Roald's 19 16v F7R Turbo
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Hey Roald,
mijn IC is niet verlast, is een Forge Twinpass, deze is intern gescheiden door een schot en heeft dus de in & uitgang aan de zelfde kant, echter aan het "einde" (de kant zonder aansluitingen) daar "keert" de luchtstroom zich om terug naar de uitgang. Maakt dus een soort U bocht.
Voor flow niet het beste (zo min mogelijk bochten en zeker geen scherpe) maar ... voor mijn low-boost applicatie was dit meer dan afdoende, op een low-boost voel je die bochten niet en in totaal heb ik 5 bochten in het gehele traject waarvan maar 1 scherpe (de FMIC zelf) en 3x 90° bochten (Turbo naar beneden, ingang FMIC, Uitgang FMIC.)
De grote van de FMIC is inderdaad niet zo spectaculair denk een 30CM hoog een 10-15cm diep / dik en pakweg 50-60cm breed ?
Zou de specs eens moeten opzoeken maar het is inderdaad geen die groter is dan je radiator
mijn IC is niet verlast, is een Forge Twinpass, deze is intern gescheiden door een schot en heeft dus de in & uitgang aan de zelfde kant, echter aan het "einde" (de kant zonder aansluitingen) daar "keert" de luchtstroom zich om terug naar de uitgang. Maakt dus een soort U bocht.
Voor flow niet het beste (zo min mogelijk bochten en zeker geen scherpe) maar ... voor mijn low-boost applicatie was dit meer dan afdoende, op een low-boost voel je die bochten niet en in totaal heb ik 5 bochten in het gehele traject waarvan maar 1 scherpe (de FMIC zelf) en 3x 90° bochten (Turbo naar beneden, ingang FMIC, Uitgang FMIC.)
De grote van de FMIC is inderdaad niet zo spectaculair denk een 30CM hoog een 10-15cm diep / dik en pakweg 50-60cm breed ?
Zou de specs eens moeten opzoeken maar het is inderdaad geen die groter is dan je radiator
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Thx voor het antwoord, die van mij is wel verlast maar op een soortgelijke manier gescheiden en maakt ook een U bocht aan het eind.
Dan is de intercooler die jij hebt toch een stuk hoger dan het lijkt op de foto, hoe heb die FMIC geplaatst, gezien we al moeite hadden om mijn huidige weg te werken.
Dan is de intercooler die jij hebt toch een stuk hoger dan het lijkt op de foto, hoe heb die FMIC geplaatst, gezien we al moeite hadden om mijn huidige weg te werken.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
de "tray" die van de bumper naar subframe loopt weggehaald, zelf mounting brackets gemaakt van een stuk dikke Inox lat en die met L profielen gemonteerd aan de frontbalk.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Aha je bedoeld die plastic afdek plaat aan de onderkant van de bumper denk ik, in die van mij is daar de zaag ook in gezet om het passend te krijgen.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Niet alleen de zaag er in gezet, ik heb 'm helemaal weggehaald. Er bleef anders zo weinig van over dat het weinig zin had om de zaag te pakken.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
We blijven er de vaart in houden met dit project.
Gisteren de steuntjes onder de motorkap opgehaald die ik had weg gebracht om te laten stralen en poeder coaten.
Tevens ook alle vloeistoffen gehaald die nodig zijn, 1 liter ATF voor stuurbekrachtiging, 1 liter remolie, 7 liter motor olie, 5 liter koelvloeistof, en 4 liter Bak olie welke ik vandaag nog moet gaan ophalen, zoveel hadden ze niet op voorraad,nog mooie korting gekregen ook op alles ongeveer 22%.
Ook nieuwe bougies (NGK), olie filter,verdelerkap+rotor en dit keer de goede multiriem (gates).
Stomme was dat ze bij de Renault dealer niet de goede multiriem konden vinden, deze was beduidend te kort.
Vreemd want dezelfde riem zit ook op de Clio 1.8 16v en Williams.
Ook een zo goed als nieuwe radiateur origineel gevonden met dank aan Jacques (Renault durfde hier 400 euro voor te vragen!!), is maar paar honderd km ooit gebruikt.
