Twingo JK

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:grin:
Laatst gewijzigd door jankees op di 29 jul 2014 6:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat is de gewicht besparing met de drijfstangen? dat is ook wel een wat belangrijks nl. Dat het sterker is okay dat geloof ik wel.
verder nog plannen aangaande de zuigers? iets afdraaien? beetje een dish er in laten vrezen van een mm diep ofzo voor meer boost zonder meer kans op pingelen?
en 200 euro voor dit blok :bang: wow dat is echt cheap! (Y)

super project, aangezien er niemand anders al mee bezig is gegaan, je bent een echte pionier op de site!
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Abel schreef:wat is de gewicht besparing met de drijfstangen? dat is ook wel een wat belangrijks nl. Dat het sterker is okay dat geloof ik wel.
verder nog plannen aangaande de zuigers? iets afdraaien? beetje een dish er in laten vrezen van een mm diep ofzo voor meer boost zonder meer kans op pingelen?
en 200 euro voor dit blok :bang: wow dat is echt cheap! (Y)

super project, aangezien er niemand anders al mee bezig is gegaan, je bent een echte pionier op de site!
Thanx,

Ik moet ze nog even wegen, ik heb ze gekocht omdat ik een betrouwbare motor wil opbouwen
die ook met het koppel goed overweg kan,
Nu ze binnen zijn kan ik me verder gaan verdiepen hoe ik het aan wil pakken.
Het is erg leuk om er mee bezig te zijn, mijn doel is om Maart 2014 te rijden uiteraard kan deze datum schuiven
maar ik rijdt nog steeds dus ik heb geen haast.

Gister mn tweede versnellingsbak binnen gekregen dus ik kan lekker prutsen de komende tijd, stukje bij beetje wordt het wel wat

De basis mag dan een goedkoop blok geweest zijn, maar hij wordt inmiddels snel een stuk duurder :grin:
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Vandaag de nieuwe koppeling pasgemaakt
Laatst gewijzigd door jankees op di 29 jul 2014 6:16, 1 keer totaal gewijzigd.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y) ben benieuwd of ie het vermogen aankan.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Zo dat is geen gekke manier. op die wijze kun je heel veel pas maken..

dit is toch orgineel een 120PK blok? wat is je doel? een veilige 150(+25% dus) of meer? nog meer is vast lagere compressie nodig.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Standaard 100 pk. De 163 is al gehaald met een grotere turbo op originele compressieverhouding.

Er is nog wel wat materiaal weg te halen uit de kop dus dat komt vast goed!
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

8)
Laatst gewijzigd door jankees op di 29 jul 2014 6:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

165 pk toch? Ik meen dat die vrij simpel naar 190 oid te brengen zijn.
Ziet er iig goed uit. Gefeliciteerd!
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Mooie GT ! (Y) Uitlaatje blijft mooi zo in het midden, spijt van gehad dat ik die aanpassing bij mijn Megane nooit heb doorgevoerd.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nice ! (Y)

Zover ik weet wel Tom.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Ze zijn inderdaad erg makkelijk te chippen en met een paar RS injectoren grotere intercooler
gaat het al vrij makkelijk over de 200PK

Maar ik ben al blij dat de rest van ons gezin accoord was met de aanschaf en zal er
even niet te veel aan doen, Ik ben natuurlijk ook nog met een nieuw blok bezig voor de Twingo
en geloof me deze std GT rijdt natuurlijk al 1000x beter als de 1.6 16v Grand tour die :smile: we hadden
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Zo'n vijfdeurs GT was hier ook bijna het compromis geworden :p . Heel weinig mis mee inderdaad.
Echter hier nog lekker kinderloos dus met wat praten kon het nog de driedeurs R26 worden. Van korte duur dat dan weet wel ivm leaseauto.

Niettemin, veel plezier ermee. Die uitlaten in het midden en het zilver erom blijft een gaaf designpunt.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

(Y) mooi ding zo'n gt, ik rijd er regelmatig in. Mijn vader heeft er ook 1 die gechipt is in Goes. Top ding erg vlot iedergeval :D
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Mooie gt!
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Mooie GT !
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Coole aanvulling. (Y)

Hoe gaat het met de Twingo? Gaan we die nog op de Ring zien in 2014? :D
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Mooie gt! (Y)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Merijn schreef:Coole aanvulling. (Y)

Hoe gaat het met de Twingo? Gaan we die nog op de Ring zien in 2014? :D
Ik denk wel dat hij dit jaar naar de ring gaat, inmiddels heb ik een uitlaatspruitstuk gemonteerd met een EGT sensor
de chip moet nog in de ecu gesoldeerd en dan kan ik ook zien wat de EGT doet en op basis daarvan de motor afstellen.

Uiteraard ben ik nog bezig met de nieuwe motor maar dit heeft geen haast, hij rijdt nu nog steeds prima
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Mooie auto, succes met je Sjaak... :beer:
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Gaat lekker
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Tijd geleden dat iemand zijn complete project-topic heeft leeg gehaald... :X Jammer. :-(
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Wat zijn dit voor acties?! :X :(
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De nieuwe instelling van sommige mensen... vandaar dat er hier nog weinig zinnigs geschreven wordt?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Zonde. Waarom eigenlijk jankees?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb het topic even gelockt, voordat hier discussies losbartsen die hier niet thuishoren.

Jan Kees heeft een besluit genomen om zijn topic leeg te halen. Zeer jammer natuurlijk, maar het is zijn eigen keuze...

Misschien moeten we Performance French Cars maar kopen voor alle updates. :)

[img]https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... e=543B3392[/img]
Gesloten