Arno's Megane III dci GT-line ( Auto verkocht 14-7-2017

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

:)

Dus een middagje gezellig naar Swifterbant dussss... :grin:

Doe Peter en Miranda de groeten! Echt leuke gezellige en vooral eerlijke mensen met gedegen kennis. Waar vind je dat nog?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Willeon de Zoete schreef::)

Dus een middagje gezellig naar Swifterbant dussss... :grin:

Doe Peter en Miranda de groeten! Echt leuke gezellige en vooral eerlijke mensen met gedegen kennis. Waar vind je dat nog?

Hoho....even kijken wat verder wel mogelijk is, zowel budget als enig nut.

Het antwoord in de mail is in ieder geval niks mis mee.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Achterdemper verwijderen navraag over gedaan ( muffler dinges :p ) ze verwijderen dan de achterste demper welke zit net achter de achteras.
Deze wordt vervangen door een rechte pijp met daarop een leuk sierstukje.

PM raadt dit niet aan omdat je auto gaat klinken als een tractor of zoals je wilt een DAF truck.

Dit is 100 euro duurder dan alleen een sierstukje plaatsen inclusief materiaal een aanpassingen aan diffuser.

Heb verder ook sommige filmpjes gezien en lieden gehoord dat dit je meer koppel en pk geeft, getest op een dyno.

Dit waren vooral VW modellen.

Aangezien ik ga voor uiterlijk vertoon, binnenkort eens afspreken met de mensen van PM performance....hetzij enkel hetzij dubbel eindstuk...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Kogel is door de kerk:
De prijs voor een RVS sport einddemper met een enkel sierstuk op maat gemaakt zit rond de € XXX,XX inclusief montage. Het geluid kan stationair wat zwaarder worden hierbij.
Bij het doortrekken van de motor zou het merkbaar kunnen zijn dat er een sportdemper zit ipv de standaard demper.
Afspraak voor volgende week of wanneer er plaats is de eerstvolgende mogelijkheid....wordt dus week 26 of 27

Geluid iets hoorbaar, looks wat minder saai, motorisch mogelijk iets merkbaar.....en bedrag dat binnen mijn besteding zit.

Zodra klaar komen de :foto:

Alvast voorbeeld:


[img]http://www.pmperformance.nl/img/renault ... .1s.12.jpg[/img]
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Vrijdag 4 juli ritje naar Swiferbant, afspraak staat. :D

Foto's komen dan wel hier te staan.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7080_n.jpg[/img]

Achterdemper verwijderd.

[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5545_n.jpg[/img]

Demper en eindstuk hangen.

[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1646_n.jpg[/img]

En het resultaat, gekozen voor een ovale enkele uitlaat.
Dubbele pijp neen, het is en blijft een diesel.
Dubbel sierstuk was ook geen optie, stond niet mooi en moest anders in het midden komen vanwege de ruimte.
Dit is gewoon netjes vind ik, niet TE aanwezig maar aanwezig... :D

Met doorhalen is er een leuke brom te horen, voelt wat soepeler ook.

Achterkant niet meer 13 in een dozijn Megane GT-line, het smoelt ook nog eens leuk.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

strak ! (Y)
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Staat mooi die enkele pijp ! (Y)
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Mooi!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 9987_n.jpg[/img]

Even door de knietjes gezakt en zoals het onder de auto zit.

[img]https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 5868_n.jpg[/img]
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Netjes hoor (Y)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Owja, nog even de motor laten draaien zonder einddemper.

Is leuk maar dat gaat echt vervelen op den duur, het is dan net een vrachtwagen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Nice (Y) Hoeveel Nm/pk heb je nu trouwens na het Fastchip kuurtje?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

DennisT schreef:Nice (Y) Hoeveel Nm/pk heb je nu trouwens na het Fastchip kuurtje?

Dennis dat is al weer een tijdje geleden maar zie hier:

[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/929x6 ... 0001nu.jpg[/img]

Vorig jaar ergens een 0-100 gedaan met appje op de telefoon, kwam tot 0-100 in 9.69 sec.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Netjes, net even anders dan standaard! (Y)
Cleaned Style
Projecttopic
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

En Adinsx, je advies opgevolgd en de auto maar eens even lekker gewassen en wat poets erop gesmeerd.

[img]https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 954eb80123[/img]


[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 3732d7811b[/img]
Laatst gewijzigd door Arno17 op do 26 mar 2015 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Netjes!!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Even stof wegblazen om wat te melden over de spaardiesel.

160.000 beurt (154.111 km)
De auto weer voor regulier onderhoud naar de garage en tevens op het lijstje de distributieriem die moet worden vervangen ( 160.000 km of 5 jaar )

Het advies gekregen om schijven en remblokken op de achterwielen te vervangen. Deze waren versleten maar ook onderhevig aan roestvorming. De banden achter waren nog in redelijke staat ( zitten er al 60.000 km onder ) maar toch advies om te vervangen wegens een karkasbreuk op een van de banden.

Met andere woorden, de auto weer in topconditie gebracht door de plaatselijke dealer.
Uitgevoerd:

* 160.000 km beurt
* achterbanden vervangen ( Conti's )
* Remschijven en blokken vervangen achter.
* Reinigen Airco
* Distributieriem vervangen.

Met dank aan de mannen van de receptie voor de korting op onderdelen en soepele betaalmogelijkheid.
Het kost allemaal een paar centen maar dan heb je ook wat.

Nog steeds gevrijwaard van grote mankementen aan de auto en dus nog steeds een tevreden mens. De genoemde bezoekjes aan de garage betrof het merendeel normale slijtage.



Volgende onderhoud gepland op 184.000 km.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Goed om te lezen Arno!!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Zo dan ook nu weer even stof blazen van deze postings.

Vandaag de laatste beurt op eigen kosten laten doen want de auto gaat vervangen worden voor een Private Lease automobieltje.
Inmiddels 221.000 km verder en de auto heeft me tot nu toe nooit laten staan. Altijd betrouwbaar!

Dan de auto die ik ga leasen via ANWB/Leaseplan:

Clio 0.9 TCe uitvoering Zen, rouge flamme en pack Noir.
Levertijd nog zo een 10 weken dus langzaam afscheid nemen van de Megane dCi.

Wordt vervolgd.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Jammer om afscheid te nemen Arno? Ga je minder km's maken?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

larsdijkstra schreef:Jammer om afscheid te nemen Arno? Ga je minder km's maken?

Zal wel wennen zijn. Neen geen minder km denk ik. We zullen zien
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Ok ben benieuwd! Waarom maak je de keuze dan?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Clio's IV zijn ook gaaf Arno!! (Y)
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

larsdijkstra schreef:Ok ben benieuwd! Waarom maak je de keuze dan?
Lijkt me duidelijk:

6,5 jaar in bezit
221.000 km
Verouderde techniek qua media etc.
Ben toe aan iets nieuws en private lease is aantrekkelijk ( voor mij ) contract van 3 jaar.

Clio wordt een ZEN uitvoering in Rouge Flamme met pack Noir.

En veel onzuiniger dan de Megane zal wel loslopen denk ik.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Het is je eigen keuze natuurlijk maar private lease zitten nogal wat haken en ogen aan, eigen bezit is dan toch een stuk fijner.
Maar als de voordelen voor jou zwaarder wegen dan de nadelen, dan (Y)

Clio IV is in elk geval een leuke opvolger, kwa media uiteraard een stuk moderner. De 0.9 Tce is niet super zuinig maar 1 op 16 is wel te doen als je niet te hard door rijdt.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Maarten-Jan schreef:Het is je eigen keuze natuurlijk maar private lease zitten nogal wat haken en ogen aan, eigen bezit is dan toch een stuk fijner.
Maar als de voordelen voor jou zwaarder wegen dan de nadelen, dan (Y)

Clio IV is in elk geval een leuke opvolger, kwa media uiteraard een stuk moderner. De 0.9 Tce is niet super zuinig maar 1 op 16 is wel te doen als je niet te hard door rijdt.
Wat zijn de haken en ogen dan volgens jou Maarten?

Is private lease via ANWB en samen met Leaseplan is dat pakket.

Grote plus voor mij is het weten wat je per maand kwijt bent, alles is inbegrepen.
Je eigendom wordt het niet, maar boeie.
Ik zal voor dik 80% snelweg rijden, zag op autoweek een review met verbruiksmonitor ook die persoon hoofdzakelijk op de snelweg en verbruik was 1 op 18, iets wat ik nu ook amper haal. :grin:
1 op 16 vind ik prima!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Arno17 schreef:
larsdijkstra schreef:Ok ben benieuwd! Waarom maak je de keuze dan?
Lijkt me duidelijk:

6,5 jaar in bezit
221.000 km
Verouderde techniek qua media etc.
Ben toe aan iets nieuws en private lease is aantrekkelijk ( voor mij ) contract van 3 jaar.

Clio wordt een ZEN uitvoering in Rouge Flamme met pack Noir.

En veel onzuiniger dan de Megane zal wel loslopen denk ik.
(Y)
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Maarten-Jan schreef:Het is je eigen keuze natuurlijk maar private lease zitten nogal wat haken en ogen aan, eigen bezit is dan toch een stuk fijner.
Maar als de voordelen voor jou zwaarder wegen dan de nadelen, dan (Y)

Clio IV is in elk geval een leuke opvolger, kwa media uiteraard een stuk moderner. De 0.9 Tce is niet super zuinig maar 1 op 16 is wel te doen als je niet te hard door rijdt.
1:18 is ook prima te doen hoor.......... Tenminste bij mij wel :beer:
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Rik Hamberg schreef:
Maarten-Jan schreef:Het is je eigen keuze natuurlijk maar private lease zitten nogal wat haken en ogen aan, eigen bezit is dan toch een stuk fijner.
Maar als de voordelen voor jou zwaarder wegen dan de nadelen, dan (Y)

Clio IV is in elk geval een leuke opvolger, kwa media uiteraard een stuk moderner. De 0.9 Tce is niet super zuinig maar 1 op 16 is wel te doen als je niet te hard door rijdt.

1:18 is ook prima te doen hoor.......... Tenminste bij mij wel :beer:
Was prima te doen denk ik....was! Nu is het 1 op 10?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Arno17 schreef:
Maarten-Jan schreef:Het is je eigen keuze natuurlijk maar private lease zitten nogal wat haken en ogen aan, eigen bezit is dan toch een stuk fijner.
Maar als de voordelen voor jou zwaarder wegen dan de nadelen, dan (Y)

Clio IV is in elk geval een leuke opvolger, kwa media uiteraard een stuk moderner. De 0.9 Tce is niet super zuinig maar 1 op 16 is wel te doen als je niet te hard door rijdt.
Wat zijn de haken en ogen dan volgens jou Maarten?

Is private lease via ANWB en samen met Leaseplan is dat pakket.

Grote plus voor mij is het weten wat je per maand kwijt bent, alles is inbegrepen.
Je eigendom wordt het niet, maar boeie.
Ik zal voor dik 80% snelweg rijden, zag op autoweek een review met verbruiksmonitor ook die persoon hoofdzakelijk op de snelweg en verbruik was 1 op 18, iets wat ik nu ook amper haal. :grin:
1 op 16 vind ik prima!
De grootste nadelen zijn toch wel:
- Je gaat een toekomstige financiële verplichting aan (bij 200 in de maand is dat al een flink bedrag over 3 jaar) waar je moeilijk vanaf komt zonder hoge kosten --> afkoopsom (mocht je situatie om wat voor reden dan ook veranderen, ontslag, verhuizing, auto v/d zaak en je hebt de auto niet meer nodig)
- private lease is sinds kort BKR geregistreerd (oftewel, wil je een huis kopen heeft het - significant - invloed op de hoogte van je hypotheek)
- opgebouwde schadevrije jaren gaan verloren
- als je zelf een hoge no-claim had is het eigenlijk relatief duur (de premie is bij private lease gelijk voor alle bestuurders dus je betaald mee)
- achteraf correctie als je toch meer km's rijdt
- na de looptijd is de auto inderdaad geen eigendom maar je hebt er wel x jaar voor betaald (tel maar op... kun je een leuke auto van kopen)

Voor de rest, minder grote nadelen zijn dat je je auto niet kan uitlenen en het kan gewoon goedkoper als je een nieuwe auto niet belangrijk vind.

Maar goed, ik neem aan dat je er goed over nagedacht hebt en de voordelen voor jou echt zwaarder wegen als de nadelen. Het is natuurlijk bijzonder prettig dat je mobiel bent zonder zorgen, dus kan me voorstellen dat dat zwaar kan wegen.
Let verder op of pechhulp & schadeinzittendenverzekering in je pakket zitten en je daar niet achteraf voor verrassingen komt te staan maar gezien je via anwb/leaseplan gaat zal dat wel goed zitten.

@Rik, 1 op 18 zal er vast in zitten, maar als je met een megane dci amper 1 op 18 haalt dan heb je niet een rijstijl waar je met een tce 1 op 18 gaat halen ;-)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Maarten-Jan schreef:
Arno17 schreef:
Maarten-Jan schreef:Het is je eigen keuze natuurlijk maar private lease zitten nogal wat haken en ogen aan, eigen bezit is dan toch een stuk fijner.
Maar als de voordelen voor jou zwaarder wegen dan de nadelen, dan (Y)

Clio IV is in elk geval een leuke opvolger, kwa media uiteraard een stuk moderner. De 0.9 Tce is niet super zuinig maar 1 op 16 is wel te doen als je niet te hard door rijdt.
Wat zijn de haken en ogen dan volgens jou Maarten?

Is private lease via ANWB en samen met Leaseplan is dat pakket.

Grote plus voor mij is het weten wat je per maand kwijt bent, alles is inbegrepen.
Je eigendom wordt het niet, maar boeie.
Ik zal voor dik 80% snelweg rijden, zag op autoweek een review met verbruiksmonitor ook die persoon hoofdzakelijk op de snelweg en verbruik was 1 op 18, iets wat ik nu ook amper haal. :grin:
1 op 16 vind ik prima!
De grootste nadelen zijn toch wel:
- Je gaat een toekomstige financiële verplichting aan (bij 200 in de maand is dat al een flink bedrag over 3 jaar) waar je moeilijk vanaf komt zonder hoge kosten --> afkoopsom (mocht je situatie om wat voor reden dan ook veranderen, ontslag, verhuizing, auto v/d zaak en je hebt de auto niet meer nodig)
ANWB heeft goede voorwaarden, ook als je van de auto af wil
- private lease is sinds kort BKR geregistreerd (oftewel, wil je een huis kopen heeft het - significant - invloed op de hoogte van je hypotheek)
Geen last meer van, sta al jaren bij BKR.
- opgebouwde schadevrije jaren gaan verloren
Ze gaan niet verloren.
- als je zelf een hoge no-claim had is het eigenlijk relatief duur (de premie is bij private lease gelijk voor alle bestuurders dus je betaald mee)
Weet je vooraf, dus wat je betaald.
- achteraf correctie als je toch meer km's rijdt
Klopt, ook als het minder is. Wordt 12 maandelijks getoetst
- na de looptijd is de auto inderdaad geen eigendom maar je hebt er wel x jaar voor betaald (tel maar op... kun je een leuke auto van kopen)
Eens, maar dan moet je wel 3 tot 4 jaar sparen.

Voor de rest, minder grote nadelen zijn dat je je auto niet kan uitlenen en het kan gewoon goedkoper als je een nieuwe auto niet belangrijk vind.
Uitlenen mag hoor, mits degene maar een rijbewijs heeft. :D

Maar goed, ik neem aan dat je er goed over nagedacht hebt en de voordelen voor jou echt zwaarder wegen als de nadelen. Het is natuurlijk bijzonder prettig dat je mobiel bent zonder zorgen, dus kan me voorstellen dat dat zwaar kan wegen.
Dat weegt het, maak nog best aardig wat dagelijkse km's
Let verder op of pechhulp & schadeinzittendenverzekering in je pakket zitten en je daar niet achteraf voor verrassingen komt te staan maar gezien je via anwb/leaseplan gaat zal dat wel goed zitten.
Klopt als een bus.

@Rik, 1 op 18 zal er vast in zitten, maar als je met een megane dci amper 1 op 18 haalt dan heb je niet een rijstijl waar je met een tce 1 op 18 gaat halen ;-)
Hij is gechipt en heeft een zware rechtervoet, altijd climate controle aan etc...etc..Trouwens verbruik heeft me nog nooit geboeid. :p

In rood even geantwoord. Het blijft een afweging per individu.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Met jouw rechtervoet beter maar blijven dieselen :-)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

In 1 adem noemen of PL voordelig is of handiger is niet altijd te zeggen.
Inruil heeft geen effect op maandtermijn, wordt dus cash gestort. Bij koop incl. financiering á 1,9% is dit wel mogelijk.

Stel je leased de Clio ZEN incl. de opties en km's van Arno zit je op € 384,- per maand / 48 maanden.

