team009's circuit Clio [Foto's vrijrijden TT]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
volgas eua rouge met een beetje serieuze auto kan je vergeten
afhankelijk van in welke versnelling je rijdt.
afhankelijk van in welke versnelling je rijdt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Misschien niet helemaal volgas, maar het zit er echt dicht tegen aan. Zoek voor de grap een op "Eau Rouge volgas" in google.... Noem een F1 auto best een serieuze auto, en die kunnen volgas.
Die TT is ook verre van standaard. Compleet custom onderstel inclusief draagarmen etc etc etc. En 2 van de 3 diffs zijn lim slip. En ja, ik weet dat jou leon ook weinig/niet standaard is. Maar wat ik in het stuur en de auto voelde is dat hij nog heeeel veel meer kon, zeker op slicks. (kon redelijk eenvoudig verder insturen dan nodig was om de ideale apex te halen)
Die TT is ook verre van standaard. Compleet custom onderstel inclusief draagarmen etc etc etc. En 2 van de 3 diffs zijn lim slip. En ja, ik weet dat jou leon ook weinig/niet standaard is. Maar wat ik in het stuur en de auto voelde is dat hij nog heeeel veel meer kon, zeker op slicks. (kon redelijk eenvoudig verder insturen dan nodig was om de ideale apex te halen)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
een f1 heeft vleugels en dus veel meer downforce en grip dan een normale auto, is dus appels en peren vergelijken
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik persoonlijk vind een snelle NA motor ook op de openbare weg prettiger rijden, een turbo is leuk voor het snellere sleurwerk zeg maar.TEAM009 Gert schreef:Is alleen wel heel anders rijden dan een NA motor. Een turbo gat waar je helemaal niet goed van wordt. Op het circuit voor mij liever een NA motor.
Een
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Nu ik mijn diploma en een baan heb moest er weer een circuitauto komen. Het idee was, zoals eerder gemeld, om een Clio te kopen. Wat wil nou, ik word vorige week gebeld dat iemand een Clio te koop had voor 100e. En hij het waarschijnlijk ook wel voor 50e kwijt wilde. En zo geschiedde.
De versnellingsbak is gaar, en de motor loop ook niet helemaal lekker meer, maar die heb ik zelf nog op voorraad. Hier en daar ook wat roestplekken, maar de auto wordt toch een compleet andere kleur. De komende weken/maanden zal ik hier de opbouw van dit toekomstige circuitmonstertje goed geillustreerd bijhouden. Hier alvast de foto's van het hok.
[img]http://img238.imageshack.us/img238/9158 ... 0small.jpg[/img]
[img]http://img339.imageshack.us/img339/6626 ... 3small.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/1121 ... 4small.jpg[/img]
[img]http://img18.imageshack.us/img18/663/dsc0335small.jpg[/img]
[img]http://img11.imageshack.us/img11/6655/dsc0338small.jpg[/img]
De versnellingsbak is gaar, en de motor loop ook niet helemaal lekker meer, maar die heb ik zelf nog op voorraad. Hier en daar ook wat roestplekken, maar de auto wordt toch een compleet andere kleur. De komende weken/maanden zal ik hier de opbouw van dit toekomstige circuitmonstertje goed geillustreerd bijhouden. Hier alvast de foto's van het hok.
[img]http://img238.imageshack.us/img238/9158 ... 0small.jpg[/img]
[img]http://img339.imageshack.us/img339/6626 ... 3small.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/1121 ... 4small.jpg[/img]
[img]http://img18.imageshack.us/img18/663/dsc0335small.jpg[/img]
[img]http://img11.imageshack.us/img11/6655/dsc0338small.jpg[/img]
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Leuk ding Gert !
Die 2.0 er weer achter met de JC5 en dan heb je al een leuke basis
Die 2.0 er weer achter met de JC5 en dan heb je al een leuke basis
Ziet er op het eerste oog nog best uit als een net autotje... En die prijs Succes met alle aanpassingen/ reparaties en dat je er maar veel race plezier van zult hebben.
Ik blijf dit topic wel een beetje volgen want ik hoop dat mijn Clio ook een dergelijke (circuit) toekomst tegemoet gaat wanneer ik hem zat ben
Ik blijf dit topic wel een beetje volgen want ik hoop dat mijn Clio ook een dergelijke (circuit) toekomst tegemoet gaat wanneer ik hem zat ben
Hehe das een mooi streven Miekje
Ik ken die clio ergens van, is dit niet dat ouwe lel van Bram die later naar PtrGte is gegaan? Die velgen komen me zo bekend voor.