Alles bij elkaar:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 6a7ee4.jpg[/img]
Mooi glimmende zwarte ecu steun weer in plaats van die nare roest meuk
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 28021f.jpg[/img]
Close up, rechts de veerpootbrug en links stukje van de radiator fan bracket, waren beide ook behoorlijk roestig.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... cce969.jpg[/img]
Luchtfilterhuis steun was ook errrrug roestig, nu mooi glimmen!
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 00f95e.jpg[/img]
De z.g.a.n. radiateur:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 83d493.jpg[/img]
Tevens zitten de metertjes nu ook op hun plek (geen beste foto)
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 89a02d.jpg[/img]
Filmpje van de meters als je de sleutel op contact zet (sensor olie temp en turbo druk zitten er nog niet aan)
Het zijn nu echt de laatste stukjes bij elkaar krijgen, zit nog op een t-stukje te wachten om olie temperatuur sensor aan te sluiten, dan nog de laatste stukjes om slangen van en naar turbo aan te sluiten.
En dan kunnen we de sleutel voor het eerst om gaan draaien, spannend!
Gisteren de steuntjes onder de motorkap opgehaald die ik had weg gebracht om te laten stralen en poeder coaten.
Tevens ook alle vloeistoffen gehaald die nodig zijn, 1 liter ATF voor stuurbekrachtiging, 1 liter remolie, 7 liter motor olie, 5 liter koelvloeistof, en 4 liter Bak olie welke ik vandaag nog moet gaan ophalen, zoveel hadden ze niet op voorraad,nog mooie korting gekregen ook op alles ongeveer 22%.
Ook nieuwe bougies (NGK), olie filter,verdelerkap+rotor en dit keer de goede multiriem (gates).
Stomme was dat ze bij de Renault dealer niet de goede multiriem konden vinden, deze was beduidend te kort.
Vreemd want dezelfde riem zit ook op de Clio 1.8 16v en Williams.
Ook een zo goed als nieuwe radiateur origineel gevonden met dank aan Jacques (Renault durfde hier 400 euro voor te vragen!!), is maar paar honderd km ooit gebruikt.
Alles bij elkaar:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 6a7ee4.jpg[/img]
Mooi glimmende zwarte ecu steun weer in plaats van die nare roest meuk
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 28021f.jpg[/img]
Close up, rechts de veerpootbrug en links stukje van de radiator fan bracket, waren beide ook behoorlijk roestig.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... cce969.jpg[/img]
Luchtfilterhuis steun was ook errrrug roestig, nu mooi glimmen!
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 00f95e.jpg[/img]
De z.g.a.n. radiateur:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 83d493.jpg[/img]
Tevens zitten de metertjes nu ook op hun plek (geen beste foto)
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 89a02d.jpg[/img]
Filmpje van de meters als je de sleutel op contact zet (sensor olie temp en turbo druk zitten er nog niet aan)
Het zijn nu echt de laatste stukjes bij elkaar krijgen, zit nog op een t-stukje te wachten om olie temperatuur sensor aan te sluiten, dan nog de laatste stukjes om slangen van en naar turbo aan te sluiten.
En dan kunnen we de sleutel voor het eerst om gaan draaien, spannend!
Anything worth doing is worth doing right!.
Heppie nog steeds 'n roestig subframe
Maareh please kijk volgende keer even verder dan de dealer als je parts als een radiateur zoekt, er ziet hier in de buurt zo'n bedrijfje in een pijpelaatje met bijbehorende ouwe knar, die kan je originele radiateuren leven voor normale prijzen (€100-150) en vaak trekt ie ook nog andere versies uit de kast. Zo had hij voor de 5GTT altijd de tropen-versies liggen die bijv in zuidelijke landen werden gemonteerd en dan vaak nog goedkoper dan de originele ook
Maareh please kijk volgende keer even verder dan de dealer als je parts als een radiateur zoekt, er ziet hier in de buurt zo'n bedrijfje in een pijpelaatje met bijbehorende ouwe knar, die kan je originele radiateuren leven voor normale prijzen (€100-150) en vaak trekt ie ook nog andere versies uit de kast. Zo had hij voor de 5GTT altijd de tropen-versies liggen die bijv in zuidelijke landen werden gemonteerd en dan vaak nog goedkoper dan de originele ook
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Valt wel mee, subframe was goed vet gehouden door de F7P en moet nog wel wat te verbeteren overhouden hè
Had alleen ff geïnformeerd was benieuwd wat de stealer er voor ging vragen.. veel te veel dus.
Bijna alle onderdelen heb ik via internet gekocht en voor beduidend minder dan bij de dealer.
Had alleen ff geïnformeerd was benieuwd wat de stealer er voor ging vragen.. veel te veel dus.
Bijna alle onderdelen heb ik via internet gekocht en voor beduidend minder dan bij de dealer.
Anything worth doing is worth doing right!.
http://www.kapaza.be/nl/onderdelen/chaa ... 007849.htm
zie ik al geruime tijd te koop staan...
ik heb er zelf ook nog wel eentje liggen, maar dat is gebruikt, maar wel ideaal om zelf proper te (laten) maken terwijl je eigen subframe er nog onder zit
zie ik al geruime tijd te koop staan...
ik heb er zelf ook nog wel eentje liggen, maar dat is gebruikt, maar wel ideaal om zelf proper te (laten) maken terwijl je eigen subframe er nog onder zit
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@FS1
Is wel een idee om te doen, ergste is stond tijdje geleden nog een kant en klaar poeder coated subframe op marktplaats te koop voor best nette prijs (150 euro) inclusief draagarmen en optioneel setje power flex bussen tegen meer prijs.
Spijt van dat ik het niet opgehaald heb eigenlijk, maar moet ook ergens de lijn trekken qua centjes nu, zoals Ronald1916v al zei is het behoorlijk uit de hand gelopen inmiddels
Beetje schuren, primen, spuiten, doekje, schoonmaken, nieuwe rvs ringetjes plus moertjes en een klein beetje trim detailer van de meguairs.
had toch alle materialen nog liggen
Voor :
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 3df307.jpg[/img]
Na:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 6ca192.jpg[/img]
Is wel een idee om te doen, ergste is stond tijdje geleden nog een kant en klaar poeder coated subframe op marktplaats te koop voor best nette prijs (150 euro) inclusief draagarmen en optioneel setje power flex bussen tegen meer prijs.
Spijt van dat ik het niet opgehaald heb eigenlijk, maar moet ook ergens de lijn trekken qua centjes nu, zoals Ronald1916v al zei is het behoorlijk uit de hand gelopen inmiddels
Wat is hier mis mee danGerald schreef:Heren,
wat ik ff niet snap. is dat in de berg gecoate onderdelen de originele fanbracket er tussen ligt. Als je nu toch al zo ver bent is het net ff netter om er een nieuwe blazer tussen te zetten?
Verder "Keep up the good work"
Beetje schuren, primen, spuiten, doekje, schoonmaken, nieuwe rvs ringetjes plus moertjes en een klein beetje trim detailer van de meguairs.
had toch alle materialen nog liggen
Voor :
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 3df307.jpg[/img]
Na:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 6ca192.jpg[/img]
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
clean...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Je mag je tuinmeubilair ook wel eens aandacht geven!
Als je nog interesse hebt...Roald schreef:@FS1
Is wel een idee om te doen, ergste is stond tijdje geleden nog een kant en klaar poeder coated subframe op marktplaats te koop voor best nette prijs (150 euro) inclusief draagarmen en optioneel setje power flex bussen tegen meer prijs.
Spijt van dat ik het niet opgehaald heb eigenlijk, maar moet ook ergens de lijn trekken qua centjes nu, zoals Ronald1916v al zei is het behoorlijk uit de hand gelopen inmiddels
Dat subframe ligt nog te verstoffen
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Inmiddels loopt dit project weer, Ronald is weer erg goed bezig geweest de laatste tijd.
Langzamerhand gaat het ergens heen en bijna alles zit er op en er aan.
