de race vijf van Heine (F4R cup)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

haha dat kan ik netter en beter (TIG Lassen)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Ik heb een f4r in mijn clio 16v zitten. Vibratechnics steunen en baksteun extra. Motor ligt heel strak. Ook heb ik de stabistang van een williams. Bovenin zit het strak maar de uitlaat loopt met weinig ruimte. Ik ga het eerst proberen. Even op cliosport.net zoeken. Genoeg projecten met duidelijke uitleg.

Ik weet meer zodra ik hem aan de praat heb.
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

eerst maar eens een blok ophalen binnenkort.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Anders kan je altijd bij Erwin kijken he, die heeft hem in een 5 liggen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

Ik heb een F4r blok gekocht.(moet nog ophalen) :discrunt:
Nu zit wat te zoeken over het uitlaatsysteem.
Nu heb ik uitgevonden dat een 172 moet passen.
maar dat kan niet met motorsteun die er nu op zit.
Er moet nu een van een clio 1 16V volgens mij.
ik zoek nu foto's hoe die aan de bak vast zit en aan het sub.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y) top man dat met die steunen komt wel goed
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Volgens mij kan je beter de uitlaat aan laten passen.
Dinsdag zie ik Erwin, zal even vragen of die wat fotos heeft hoe de uitlaat en de steunen bij hem zitten, al heeft hij een 182 pk rs blok dacht ik.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Het verhaal is toch dat een 182 een 4in2in1 heeft zoals nu wordt aangeboden door Martijn Koop en dat de 172 een 4in1 heeft, die lekker kort is. Langzaam aan wordt me wel duidelijk dat de voorkeur van de meesten uitgaat naar 4/2/1, die ook wat moeilijker is in te bouwen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Een 172 heeft inderdaad een 4/1, met daarna 2 katalysatoren.
De 182 heeft 4/2/1 en dat spruitstuk is ook flink langer en biedt vooral wat meer koppel. Die maakt daarnaast gebruik van een sportkat ipv 2 katalysatoren. Maar dat is niet echt relevant voor Heine, lekker weglaten.

[img]http://i202.photobucket.com/albums/aa79 ... C02507.jpg[/img]
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

Een 182 die krijg je niet weg daar is te weinig ruimte voor.
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

Zo het blok is binnen. :smile:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YF63GFUD-D.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SMCILD3W-D.jpg[/img]
Zo nog wat bami erbij.
Nu nog even tijd vinden voor inbouw. :-(
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

eerst op de bank toch?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

mark 5t schreef:eerst op de bank toch?
Nee hoeft niet :smile:
loopt zo al goed :worship:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YEYEBWU4-D.jpg[/img]

leuk ding is dat 8)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ok dus je hebt complete ECU kabels en alles er bij gekocht?

mooi wark!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Daar ga je veel plezier mee hebben! En vrij plug en play als ie kabelboom en ecu erbij hebt gekocht (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Daan2D schreef:Daar ga je veel plezier mee hebben! En vrij plug en play als ie kabelboom en ecu erbij hebt gekocht (Y)
in een renault 5 met een sequntieel versnellings bak?
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Zoals je verder in het topic leest vormt het spruitstuk enkel een uitdaging!
In zwitserland rijden ook wat 5jes met cup motor en sadev. Moet lukken dus (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

Daan2D schreef:Daar ga je veel plezier mee hebben! En vrij plug en play als ie kabelboom en ecu erbij hebt gekocht (Y)
alles zit erbij 8)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

:D :D (Y) (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
r5alpine
Berichten: 324
Lid geworden op: za 9 jul 2005 11:57
Locatie: emmen
Contacteer:

Mooi wark Heine
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

wat is de benzine druk van een clio rs.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Waarschijnlijk 3 barg op de rail. Staat het niet op de benzinedrukregelaar.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

3.8 bar? Regelaar zit iig in de tank, is een returnless systeempje, op de RS. Als je een losse regelaar gebruikt, niet referen dus.
rev it like a rental
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Even vroege Phase 1 rail regelen. Heeft een druk regelaar net als 16v
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

heine heeft er zon gekleurde brandstofrail op. (cup?)

idd zonder retour.

het lijkt mij het beste een losse brandstofpomp en verstelbare brandstofdrukregelaar te monteren en effe een retourleiding te leggen. (zit er zo in ivm tank in de kofferbak)

iemand anders beter idee?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Als het kan een Clio II pomp monteren, heb ik en/of Martijn wel liggen. Of het past weet ik echter niet.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kan dus eigenlijk niet ivm losse ALU tank achter in de auto. (die aanpassen is eigenlijk geen optie)

losse brandstofpomp heeft de voorkeur vandaar de vraag wat de benzinedruk in de rail moet zijn.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

clio pomp heb ik liggen.
maar ik heb een alu tank achterin liggen vandaar de vraag wat voor druk die pomp geeft.
zit geen retour op een cup rail.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

He mooi spul Heine. Ik kom binnenkort wel ff alles bewonderen (Y)
B18FT... what else ?
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

Hier een kleine update van het blok. :grin:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q3XUL4BN-D.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HVXAWMMT-D.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-QDAPZWD4-D.jpg[/img]

Het blok kan nu weer in elkaar. :smile:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Is dat bij Peter ? :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

Arco schreef:Is dat bij Peter ? :smile:
Ja das bij Peter. (Y) (garagedebasis)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y) mooi werk man.
gaat lekker zo!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ziet er goed uit heine! :D
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie