Geert - Clio Williams
holymolyguacemole..... wat zit dit er *boink* geil uit!
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
gaaf!
*bling*
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Inmiddels is de clio al even gemapt. Loopt als een zonnetje. De auto is veel makkelijker te rijden, onder in de toeren geen gebok meer door de overlap van de nokkenassen. Het geluid en gas response is echt geweldig
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
tijd voor een filmpjeGeert schreef:Inmiddels is de clio al even gemapt. Loopt als een zonnetje. De auto is veel makkelijker te rijden, onder in de toeren geen gebok meer door de overlap van de nokkenassen. Het geluid en gas response is echt geweldig
ik neem hem morgen mee naar soesterberg. irl > filmpjes.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Dat is waar, doe je ook taxi ritjes ?Geert schreef:ik neem hem morgen mee naar soesterberg. irl > filmpjes.
Vandaag de nieuwe assen alweer vervangen, al na een paar honderd kilometer voelde ik een rare trilling. Niet eens 100% zeker of het de assen zijn maar aangezien het super goedkope (50 euro per stuk) bolk assen waren maar besloten ze gelijk te vervangen. Hopelijk lost het de trilling op, anders vrees ik dat het de bak is.
Hier het verschil tussen bolk (rechts) en skf assen.
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/839/i10p.jpg[/img]
Hier het verschil tussen bolk (rechts) en skf assen.
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/839/i10p.jpg[/img]
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Is maar een klein verschilletje
Ik had in de racer aan een kant ook z'n as zitten die was helemaal aan stront getrokken toen het bakhuis knalde door de RS fuse's.
Terwijl de andere kant (origineel) duidelijk minder schade had
Ik had in de racer aan een kant ook z'n as zitten die was helemaal aan stront getrokken toen het bakhuis knalde door de RS fuse's.
Terwijl de andere kant (origineel) duidelijk minder schade had
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Als de ene hol is en de andere massief...welke is dan beter. ?
Als die dikke massief is, ja dan zal die sterker zijn.
Als die dikke massief is, ja dan zal die sterker zijn.
Dat is inderdaad nog maar de vraag. Maar de skf assen hebben compactere homokineten maar zijn ze ook sterker.... De kilometers zullen het uitwijzen. De homokineet aan de bak kant is trouwens stukken kleiner dan de standaard renault assen, en komen dus ook niet zo dicht op het uitlaat spruitstuk/downpipe.
Dat is sterk afhankelijk van welk type auto. Maar deze r19 16v as koste maar 70 euro. En williams assen hebben ze niet Het voelt en ziet er in ieder geval stukken beter uit dan de assen van bolk.
Maar ik heb nog niet met de clio gereden dus weet nog niet of het probleem in de assen zat.
Maar ik heb nog niet met de clio gereden dus weet nog niet of het probleem in de assen zat.
Het verschil zit 'm voor 95% in de kwaliteit van de homokineet hoor jongens een dikkere as is natuurlijk stijver en zal minder snel in onbalans raken, maar dat merkt de doorsnee rijder hier echt niet.
Zolang niemand z'n assen kapot rijd zoals Luco dat altijd deed met z'n sper, maakt het nog weinig uit
Zolang niemand z'n assen kapot rijd zoals Luco dat altijd deed met z'n sper, maakt het nog weinig uit
ik race met sper en alles blijft gewoon heel.
en geloof me ik mishandel die willie assen echt enorm.
en geloof me ik mishandel die willie assen echt enorm.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Zoals steef al aangeeft maakt de dikte van die assen echt niks uit, het zwakste punt is nog altijd de astap
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... oto1-6.jpg[/img]
Overigens zijn de dunne assen van renault altijd massief en de dikke zijn hol. Gezien de spreiding van het materiaal zou je zeggen dat de dikke holle sterker zijn maar zonder specs is dat moeilijk te zeggen
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... oto1-6.jpg[/img]
Overigens zijn de dunne assen van renault altijd massief en de dikke zijn hol. Gezien de spreiding van het materiaal zou je zeggen dat de dikke holle sterker zijn maar zonder specs is dat moeilijk te zeggen
ik had het ook over de homokineten. As dikte zegt inderdaad niks. Sadev assen zijn juist super dun en inderdaad massief. Legering van het materiaal lijkt me belangrijker. In de rally knappen ze over het algemeen veel vaker (acceleratie in kuilen)
I know, was meer om ff inzicht te geven in dikte van assen om verwarring te voorkomen
Overigens kunnen assen echt belachelijk veel torsie hebben! Meen dat het dunste stuk (knap beveiliging) van mijn assen iets van 22mm is en nog eens hol ook.
Overigens kunnen assen echt belachelijk veel torsie hebben! Meen dat het dunste stuk (knap beveiliging) van mijn assen iets van 22mm is en nog eens hol ook.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Mooie auto Geert!!! klinkt ook lekker en loopt echt mooi
thanks! Clio gaat nu tijdelijk in de comfy modes. Originele stoelen er in en stille einddemper er onder, want de clio gaat waarschijnlijk mee naar de Europarit.
Ok toekomst plannen voor de clio gaan aardig op de schop. Vorige week een zo goed als rally klare 205 gti gekocht. Had maar al te graag rally willen rijden met een renault maar dat is zonder een sadev gewoon kansloos. Heb geen zin om elke twee wedstrijden een versnellingsbak te wisselen en heb niet het start budget om een sadev bak te kopen.
De Williams gaat niet weg maar ga wel proberen wat dingen te verkopen om wat extra budget voor volgend jaar te verzamelen. Dus de volgende dingen staat bij deze te koop MAAR zijn alleen te ruil (met bij betalen uiteraard) tegen een origineel fase1 williams alternatief. Dus de motor gaat bijvoorbeeld alleen weg als ik daarvoor een originele williams motor voor terug krijg.
Motor met kabelboom, ecu, 11.5:1 compressie, 286 graden nokkenassen, itb's, kortere radiator (plug&play in een williams) ruim 200 pk
2000 euro
Megane cup onderstel met bredere zij schermen en bumper (449) voor meer detials zie een pagina's terug.
1000 euro
proflex schokbrekers (revisie 01-2014)
1500 euro
De Williams gaat niet weg maar ga wel proberen wat dingen te verkopen om wat extra budget voor volgend jaar te verzamelen. Dus de volgende dingen staat bij deze te koop MAAR zijn alleen te ruil (met bij betalen uiteraard) tegen een origineel fase1 williams alternatief. Dus de motor gaat bijvoorbeeld alleen weg als ik daarvoor een originele williams motor voor terug krijg.
Motor met kabelboom, ecu, 11.5:1 compressie, 286 graden nokkenassen, itb's, kortere radiator (plug&play in een williams) ruim 200 pk
2000 euro
Megane cup onderstel met bredere zij schermen en bumper (449) voor meer detials zie een pagina's terug.
1000 euro
proflex schokbrekers (revisie 01-2014)
1500 euro
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/853/1d2y.jpg[/img]
Maandag haal ik de Peugeot op. Het is in de rally helaas niet toegestaan om een 16 klepper blok in te bouwen, net als itb's. Het enige wat toe is gestaan bij de 205 zijn weber carberateurs. Maar dat is nog even toekomst, eerst maar eens de auto klaar maken en rijden.
Ik ben overigens nog opzoek naar een navigator, dus heb je ambities en zin om het rally vak samen met mij te ontdekken dan mag je contact met mij opnemen.
Maandag haal ik de Peugeot op. Het is in de rally helaas niet toegestaan om een 16 klepper blok in te bouwen, net als itb's. Het enige wat toe is gestaan bij de 205 zijn weber carberateurs. Maar dat is nog even toekomst, eerst maar eens de auto klaar maken en rijden.
Ik ben overigens nog opzoek naar een navigator, dus heb je ambities en zin om het rally vak samen met mij te ontdekken dan mag je contact met mij opnemen.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
je doet het ook gewoon he haha gaaf man!
kom je de 205 wel ff showen volgende week??
kom je de 205 wel ff showen volgende week??
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl