjes richting aangaf en rechts ging rijden. Niet echt fijn bij ong. 150 kmh!), veel verkeer en veel baansluitingen. Maar 1 echt grote klapper zien staan, de rest was een tikkie hier en daar. Vanaf een uur of 16.30u werd het veel rustiger en dus na een korte tank- en bandenstop allebei echt nog lekker wat ronden kunnen draaien. Aan het begin van de dag nog wat probleempjes met de banden gehad, ik kreeg ze niet fatsoenlijk op temperatuur, ondanks dat ik dezelfde druk had staan als vorige week en ze het toen perfect deden. De buiten- en asfalttemperatuur was gister wel wat lager, dat doet dus echt enorm veel! Na een rondje of 4 de spanning toch wat hoger gezet en het stuur aan Merijn gegeven, zelfs als bijrijder merkte ik al dat het meteen veel beter ging. We hadden de smaak meteen weer goed te pakken!
Dynamo deed het ook geweldig. Stationair draait hij net geen 13V, zo rond de 12.8 a 12.9 en vanaf ongeveer 1300rpm geeft hij een solide 14.3 op de accu af (lampen aan en accu achterin). De bestelde Voltmeter was nog niet binnen helaas, dus ik heb mn multimeter maar aan de kooi geknutseld en een kabel naar de accu achterin gelegd. Beetje ghetto, maar goed, het werkte prima
Nu alweer zin in de volgende!
Dynamo deed het ook geweldig. Stationair draait hij net geen 13V, zo rond de 12.8 a 12.9 en vanaf ongeveer 1300rpm geeft hij een solide 14.3 op de accu af (lampen aan en accu achterin). De bestelde Voltmeter was nog niet binnen helaas, dus ik heb mn multimeter maar aan de kooi geknutseld en een kabel naar de accu achterin gelegd. Beetje ghetto, maar goed, het werkte prima
Nu alweer zin in de volgende!
Dat viel wonder boven wonder enorm mee! Heb wel aardig staan vloeken op de regen die om de 10 min de kop op stak..PaulM schreef:nice , met wat floeken en tieren erop gekregen?
Zoals Steven al aangaf: geen idee! Heb gewoon aangegeven hoe groot ik hem ongeveer wilde hebben (en wat de mag ruimte was voor inbouw) en daar heeft de beste man wat bij gezocht.mark 5t schreef:van wat voor ding hebben julie die grotere poulie nu gehaald?
Gelukkig niks! (Althans, niks bij ons.. )Tom schreef:Goed bezig mannen. Ik hoor straks wel wat er vandaag weer gesneuveld is
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Mooi verslag mannen het kriebelt bij mij ook onwijs om weer even langs te gaan.
Wat helt de auto trouwens over vergeleken met die van Marcel, komt dat enkel door die topmounts ? want jullie rijden toch ook met cupdempers en apex verlagings veren rond ?
Wat helt de auto trouwens over vergeleken met die van Marcel, komt dat enkel door die topmounts ? want jullie rijden toch ook met cupdempers en apex verlagings veren rond ?
Marcel is gewoon sloom
Denk dat de agressieve turn-in ook wel aardig wat doet, als je dit vloeiender instuurt helt ie ook minder.
Megane stabstang, wat aggresiever camber, d'r zijn nog wel wat dingetjes te bedenken.
Denk dat de agressieve turn-in ook wel aardig wat doet, als je dit vloeiender instuurt helt ie ook minder.
Megane stabstang, wat aggresiever camber, d'r zijn nog wel wat dingetjes te bedenken.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Topmounts scheelt iets maar denk dat ik hier gewoon net de baan oprijdt.LuukRS schreef:
Wat helt de auto trouwens over vergeleken met die van Marcel, komt dat enkel door die topmounts ? want jullie rijden toch ook met cupdempers en apex verlagings veren rond ?
Dan rij ik 60/70km/u omhoog bij ex-muhle.
Maar mooi verslag! Op naar de volgende!
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Merijn is ook nogal van de kart-stijl dus dat helpt t rechter blijven in ieder geval niet mee
Jammer dat je er gister niet was, Marcel! Maar volgende keer beter
We kwamen je Rothoff mattie wel nog tegen gister
Jammer dat je er gister niet was, Marcel! Maar volgende keer beter
We kwamen je Rothoff mattie wel nog tegen gister
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Best relaxte filmpjes!
Ziet er idd aardig relaxt uit, die glimlach van Haas in het begin is wel priceless
Zie ik het goed dat het rondje ergens rond de 9:50 was? Dan mag ik me toch niet schamen met de Dci
Zie ik het goed dat het rondje ergens rond de 9:50 was? Dan mag ik me toch niet schamen met de Dci
Hehe en dat terwijl het bijna even hard gaat...
@Tuur, de baan lag behoorlijk vol met zand en andere troep, aardig wat ölspur bordjes etc, dus d'r werd zeker niet voor de volle 100% gereden.
Desalnietemin mogen die muppets best wat harder, 9:00 moet kunnen met dat lor
@Tuur, de baan lag behoorlijk vol met zand en andere troep, aardig wat ölspur bordjes etc, dus d'r werd zeker niet voor de volle 100% gereden.
Desalnietemin mogen die muppets best wat harder, 9:00 moet kunnen met dat lor
tis natuurlijk altijd lastig oordelen, vooral vanaf zo'n oogpunt waarmee je de hele tijd tegen 2 van die dikkoppen aankijkt
hoe dan ook wel lekker rustig op de baan waardoor je mooi lijnen kunt rijden.
hoe dan ook wel lekker rustig op de baan waardoor je mooi lijnen kunt rijden.
In mijn filmpje is bij Adenauer forst ook een leuke grindactie te zien, gelukkig zijn die Clios onderstuurd
@3:30
@3:30
leuke filmpjes heren
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Pfffffff...... maar even het stof eraf blazen! Afgelopen jaar geen meter op het circuit gereden helaas. Voornaamste reden was dat er het een en ander knoepte bij de motor en een enorm tijdgebrek. De wildste gedachten gehad, in ons hoofd alles al vervangen en uitgesloten, maar uiteindelijk bleek het 'gewoon' de multiriem te zijn die bij maximale stuuruitslag (en dus een leurende stuurbekrachtigingspomp) eraf dreigde te lopen. Rond de jaarwisseling mee aan de gang gegaan, pulley beter uitgelijnd op de dynamo en dat probleem zou nu opgelost moeten zijn.
Er zitten wat achterstallige werkjes aan, die we hebben opgepakt en langzaamaan zijn we klaar voor weer wat circuitmeters. Dus.. laat dat zonnetje maar komen!
Er zitten wat achterstallige werkjes aan, die we hebben opgepakt en langzaamaan zijn we klaar voor weer wat circuitmeters. Dus.. laat dat zonnetje maar komen!