team009's circuit Clio [Foto's vrijrijden TT]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Een standaard gtt gaat het echt afleggen tegen een standaard cupclio op het circuit, da's een feit. Verder sluit ik me bij J-P aan :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Goed visweer, geloof ik... ;)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Mooie project Clio Gert! (Y)

Heeft deze wagen lang stil gestaan?! Waar komt die vandaan?!
Jean-Paul-S schreef: Jullie staan toch na 5 rondjes knallen langs de kant met iets wat gesmolten/te heet is geworden (0) :D
Mwoh, kan nu toch wel zeggen dat dat wel meevalt. :D
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Chris schreef:Mooie project Clio Gert! (Y)

Heeft deze wagen lang stil gestaan?! Waar komt die vandaan?!
Jean-Paul-S schreef: Jullie staan toch na 5 rondjes knallen langs de kant met iets wat gesmolten/te heet is geworden (0) :D
Mwoh, kan nu toch wel zeggen dat dat wel meevalt. :D
Ik snap er ook niets van dat dat bij jou gewoon heel blijft.. die sessie op Zandvoort dat ik met je meereed in de VH 5GTT.. "Chris.. je tempmeter staat bovenaan.." "Ow.. maar het lampje brand toch nog niet? "

Jemig :p moet ik eens proberen :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ronald1916V schreef:
Chris schreef:Mooie project Clio Gert! (Y)

Heeft deze wagen lang stil gestaan?! Waar komt die vandaan?!
Jean-Paul-S schreef: Jullie staan toch na 5 rondjes knallen langs de kant met iets wat gesmolten/te heet is geworden (0) :D
Mwoh, kan nu toch wel zeggen dat dat wel meevalt. :D
Ik snap er ook niets van dat dat bij jou gewoon heel blijft.. die sessie op Zandvoort dat ik met je meereed in de VH 5GTT.. "Chris.. je tempmeter staat bovenaan.." "Ow.. maar het lampje brand toch nog niet? "

Jemig :p moet ik eens proberen :D
:klop:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Na wat vakantie en andere verplichtingen ben ik van de week eindelijk eens begonnen met het werk aan de Clio. Van de week lekker met een boor met staalborstel in de motorruimte bezig geweest om roestplekjes en restjes kit weg te werken. Vandaag het lasapparaat eens aangeslingerd om de boel vast te lassen.

Lassen is weer een tijdje geleden, de boel zit dus prima vast, maar verdient nog geen schoonheidsprijs. Laatste lassen begonnen er aardig op te lijken. En uiteraard wat foto's. Heb met de auto dicht langs de weg redelijk wat aandacht van voorbijgangers, van kleine jongetjes tot oude mannen. (Y)

[img]http://img38.imageshack.us/img38/6056/dsc0205u.jpg[/img]

[img]http://img16.imageshack.us/img16/3415/dsc0208vb.jpg[/img]

[img]http://img44.imageshack.us/img44/8195/dsc0209v.jpg[/img]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Is het wel verstandig om hem daar helemaal af te lassen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je kunt beter steeklassen gebruiken Gert

2cm vrij, 1 cm las. Met een volledige doorlassing trek je vaak behoorlijk wat warmte in het materiaal en kan het soms nog wel eens behoorlijk onder spanning komen te staan waarbij het kromtrekt of juist eerder weer inscheurt.

Goed werk verder :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik zou ook de kooi op een paar plekken aan de carros vastlassen (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Daar moet je ook mee oppassen, in principe is het een veiligheidscel die los van de auto werkt. Dus zomaar @ random op een paar plaatsen vastlassen kan ook nog wel es nadelig werken en makkelijk weer losscheuren.

Zolang ie de gordelbevestiging pakt op de B-stijl (en dat doettie) is alleen de A-stijl beugel boven de voorruit nog wel mee te pakken.

Als je de kooi echt volledig wil meenemen in het chassis, moet je 'm ook echt bijna overal doorlassen, die a-stijlen moet je dan ook echt over de hele stijl meenemen etc.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Heb je er geen kachelrad inzitten omdat er maar 1 slang naar die plek loopt?
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Kachelradiateur zit er nog wel in. Binnenin loopt die met 2 slangen naar de voorruit, dat is alles.

Waarom zou het niet verstandig zijn iig het subframe en omliggende delen door te lassen? Edit: vraag die hier stond is dus al beantwoord, goed lezen schijnt te helpen... :(
Die steeklassen was idd de bedoeling en zal ik ook verder gebruiken, maar zat eerste stuk nog ff te klungelen met afstellen van de handel. En moet eerst maar eens wat dunnere elektroden regelen, of naar de garage gaan en een TIG/MIG apparaat pakken.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

TEAM009 Gert schreef:Kachelradiateur zit er nog wel in. Binnenin loopt die met 2 slangen naar de voorruit, dat is alles.

Waarom zou het niet verstandig zijn iig het subframe en omliggende delen door te lassen? Edit: vraag die hier stond is dus al beantwoord, goed lezen schijnt te helpen... :(
Die steeklassen was idd de bedoeling en zal ik ook verder gebruiken, maar zat eerste stuk nog ff te klungelen met afstellen van de handel. En moet eerst maar eens wat dunnere elektroden regelen, of naar de garage gaan en een TIG/MIG apparaat pakken.
Zit je dit serieus met een pin te lassen? (U)

Pak alsjeblieft een mig/mag apparaat, gaat echt stukken makkelijker...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

plaat werk met de Pin :lol: |: O-) :loser:
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Joh, natuurlijk gaat het met TIG/MIG veel makkelijker. Die had ik alleen even niet bij de hand. En met een beetje oefenen kun je plaatwerk ook heel netjes elektrisch lassen...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

TEAM009 Gert schreef:Joh, natuurlijk gaat het met TIG/MIG veel makkelijker. Die had ik alleen even niet bij de hand. En met een beetje oefenen kun je plaatwerk ook heel netjes elektrisch lassen...
je bent de eerste die ik ken die het op die manier doet ;).

Bereid gewoon alles voor, fix een (proffesioneel!) mig/mag apparaat met max 0,8mm draad en las die zooi met een dag af, en dan op de manier zoals Steven aan gaf.

Dit is gewoon beun zo, sorry dat ik het zeg ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

idd mig is veel makkelijker schoner en sneller.

laat dat nu net mijn werk en handel zijn.

http://doe-het-zelf-verbouw.marktplaats ... -volt.html
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Martijn Kool schreef:
TEAM009 Gert schreef:Joh, natuurlijk gaat het met TIG/MIG veel makkelijker. Die had ik alleen even niet bij de hand. En met een beetje oefenen kun je plaatwerk ook heel netjes elektrisch lassen...
je bent de eerste die ik ken die het op die manier doet ;).

Bereid gewoon alles voor, fix een (proffesioneel!) mig/mag apparaat met max 0,8mm draad en las die zooi met een dag af, en dan op de manier zoals Steven aan gaf.

Dit is gewoon beun zo, sorry dat ik het zeg ;)
Dat is inderdaad ook de verdere planning. En het was inderdaad nogal beun. Was het borstelen ff goed zat en wilde het ff proberen. Beetje eigenwijs; schijnt een eigenschap van me te zijn. :wink: En heb inderdaad de beschikking over een fatsoenlijk lasapparaat.

En voor zulk soort opmerking hoef je je niet te excuseren hoor :) .
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

mark 5t schreef:idd mig is veel makkelijker schoner en sneller.

laat dat nu net mijn werk en handel zijn.

http://doe-het-zelf-verbouw.marktplaats ... -volt.html
Beetje reclame maken in m'n topic.. :wink:
Ziet er goed uit, maar kan onbeperkt in een garage terecht die ook genoeg mooie spulletjes heeft. Alleen had ik zaterdag even geen ambulance tot m'n beschikking.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

als je 112 belt is er meestal zo een (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

En als je een brandweerauto wilt, ga dan naar Bart Smit? :p
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Tom schreef:als je 112 belt is er meestal zo een (0)
Op zich kan ik dat op m'n werk ook regelen, daar hoef ik niet voor te bellen. :grin:
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Vorige week zaterdag bij gebrek aan een eigen rijdende auto, maar met die van iemand anders aan het spelen geweest. De bekende TT, 1.8T (340pk aan de wielen).
Over de clio nog weinig nieuws, ben gestaag bezig met hem helemaal kaal pellen. En nog op zoek naar stallingsruimte. Maar goed de foto's van afgelopen zaterdag: Foto's komen van de Flickr account van Bas Groot.
Inderdaad, zowaar een keer geen eigen foto's :-).
[img]http://img117.imageshack.us/img117/2725 ... b5520o.jpg[/img]
Netjes op pole gestart en 'gefinished'.
[img]http://img525.imageshack.us/img525/9540 ... 1b81co.jpg[/img]
Te grote velgen, daardoor spacers omdat hij anders op de veerpoot aanloopt. En daardoor aanlopende banden. Volgens mij heb ik hem nu zover dat hij gewoon op 18" met slicks gaat rijden. Dat grote velgen niet perse stoer is ;-).
[img]http://img43.imageshack.us/img43/6048/3 ... 30abeo.jpg[/img]
Wel het hele circuit gebruiken natuurlijk.
[img]http://img124.imageshack.us/img124/8607 ... 65570o.jpg[/img]
Op weg naar de grote verrassing van een GP chicane. Wat resulteerde in een mooie spin...
[img]http://img117.imageshack.us/img117/9621 ... 35fd1o.jpg[/img]
Ernstig onderstuur door gewone straatbanden, maar nauwelijks body-roll. 2.17 met GP chicane, straatbanden en een onervaren bestuurder wat 4wd betreft. Auto heeft zonder chicane op slicks en met een prof 1.49 gereden. Is voor mij nog wat te winnen dus. :(
[img]http://img183.imageshack.us/img183/3749 ... 209c3o.jpg[/img]
En nog meer van hetzelfde.
Plaats reactie