Roald's 19 16v F7R Turbo
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@tutuur:
Mwah valt wel mee de hoe groot de subkist is, het is m'n kleinste tot nu toe
Er komt een 12 Inch MTX X-Thunder sub in, heerlijke budget banger!
Kist is op deze subwoofer berekend qua inhoud, echter zal bijna elke 12 inch sub zich thuis voelen in deze gesloten kist.
Kist zelf is gemaakt van 22mm MDF met een 44mm voorplaat.
Had liever de gepoorte kist gehouden, klinkt minder strak maar man o man wat brulde dat heerlijk zeg
Maar deze past niet samen met de JBL T595 speakers welke in de custom hoedenplank komen qua hoogte.
Mwah valt wel mee de hoe groot de subkist is, het is m'n kleinste tot nu toe
Er komt een 12 Inch MTX X-Thunder sub in, heerlijke budget banger!
Kist is op deze subwoofer berekend qua inhoud, echter zal bijna elke 12 inch sub zich thuis voelen in deze gesloten kist.
Kist zelf is gemaakt van 22mm MDF met een 44mm voorplaat.
Had liever de gepoorte kist gehouden, klinkt minder strak maar man o man wat brulde dat heerlijk zeg
Maar deze past niet samen met de JBL T595 speakers welke in de custom hoedenplank komen qua hoogte.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Kist heeft een netto intern volume van 35,5 liter, wat volgens opgave is van mtx voor deze sub.
http://www.mtx.com/caraudio/products/ma ... T12-04.pdf
Vorige kist was de gepoorte versie die had een inhoud van 56,4 liter, beukte prima en klonk voor een gepoorte kist verdraaid strak.
Neem aan dat MTX wel z'n shizzle goed berekend voor zijn woofers.
De kist lijkt bedriegelijk groot, hij is vrij plat, max interne hoogte van bodem tot subwoofer gat is maar 20 cm +/-
Edit, foto van de gepoorte kist in de megane, deze is echt nog een fiks stuk groter, vooral dieper.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... TO0008.jpg[/img]
http://www.mtx.com/caraudio/products/ma ... T12-04.pdf
Vorige kist was de gepoorte versie die had een inhoud van 56,4 liter, beukte prima en klonk voor een gepoorte kist verdraaid strak.
Neem aan dat MTX wel z'n shizzle goed berekend voor zijn woofers.
De kist lijkt bedriegelijk groot, hij is vrij plat, max interne hoogte van bodem tot subwoofer gat is maar 20 cm +/-
Edit, foto van de gepoorte kist in de megane, deze is echt nog een fiks stuk groter, vooral dieper.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... TO0008.jpg[/img]
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Net nog even nagemeten, kist is 55x32x20=35,2 liter ( interne maten)tutuur schreef:hij lijkt inderdaad behoorlijk groot maar inderdaad, met die diepte valt het wel mee.... die van mij was inwendig 40x40x25...
Dus komt aardig goed in de richting van de spec's die mtx opgeeft.
Plus er ligt op de bodem (niet zichtbaar op de foto) nog een dikke plak 5 mm bitumen over de gehele bodem
Nog een reden dat hij erg groot lijkt is omdat je helemaal geen naden meer ziet van de verschillende plaat delen aan de buitenkant.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Zo weer even het stof van m'n topic afblazen maar er is weer het 1 en ander gebeurd
De afgelopen dagen lekker geld uitgegeven aan de 16v met als klapstuk nieuwe schijven en blokken voor vanmorgen gemonteerd
Het is uiteindelijk het sport setje van de autopartsonline.nl geworden met de gegroefde schijven+textar sportblokken, gezien dit 3 tientjes goedkoper was dan de gladde schijven met de textar sportblokken.
Twee kleine dingen tegen gekomen tijdens het vervangen:
Puntje 1: 1 of andere onverlaat had het minimum remvoering dikte kabeltje niet gemonteerd in het verleden, handremlampje op het dash had allang moeten branden!
Dit opgelost gezien er gelukkig zo'n kabeltje meegeleverd is met het setje Textar sport remblokken.
Puntje 2: De rechter remklauw voor bleek de behuizing aardig van klem te zitten (dat ding waar je de remblokken in propt) , had al zo'n vermoeden gezien de auto aardig naar links trok met remmen.
Dit opgelost door de roestaanslag er van te verwijderen en een lekkere spuit kopervet er op, klauwtje loopt nu weer 100% soepel.
