Roald's 19 16v F7R Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

@tutuur:

Mwah valt wel mee de hoe groot de subkist is, het is m'n kleinste tot nu toe :D
Er komt een 12 Inch MTX X-Thunder sub in, heerlijke budget banger!
Kist is op deze subwoofer berekend qua inhoud, echter zal bijna elke 12 inch sub zich thuis voelen in deze gesloten kist.
Kist zelf is gemaakt van 22mm MDF met een 44mm voorplaat.

Had liever de gepoorte kist gehouden, klinkt minder strak maar man o man wat brulde dat heerlijk zeg :bang:
Maar deze past niet samen met de JBL T595 speakers welke in de custom hoedenplank komen qua hoogte.
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Hoeveel liter is die kist

de meeste 12 inch subs hebben maar 18-28 liter nodig maar deze lijkt best wel 40l ofzo??
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik had voor mijn jbl p1222 een 40l kist, dat was perfect, maar dat was dan ook een bulk van een woofer, ik denk dat deze kist veel te groot is...

wat zijn de inwendige maten?
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Kist heeft een netto intern volume van 35,5 liter, wat volgens opgave is van mtx voor deze sub.

http://www.mtx.com/caraudio/products/ma ... T12-04.pdf

Vorige kist was de gepoorte versie die had een inhoud van 56,4 liter, beukte prima en klonk voor een gepoorte kist verdraaid strak.
Neem aan dat MTX wel z'n shizzle goed berekend voor zijn woofers.
De kist lijkt bedriegelijk groot, hij is vrij plat, max interne hoogte van bodem tot subwoofer gat is maar 20 cm +/-

Edit, foto van de gepoorte kist in de megane, deze is echt nog een fiks stuk groter, vooral dieper.

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... TO0008.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hij lijkt inderdaad behoorlijk groot maar inderdaad, met die diepte valt het wel mee.... die van mij was inwendig 40x40x25...
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

tutuur schreef:hij lijkt inderdaad behoorlijk groot maar inderdaad, met die diepte valt het wel mee.... die van mij was inwendig 40x40x25...
Net nog even nagemeten, kist is 55x32x20=35,2 liter ( interne maten)
Dus komt aardig goed in de richting van de spec's die mtx opgeeft.
Plus er ligt op de bodem (niet zichtbaar op de foto) nog een dikke plak 5 mm bitumen over de gehele bodem :D
Nog een reden dat hij erg groot lijkt is omdat je helemaal geen naden meer ziet van de verschillende plaat delen aan de buitenkant.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Zo weer even het stof van m'n topic afblazen maar er is weer het 1 en ander gebeurd :lol:

De afgelopen dagen lekker geld uitgegeven aan de 16v met als klapstuk nieuwe schijven en blokken voor vanmorgen gemonteerd :smoke:
Het is uiteindelijk het sport setje van de autopartsonline.nl geworden met de gegroefde schijven+textar sportblokken, gezien dit 3 tientjes goedkoper was dan de gladde schijven met de textar sportblokken.

Twee kleine dingen tegen gekomen tijdens het vervangen:

Puntje 1: 1 of andere onverlaat had het minimum remvoering dikte kabeltje niet gemonteerd in het verleden, handremlampje op het dash had allang moeten branden!
Dit opgelost gezien er gelukkig zo'n kabeltje meegeleverd is met het setje Textar sport remblokken.
Puntje 2: De rechter remklauw voor bleek de behuizing aardig van klem te zitten (dat ding waar je de remblokken in propt) , had al zo'n vermoeden gezien de auto aardig naar links trok met remmen.
Dit opgelost door de roestaanslag er van te verwijderen en een lekkere spuit kopervet er op, klauwtje loopt nu weer 100% soepel.
Hierdoor waren de oude remblokken aan de rechterkant ook volledig weg gesleten, zat misshien nog 1 a 2 mm voering slechts op terwijl de blokken links nog een prima dikte hadden (bijna 1 Cm)

Verder afgelopen week m'n nieuwe ruitgeleider voor de deur rechts binnen gekregen gezien er de beruchte bobbels op beginnen te komen :@
Vandaag of morgen als ik zin heb die er maar op prutsen 8-)

Gisteren ook nog nieuwe motorolie+filter er in laten gooien (5w 40 vol syntetisch shell helix ultra blablabla) dus ook het torretje is weer helemaal verzorgd (F)

Net opweg naar huis merkte ik meteen al dat de remklauw rechts voor nu helemaal goed vrij loopt, auto reageert nu veel directer (duh :P) als je op het gas drukt, het scheef remmen is ook niks meer van te merken, remt weer zoals het hoort.
Ondanks dat ik de nieuwe schijven en blokken nog een goede 200 Km op elkaar moeten laten inslijten en dus nog niet hun maximale remkracht bereikt hebben , merk ik nu meteen al dat de textar sport blokjes veel meer bite hebben dan het originele spul, wat ik best slap vond remmen.

Nou dat was hem voorlopig dan weer, volgende grote klus staat voor het voorjaar in de planning, dan wordt de voorkant (steenslag schade) opnieuw gespoten, linker achterspatbordrand weer strak gemaakt (beginnend roest plekje) en de achterbumper opnieuw gespoten.
Zodat ook beide bumpers dan mooi in de blanke lak zijn meegespoten.

Wat er daarna gaat gebeuren is nog een verrassing maar het is iig motorisch :D

Grtz,

Roald
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Moet je bij mijn auto's eens kijken, daar knip ik die mooie roze bekabeling van dat remwaarschuwingslampje ding altijd weg ;)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Tim schreef:Moet je bij mijn auto's eens kijken, daar knip ik die mooie roze bekabeling van dat remwaarschuwingslampje ding altijd weg ;)
Vertrouw je die renault electronica zo erg goed dan :p
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Nee juist niet, weg die meuk :P Ik check zelf m'n blokken wel en ik heb begrepen dat als het lampje gaat branden dat je toch al aan de late kant/ te laat bent.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Tim schreef:Nee juist niet, weg die meuk :P Ik check zelf m'n blokken wel en ik heb begrepen dat als het lampje gaat branden dat je toch al aan de late kant/ te laat bent.
Heb je een punt opzich :D maar goed perfectionist als ik ben wil ik altijd alles zoals het hoort doen :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim schreef:Nee juist niet, weg die meuk :P Ik check zelf m'n blokken wel en ik heb begrepen dat als het lampje gaat branden dat je toch al aan de late kant/ te laat bent.
Zo'n geweldig systeem is dat inderdaad niet, knip die rommel er ook altijd af :)

Al remde ik laatst op Zandvoort de bende wel ineens goed naar de klote, maargoed, dan was dat kabeltje al wel afgebrand voordat ze ijzer op ijzer kwamen :D
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Ronald1916V schreef:
Tim schreef:Nee juist niet, weg die meuk :P Ik check zelf m'n blokken wel en ik heb begrepen dat als het lampje gaat branden dat je toch al aan de late kant/ te laat bent.
Zo'n geweldig systeem is dat inderdaad niet, knip die rommel er ook altijd af :)

Al remde ik laatst op Zandvoort de bende wel ineens goed naar de k*%$e, maargoed, dan was dat kabeltje al wel afgebrand voordat ze ijzer op ijzer kwamen :D
krijg je als je remt als een mietje, constant slepend te remmen altijd

(0) :beer:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Roald schreef:
Gisteren ook nog nieuwe motorolie+filter er in laten gooien (5w 40 vol syntetisch shell helix ultra blablabla) dus ook het torretje is weer helemaal verzorgd (F)
5W40 vol syntheet ?
Dacht dat al die oude blokjes op 10W40 liepen ? :)
Of heeft het blokje van jou altijd al op 5W40 gelopen ?
Zo ja, ik heb nog iets van 7 Liter thuis liggen van Total, die had ik gekocht voor me laguna :D
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Priyantha schreef:
Roald schreef:
Gisteren ook nog nieuwe motorolie+filter er in laten gooien (5w 40 vol syntetisch shell helix ultra blablabla) dus ook het torretje is weer helemaal verzorgd (F)
5W40 vol syntheet ?
Dacht dat al die oude blokjes op 10W40 liepen ? :)
Of heeft het blokje van jou altijd al op 5W40 gelopen ?
Zo ja, ik heb nog iets van 7 Liter thuis liggen van Total, die had ik gekocht voor me laguna :D
Ja zit er al in sinds ik de auto gekocht heb (bij een renault dealer), toen ik eind vorig jaar olie+filter heb laten vervangen bij m'n renault dealer in Leusden hebben die er ook 5w 40 vol synthetisch in gegooid, en nu dus weer, gaat kennelijk goed, rijd er zelf nu al dik 30K mee rond iig.
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Mooi hoor :)
30K met de zelfde olie ? :P

overstappen is niet zo'n best idee hé als je blokje al bijna 2 ton heeft gelopen of wel ? :D Want die 7 liter olie staat hier maar ongebruikt...:lol:
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Priyantha schreef:Mooi hoor :)
30K met de zelfde olie ? :P

overstappen is niet zo'n best idee hé als je blokje al bijna 2 ton heeft gelopen of wel ? :D Want die 7 liter olie staat hier maar ongebruikt...:lol:
Nee niet 30K met dezelfde olie, elke 15K word deze vernieuwd bij mijn 16v. (D)

Men zegt dat het niet verstandig is om over stappen om varierende redenen. Wat daar precies wel en niet van klopt weet ik ook niet precies, ben geen expert op het gebied van smeermiddelen :D
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Nou, afgelopen weekend dus flink schade aan de 16v gereden, ben er nog steeds goed ziek van.

Voor degene die het nog niet gelezen hadden, hieronder een samenvatting:

Kwam op een bocht af reed niet eens hard, denk dat er iets op de weg lag, begon ineens alle kanten op te schuiven, net toen ik de auto terug onder controle had stond er helaas een peus 106 in de weg die ik niet meer kon ontwijken.

Heb toen zijn linker achterscherm met mijn rechter achterscherm geraakt.
Was nog best een klap ging denk ik nog met 25 a 30 km/h reed.
Resultaat is dus dat mijn rechter achterscherm behoorlijk in puin ligt.
Heb hem precies geraakt met de wielkast, die heeft de klap gevangen.
16v rijd wel gewoon, ben er ook mee naar huis gereden, tijdens het rijden geen rare dingen gehoord/gemerkt auto leek verder normaal te rijden.
Ironische is dat ik het ongeluk kreeg met degene die nota bene de 16v dit jaar apk gekeurd heeft.


Hieronder dan maar de foto's kijk en huiver.


[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0001-3.jpg[/img]

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0002-5.jpg[/img]

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0003-3.jpg[/img]

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0004-2.jpg[/img]
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

(klote)!!
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

das een flinke..achteras niet krom??

wat is nu de planning? achterscherm (buiten en binnen) laten vervangen o een donor zoeken misschien?

Succes ermee (Y)
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Damn die is goed krom ja daar, pff....

Sterkte met opknappen! (Y)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Zuur kerel :(
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ai... das een goeie kreukel... :(
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Oeh ... kun je dat uberhaupt nog wel netjes herstellen ?? :(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

alles is te herstellen ;)

achterscherm vervangen, kijken of t binnenscherm nog te redden is anders daar ook een nieuwe op.. maar zal best in de kosten lopen ben ik bang
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ja achteras is recht maar hangt de achterbumper nog wel recht, sluit je deur goed en gaat het achterraampje nog netjes dicht en sluit de achterklep netjes? zo ja, dan lijkt het mee te vallen.. blikwerk dan maar wel een lastige heel achterpaneel is flink groot nog
Trust me. I know what I'm doing.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

paulvanrooij schreef:das een flinke..achteras niet krom??

wat is nu de planning? achterscherm (buiten en binnen) laten vervangen o een donor zoeken misschien?

Succes ermee (Y)
Planning is nu eerst kijken of de achteras idd nog recht is, en ook de voorwielophanging, aangezien ik uiteindelijk op de stoep ben beland met een redelijke vaart.
Als dat allemaal nog goed is dan komt pas vers 2, de schade repareren.
Gezien kosten e.d. zouden donor of imitatie onderdelen de voorkeur hebben.
Nieuw achterscherm is bij renault 260,- inclusief btw en het binnenscherm is niet meer te bestellen.

Maar goed eerst maar stap 1, als die al niet goed is dan vrees ik het ergste (U)
Laatst gewijzigd door Roald op di 8 dec 2009 6:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Pri zen 19 ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Xabre schreef:ja achteras is recht maar hangt de achterbumper nog wel recht, sluit je deur goed en gaat het achterraampje nog netjes dicht en sluit de achterklep netjes? zo ja, dan lijkt het mee te vallen.. blikwerk dan maar wel een lastige heel achterpaneel is flink groot nog
hebben onze posts elkaar net gekruist :D

in antwoord op je vragen:

-Bumper hangt inderdaad iets scheef, een steuntje in de wiekast heeft hem iets naar onderen getrokken.
-Achteraam nog niet getest
-Kofferbak sluit nog prima, zelfs het slot werkt nog op de afstandsbediening.

De velg heeft niets eens krasje, helemaal niets gewoon! (wonderbaarlijk)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

-jo- schreef:Pri zen 19 ?
Weet niet goed wat je hiermee bedoeld ?!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

das een 5 deurs Jo
Trust me. I know what I'm doing.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dat hoeft toch geen probleem te zijn ?

De herstelling gaat de 1000€ voorbij, zeker weten. Ben je dan niet beter af met een goede donor ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Ow zo bedoel je, ik dacht ff wat anders, nee daar heb je wel gelijk in natuurlijk :lol:
Trust me. I know what I'm doing.
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

heb hier nog een donor staan zonder kenteken
is kaal chassis
netjes slijpen of knippen
Plaats reactie