Moet je de auto kopen en afbetalen op dezelfde termijn van 48 maanden zit je op € 378,- per maand / 48 maanden (1,9% rente). Aanbetaling van € 5.000,- voor bijvoorbeeld de Mégane en je maandbedrag zakt naar € 269,89.
Wat mis je dan? Onderhoud, verzekering en wegenbelasting. Dit komt neer op zo'n € 125,- in de maand (MRB: 42, Verzekering: 45, Onderhoudpotje 38,-)* Cijfers bij benadering natuurlijk.

Met een aanbetaling van 5000,- zit je dus op een maandelijkse last van € 395,- per maand. Dit scheelt nog 11 euro in het nadeel ten opzichte van Private Lease.
Welk component hebben we dan niet meegeteld? Afschrijving. Aangezien we werken met koop op afbetaling laat ik dit even buiten beschouwing.

Prijzen all-in
Na 48 maanden kwijt bij ANWB : € 18.432 (384 p/m)
Na 48 maanden financiering exclusief inruil : € 24.144 (503 p/m)
Na 48 maanden financiering incusief inruil : € 18.960 (395 p/m)

In dit verhaal is maandbedrag technisch de termijn van Private Lease het gunstigst. Nu echter de nadelen als ik even de voorwaarden lees bij de ANWB:
U betaalt een bijdrage bij schade die niet door een ander wordt betaald.
€ 300 (of het schadebedrag als dat lager is). U betaalt een bijdrage bij ruitvervanging € 232 (bij harsreparatie geen eigen bijdrage).
Schade bij het inleveren van de auto Bij het inleveren van de auto wordt een schaderapport opgemaakt. Daarmee wordt bepaald of u schades moet
betalen. En welke. Wij maken onderscheid tussen acceptabele en niet acceptabele schades. Bij een niet- acceptabel schadegeval betaalt u een bijdrage van maximaal € 300
per schadegeval.
Wat voor effect heeft dit dan? Kans op ruitschade is groot bij 100.000km per 4 jaar, stel er moet dus toch een nieuwe ruit in, kost het 232 euro.
Op die 4 jaar rijdt slechts eenmalig iemand bij de supermarkt tegen je auto aan en laat geen briefje achter, 300 euro lichter. Op 4 jaar kan het dus zomaar 532,- duurder zijn. Kosten verspreid over 48 maanden (€ 11,08p/m).

Dan hebben we nog de restwaarde. Stel dat je er 10.000 euro van de nieuwaarde van af rijdt in 4 jaar tijd. Dan hou je om en nabij de € 8.000,- over voor de auto.
Vrije keuze wat je doet, doorrijden? Of inruilen en zelfde constructie aangaan?
Na die 48 maanden valt wel je hoge maandelijkse last weg als je doorrijdt. Met maandelijkse reservering voor onderhoud van afgelopen jaren en als je dit blijft doen kan je prima nog 100.000 km rijden. Kosten 125 p/m? 6000 euro op nog 4 jaar.
Totale prijs als we uitgaan van exclusief inruil op 96 maanden (24.144 + 6.000) = € 30.144. (restwaarde even op 0 gehouden)
Private Lease totaal 384 x 96 = € 36.864
Private Leasetotaal bij 2 schades en 2 ruiten op 8 jaar? = € 37.927,68

Wat is dan voordeliger? Bij schade aan je eigen auto kan je nog bepalen wat je er mee doet, bij Private Lease geen optie.

Lang verhaal op een kladje, maar ik bekijk het vaker op 2 termijnen van 48 maanden bij zulke constructies.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

PL voor mij op 36 maanden en na die 3 jaren zien we wel weer verder.

PL is voor mij op dit moment aantrekkelijk, de reden hiervoor ga ik niet delen.

En Anthony dank voor je uiteenzetting.
Ik heb alle nota's nog liggen en deze opgeteld en gedeeld door de maanden de auto in bezit, je 18000 euro klopt aardig.

Grootste voordeel is dat je weet wat je per maand kwijt bent, vooral als je panne hebt of onderhoud.
Bij schade is er altijd een eigen risisco, zo ook bij ruitschade.

Kan me nog herinneren dat de nota met o.a de vervanging distributieriem me wit om de neus liet worden.
Daarbij zat ook remblokken en schijven ( achter ) en 2 bandjes.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gesloten