wat is de gewicht besparing met de drijfstangen? dat is ook wel een wat belangrijks nl. Dat het sterker is okay dat geloof ik wel.
verder nog plannen aangaande de zuigers? iets afdraaien? beetje een dish er in laten vrezen van een mm diep ofzo voor meer boost zonder meer kans op pingelen?
en 200 euro voor dit blok wow dat is echt cheap!
super project, aangezien er niemand anders al mee bezig is gegaan, je bent een echte pionier op de site!
Twingo JK
Thanx,Abel schreef:wat is de gewicht besparing met de drijfstangen? dat is ook wel een wat belangrijks nl. Dat het sterker is okay dat geloof ik wel.
verder nog plannen aangaande de zuigers? iets afdraaien? beetje een dish er in laten vrezen van een mm diep ofzo voor meer boost zonder meer kans op pingelen?
en 200 euro voor dit blok wow dat is echt cheap!
super project, aangezien er niemand anders al mee bezig is gegaan, je bent een echte pionier op de site!
Ik moet ze nog even wegen, ik heb ze gekocht omdat ik een betrouwbare motor wil opbouwen
die ook met het koppel goed overweg kan,
Nu ze binnen zijn kan ik me verder gaan verdiepen hoe ik het aan wil pakken.
Het is erg leuk om er mee bezig te zijn, mijn doel is om Maart 2014 te rijden uiteraard kan deze datum schuiven
maar ik rijdt nog steeds dus ik heb geen haast.
Gister mn tweede versnellingsbak binnen gekregen dus ik kan lekker prutsen de komende tijd, stukje bij beetje wordt het wel wat
De basis mag dan een goedkoop blok geweest zijn, maar hij wordt inmiddels snel een stuk duurder
ben benieuwd of ie het vermogen aankan.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Standaard 100 pk. De 163 is al gehaald met een grotere turbo op originele compressieverhouding.
Er is nog wel wat materiaal weg te halen uit de kop dus dat komt vast goed!
Er is nog wel wat materiaal weg te halen uit de kop dus dat komt vast goed!
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Mooie GT ! Uitlaatje blijft mooi zo in het midden, spijt van gehad dat ik die aanpassing bij mijn Megane nooit heb doorgevoerd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nice !
Zover ik weet wel Tom.
Zover ik weet wel Tom.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ze zijn inderdaad erg makkelijk te chippen en met een paar RS injectoren grotere intercooler
gaat het al vrij makkelijk over de 200PK
Maar ik ben al blij dat de rest van ons gezin accoord was met de aanschaf en zal er
even niet te veel aan doen, Ik ben natuurlijk ook nog met een nieuw blok bezig voor de Twingo
en geloof me deze std GT rijdt natuurlijk al 1000x beter als de 1.6 16v Grand tour die we hadden
gaat het al vrij makkelijk over de 200PK
Maar ik ben al blij dat de rest van ons gezin accoord was met de aanschaf en zal er
even niet te veel aan doen, Ik ben natuurlijk ook nog met een nieuw blok bezig voor de Twingo
en geloof me deze std GT rijdt natuurlijk al 1000x beter als de 1.6 16v Grand tour die we hadden
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Zo'n vijfdeurs GT was hier ook bijna het compromis geworden . Heel weinig mis mee inderdaad.
Echter hier nog lekker kinderloos dus met wat praten kon het nog de driedeurs R26 worden. Van korte duur dat dan weet wel ivm leaseauto.
Niettemin, veel plezier ermee. Die uitlaten in het midden en het zilver erom blijft een gaaf designpunt.
Echter hier nog lekker kinderloos dus met wat praten kon het nog de driedeurs R26 worden. Van korte duur dat dan weet wel ivm leaseauto.
Niettemin, veel plezier ermee. Die uitlaten in het midden en het zilver erom blijft een gaaf designpunt.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Mooie gt!
Ik denk wel dat hij dit jaar naar de ring gaat, inmiddels heb ik een uitlaatspruitstuk gemonteerd met een EGT sensorMerijn schreef:Coole aanvulling.
Hoe gaat het met de Twingo? Gaan we die nog op de Ring zien in 2014?
de chip moet nog in de ecu gesoldeerd en dan kan ik ook zien wat de EGT doet en op basis daarvan de motor afstellen.
Uiteraard ben ik nog bezig met de nieuwe motor maar dit heeft geen haast, hij rijdt nu nog steeds prima
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Wat zijn dit voor acties?!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Zonde. Waarom eigenlijk jankees?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ik heb het topic even gelockt, voordat hier discussies losbartsen die hier niet thuishoren.
Jan Kees heeft een besluit genomen om zijn topic leeg te halen. Zeer jammer natuurlijk, maar het is zijn eigen keuze...
Misschien moeten we Performance French Cars maar kopen voor alle updates.
[img]https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... e=543B3392[/img]
Jan Kees heeft een besluit genomen om zijn topic leeg te halen. Zeer jammer natuurlijk, maar het is zijn eigen keuze...
Misschien moeten we Performance French Cars maar kopen voor alle updates.
[img]https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... e=543B3392[/img]