In januari zijn alle steunen en de veerpootbrug weer terug geplaatst, nu allemaal voorzien van verse hoogglans zwarte poedercoat.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... cbigb0.jpg[/img]
Close up:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... wdohmo.jpg[/img]
Ook Fan en bracket op hun plek (toen nog niet vast gezet)
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... qc1vqe.jpg[/img]
Het originele luchtfilter ging niet meer passen helaas door de slangen die van en naar de intercooler gaan (aansluitingen zitten aan 1 kant)
Daar is nu een BMC CDA carbon luchtfilter voor gekomen, op deze foto ligt hij nog los voor passing.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... oliurx.jpg[/img]
Het past echt allemaal maar net, je ziet hoe dicht de slang van de turbo langs de bobine gaat.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... mq2fg4.jpg[/img]
Betere foto gemaakt van de AEM meters:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... q45s1a.jpg[/img]
Tevens was ik dat afgekloven matje aan de bestuurderskant zat, paar weken geleden maar een nieuwe ingelegd.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... tepe42.jpg[/img]
Ook een goede 2de hands TPS sensor gevonden waar de isolatie van de draadjes nog helemaal heel is.
Met dank aan Michiel Stark van de CRS, kostte me dat alleen de verzendkosten.
Helaas geen foto gemaakt toen ik de sensor voorzichtig met een doekje en wat APC had schoon gemaakt.
Busje wat erbij ligt is voor bij het olie filter.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... trtwjb.jpg[/img]
Ook bleek het onderste hitteschild niet meer te gaan passen, daar moest ook wat voor komen.
Hier op het forum zag ik dat iemand technofibra had gebruikt, laat dat nou net zijn wat ik zoek dus ook maar besteld en de alu tape die er bij hoort.
Remblokken achter (links boven op de foto,) ook binnen, had de el cheapo textar's weer besteld maar brembo gekregen van autoparts-online, vriendelijk van die lui
Ook twee QSP T-stukjes binnen (1 voor Ronald en 1 voor mij) om de olie temp. meter dalijk aan te kunnen sluiten.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... ndgcld.jpg[/img]
Vannacht heeft Ronald even flink door gehaald terwijl ik op 1 oor lag en met dit als resultaat
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 5dlvgj.jpg[/img]
En ook een filmpje erbij
It's alive!
Maar helaas nog zonder turbo druk, moet nog de resterende stukjes slang gaan bestellen om het slangen traject af te maken.
Dus voor nu is het niet meer dan een overpowered föhn
Er moet nog een hoop gebeuren zoals:
-Plaatsen van Forge blow off valve,
-Oil catch tank
-Turbo druk meter aansluiten
-T stuk plaatsen en olie temp sensor aansluiten
-BMC CDA luchtfilter plaatsen
-Slangen traject afmaken
-Paar issue's uitzoeken
-24 mm HRC plaatsen
-280mm schijven monteren
-Brembo's plaatsen
-Remklauw links achter monteren
-Handremkabels vervangen
-Spacers voor en achter plaatsen (10 mm) anders passen de brembo's niet in de velg
-remslangen voorkant opmeten en evt. vervangen voor goodridge staal omvlochten.
-Rem systeem vullen en ontluchten
Etc
Etc
Langzamerhand gaat het ergens heen en bijna alles zit er op en er aan.
In januari zijn alle steunen en de veerpootbrug weer terug geplaatst, nu allemaal voorzien van verse hoogglans zwarte poedercoat.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... cbigb0.jpg[/img]
Close up:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... wdohmo.jpg[/img]
Ook Fan en bracket op hun plek (toen nog niet vast gezet)
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... qc1vqe.jpg[/img]
Het originele luchtfilter ging niet meer passen helaas door de slangen die van en naar de intercooler gaan (aansluitingen zitten aan 1 kant)
Daar is nu een BMC CDA carbon luchtfilter voor gekomen, op deze foto ligt hij nog los voor passing.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... oliurx.jpg[/img]
Het past echt allemaal maar net, je ziet hoe dicht de slang van de turbo langs de bobine gaat.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... mq2fg4.jpg[/img]
Betere foto gemaakt van de AEM meters:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... q45s1a.jpg[/img]
Tevens was ik dat afgekloven matje aan de bestuurderskant zat, paar weken geleden maar een nieuwe ingelegd.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... tepe42.jpg[/img]
Ook een goede 2de hands TPS sensor gevonden waar de isolatie van de draadjes nog helemaal heel is.
Met dank aan Michiel Stark van de CRS, kostte me dat alleen de verzendkosten.
Helaas geen foto gemaakt toen ik de sensor voorzichtig met een doekje en wat APC had schoon gemaakt.
Busje wat erbij ligt is voor bij het olie filter.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... trtwjb.jpg[/img]
Ook bleek het onderste hitteschild niet meer te gaan passen, daar moest ook wat voor komen.
Hier op het forum zag ik dat iemand technofibra had gebruikt, laat dat nou net zijn wat ik zoek dus ook maar besteld en de alu tape die er bij hoort.
Remblokken achter (links boven op de foto,) ook binnen, had de el cheapo textar's weer besteld maar brembo gekregen van autoparts-online, vriendelijk van die lui
Ook twee QSP T-stukjes binnen (1 voor Ronald en 1 voor mij) om de olie temp. meter dalijk aan te kunnen sluiten.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... ndgcld.jpg[/img]
Vannacht heeft Ronald even flink door gehaald terwijl ik op 1 oor lag en met dit als resultaat
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 5dlvgj.jpg[/img]
En ook een filmpje erbij
It's alive!
Maar helaas nog zonder turbo druk, moet nog de resterende stukjes slang gaan bestellen om het slangen traject af te maken.
Dus voor nu is het niet meer dan een overpowered föhn
Er moet nog een hoop gebeuren zoals:
-Plaatsen van Forge blow off valve,
-Oil catch tank
-Turbo druk meter aansluiten
-T stuk plaatsen en olie temp sensor aansluiten
-BMC CDA luchtfilter plaatsen
-Slangen traject afmaken
-Paar issue's uitzoeken
-24 mm HRC plaatsen
-280mm schijven monteren
-Brembo's plaatsen
-Remklauw links achter monteren
-Handremkabels vervangen
-Spacers voor en achter plaatsen (10 mm) anders passen de brembo's niet in de velg
-remslangen voorkant opmeten en evt. vervangen voor goodridge staal omvlochten.
-Rem systeem vullen en ontluchten
Etc
Etc
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Keurig man, het mag dan ff duren maar het ziet er wel erg gelikt uit!
Welke diameter slangen heb je nu gebruikt, 51? Daar heb ik ook nog wel een hele bos van liggen
Gaat helemaal goed komen met mijn oude motortje zie ik al! Wastegate nu eerst op 0,4 bar?
Welke diameter slangen heb je nu gebruikt, 51? Daar heb ik ook nog wel een hele bos van liggen
Gaat helemaal goed komen met mijn oude motortje zie ik al! Wastegate nu eerst op 0,4 bar?
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Nice! Nog ff doorklussen en dan kan die raket de weg op!
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Thx voor de leuke reacties
Ronald heeft inderdaad top werk geleverd, hij is de de man die alle credits verdiend.
Ik heb alleen het klepdeksel gedaan en de fan opgeknapt plus alle steuntjes etc laten stralen en poedercoaten.
En uiteraard alle onderdelen verzameld.
@tuur
Ja we hebben 51mm slangen en buis gebruikt, er is niet veel meer nodig hoor.
Wat we nu nog nodig hebben is om van het gasklephuis naar de IC te komen en van luchtfilter naar turbo toe.
Weet niet of de turbo op 0,4 of op 0,7 staat op dit moment.
Nog even geduld inderdaad en dan mag en kan mijn 19 16v eindelijk weer de weg op
Kreeg gisteravond nog dit filmpje doorgestuurd van Ronald, alleen was ik op de bank in slaap gevallen (again)
Ronald heeft inderdaad top werk geleverd, hij is de de man die alle credits verdiend.
Ik heb alleen het klepdeksel gedaan en de fan opgeknapt plus alle steuntjes etc laten stralen en poedercoaten.
En uiteraard alle onderdelen verzameld.
@tuur
Ja we hebben 51mm slangen en buis gebruikt, er is niet veel meer nodig hoor.
