Ik heb al een heel dik jaar een leuke 5 tl waar wij in rijden naast mijn bedrijfswagen. (doblo maxi 120PK met roetfilter)
deze auto is per vandaag belastingvrij en daar ben ik al even onderdelen voor aan het verzamelen.
achteras+ remmen
Remkracht verdeler
Voor veerpoten GT ph2
benzine pomp
Carburateur
Motor
ontsteking
bak
ect. ik mis nog wel hier en daar een onderdeel maar dat komt nog wel.
ik ben nog wel aan het twijfelen over de motor. ook een modernere op lpg is ook een optie. (clio 16V oid)
foto volgt van de auto
Project r5 tl naar gt turbo eindelijk begonnen
project topicje abel?
wanneer moet er omgebouwd worden?
wanneer moet er omgebouwd worden?
1.6 16v uit n megane op gas erin, lekker lekker.
is dat geen belasting dan?
okay een leuke oude gevonden. dik jaar geleden, net een paar dagen op naam.
Laatse keer apk. ietsje roest op de achterste remleidingen. 98 euro + apk waren de kosten. (15K mee gereden toto nu toe)
onderhoud tot nu.
olie,
filter,
bougies,
rotor + verdeelkap en
nieuwe bougie kabels
[img]http://foto-uploaden.nl/img/9/4mvzr98.jpg[/img]
wat te doen? achter as monteren + roest aan het binnen scherm repareren
Laatse keer apk. ietsje roest op de achterste remleidingen. 98 euro + apk waren de kosten. (15K mee gereden toto nu toe)
onderhoud tot nu.
olie,
filter,
bougies,
rotor + verdeelkap en
nieuwe bougie kabels
[img]http://foto-uploaden.nl/img/9/4mvzr98.jpg[/img]
wat te doen? achter as monteren + roest aan het binnen scherm repareren
Zo een update,,
ik heb de tl nog steeds, Ik heb er alleen zo'n 2 jaar nauwelijks in gereden. Dit komt door een aantal dingen. Gezin uitbreiding, Megane 2 op lpg en een vrouw die niet van oude auto's houd
dus de Tl heb ik 2 jaar geschorst gehad en nu om dat we een 2e kind verwachten ieder moment dacht ik een maand geleden toen de schorsing afliep. Nu of nooit. Dus de Tl heeft nu een fase 2 GT onderstel, met nieuwe schijven en blokken. Nieuwe remslangen en hier en daar een nieuwe remleiding (van de begrenzer naar de slang 2x)
Ontiegelijk pech met de achteras, die schijven zaten vast op de assen (wel draaiend) 1 die speling had heb ik stuk geslepen en de lager van de as gezaagd. bij de 2e schijf weer vast had ik genoeg van de pech. Na dat de schijf vast bleek te zitten dus besloten die maar te laten en eerst gaan ontluchten bleek dat ik de begrenzer niet lekvrij kon krijgen. Dat was de druppel. Ik moest iedere keer als ik wou sleutelen mijn vrouw alleen thuis laten met onze dochter en zo'n 50km rijden naar de TL (die had ik de garage box van mijn ouders gezet om er aan te kunnen sleutelen.) Ik kreeg wat last van de werkdruk, steeds langer met die onderstel bezig, ieder keer tegenslag (onder andere dat de spiebanen van een gt en een tl as niet overeen kwamen) De stalen velgen pasten toen ook niet meer dus van Mark5t setje fase 2 wielen gekocht. Heb ik toen besloten de auto weg te brengen voor APK en de laatste puntjes. 2nieuwe banden bij de garage, schijf vervangen en die rem dicht maken.
Nu heeft de auto apk.. dus ik mag weer.
ik heb bijna genoeg onderdelen liggen om een ombouw te maken naar gt, los van het fijt dat ik nog een complete GT heb die ik afgemeld voor sloop. Dus ik ga het denk ik maar makkelijk aanpakken en de motor + bak overbouwen interieur ect...