Deze wordt ws. wel heel serieus opgebouwd denk ik, doorlassing, laskooi (door wie?). 19-16v draagarmen, dik onderstel. Leuk Gert
Tip van mij als ringliefhebber, bewaar het kenteken nog ff
Ik ken die clio ergens van, is dit niet dat ouwe lel van Bram die later naar PtrGte is gegaan? Die velgen komen me zo bekend voor.
Deze wordt ws. wel heel serieus opgebouwd denk ik, doorlassing, laskooi (door wie?). 19-16v draagarmen, dik onderstel. Leuk Gert
Tip van mij als ringliefhebber, bewaar het kenteken nog ff
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ah die had ik wel zien staan ja, en dat blok zit nou in de GTE van StevenBram schreef:Helaasch... Die van mij had oz velgen en staat bij steven (stk) zonder blok
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Wat voor alsnog in de planning zit:
- De auto wordt uiteraard geheel gestript, en dan ook echt helemaal, alle dreunplaten, bitumen en overige troep gaat eruit. Carrosserie wil ik helemaal kaal hebben en dan vanaf 0 opbouwen. (Als dus iemand interesse heeft in (delen van) een 16v interieur, geef een gil.)
- Op een paar punten wordt de carros doorgelast
- Komt een complete, naar FIA reglementen gebouwde las kooi in. Met de Devil kooi als constructieve leidraad. Dus de juiste koudgetrokken naadloze buizen in de opgegeven maten, alle mogelijke hoeken gebogen. En afgelast door iemand die dagelijks dergelijke contructie's last. (De vorige kooi was mooier gelast dan ik ooit een kooi heb gezien)
- Motor en versnellingsbak komen uit de 19, een 2.016v met JC5014 dus.
- Onderstel gaat erg op die van Bart V lijken. 19 16v draagarmen, en waarschijnlijk RS CUP veerpoten met fusee's en uniball fuseekogels. Achter met spacers een beetje spelen voor mooie wegligging, komt waarschijnlijk neer op een paar cm per kant. (genoeg verbreding om in de schermen te moeten hakken iig. )
- Uiteraard de complete RS remmerij, met RVS slangen, remdrukverdeler en de rest van de spullen.
- En mede op aanraden van Steven zal ik proberen hem APK waardig op te bouwen zodat hij eventueel de ring nog eens op kan .
Hoe het er allemaal uit gaat zien, zien jullie hier vanzelf wel verschijnen. Verwacht alleen niet dat ik hem binnen een maand klaar heb .
- De auto wordt uiteraard geheel gestript, en dan ook echt helemaal, alle dreunplaten, bitumen en overige troep gaat eruit. Carrosserie wil ik helemaal kaal hebben en dan vanaf 0 opbouwen. (Als dus iemand interesse heeft in (delen van) een 16v interieur, geef een gil.)
- Op een paar punten wordt de carros doorgelast
- Komt een complete, naar FIA reglementen gebouwde las kooi in. Met de Devil kooi als constructieve leidraad. Dus de juiste koudgetrokken naadloze buizen in de opgegeven maten, alle mogelijke hoeken gebogen. En afgelast door iemand die dagelijks dergelijke contructie's last. (De vorige kooi was mooier gelast dan ik ooit een kooi heb gezien)
- Motor en versnellingsbak komen uit de 19, een 2.016v met JC5014 dus.
- Onderstel gaat erg op die van Bart V lijken. 19 16v draagarmen, en waarschijnlijk RS CUP veerpoten met fusee's en uniball fuseekogels. Achter met spacers een beetje spelen voor mooie wegligging, komt waarschijnlijk neer op een paar cm per kant. (genoeg verbreding om in de schermen te moeten hakken iig. )
- Uiteraard de complete RS remmerij, met RVS slangen, remdrukverdeler en de rest van de spullen.
- En mede op aanraden van Steven zal ik proberen hem APK waardig op te bouwen zodat hij eventueel de ring nog eens op kan .
Hoe het er allemaal uit gaat zien, zien jullie hier vanzelf wel verschijnen. Verwacht alleen niet dat ik hem binnen een maand klaar heb .
Vet, wat gaat zo'n kooi kosten? 2 voor de prijs van 1?
Gedeeltelijk doorlassen is wel gevaarlijk, dan issie op sommige punten zo stijf, dattie op tussenliggende punten extra hard gaat 'scharnieren', daarom moet je em toch eigenlijk wel volledig doorlassen.
Verder gewoon:
Gedeeltelijk doorlassen is wel gevaarlijk, dan issie op sommige punten zo stijf, dattie op tussenliggende punten extra hard gaat 'scharnieren', daarom moet je em toch eigenlijk wel volledig doorlassen.
