GTT Bleu Sport: Blok rustig inrijden.

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Abel schreef:[
je hebt die analoge draai knop ook nog he.. de in car adjustabele boost
klopt maar die komt niet in het interieur terrug. Vandaar dat ik een andere oplossing zocht. ;-)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

klopt maar die draaiknop kun je ook wel onder de motorkap kwijt he...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Gerald schreef:
-jo- schreef:blijft deze op carb rijden ?
voorlopig wel, misschien in de toekomst nog eens over naar injectie.
dan is dit toch onzin ?
Gerald schreef: het was een idee om 3 standen te hebben. zat te denken aan 0.7/1.1/1.5 bar zo iets. als het niet anders kan worden het 2 standen. :D
begrijpen we elkaar ? ;-)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

-jo- schreef: begrijpen we elkaar ? ;-)
nee ik snap je niet.
wat ik wil gaan realiseren is een bleedvale op verschillende drukken. Met een druk op de knop van 0.7 naar 1.1 bar zonder aan een bleedvalve te draaien. 1x afstellen en klaar.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Je zal het niet graag horen maar gooi dat idee overboord aub. Een carb juist afstellen op 1 bepaalde druk kan al vies tegenvallen vanwege zijn beperktheid en oeroude technologie. Een diversiteit aan drukken sloopt enkel je motor.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

:agree:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

oké ik snap nu wat je bedoelt.
Echter dat betekend ook dat iedereen die met een GTT incl. bleedvalve per definitie motorschade heeft. Maar er rijden er toch genoeg mensen mee rond. ;-)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hangt er van af of je er elke keer aan loopt te draaien of dat je hem gewoon gebruik voor gemak met tuning. dan hoef je niet elke keer de kap open te maken en de wastegate afstellen maar kun je realtime de druk aanpassen ;-)

het is wel een mooi idee maar ik zie het nut pas als je onhandelbaar vermogen hebt. dan kun je voor een straat setup en een circuit/drag setup gaan...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Gerald schreef:oké ik snap nu wat je bedoelt.
Echter dat betekend ook dat iedereen die met een GTT incl. bleedvalve per definitie motorschade heeft.
Tussen rijden en in de garage staan zit al een groot verschil en wat de motorschade betreft hoef je enkel het forum maar te lezen. Daarbij komt nog dat er velen hun schade niet bekend maken.
Gerald schreef:Maar er rijden er toch genoeg mensen mee rond. ;-)
Denk dat de meesten daar al vanaf gestapt zijn. Verstand komt met de jaren ;-)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dan heb je geluk. Ik ken er genoeg waarbij het nooit komt :lol: :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Pffffffffffffffffff stof eraf !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:Pffffffffffffffffff stof eraf !
Hey hey, niet zo blazen, was het aan het verzamelen. ;-)

maar ik beloof binnenkort een grote update :D Misschien zelfs direct na komend weekend nog. ;-)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

goed bezig dan! (Y) (Y)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Haakse slijper erin gezet? ;)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Weekend is voorbij.. waar blijft die update? :smile:
5 GT Turbo '88 GT5
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik zal de foto's nog niet uploaden :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Flauw! :gun:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Joost van der Hammen schreef:Flauw! :gun:

Hey hey, laat me hulp met rust. :p Ben allang blij dat ie me kan/wil helpen. :D
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Het is dat het niet om de hoek is.... ;-)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

De foto zeg eigenlijk al genoeg. Maar vooruit, mn GTT heeft vandaag voor het eerst sinds december 2010 weer op eigen wielen buiten gestaan.
Met wat hulp van Martijn vandaag de laatste dingen na gelopen en op de wielen gezet en ff naar buiten gerold voor wat zon, een goed gevoel en ruimte in de garage. :D

Sinds de laatste update van iet meer als 3 jaar terug is er genoeg gebeurd. Zowel privé als met het wagenpark en deze GTT

De Witte 5 (rusty) is hemelen, de 4cv is door naar een ander omdat ik o.a. de ruimte in de garage nodig had. En mn Volvo is met de nieuwe belastingregels omgeruild voor een Twingo 2, alweer anderhalf jaar geleden. Als laatste mogen we ons tegenwoordig ook op 2 wielen voortbewegen en staan er hier 2 suzuki's voor de deur.

Wat de restauratie van mn GTT betreft waren we gebleven met een aantal roestplekken na het stralen. Deze zijn uiteraard allemaal eruit geslepen en met vers metaal gevuld. Wat dat betreft durf ik eigenlijk wel te zeggen dat mijn koets 100% roest vrij is!

zowel de motorruimte, het interieur en de bodem zijn netjes in Bleusport Blauw gespoten.

[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/IMG_3518_zpspvlhxdkt.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/IMG_3515_zpsrffdgycv.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/IMG_3576_zpsmenluexg.jpg[/img]

Waarom ook de bodem, gewoon omdat het kan... :p

Daarna is de auto weer ergens thuis gekomen en ben ik er langzaamaan aan begonnen om de boel weer op te bouwen.
Alle remleidingen zijn nieuw.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150201_150220_zpsgi3ahdsf.jpg[/img]
achteras is aangepast met Clio 2 RS astappen, dus ik kan straks mn camber verstellen.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150201_150146_zpsm8h2l3l0.jpg[/img]
subframe is gestraald, doorgelast en gespoten. voorzien van nieuwe draagarmen met powerflex (oid) rubbers.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150209_200358_zpsmgdourr8.jpg[/img]
fusee's met nieuwe lagers, en gereviseerde remmen. remmen zowel voor als achter gereviseerd.
achteras tank en reservetank zitten er weer onder.
hele boel staat op een GAZ schroefset, dus ik kan straks nog wat zakken.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150221_182322_zpsxce2tgch.jpg[/img]
Alle kabelbomen zijn gechecked nagemeten en waar nodig hersteld en aangepast/aangevuld. Dus daar hoef ik ook niet meer over in te zitten. (al moet ik ze nog wel weer in de auto monteren)

En dus vandaag op de wielen.

Vanaf hier verder met het blok en bak.
deze zijn in 1 geheel uit de auto gekomen, en onlangs tijdelijk van elkaar gescheiden.

[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150403_0904522_zpswintljmf.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150403_123846_zpsymtjlkt9.jpg[/img][img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150403_095752_zpsxcqfpi5n.jpg[/img]

Bak krijgt alleen een nette laag zilververf zodat het er weer goed uit ziet.
Blok zou in eerste instantie in elkaar blijven, maar ja ben nu zo ver.
Dus: blok gaat alsnog uit elkaar. Onder blok wordt nagekeken (al zou hij +- 10K geleden gereviseerd zijn), en waar nodig spullen vervangen.
nokkenas wordt een pipercam 270 met dank aan tutuur
kop wordt een geflowde kop met sterkere kopveren e.d. met dank aan GerryGT.
Turbo is en JL special, die al een paar jaar op me ligt te wachten. Gereviseerd en nooit gelopen overgenomen van Tijn.
Nieuwe versterkte sachskoppeling met een gebalanceerd vliegwiel, bediend door een verlengde koppelingsvork uit een clio 2 met bijbehorend druklager.
verder wat kleine aanpassingen in het uiterlijk van het blok zelf. Meeste wordt gewoon netjes zilver, met hier een daar wat kleur.

Nou ja, dat is ongeveer het plan voor de komende tijd. Eerst kijken dat ik wat nodige onderdelen weer binnenkrijg en dan kan ik weer verder met het blok.

volgende update zal geen 3 jaar meer duren. :D
Laatst gewijzigd door Gerald op ma 27 apr 2015 18:43, 2 keer totaal gewijzigd.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Stoffig was ie wel :smile: Mooi dat er weer een GTT rollend het daglicht ziet (Y) Dat is de eerste grote stap in de goede richting.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Goed bezig, Gerald! (Y) Hou ons op de hoogte. 'Effe' afbouwen. ;)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Merijn schreef:Goed bezig, Gerald! (Y) Hou ons op de hoogte. 'Effe' afbouwen. ;)
Komt wel goed. ;-) Een deadline hang ik er niet aan. maar ik hoorde dat ik volgend jaar zomer met een rally/puzzelrit hier in de buurt mee moet doen, dus heb wat om naar toe te werken. :D
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Goed bezig Gerald!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Nog even een ding voor het nageslacht en omdat niemand er een antwoord op had.

bij deze de reservetankpompbeugel, zowel fase 1 als 2, en gelijk hoe deze gemonteerd dient te worden voorzover ik het kan zien. Fase 1 beugel is de langere met de schuine kant, de schuinekant moet naar beneden wijzen anders past het niet. en de brandstofleiding moet achter het lipje met de schroefgaten langs. anders past het ook niet.

[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150426_193638_zpszxcbhhlz.jpg[/img]

[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150427_111511_zpsw9z1wbnf.jpg[/img]

post is misschien wat wazig, maar zovaak het het niet meer voorkomen. Beugels zijn niet meer leverbaar via Renault zelf (U)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Goed bezig!! En mooie plannen :) Waarom geen remmen upgrade als ik vragen mag?

Enne reservetank geen idee...doe ik niet aan :P Niet zichtbaar in dialogys?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Daniël W. schreef:Goed bezig!! En mooie plannen :) Waarom geen remmen upgrade als ik vragen mag?

Enne reservetank geen idee...doe ik niet aan :P Niet zichtbaar in dialogys?
reservetankbeugel staat wel in dialogys maar gewoon niet leverbaar. Wacht er al 2 maand op een nieuwe ( dacht de fase2 kwijt te zijn maar terug gevonden. Fase 1 via de club geregeld.

remmen upgrade? In welke zin? Zitten nu al clio 16v remmen onder en wil niet groter als 15 inch gaan rijden. Rs set zou nog een optie kunnen zijn maar waar leg je de grens. ;-) Mocht ik daar voor gaan heb ik ook andere fusees en lagers nodig. grotere hoofdremcilinder (23mm) ligt hier al wel op de plank :D
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Arco schreef::worship:
Enne Arco nog bedankt voor de tip mbt de topschotels ;-)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Gewoon adapters met 280mm schijven met originele remklauwen.

Helemaal super. En pas in 15"

[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/Bokt/null_zps3e56c5fa.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Ahh oke heb ik daar vast overheen gelezen/gekeken :) Had je toevallig ook al hulpveren voor t schroefsetje?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Sorry erg goed bezig (Y)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mooi!! (Y)

vervang die oude starter ff voor een nieuwe snelstarter zal je veel plezier aan beleven.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

mark 5t schreef:mooi!! (Y)

vervang die oude starter ff voor een nieuwe snelstarter zal je veel plezier aan beleven.
Deze snelstarter zat er nog geen jaar onder voordat ik begon. :D Maar mocht ie ook maar ik geen zin hebben komt er straks weer een nieuwe onder ;-)
Plaats reactie