Eerst maar de roest bijwerken, gat in achterscherm onder de achterbank en roest onder de raampjes. onder de auto viel het verder mee. Achteas ophanging geen roest. Dat was bij de JNNH53 totaal anders. volgens de laatste contact met de huidige eigenaar word de auto gesloopt, omdat die daar totaal kapot is en niet meer te lassen valt.
Wie kan duidelijk uitleggen hoe je de dashboard uitbouwt?
ik heb de tl nog steeds, Ik heb er alleen zo'n 2 jaar nauwelijks in gereden. Dit komt door een aantal dingen. Gezin uitbreiding, Megane 2 op lpg en een vrouw die niet van oude auto's houd
dus de Tl heb ik 2 jaar geschorst gehad en nu om dat we een 2e kind verwachten ieder moment dacht ik een maand geleden toen de schorsing afliep. Nu of nooit. Dus de Tl heeft nu een fase 2 GT onderstel, met nieuwe schijven en blokken. Nieuwe remslangen en hier en daar een nieuwe remleiding (van de begrenzer naar de slang 2x)
Ontiegelijk pech met de achteras, die schijven zaten vast op de assen (wel draaiend) 1 die speling had heb ik stuk geslepen en de lager van de as gezaagd. bij de 2e schijf weer vast had ik genoeg van de pech. Na dat de schijf vast bleek te zitten dus besloten die maar te laten en eerst gaan ontluchten bleek dat ik de begrenzer niet lekvrij kon krijgen. Dat was de druppel. Ik moest iedere keer als ik wou sleutelen mijn vrouw alleen thuis laten met onze dochter en zo'n 50km rijden naar de TL (die had ik de garage box van mijn ouders gezet om er aan te kunnen sleutelen.) Ik kreeg wat last van de werkdruk, steeds langer met die onderstel bezig, ieder keer tegenslag (onder andere dat de spiebanen van een gt en een tl as niet overeen kwamen) De stalen velgen pasten toen ook niet meer dus van Mark5t setje fase 2 wielen gekocht. Heb ik toen besloten de auto weg te brengen voor APK en de laatste puntjes. 2nieuwe banden bij de garage, schijf vervangen en die rem dicht maken.
Nu heeft de auto apk.. dus ik mag weer.
ik heb bijna genoeg onderdelen liggen om een ombouw te maken naar gt, los van het fijt dat ik nog een complete GT heb die ik afgemeld voor sloop. Dus ik ga het denk ik maar makkelijk aanpakken en de motor + bak overbouwen interieur ect...
Eerst maar de roest bijwerken, gat in achterscherm onder de achterbank en roest onder de raampjes. onder de auto viel het verder mee. Achteas ophanging geen roest. Dat was bij de JNNH53 totaal anders. volgens de laatste contact met de huidige eigenaar word de auto gesloopt, omdat die daar totaal kapot is en niet meer te lassen valt.
Wie kan duidelijk uitleggen hoe je de dashboard uitbouwt?
[img]http://www.freebits.nl/images/820IMAG0868_tn.jpg[/img]
dit is de oude gt die ik heb. rijp voor de sloop, is al afgemeld. en eind van het jaar moet die ook weg zijn.. die ga ik dus strippen voor mijn TL
het is dus een zwarte fase 2 uit 1989, die weinig km heeft gemaakt. tis een import waar vandaan geen idee, en de vorige eigenaar heeft hem van af 1998 gehad.
accu er op en de bougie kabel er af. starten tot dat de lichtjes uitgingen en de oliedruk meter wat omhoog ging. Toen de bougies weer aangesloten. ff spelen met gas en de choke en de auto starte weer. alleen sloeg de motor na zo'n 5 minuten af omdat de benzine op was gok ik. kan ook zijn dat de carb verstopt is, benzine is nog al oud nl. zo'n 5 jaar
de stoelen zijn nogal versleten, Wie heeft nog wat fase2 stoel bekleding? vies geeft niet maar moet wel heel zijn!
dit is de oude gt die ik heb. rijp voor de sloop, is al afgemeld. en eind van het jaar moet die ook weg zijn.. die ga ik dus strippen voor mijn TL
het is dus een zwarte fase 2 uit 1989, die weinig km heeft gemaakt. tis een import waar vandaan geen idee, en de vorige eigenaar heeft hem van af 1998 gehad.
accu er op en de bougie kabel er af. starten tot dat de lichtjes uitgingen en de oliedruk meter wat omhoog ging. Toen de bougies weer aangesloten. ff spelen met gas en de choke en de auto starte weer. alleen sloeg de motor na zo'n 5 minuten af omdat de benzine op was gok ik. kan ook zijn dat de carb verstopt is, benzine is nog al oud nl. zo'n 5 jaar
de stoelen zijn nogal versleten, Wie heeft nog wat fase2 stoel bekleding? vies geeft niet maar moet wel heel zijn!
Mooi abel! Keep us posted he!
En natuurlijk foto's
En natuurlijk foto's
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
[img]http://www.freebits.nl/images/697DSC_6404_klein.jpg[/img]
De TL in zijn gloriedagen, week na aankoop. beetje krap hé Mark!
nieuwe foto's komen nog. De auto staat nog niet in Groningen.
De TL in zijn gloriedagen, week na aankoop. beetje krap hé Mark!
nieuwe foto's komen nog. De auto staat nog niet in Groningen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
krap?
waar doel je op??
waar doel je op??
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
haha is ook zo
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Zo de Renault 5 staat weer in Groningen. De eerste 50Km in 2 jaar is weer gereden.
Wat rijd dat een stuk beter een GT onderstel tov de 29 jaar oude TL onderstel. ik heb het hele stuk zitten te genieten. en heb expres bij hobbels gas bij gegeven..
alleen is de originele 1.1 aan de trage kant. 0 tot 120 in 2 minuten
Wat rijd dat een stuk beter een GT onderstel tov de 29 jaar oude TL onderstel. ik heb het hele stuk zitten te genieten. en heb expres bij hobbels gas bij gegeven..
alleen is de originele 1.1 aan de trage kant. 0 tot 120 in 2 minuten
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Leuk dat je weer bezig bent Abel Wanneer komt de GTT motor erin?
Er zit in de wielkast achter de bestuurder een flink gat. En in de kofferbak bijrijderskant is de rand tussen de vloer en de wielkast crusty.
De bevestiging van de achteras was gelukkig roest vrij. En de kriksteunen aan de voorzijde die kunnen ok wel een opknapbeurt hebben.
roest bij de achterraampjes ook wat helaas en wat ik zelf het minste vind is roest in de dakgoot achter de achterklep. Ik heb nog Nergens aan gekrabd en ga ook niet eerder prutsen als dat er daadwerkelijk ook gelast word. De Auto staat al 2 jaar droog en die komt de eerste tijd met regen ook niet buiten.
+ punt ik ga morgen naar Ronnie toe om zijn fase 1 interieur delen te kopen. Ff ritje van Groningen naar Gouda. Niet met de 5 daar past het niet in. Ik ga maar met mijn lege Doblo heen, daar past tenminste een hoop spul in..
De bevestiging van de achteras was gelukkig roest vrij. En de kriksteunen aan de voorzijde die kunnen ok wel een opknapbeurt hebben.
roest bij de achterraampjes ook wat helaas en wat ik zelf het minste vind is roest in de dakgoot achter de achterklep. Ik heb nog Nergens aan gekrabd en ga ook niet eerder prutsen als dat er daadwerkelijk ook gelast word. De Auto staat al 2 jaar droog en die komt de eerste tijd met regen ook niet buiten.
+ punt ik ga morgen naar Ronnie toe om zijn fase 1 interieur delen te kopen. Ff ritje van Groningen naar Gouda. Niet met de 5 daar past het niet in. Ik ga maar met mijn lege Doblo heen, daar past tenminste een hoop spul in..