Verder gewoon:
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Materiaal alleen is al zo'n 300 euro.... (en dan alleen omdat ik het voor inkoop met een hoop korting kan krijgen) En van dat doorlassen, dat is een goeie, subframe las ik zowieso helemaal door.Steven schreef:Vet, wat gaat zo'n kooi kosten? 2 voor de prijs van 1?
Gedeeltelijk doorlassen is wel gevaarlijk, dan issie op sommige punten zo stijf, dattie op tussenliggende punten extra hard gaat 'scharnieren', daarom moet je em toch eigenlijk wel volledig doorlassen.
Verder gewoon:
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Hoor ik daar een 5e deelnemer van het RTC-Ring team ?
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Nou verwacht niet dat ik vaak ga, het wordt echt een hardcore racer, daarmee naar Dl rijden wordt je niet echt heel vrolijk van ben ik bang, en om nou elke keer weer met een aanhanger daarheen te sukkelen...Ronald1916V schreef:Hoor ik daar een 5e deelnemer van het RTC-Ring team ?
Maar gaat er zeker een paar keer van komen. Hoop alleen dat het onderstel niet te hard wordt voor de ring.
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Vandaag een begin gemaakt met het strippen van de clio. Alle teerplaten en andere meuk moeten er ook nog uit, dat komt allemaal wel. En volgens mij kan ik ook nog wel een paar meter kabelboom missen . Aan het eind van de dag moesten de ramen weer dicht, maar om een vage reden wilde dat niet meer. Stekker eraf, spijkers erin, accu en startkabels erbij en wonder oh wonder ze gingen dicht . (Uiteraard verdwijnen de elektrische ramen, maar moest nog even waterdicht blijven).
[img]http://img44.imageshack.us/img44/8705/dsc0342small.jpg[/img]
Chaos na een dag slopen.
[img]http://img8.imageshack.us/img8/2703/dsc0345small.jpg[/img]
Eerder knutsel werk.
[img]http://img522.imageshack.us/img522/1540 ... 6small.jpg[/img]
Heliview.
[img]http://img41.imageshack.us/img41/7315/dsc0347small.jpg[/img]
Een kleine lekkage bij de voorruit. Komt een dwarsbalk over, dus stevigheid komt niet echt in het geding.
[img]http://img188.imageshack.us/img188/6551 ... 0small.jpg[/img]
En nog een overzichtje.
[img]http://img44.imageshack.us/img44/8705/dsc0342small.jpg[/img]
Chaos na een dag slopen.
[img]http://img8.imageshack.us/img8/2703/dsc0345small.jpg[/img]
Eerder knutsel werk.
[img]http://img522.imageshack.us/img522/1540 ... 6small.jpg[/img]
Heliview.
[img]http://img41.imageshack.us/img41/7315/dsc0347small.jpg[/img]
Een kleine lekkage bij de voorruit. Komt een dwarsbalk over, dus stevigheid komt niet echt in het geding.
[img]http://img188.imageshack.us/img188/6551 ... 0small.jpg[/img]
En nog een overzichtje.
ziet er ook een mooi projectje uit
veel plezier met al het isolatiemateriaal eruit te halen, je vind overal nog zwart stof terug als je uit die auto komt, ik spreek uit ervaring
veel plezier met al het isolatiemateriaal eruit te halen, je vind overal nog zwart stof terug als je uit die auto komt, ik spreek uit ervaring
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
goed bezig, ben benieuwd wat het eind resultaat gaat worden
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Lekker bezig, flink wat roest overal.
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Vandaag een mooi blaren klusje gedaan, de bitumen en alle andere plakzooi wegsteken. Heb nu 3/4 gedaan, toen was ik het helemaal zat. Alles in een vuilniszak gegooid, en voor de grap even gewogen; dik 8 kilo!
Auto daarna naar de opslag gereden, en net het kenteken geschorst. Die motor loopt nog prima, zeker met zo weinig gewicht!! En ook een hoop herrie in het interieur uiteraard
[img]http://img133.imageshack.us/img133/7092 ... 1small.jpg[/img]
Deze zooi ging er nog redelijk makkelijk vanaf.
[img]http://img212.imageshack.us/img212/1687 ... 2small.jpg[/img]
Deze kant bood een stuk meer weerstand, nu de bestuurders kant nog en alle naden uitkrabben.
[img]http://img199.imageshack.us/img199/6527 ... 5small.jpg[/img]
Paar flink zware plakken rubber van het plafond gehaald.
Vanavond ook de kooi even uitgemeten; 12m 50x2 en 12m 40x2, alles uiteraard naadloos koud getrokken ST37. (fia annex J specs) Nu nog iemand/iets vinden die die diameter buizen kan buigen. Tips?
