Jo's project nr ???

Vertel hier alles over je project.
Gast

zow, ik rijd nu officieel met de lelijkste uitlaat die ze ooit hebben kunnen verzinnen :( , juist: de dtm flappen (U)

dit vanwege prima sport zooi die zoals verwacht voor geen meter paste.

In ieder geval, we hebben het opgelost en mijn dank gaat uit naar Cris MC die is komen helpen. (Y)

We zijn klaar voor sevens (Goes!)
bart gt turbo
Berichten: 134
Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
Locatie: belgie ( tienen )
Contacteer:

@ jo : schitterend wat ik hier allemaal lees
veel succes op de bank
gr bart
Gast

thx !

Nu...een huwelijk tussen Lancia en Renault. Es kijken wat dat gaat geven.

[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... lei/-1.jpg[/img]

[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... lei/-2.jpg[/img]

[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... lei/-3.jpg[/img]

[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... lei/-4.jpg[/img]

[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... lei/-5.jpg[/img]

Bij Lancia hadden ze dus een metalen motorkap met de integrale gril. Bij renault hadden ze dat niet dus enkele bedrijfjes hebben ze maar gekopierd in poly. Resultaat warmte en poly ? Juist, krom. Om dat op te lossen hebben we besloten om een lancia kap en een renault kap te verenigen.

Met dank aan Gio !
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

mooie kap zeg, sjiek werk geleverd (Y)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Nice :worship:

Zaterdag derop? :D :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Gast

neej, kan niet, der moet nog een hoop aan gebeuren. En natuurlijk ook nog spuiteren
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

man man man dik hoor!!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ga je nog sprinten in the UK?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Gast

waarschijnlijk wel :) Es kijken of ik mag van Henk vermits de wagen niet optimaal gemapped staat.
Gast

hier zijn we weer;

gisteren is de GT28RS officieel overleden. Ben pas geinformeerd, ja om 7 uur in de ochtend, dat deze het vermogen niet kon hebben.

Atp geeft op dat ze maximaal 340 kunnen hebben (wat dus niet juist blijkt te zijn vermits ik "maar" 327 draai). Nu blijkt ook dat GT series niet te reviseren zijn maar dat er een nieuwe "cartridge met lagers" in moet.

Wat er nu gaat opkomen weet ik nog niet maar in ieder geval geen 28RS meer.

Eerst effe overleggen met Henk en wat info her en der binnenhalen.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Is dat gister op de terugweg nar Belgie gebeurt Jo ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gast

jups, niet eens aan het sporten. Gewoon 140 snelweggangetje tot ik plots ondervond dat ik geen turbodruk meer had. Gevolg was een snerpend geluid van lagers (zoals nagels op een schoolbord, brrrrrr). Dat was dus duidelijk genoeg... de wastegate en actuator afgekoppeld en rustig de weg verder gezet. Uiteindelijk ook de voeding van de ic er half afgehaald om zo min mogelijk te belasten en we zijn zowaar thuis geraakt. Effe laten afkoelen en gelijk gedemonteerd. In deze opstelling neemt dat geen 30 min. in beslag.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Hmm das toch best zonde...., maar begreep ik het goed dat je nu nog groter en nog meer wil.... :wink:
Gast

kheb idd nog enkele modelletje liggen die tot een 430 aankunnen. Nadeel is wel een latere spool up vandaar ik de RS gemonteerd had.

Overschakelen naar het std spruitstuk is een oplossing voor de spool up, maar gaat dat ten koste van het vermogen ? Ik weet het niet, effe testen, we zien wel. Keuzemogelijkheden: GT30, T34 stage3 cossiehousing, GT2871R

Injectoren zouden eerstdaags hier moeten zijn dus kunnen we gelijk de testopstelling doen: spruitstuk, kabelboom, turbo, injectoren. Zoals eerder vermeld, eerst horen welke raad Henk geeft.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

2 Kleinere turbo's geen optie? of is dat teveel gedoe...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hmm ja die dikke die je hebt liggen erachter, dan een klein, makkelijk exemplaar voor de snelle spool. Zijn wastegate op een paar gram zetten zodat ie er vlug mee ophoudt :) Lijkt mij op zich ook niet gigantisch lastig? Misschien voor de drivability wel een uitkomst?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

of een electrische turbo :p
Gast

dat zou nog wat zijn :lol:

Keuze is gemaakt, de GT2871R komt er zo spoedig mogelijk op.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Het zou ook eens mee zitten en een maandje geen geld kosten
Gast

kost ook geen geld Jochem, die ligt nog in het rek.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Een foto van je auto heeft weer een 'prijs' gewonnen. (~)
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... 5/ant6.jpg[/img]
Gast

wie wat waar ???


wauw, een 21 wint ook es wat :lol: :wink:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Jo,

Ik was een foto aan het zoeken van je bus, kon hem zo snel niet vinden, maar dit is echt iets voor jou


:p
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

dikke schijnwerper,en een megafoon,dan kan je ook nog eens lol trappen :p :p
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Gast

De bankverslagen heb ik blijkbaar nog niet hier gepost ? Geen punt, ik heb iets nieuw...

