Roald's 19 16v F7R Turbo
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Super Roald!! Samen rijden op 4 oktober denk ik maar he
Ken wel een makkelijk apk adresje hoor... Brug op, bakkie koffie samen en weer weg
Ken wel een makkelijk apk adresje hoor... Brug op, bakkie koffie samen en weer weg
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Haha, ja als ie vrijdag de apk niet haalt kan ik dat nog proberen
Weet niet waar jij ook alweer precies vandaan moest komen, wij vertrekken 4 oktober vanuit Wezep.
Weet niet waar jij ook alweer precies vandaan moest komen, wij vertrekken 4 oktober vanuit Wezep.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
ik woon nu in Twello, bij Deventer. kan op A28 Amersfoort aanhaken verder naar Utrecht en dan Delft
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Kleine tip...je kan nu als op de A12 rijd er bij Zoetermeer af en zo doorsteken zo naar delfgauw. ..
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Helaas de APK op echt een lullig puntje niet gehaald.
Alles was goed behalve dat de goodridge staalomvlochten remslangen iets onder spanning stonden op het moment dat de wielen los van de grond hangen en de veerpoten dus helemaal uitgerekt zijn met maximale stuuruitslag....
Voor de rest was ie 100%, had er even goed de smoor over in maar goed, het had erger gekund.
Vrijdag nacht tot 3 uur 's nachts bij Ronald bezig geweest en opgelost.
We hebben een setje banjo bouten en ogen van zijn A&P klauwen er op gezet waardoor de aansluiting 90 graden is gedraaid en dat puntje nu opgelost is.
Vandaag nieuwe afspraak maken en dan zou ie er door moeten komen
Afgelopen dagen zijn we als gekken met dat ding bezig geweest, met als gevolg 3 a 4 uur slaap per nacht, nu snap ik hoe Ronald zich af en toe voelt
Tot nu toe valt ie een klein beetje tegen eigenlijk, boven de 5500 RPM valt ie een beetje dood op dit moment.
Tot 5500 RPM gaat ie echt als een beer, vermoed dat de originele veel te kleine katalysator roet in het eten gooit, maar die moet er helaas nog even onder blijven tot ie door de APK is.
Verder loopt hij echt heel rijk, bij volle acceleratie zie ik 12,2 a 12,5 op de AFR meter.
Hoop dat Menno in de komende paar weken tijd heeft om hem definitief te mappen zodat ik hem helemaal perfect weg kan zetten voor zijn winterslaap.
Filmpjes (snelheidsmeter doet het nog niet, moeten we nog wat op verzinnen)
Tevens zaterdag begonnen de 19 16v qua detailing weer in een fatsoenlijk staat te brengen zowel van binnen als van buiten.
Na ruim een jaar in de sleutelruimte te hebben gestaan en overal vette vingers,swirls,ghosting en marring in lak, tja ontkom je niet aan als er zo veel aan gewerkt is
Aangezien ik uitgenodigd ben om voor de RTC in de showroom te staan 4 oktober voor het Apline&Renault evenement moest dit dus echt aangepakt worden!
Dus, wassen,klei (poorboys),dappen met witte pad en poorboys SSR1 er op, en collinite 476s paste wax voor uberbeading!
Mijn lak is echt ver boven gemiddeld zacht dus we hebben ook niet de meest heftige producten gebruikt, met goed recht was ook in 1 keer goed.
de foto's:
Spulletjes:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... xyzxvw.jpg[/img]
Meer Spulletjes:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... cm9lfv.jpg[/img]
Ik schrik van hoeveel meuk en vuil er van het dak af komt tijdens het kleien
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... ax4pyq.jpg[/img]
Dit is de reden waarom, stukje van 30 bij 30 cm paar keer overheen gegaan en dit komt er af:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... qa7miu.jpg[/img]
Dit kwam er nog uit de lak na het kleien (let op de grijze verkleuring van de pad)
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... pqx5pe.jpg[/img]
Dit kwam van het stuur,dashboard en middenconsole:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... otgkeh.jpg[/img]
Maat van me die aan het dappen is met de de SSR1 van poorboys.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... zm8s3i.jpg[/img]
De resultaten:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... rrva8b.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... nhypyc.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... r3imay.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... cvezrj.jpg[/img]
Klep deksel bijgepoetst met Poorboys professional polish.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... wssa7c.jpg[/img]
Kijk dit ziet er weer uit zoals het hoort, we moeten nog de linker voordeur en achterscherm, maar het was inmiddels 5 uur en we hadden zin in hele kip van de BBQ en bier
De 19 16v weer terug gezet in zijn hok, van de week weer verder
Alles was goed behalve dat de goodridge staalomvlochten remslangen iets onder spanning stonden op het moment dat de wielen los van de grond hangen en de veerpoten dus helemaal uitgerekt zijn met maximale stuuruitslag....
Voor de rest was ie 100%, had er even goed de smoor over in maar goed, het had erger gekund.
Vrijdag nacht tot 3 uur 's nachts bij Ronald bezig geweest en opgelost.
We hebben een setje banjo bouten en ogen van zijn A&P klauwen er op gezet waardoor de aansluiting 90 graden is gedraaid en dat puntje nu opgelost is.
Vandaag nieuwe afspraak maken en dan zou ie er door moeten komen
Afgelopen dagen zijn we als gekken met dat ding bezig geweest, met als gevolg 3 a 4 uur slaap per nacht, nu snap ik hoe Ronald zich af en toe voelt
Tot nu toe valt ie een klein beetje tegen eigenlijk, boven de 5500 RPM valt ie een beetje dood op dit moment.
Tot 5500 RPM gaat ie echt als een beer, vermoed dat de originele veel te kleine katalysator roet in het eten gooit, maar die moet er helaas nog even onder blijven tot ie door de APK is.
Verder loopt hij echt heel rijk, bij volle acceleratie zie ik 12,2 a 12,5 op de AFR meter.
Hoop dat Menno in de komende paar weken tijd heeft om hem definitief te mappen zodat ik hem helemaal perfect weg kan zetten voor zijn winterslaap.
Filmpjes (snelheidsmeter doet het nog niet, moeten we nog wat op verzinnen)
Tevens zaterdag begonnen de 19 16v qua detailing weer in een fatsoenlijk staat te brengen zowel van binnen als van buiten.
Na ruim een jaar in de sleutelruimte te hebben gestaan en overal vette vingers,swirls,ghosting en marring in lak, tja ontkom je niet aan als er zo veel aan gewerkt is
Aangezien ik uitgenodigd ben om voor de RTC in de showroom te staan 4 oktober voor het Apline&Renault evenement moest dit dus echt aangepakt worden!
Dus, wassen,klei (poorboys),dappen met witte pad en poorboys SSR1 er op, en collinite 476s paste wax voor uberbeading!
Mijn lak is echt ver boven gemiddeld zacht dus we hebben ook niet de meest heftige producten gebruikt, met goed recht was ook in 1 keer goed.
de foto's:
Spulletjes:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... xyzxvw.jpg[/img]
Meer Spulletjes:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... cm9lfv.jpg[/img]
Ik schrik van hoeveel meuk en vuil er van het dak af komt tijdens het kleien
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... ax4pyq.jpg[/img]
Dit is de reden waarom, stukje van 30 bij 30 cm paar keer overheen gegaan en dit komt er af:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... qa7miu.jpg[/img]
Dit kwam er nog uit de lak na het kleien (let op de grijze verkleuring van de pad)
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... pqx5pe.jpg[/img]
Dit kwam van het stuur,dashboard en middenconsole:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... otgkeh.jpg[/img]
Maat van me die aan het dappen is met de de SSR1 van poorboys.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... zm8s3i.jpg[/img]
De resultaten:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... rrva8b.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... nhypyc.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... r3imay.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... cvezrj.jpg[/img]
Klep deksel bijgepoetst met Poorboys professional polish.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... wssa7c.jpg[/img]
Kijk dit ziet er weer uit zoals het hoort, we moeten nog de linker voordeur en achterscherm, maar het was inmiddels 5 uur en we hadden zin in hele kip van de BBQ en bier
De 19 16v weer terug gezet in zijn hok, van de week weer verder
Laatst gewijzigd door Roald op ma 28 sep 2015 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Anything worth doing is worth doing right!.
Mooi dat het nu bijna zo ver is! 12,2-12,5 is trouwens niet te rijk hoor, ik zou het eerder perfect noemen!
Boven de 5500 dook ie bij mij ook wel in, dit omdat we hem nooit volledig gemapt hebben. Check je afr maar eens, volgens mij duikt ie daar boven ergens richting de 10
Boven de 5500 dook ie bij mij ook wel in, dit omdat we hem nooit volledig gemapt hebben. Check je afr maar eens, volgens mij duikt ie daar boven ergens richting de 10
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@FS1 thx
@tuur:
Ik had ook een vermoeden dat het onder andere kwam dat de mapping nooit helemaal afgemaakt was, tot zeker 6500 a 6700 zou ie als een beer moeten door trekken.
Die GT2860R zou dat makkelijk moeten kunnen op 0,7 bar.
De originele kat zal ook wel aardig wat restrictie geven, maar daar kom ik van de week wel achter als die er onderuit is na de APK.
Zal zsm de AFR eens checken.
@tuur:
Ik had ook een vermoeden dat het onder andere kwam dat de mapping nooit helemaal afgemaakt was, tot zeker 6500 a 6700 zou ie als een beer moeten door trekken.
Die GT2860R zou dat makkelijk moeten kunnen op 0,7 bar.
De originele kat zal ook wel aardig wat restrictie geven, maar daar kom ik van de week wel achter als die er onderuit is na de APK.
Zal zsm de AFR eens checken.
Anything worth doing is worth doing right!.
Tis een gt28r toch? dat staat gelijk aan gt2560r, de gt2860r wordt ook wel gt28rs genoemd of 'disco potato'.
Maar inderdaad, de gt28r zou 30pk moeten kunnen halen dus dan zou die op deze druk ook zeker bovenin nog moeten kunnen presteren!
Maar inderdaad, de gt28r zou 30pk moeten kunnen halen dus dan zou die op deze druk ook zeker bovenin nog moeten kunnen presteren!
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Roald, ik wil ook wat gaan doen met klei, polijsten en een goede was. Wat kan ik het beste nemen OM TE BEGINNEN? Ben vrijdag jarig
Is dit een goede alles in 1 bv? Mijn lak van de witte is al eens gepolijst nl. Hij heeft striping gehad van voor naar achter, en daar waar deze zat zie je dat de lak nog meer glimt. Hoe krijg je dat weg?
http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... S16_100726
Of deze met klei erbij:
http://www.carclean.nl/product/Autoglym ... 200_102349
Is dit een goede alles in 1 bv? Mijn lak van de witte is al eens gepolijst nl. Hij heeft striping gehad van voor naar achter, en daar waar deze zat zie je dat de lak nog meer glimt. Hoe krijg je dat weg?
http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... S16_100726
Of deze met klei erbij:
http://www.carclean.nl/product/Autoglym ... 200_102349
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
En het is officieel de 19 16v mag de weg weer op, vanmorgen goedgekeurd
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... wgposo.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... wgposo.jpg[/img]
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Super....
Had ze nog aanmerkingen ivm de turbo ?
Had ze nog aanmerkingen ivm de turbo ?
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Jeeeeeee!!! Zondag de weg op!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Dank allen!
@Jacques
Zal de felicitaties ook aan mastermind Ronald overbrengen
@Jochem:
Ja ze hadden er nog opmerkingen over, vooral hoe mooi het gedaan was
@Lars,
Inderdaad zondag de weg op , mwah vanavond ook wel
Nog samen oprijden naar de meeting ?
Ik moet er wel vroeg zijn ivm dat ik op de RTC stand sta.
Vertrek vanuit Amersfoort, het was Ronald te vroeg die komt later met eigen vervoer.
@Jacques
Zal de felicitaties ook aan mastermind Ronald overbrengen
@Jochem:
Ja ze hadden er nog opmerkingen over, vooral hoe mooi het gedaan was
@Lars,
Inderdaad zondag de weg op , mwah vanavond ook wel
Nog samen oprijden naar de meeting ?
Ik moet er wel vroeg zijn ivm dat ik op de RTC stand sta.
Vertrek vanuit Amersfoort, het was Ronald te vroeg die komt later met eigen vervoer.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Kijk aan ....sla maar op je borstkas
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
@ Roald: zie PM...
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Zou de turbo een probleem moeten zijn voor de APK dan Jochem?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Euh niet direct....
Maar ze kunnen moeilijk doen om dat t geen type goedkeuring heeft...en dan waarschijnlijk niet de Apk meneer maar wel de steekproefmeneer
Maar ze kunnen moeilijk doen om dat t geen type goedkeuring heeft...en dan waarschijnlijk niet de Apk meneer maar wel de steekproefmeneer
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Waarom Jochem ?
Er staat nergens in de APK dat de auto de motor niet aangepast mag zijn.
Alles moet deugdelijk bevestigt zijn.
Bedrading in orde.
Enz enz.
Er staat nergens in de APK dat de auto de motor niet aangepast mag zijn.
Alles moet deugdelijk bevestigt zijn.
Bedrading in orde.
Enz enz.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nou dan zal ik er naast zitten ...
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Een keurmeester kijkt alleen of het aantal cilinders klopt (zelfs dat alleen bij twijfel) en of het geheel voldoet aan de eisen voor gebruik op de openbare weg (deugdelijk bevestigd, geluid en voldoet aan de emissie eisen).
Vanuit de wetgeving mag het vermogen zelfs 420% stijgen zonder aanpassing van de kenteken papieren.
Vanuit de wetgeving mag het vermogen zelfs 420% stijgen zonder aanpassing van de kenteken papieren.
Laatst gewijzigd door Maarten-Jan op wo 30 sep 2015 7:20, 1 keer totaal gewijzigd.
tegenwoordig 20%
Maar er staat uberhaupt nergens op de papieren dat de auto wel of niet voorzien zou zijn van een turbo, hoe gaat de APK keurmeester hier dan achter komen?
Maar er staat uberhaupt nergens op de papieren dat de auto wel of niet voorzien zou zijn van een turbo, hoe gaat de APK keurmeester hier dan achter komen?
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
tutuur schreef:tegenwoordig 20%
Maar er staat uberhaupt nergens op de papieren dat de auto wel of niet voorzien zou zijn van een turbo, hoe gaat de APK keurmeester hier dan achter komen?
Los van dat alles zou ik meer informatie inwinnen over de verzekering en de eventuele gevolgen bij een ongeval/aanrijding.
Ik kan me voorstellen dat de auto dan technisch onderzocht wordt etc..etc.
Je verzekerd namelijk een voertuig wat niet overeenkomt met wat op het kenteken staat, in ieder geval niet het aantal pk's en nm's.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Katalysator
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Tot ziens aju en doei
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ze zijn bijna klaar met uitlijnen bij Steverink.
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
cool
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Volgens Ronald herken ik hem niet meer na het uitlijnen dus ben benieuwd.
Tevens doet de snelheidsmeter het nu ook
Vanavond weer die kant op om het beest op te halen, kan ik morgen aan de slag om hem voor zondag te poetsen
Tevens doet de snelheidsmeter het nu ook
Vanavond weer die kant op om het beest op te halen, kan ik morgen aan de slag om hem voor zondag te poetsen
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
ja doe ik ook zaterdag! goede tip om verweerd donkergrijs plastic op te halen zoals de deurklinken en behuizing spiegels: vaseline. ook goed voor alle rubbers
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008