Auto daarna naar de opslag gereden, en net het kenteken geschorst. Die motor loopt nog prima, zeker met zo weinig gewicht!! En ook een hoop herrie in het interieur uiteraard
[img]http://img133.imageshack.us/img133/7092 ... 1small.jpg[/img]
Deze zooi ging er nog redelijk makkelijk vanaf.
[img]http://img212.imageshack.us/img212/1687 ... 2small.jpg[/img]
Deze kant bood een stuk meer weerstand, nu de bestuurders kant nog en alle naden uitkrabben.
[img]http://img199.imageshack.us/img199/6527 ... 5small.jpg[/img]
Paar flink zware plakken rubber van het plafond gehaald.
Vanavond ook de kooi even uitgemeten; 12m 50x2 en 12m 40x2, alles uiteraard naadloos koud getrokken ST37. (fia annex J specs) Nu nog iemand/iets vinden die die diameter buizen kan buigen. Tips?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
wordt je dakplaat niet heel slap/klapperend zo zonder dakbekleding en isolatie?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Had je geen fohn bij de hand? Dan gaan die matten er een stuk makkelijker uit...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Sommige stukken zaten vol in de zon en dus lekker warm, en die kwamen er juist minder goed af. Bleef allemaal plakken, werd een bende. Als het zo hard is blijft het allemaal nog een beetje schoon. Na wat pielen had ik er ook wel handigheid in, maar voordat je zover bent zitten er al halve blaren op je handMartijnG schreef:Had je geen fohn bij de hand? Dan gaan die matten er een stuk makkelijker uit...
Is inderaad wat slap nu, en zoals ik al zei hoor je als je nu rijdt vrij veel herrie. Die slapheid komt wel weer goed met de rolkooi die erin komt. En herrie maakt me niet zoveel uit .paulvanrooij schreef:wordt je dakplaat niet heel slap/klapperend zo zonder dakbekleding en isolatie?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
die dakplaat blijft klapperen en trillen hoor, daar helpt een kooi niks aan
Maar dat maakt geen hol uit weg met die zooi
Maar dat maakt geen hol uit weg met die zooi
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
En zo is het!Luco/Alpine-racer schreef:die dakplaat blijft klapperen en trillen hoor, daar helpt een kooi niks aan
Maar dat maakt geen hol uit weg met die zooi
Die matten zijn idd enorm lastig als ze blijven plakken, had ik met ze allemaal voor. Heb dan een stalen borstel op een slijptol gezet en zo alles proper maken, ook de bodem en de wielkuipen zijn volledig leeg gemaakt. En het is echt ongelofelijk wat er allemaal van die wielkuipen afkomt :o
Alleen bij de dakplaat oppassen met die stalen borstel, nooit te lang aan een stuk blijven doen, ten eerste krijg je dan enorm last in je armen en de plaat gaat te warm worden en in bulten trekken.
Voor die buizen zal ik zodadelijk eens wat foto's uploaden van mijn kooi, wat mogelijk was en wat niet (40*2) met vooroorlogs materiaal
Alleen bij de dakplaat oppassen met die stalen borstel, nooit te lang aan een stuk blijven doen, ten eerste krijg je dan enorm last in je armen en de plaat gaat te warm worden en in bulten trekken.
Voor die buizen zal ik zodadelijk eens wat foto's uploaden van mijn kooi, wat mogelijk was en wat niet (40*2) met vooroorlogs materiaal
En hier zijn de foto's van mijn rolbeugel, mss heb je er iets aan. De 2 hoeken aan het dak lukten niet om te plooien met mijn beperkt gereedschap dus zijn lasbochten geworden.
[img]http://farm3.static.flickr.com/2508/371 ... 720020.jpg[/img]
[img]http://farm3.static.flickr.com/2591/371 ... a11f69.jpg[/img]
[img]http://farm3.static.flickr.com/2555/371 ... 789e38.jpg[/img]
[img]http://farm3.static.flickr.com/2522/371 ... be2bb5.jpg[/img]
[img]http://farm4.static.flickr.com/3457/371 ... feef0a.jpg[/img]
[img]http://farm3.static.flickr.com/2508/371 ... 720020.jpg[/img]
[img]http://farm3.static.flickr.com/2591/371 ... a11f69.jpg[/img]
[img]http://farm3.static.flickr.com/2555/371 ... 789e38.jpg[/img]
[img]http://farm3.static.flickr.com/2522/371 ... be2bb5.jpg[/img]
[img]http://farm4.static.flickr.com/3457/371 ... feef0a.jpg[/img]