Sinds enkele weken ben ik met het idee aan het spelen om iets extreem te bouwen dat zeker niet streetlegal is. Vraag is dan, wat heeft een degelijke wegligging, wat is goedkoop in aanschaf en van wat vind je nog onderdelen aan betaalbare prijzen ?

Toen gingen we naar UK (FCS) en was aan het praten met Jacco...en ja hoor...je kan het al raden, we zijn van start gegaan met het project Swingo ! De werkelijke opbouw van dat ding zal in december starten. De motor staat al klaar. Buizen en plooibank zijn ook al aanwezig , als ook een doorgelast subframe van een 21 dat midden in de twingo geplaatst zal worden op een 70x70 mm vierkant frame.

De motor is een J7R met cup specs en T34 stage3 turbo. Over de randapparatuur ga ik nog effe geheimzinnig doen.

Dit project krijgt ook de hulp van enkele zeer vaardige en bekende mensen hier.

Wat wordt het uiteindelijk ? Een doorgelaste twingo met complete kooi (tot op de voorbalk van de wagen) en een 350pk sterke middenmotor met 450Nm koppel.
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

:worship: :worship: :worship:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

malloot.... :~




;) Ik ben benieuwd, leuk initiatief in ieder geval (Y) :D :smoke:
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

OMG dat is echt krankzinnig >-) .
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-jo- schreef:De bankverslagen heb ik blijkbaar nog niet hier gepost ? Geen punt, ik heb iets nieuw...

Sinds enkele weken ben ik met het idee aan het spelen om iets extreem te bouwen dat zeker niet streetlegal is. Vraag is dan, wat heeft een degelijke wegligging, wat is goedkoop in aanschaf en van wat vind je nog onderdelen aan betaalbare prijzen ?

Toen gingen we naar UK (FCS) en was aan het praten met Jacco...en ja hoor...je kan het al raden, we zijn van start gegaan met het project Swingo ! De werkelijke opbouw van dat ding zal in december starten. De motor staat al klaar. Buizen en plooibank zijn ook al aanwezig , als ook een doorgelast subframe van een 21 dat midden in de twingo geplaatst zal worden op een 70x70 mm vierkant frame.

De motor is een J7R met cup specs en T34 stage3 turbo. Over de randapparatuur ga ik nog effe geheimzinnig doen.

Dit project krijgt ook de hulp van enkele zeer vaardige en bekende mensen hier.

Wat wordt het uiteindelijk ? Een doorgelaste twingo met complete kooi (tot op de voorbalk van de wagen) en een 350pk sterke middenmotor met 450Nm koppel.
hier wil ik wel een zacwedstrijdje mee rijden jo (Y) (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Dat zijn alweer brute plannen Jo :bang:
Je weet van geen ophouden hé.. wat is dan de uiteindelijke bedoeling van de TwingoTurbo? circuit gebruik? EDIT: lees het net op RCB :wink:

Als ge graag is nen TV wint bij 'videodinges' moet je is met die Twingo naar de Belgische keuring gaan als i af is, zal het filmen :lol: :lol:

anyway.. ben benieuwd wat je er nu weer van gaat bakken, kan er alleen maar respect voor hebben :worship:
Gast

Chris@R5 schreef:OMG dat is echt krankzinnig >-) .
wrom ? In het buitenland is dit niks speciaals hoor. Trouwens, er rijden bij jullie toch ook reeds twingo's met turbo ? Of 5jes met 1.8 turbo's ?
Haas schreef:malloot.... :~:
:lol:

Haas schreef:;) Ik ben benieuwd, leuk initiatief in ieder geval (Y) :D :smoke:
bwah, het klinkt bruut maar zal op zich nog wel meevallen.
Luco/Alpine-racer schreef: hier wil ik wel een zacwedstrijdje mee rijden jo (Y) (Y) (Y)
wasda ???

Droes Junior schreef:Dat zijn alweer brute plannen Jo :bang:
Je weet van geen ophouden hé.. wat is dan de uiteindelijke bedoeling van de TwingoTurbo? circuit gebruik? EDIT: lees het net op RCB :wink:

Als ge graag is nen TV wint bij 'videodinges' moet je is met die Twingo naar de Belgische keuring gaan als i af is, zal het filmen :lol: :lol:

anyway.. ben benieuwd wat je er nu weer van gaat bakken, kan er alleen maar respect voor hebben :worship:
keuring komt er niet omdat het toch geen haalbare kaart is, enkel circuit, sprints, clubdagen en meer van dat leuks.

Af zijn ? Dat zou wel es snel kunnen gaan vermits de twingo tegen die tijd helemaal leeg is en de motor hier reeds klaar staat. Het laswerk gaat meeste tijd in beslag nemen omdat het wel degelijk moet gebeuren.
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Damm, dat is echt een top-project. :worship:
Ben benieuwd hoe het eindresultaat eruit ziet.
Keep us posted, and keep up the good work. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

zomeravondcompetitie
de wedstrijden die ik nu rij met de vijf

zou wel kicken zijn om dan ineens met een twingo aan de start te staan
helemaal netjes onder een dekzeil, zodat niemand ziet wat het is en dan tijdens kwali ff de poletijd neerzetten met een twingo :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie