Joeri's 19 16v-->verkocht

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Gadverpielekes wat een strakke bak! Normaal ben ik niet zo kapot van een 19 maar deze is echt netjes :worship:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Netjes. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Dikke bak geworden! :worship:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Erg mooi geworden Joeri! :)
Al had ik zelf denk ik de strips laten zitten.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

en toch mist er nog wat... ;)

Nee heel netjes zo Joeri! (Y)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Netjes. (Y)
Wat is dat ronde ding onder je nummerplaat?
5 GT Turbo '88 GT5
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Achteruitrijcamera? :s
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

fap fap fap.....

nondeju!!

:worship:

hij staat op het bureaublad hoor :yest:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Netjes joeri!

heb je nu de achterspoiler verhoogd of lijkt dat zo?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Roy schreef:Netjes. (Y)
Wat is dat ronde ding onder je nummerplaat?
achteruitrijcamera.
Martijn Kool schreef:Netjes joeri!

heb je nu de achterspoiler verhoogd of lijkt dat zo?
lijkt maar zo, komt misschien omdat de ruitenwisser op de achterklep ook weg is :wink:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ziet er heel erg strak uit zo :worship: Alleen kan je niks verzinnen op die einddemper? Deze zit een beetje teveel in het zicht naar mijn mening (die pot zelf bedoel ik he).

Maar verder echt heel erg strak (Y)
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Dat is nog iets waar ik me ook aan loop te ergeren.
Misschien dat ik het zichtbare deel zwart spuit met hittebestendige verf, of ik ga opzoek naar een plattere/ovale einddemper.
Dat laatste is misschien het verstandigste, aangezien mn einddemper zo nu en dan de grond raakt. (rara hoe kan dat :~ )
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ziet er erg netjes uit zo. (Y) (Y)

Kijk eens bij skytune in maldegem, daar kan je uitlaat dempers krijgen in alle soorten en maten :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Maarten
Berichten: 1402
Lid geworden op: do 5 aug 2004 15:30
Locatie: NL

Dikke 19!! (Y) :worship:
RENAULT CLIO III
Projecttopic
Rammi
Berichten: 947
Lid geworden op: do 4 mei 2006 20:11
Locatie: Vierlingsbeek

Ziet er goed uit!! :worship:
reno 19
Berichten: 81
Lid geworden op: di 25 apr 2006 15:30
Locatie: Bathmen

soowwdebliksem!! das een strakke 19 geworden :worship:
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Mooie auto geworden hoor zeer strak (Y)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Zekers een hele gave 19 16v geworden zeg! :p (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Zie nu nogmaals die foto's en vraag me iets af,

volgens mij wordt het tijd voor camberbouten, want op de foto's ziet het eruit dat je een positief camber hebt?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

inderdaad, dat kan nooit goed zijn voor de bandenslijtage/wegligging.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Wegligging en bandenslijtage is zowieso meestal k*t als je een auto echt flink gaat verlagen
R5GTT. Drive it like you stole it
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ja maar het is het een of het ander natuurlijk :)
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Denk niet dat dat gaat, als ze vanboven meer naar binnen komen te staan, lopen de banden weer aan tegen de veren.
Weet eigenlijk ook verder niet hoe die dingen precies werken.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Ok, volgend probleem, op 1 of andere manier kom er water aan de binnenkant van de rubbers van mn achterste zijruitjes.
Met het gevolg dat het dus in de auto terecht komt.
Heb het rubber aan de onderkant al even los gehad en daar kwam redelijk wat water uit.
Is dit een bekend probleem? of ben ik 1 van de gelukkige die dit heeft?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Martijn Kool schreef:Zie nu nogmaals die foto's en vraag me iets af,

volgens mij wordt het tijd voor camberbouten, want op de foto's ziet het eruit dat je een positief camber hebt?
Over het algemeen gaat het camber altijd de negatieve kant op als je 'm verlaagd, dat is niet echt storend voor de bandenslijtage als je 'm gebruikt waar ie voor gemaakt is :wink:

Maar dit oogt een beetje vreemd inderdaad, volgens mij hebben die KW sets toch een camberafstelling standaard ? zou er toch eens wat aan laten doen of het zooitje iets omhoog schroeven.. dit is niet echt veilig zo.. :~
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Agrees with above...

Zitten er sleufgaten in de veerpoten? Dat is de camberafstelling waar Ronald het over heeft.

Ik zou ff lekker langs de uitlijnboer kachelen en laten bijstellen. En anders toch aan de voorzijde ff een spacertje om wat meer ruimte te geven voor het camber.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Volgens mij heeft ie vanaf het begin al een beetje zo gestaan.
Maar omdat ie nu zo laag staat moest ie eigenlijk nog iets meer om de veren niet te raken.
Maar idd, veilig is het niet, nu scheelt het wel dat ik er niet iedere dag mee naar mn werk moet, maar je hebt gelijk.
Denk dat k gelijk de achterkant ook wat omhoog gooi, anders komt ie weer teveel achterover te staan.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven schreef:Agrees with above...

Zitten er sleufgaten in de veerpoten? Dat is de camberafstelling waar Ronald het over heeft.

Ik zou ff lekker langs de uitlijnboer kachelen en laten bijstellen. En anders toch aan de voorzijde ff een spacertje om wat meer ruimte te geven voor het camber.
Voor hoever ik het weet hebben die KW sets gewoon camberafstelling met camberbouten dus die zijn gewoon afstelbaar op een juiste manier..

Als je niet weg komt met de ruimte dan moet het wel op te lossen zijn met een 5mm spacer o.i.d. dan kom je op dezelfde hoogte uit en omdat het wiel dan wel wat verder recht op komt heb je waarschijnlijk niet iets meer ruimte ook bovenaan :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Edit: Ronaldo is me weer voor.

Idd, met een spacer van 5-10mm ben je er al en dan kun je gewoon lekker laag blijven omdattie bovenin niet breder wordt (Y)
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Er zitten vanvoor al spacers tussen, als ik er nog bredere tussen steek, dan lopen de banden aan tegen de zijschermen.
Maar hij gaat terug omhoog (voor en achter), dan heb ik wat meer ruimte en kan t camber ook wat fatsoenlijker gezet worden.
Ook omdat ie nu gespoten is geeft me eigenlijk nog meer een reden om alles heel te houden.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

joeri_16V schreef:Ok, volgend probleem, op 1 of andere manier kom er water aan de binnenkant van de rubbers van mn achterste zijruitjes.
Met het gevolg dat het dus in de auto terecht komt.
Heb het rubber aan de onderkant al even los gehad en daar kwam redelijk wat water uit.
Is dit een bekend probleem? of ben ik 1 van de gelukkige die dit heeft?
de achterruitjes er niet scheef/te laag in gezet na het spuitwerk? zodat er van bovenaf water in kan lopen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

joeri_16V schreef:Er zitten vanvoor al spacers tussen, als ik er nog bredere tussen steek, dan lopen de banden aan tegen de zijschermen.
Maar hij gaat terug omhoog (voor en achter), dan heb ik wat meer ruimte en kan t camber ook wat fatsoenlijker gezet worden.
Ook omdat ie nu gespoten is geeft me eigenlijk nog meer een reden om alles heel te houden.
Je snapt het niet, door het camber terug te draaien kanteld de bovenkant van het wiel naar binnen. Nu gaat dat niet vanwege je band en veerpoot, verbreed je nu naar 15-20mm dan kan die band weer naar de veerpoot gekanteld worden en zo wordt ie aan de bovenzijde niet breder.

En dan heb je gewoon weer een normaal sturende 19, afgezien van misschien wat bumpsteerd door te ver verlagen, maar dan moet je wel fanatiek circuitrijden wil je dat opmerken.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Steven schreef: Je snapt het niet, door het camber terug te draaien kanteld de bovenkant van het wiel naar binnen. Nu gaat dat niet vanwege je band en veerpoot, verbreed je nu naar 15-20mm dan kan die band weer naar de veerpoot gekanteld worden en zo wordt ie aan de bovenzijde niet breder.

En dan heb je gewoon weer een normaal sturende 19, afgezien van misschien wat bumpsteerd door te ver verlagen, maar dan moet je wel fanatiek circuitrijden wil je dat opmerken.
Snap je wel hoor :wink:
Maar hij gaat gewoon weer wat omhoog.
Paul1916v schreef: de achterruitjes er niet scheef/te laag in gezet na het spuitwerk? zodat er van bovenaf water in kan lopen?
Als het van de week droog is haal ik de ramen er ff uit, dan kan ik t wat beter zien.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zonde ;)
Rob 16v
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 14:49
Locatie: Sleen
Contacteer:

joeri_16V schreef:Er zitten vanvoor al spacers tussen, als ik er nog bredere tussen steek, dan lopen de banden aan tegen de zijschermen.
Maar hij gaat terug omhoog (voor en achter), dan heb ik wat meer ruimte en kan t camber ook wat fatsoenlijker gezet worden.
Ook omdat ie nu gespoten is geeft me eigenlijk nog meer een reden om alles heel te houden.
Heb je spatbordranden voor al is laten omrollen?
Op wat voor ET waarde zit je nu voor, ET 18 moet met deze wiel/band combi makkelijk gaan (als de randen omgerold zijn dan)
Plaats reactie