Hierdoor waren de oude remblokken aan de rechterkant ook volledig weg gesleten, zat misshien nog 1 a 2 mm voering slechts op terwijl de blokken links nog een prima dikte hadden (bijna 1 Cm)
Verder afgelopen week m'n nieuwe ruitgeleider voor de deur rechts binnen gekregen gezien er de beruchte bobbels op beginnen te komen
Vandaag of morgen als ik zin heb die er maar op prutsen 8-)
Gisteren ook nog nieuwe motorolie+filter er in laten gooien (5w 40 vol syntetisch shell helix ultra blablabla) dus ook het torretje is weer helemaal verzorgd
Net opweg naar huis merkte ik meteen al dat de remklauw rechts voor nu helemaal goed vrij loopt, auto reageert nu veel directer (duh ) als je op het gas drukt, het scheef remmen is ook niks meer van te merken, remt weer zoals het hoort.
Ondanks dat ik de nieuwe schijven en blokken nog een goede 200 Km op elkaar moeten laten inslijten en dus nog niet hun maximale remkracht bereikt hebben , merk ik nu meteen al dat de textar sport blokjes veel meer bite hebben dan het originele spul, wat ik best slap vond remmen.
Nou dat was hem voorlopig dan weer, volgende grote klus staat voor het voorjaar in de planning, dan wordt de voorkant (steenslag schade) opnieuw gespoten, linker achterspatbordrand weer strak gemaakt (beginnend roest plekje) en de achterbumper opnieuw gespoten.
Zodat ook beide bumpers dan mooi in de blanke lak zijn meegespoten.
Wat er daarna gaat gebeuren is nog een verrassing maar het is iig motorisch
Grtz,
Roald
De afgelopen dagen lekker geld uitgegeven aan de 16v met als klapstuk nieuwe schijven en blokken voor vanmorgen gemonteerd
Het is uiteindelijk het sport setje van de autopartsonline.nl geworden met de gegroefde schijven+textar sportblokken, gezien dit 3 tientjes goedkoper was dan de gladde schijven met de textar sportblokken.
Twee kleine dingen tegen gekomen tijdens het vervangen:
Puntje 1: 1 of andere onverlaat had het minimum remvoering dikte kabeltje niet gemonteerd in het verleden, handremlampje op het dash had allang moeten branden!
Dit opgelost gezien er gelukkig zo'n kabeltje meegeleverd is met het setje Textar sport remblokken.
Puntje 2: De rechter remklauw voor bleek de behuizing aardig van klem te zitten (dat ding waar je de remblokken in propt) , had al zo'n vermoeden gezien de auto aardig naar links trok met remmen.
Dit opgelost door de roestaanslag er van te verwijderen en een lekkere spuit kopervet er op, klauwtje loopt nu weer 100% soepel.
Hierdoor waren de oude remblokken aan de rechterkant ook volledig weg gesleten, zat misshien nog 1 a 2 mm voering slechts op terwijl de blokken links nog een prima dikte hadden (bijna 1 Cm)
Verder afgelopen week m'n nieuwe ruitgeleider voor de deur rechts binnen gekregen gezien er de beruchte bobbels op beginnen te komen
Vandaag of morgen als ik zin heb die er maar op prutsen 8-)
Gisteren ook nog nieuwe motorolie+filter er in laten gooien (5w 40 vol syntetisch shell helix ultra blablabla) dus ook het torretje is weer helemaal verzorgd
Net opweg naar huis merkte ik meteen al dat de remklauw rechts voor nu helemaal goed vrij loopt, auto reageert nu veel directer (duh ) als je op het gas drukt, het scheef remmen is ook niks meer van te merken, remt weer zoals het hoort.
Ondanks dat ik de nieuwe schijven en blokken nog een goede 200 Km op elkaar moeten laten inslijten en dus nog niet hun maximale remkracht bereikt hebben , merk ik nu meteen al dat de textar sport blokjes veel meer bite hebben dan het originele spul, wat ik best slap vond remmen.
Nou dat was hem voorlopig dan weer, volgende grote klus staat voor het voorjaar in de planning, dan wordt de voorkant (steenslag schade) opnieuw gespoten, linker achterspatbordrand weer strak gemaakt (beginnend roest plekje) en de achterbumper opnieuw gespoten.
Zodat ook beide bumpers dan mooi in de blanke lak zijn meegespoten.
Wat er daarna gaat gebeuren is nog een verrassing maar het is iig motorisch
Grtz,
Roald
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Vertrouw je die renault electronica zo erg goed danTim schreef:Moet je bij mijn auto's eens kijken, daar knip ik die mooie roze bekabeling van dat remwaarschuwingslampje ding altijd weg
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Heb je een punt opzich maar goed perfectionist als ik ben wil ik altijd alles zoals het hoort doenTim schreef:Nee juist niet, weg die meuk Ik check zelf m'n blokken wel en ik heb begrepen dat als het lampje gaat branden dat je toch al aan de late kant/ te laat bent.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zo'n geweldig systeem is dat inderdaad niet, knip die rommel er ook altijd afTim schreef:Nee juist niet, weg die meuk Ik check zelf m'n blokken wel en ik heb begrepen dat als het lampje gaat branden dat je toch al aan de late kant/ te laat bent.
Al remde ik laatst op Zandvoort de bende wel ineens goed naar de klote, maargoed, dan was dat kabeltje al wel afgebrand voordat ze ijzer op ijzer kwamen
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
krijg je als je remt als een mietje, constant slepend te remmen altijdRonald1916V schreef:Zo'n geweldig systeem is dat inderdaad niet, knip die rommel er ook altijd afTim schreef:Nee juist niet, weg die meuk Ik check zelf m'n blokken wel en ik heb begrepen dat als het lampje gaat branden dat je toch al aan de late kant/ te laat bent.
Al remde ik laatst op Zandvoort de bende wel ineens goed naar de k*%$e, maargoed, dan was dat kabeltje al wel afgebrand voordat ze ijzer op ijzer kwamen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
5W40 vol syntheet ?Roald schreef:
Gisteren ook nog nieuwe motorolie+filter er in laten gooien (5w 40 vol syntetisch shell helix ultra blablabla) dus ook het torretje is weer helemaal verzorgd
Dacht dat al die oude blokjes op 10W40 liepen ?
Of heeft het blokje van jou altijd al op 5W40 gelopen ?
Zo ja, ik heb nog iets van 7 Liter thuis liggen van Total, die had ik gekocht voor me laguna
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ja zit er al in sinds ik de auto gekocht heb (bij een renault dealer), toen ik eind vorig jaar olie+filter heb laten vervangen bij m'n renault dealer in Leusden hebben die er ook 5w 40 vol synthetisch in gegooid, en nu dus weer, gaat kennelijk goed, rijd er zelf nu al dik 30K mee rond iig.Priyantha schreef:5W40 vol syntheet ?Roald schreef:
Gisteren ook nog nieuwe motorolie+filter er in laten gooien (5w 40 vol syntetisch shell helix ultra blablabla) dus ook het torretje is weer helemaal verzorgd
Dacht dat al die oude blokjes op 10W40 liepen ?
Of heeft het blokje van jou altijd al op 5W40 gelopen ?
Zo ja, ik heb nog iets van 7 Liter thuis liggen van Total, die had ik gekocht voor me laguna
Mooi hoor
30K met de zelfde olie ?
overstappen is niet zo'n best idee hé als je blokje al bijna 2 ton heeft gelopen of wel ? Want die 7 liter olie staat hier maar ongebruikt...
30K met de zelfde olie ?
overstappen is niet zo'n best idee hé als je blokje al bijna 2 ton heeft gelopen of wel ? Want die 7 liter olie staat hier maar ongebruikt...
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Nee niet 30K met dezelfde olie, elke 15K word deze vernieuwd bij mijn 16v.Priyantha schreef:Mooi hoor
30K met de zelfde olie ?
overstappen is niet zo'n best idee hé als je blokje al bijna 2 ton heeft gelopen of wel ? Want die 7 liter olie staat hier maar ongebruikt...
Men zegt dat het niet verstandig is om over stappen om varierende redenen. Wat daar precies wel en niet van klopt weet ik ook niet precies, ben geen expert op het gebied van smeermiddelen
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Nou, afgelopen weekend dus flink schade aan de 16v gereden, ben er nog steeds goed ziek van.
Voor degene die het nog niet gelezen hadden, hieronder een samenvatting:
Kwam op een bocht af reed niet eens hard, denk dat er iets op de weg lag, begon ineens alle kanten op te schuiven, net toen ik de auto terug onder controle had stond er helaas een peus 106 in de weg die ik niet meer kon ontwijken.
Heb toen zijn linker achterscherm met mijn rechter achterscherm geraakt.
Was nog best een klap ging denk ik nog met 25 a 30 km/h reed.
Resultaat is dus dat mijn rechter achterscherm behoorlijk in puin ligt.
Heb hem precies geraakt met de wielkast, die heeft de klap gevangen.
16v rijd wel gewoon, ben er ook mee naar huis gereden, tijdens het rijden geen rare dingen gehoord/gemerkt auto leek verder normaal te rijden.
Ironische is dat ik het ongeluk kreeg met degene die nota bene de 16v dit jaar apk gekeurd heeft.
Hieronder dan maar de foto's kijk en huiver.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0001-3.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0002-5.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0003-3.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0004-2.jpg[/img]
Voor degene die het nog niet gelezen hadden, hieronder een samenvatting:
Kwam op een bocht af reed niet eens hard, denk dat er iets op de weg lag, begon ineens alle kanten op te schuiven, net toen ik de auto terug onder controle had stond er helaas een peus 106 in de weg die ik niet meer kon ontwijken.
Heb toen zijn linker achterscherm met mijn rechter achterscherm geraakt.
Was nog best een klap ging denk ik nog met 25 a 30 km/h reed.
Resultaat is dus dat mijn rechter achterscherm behoorlijk in puin ligt.
Heb hem precies geraakt met de wielkast, die heeft de klap gevangen.
16v rijd wel gewoon, ben er ook mee naar huis gereden, tijdens het rijden geen rare dingen gehoord/gemerkt auto leek verder normaal te rijden.
Ironische is dat ik het ongeluk kreeg met degene die nota bene de 16v dit jaar apk gekeurd heeft.
Hieronder dan maar de foto's kijk en huiver.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0001-3.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0002-5.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0003-3.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0004-2.jpg[/img]
(klote)!!
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
das een flinke..achteras niet krom??
wat is nu de planning? achterscherm (buiten en binnen) laten vervangen o een donor zoeken misschien?
Succes ermee
wat is nu de planning? achterscherm (buiten en binnen) laten vervangen o een donor zoeken misschien?
Succes ermee
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Damn die is goed krom ja daar, pff....
Sterkte met opknappen!
Sterkte met opknappen!
ai... das een goeie kreukel...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Oeh ... kun je dat uberhaupt nog wel netjes herstellen ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
alles is te herstellen
achterscherm vervangen, kijken of t binnenscherm nog te redden is anders daar ook een nieuwe op.. maar zal best in de kosten lopen ben ik bang
achterscherm vervangen, kijken of t binnenscherm nog te redden is anders daar ook een nieuwe op.. maar zal best in de kosten lopen ben ik bang
ja achteras is recht maar hangt de achterbumper nog wel recht, sluit je deur goed en gaat het achterraampje nog netjes dicht en sluit de achterklep netjes? zo ja, dan lijkt het mee te vallen.. blikwerk dan maar wel een lastige heel achterpaneel is flink groot nog
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Planning is nu eerst kijken of de achteras idd nog recht is, en ook de voorwielophanging, aangezien ik uiteindelijk op de stoep ben beland met een redelijke vaart.paulvanrooij schreef:das een flinke..achteras niet krom??
wat is nu de planning? achterscherm (buiten en binnen) laten vervangen o een donor zoeken misschien?
Succes ermee
Als dat allemaal nog goed is dan komt pas vers 2, de schade repareren.
Gezien kosten e.d. zouden donor of imitatie onderdelen de voorkeur hebben.
Nieuw achterscherm is bij renault 260,- inclusief btw en het binnenscherm is niet meer te bestellen.
Maar goed eerst maar stap 1, als die al niet goed is dan vrees ik het ergste
Laatst gewijzigd door Roald op di 8 dec 2009 6:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
hebben onze posts elkaar net gekruistXabre schreef:ja achteras is recht maar hangt de achterbumper nog wel recht, sluit je deur goed en gaat het achterraampje nog netjes dicht en sluit de achterklep netjes? zo ja, dan lijkt het mee te vallen.. blikwerk dan maar wel een lastige heel achterpaneel is flink groot nog
in antwoord op je vragen:
-Bumper hangt inderdaad iets scheef, een steuntje in de wiekast heeft hem iets naar onderen getrokken.
-Achteraam nog niet getest
-Kofferbak sluit nog prima, zelfs het slot werkt nog op de afstandsbediening.
De velg heeft niets eens krasje, helemaal niets gewoon! (wonderbaarlijk)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
heb hier nog een donor staan zonder kenteken
is kaal chassis
netjes slijpen of knippen
is kaal chassis
netjes slijpen of knippen