Wat we nu nog nodig hebben is om van het gasklephuis naar de IC te komen en van luchtfilter naar turbo toe.
Weet niet of de turbo op 0,4 of op 0,7 staat op dit moment.
Nog even geduld inderdaad en dan mag en kan mijn 19 16v eindelijk weer de weg op
Kreeg gisteravond nog dit filmpje doorgestuurd van Ronald, alleen was ik op de bank in slaap gevallen (again)
Anything worth doing is worth doing right!.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Geweldig Roald en Ronald Wat een prachtig project!
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Dank allen het is een hele klus maar langzaam komen we er.
Gisteren zelf ook even bij Ronald geweest, weer even in mijn 19 16v gezeten en de motor zien en horen lopen, ook weer eens de sleutel omgedraaid
Tevens zijn er een paar kleine issue's opgelost, waren gelukkig allemaal simpel op te lossen.
Ook hebben de we de AEM AFR meter eens aangesloten en uiteraard een filmpje gemaakt.
Gisteren zelf ook even bij Ronald geweest, weer even in mijn 19 16v gezeten en de motor zien en horen lopen, ook weer eens de sleutel omgedraaid
Tevens zijn er een paar kleine issue's opgelost, waren gelukkig allemaal simpel op te lossen.
Ook hebben de we de AEM AFR meter eens aangesloten en uiteraard een filmpje gemaakt.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Als Ronald eenmaal bezig gaat is hij ook niet meer te stoppen, gaat nu allemaal echt heel erg snel
We hadden wat problemen maar die loste zichzelf op toen ronald gisteren heel erg laat de definitieve piping van en naar turbo, IC en lucht filter heeft geplaatst.
Het beest zegt voor het eerst wooosh
Goed de plaatjes enzo:
Hier is Ronald bezig met de stukken slang en buis die we reeds hadden het traject te bepalen
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... zveo7l.jpg[/img]
Met BMC luchtfilter erbij om te kijken hoe het past bij elkaar
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... gaijmm.jpg[/img]
Toen na enige constructieve discussie even een bestelling gedaan voor slangen enzo
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... yxv82p.jpg[/img]
Daarna heeft Ronald pijpjes voor onder andere de Forge Blow Off Valve er op gelast.
En randjes gemaakt op de buizen zodat ze niet los kunnen schieten.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... gaeb4i.jpg[/img]
En hier alles alweer op de 19 16v gemonteerd:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... qz2dns.jpg[/img]
En dat geeft dit resultaat
Van de week zelf ook nog een filmpje gemaakt hoe de 19 16v klinkt met kat vervanger, toen zat de turbo nog niet aangesloten op inlaat, IC en luchtfilter
Kortom het begint nu echt op te schieten
We hadden wat problemen maar die loste zichzelf op toen ronald gisteren heel erg laat de definitieve piping van en naar turbo, IC en lucht filter heeft geplaatst.
Het beest zegt voor het eerst wooosh
Goed de plaatjes enzo:
Hier is Ronald bezig met de stukken slang en buis die we reeds hadden het traject te bepalen
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... zveo7l.jpg[/img]
Met BMC luchtfilter erbij om te kijken hoe het past bij elkaar
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... gaijmm.jpg[/img]
Toen na enige constructieve discussie even een bestelling gedaan voor slangen enzo
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... yxv82p.jpg[/img]
Daarna heeft Ronald pijpjes voor onder andere de Forge Blow Off Valve er op gelast.
En randjes gemaakt op de buizen zodat ze niet los kunnen schieten.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... gaeb4i.jpg[/img]
En hier alles alweer op de 19 16v gemonteerd:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... qz2dns.jpg[/img]
En dat geeft dit resultaat
Van de week zelf ook nog een filmpje gemaakt hoe de 19 16v klinkt met kat vervanger, toen zat de turbo nog niet aangesloten op inlaat, IC en luchtfilter
Kortom het begint nu echt op te schieten
Anything worth doing is worth doing right!.
Klinkt lekker man! Nu snel voor de apk met dat ding!
Wist niet dat Ronald ook alu lassen doet, ziet er wel erg strak uit!
Wist niet dat Ronald ook alu lassen doet, ziet er wel erg strak uit!