JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Hoe gaaf is dit!!
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Wat een plaatje!
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Heel erg gaaf!! Wat een mooi project
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zeer gaaf.....
En nu rijden op openbare weg of enkel circuit?
En nu rijden op openbare weg of enkel circuit?
Gaaf man, werd een keer tijd!
Wel grappig, ten tijde van de foto's had je nog ruimte in de garage
Wel grappig, ten tijde van de foto's had je nog ruimte in de garage
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Enkel circuit, op de cup auto's zat geen kentekenJochem de Haas schreef:Zeer gaaf.....
En nu rijden op openbare weg of enkel circuit?
Nu ook, hij staat bij mijn ouders zodat ik even kan opruimentutuur schreef:Gaaf man, werd een keer tijd!
Wel grappig, ten tijde van de foto's had je nog ruimte in de garage
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Echt gaaf hoor
De (marlboro) bestickering maakt het plaatje wel compleet, maar mag je hiermee dan ook met elk evenement het circuit op ?
De (marlboro) bestickering maakt het plaatje wel compleet, maar mag je hiermee dan ook met elk evenement het circuit op ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja das waar....t kon zijn dat je het aangepast had..Jean-Paul-S schreef:Enkel circuit, op de cup auto's zat geen kentekenJochem de Haas schreef:Zeer gaaf.....
En nu rijden op openbare weg of enkel circuit?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Tricky vraag, in NL valt het wel mee, in het buitenland is dat lastiger. Echter schijnt het zo te zijn dat je ermee mag rijden mits de auto origineel zo was. Uit historisch oogpunt mag het dan zegmaar Ik krijg hier echter geen eenduidig antwoord op en zal dus met magneetstickers rijden om problemen en hoge boetes te voorkomen.Jacob Priem schreef:Echt gaaf hoor
De (marlboro) bestickering maakt het plaatje wel compleet, maar mag je hiermee dan ook met elk evenement het circuit op ?
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Super mooi Jean Paul!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Super gaaf zeg!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
http://voiturederallye-avendre.com/list ... -a-vendre/antoine schreef:Hij is mooi geworden. Er rijd ook een Franse 5 turbo rond echter heeft volgens mij geen "Marlboro" op zijn auto staan
mooi inlaat trajectjeJochem de Haas schreef:http://voiturederallye-avendre.com/list ... -a-vendre/antoine schreef:Hij is mooi geworden. Er rijd ook een Franse 5 turbo rond echter heeft volgens mij geen "Marlboro" op zijn auto staan
Denk dat als je gewoon een reguliere circuitdag neemt, dat het uberhaupt geen probleem kan zijn?Jean-Paul-S schreef:Tricky vraag, in NL valt het wel mee, in het buitenland is dat lastiger. Echter schijnt het zo te zijn dat je ermee mag rijden mits de auto origineel zo was. Uit historisch oogpunt mag het dan zegmaar Ik krijg hier echter geen eenduidig antwoord op en zal dus met magneetstickers rijden om problemen en hoge boetes te voorkomen.Jacob Priem schreef:Echt gaaf hoor
De (marlboro) bestickering maakt het plaatje wel compleet, maar mag je hiermee dan ook met elk evenement het circuit op ?
En ach, laat gewoon Bastiaans erin rijden, die betaald de boete vast wel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
GAAF !
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
De hobby gaat door, alleen de tijd ontbreekt een beetje om grote stappen te maken.
De Clio trophy wacht momenteel op kenteken, verder is deze rijklaar. Hij was niet zo netjes gewassen door de 1e eigenaar, en aangezien ik geen poetsheld ben heeft Elite car detailling deze klus erg mooi gemaakt. Een echte aanrader wanneer je een perfect resultaat zoekt, niet te vergelijken met een regulier autopoetsbedrijf
[img]https://lh3.googleusercontent.com/emKdK ... 10-h682-no[/img]
De Clio 3 heeft een tijdje aan de kant gestaan. De motor gaat in december naar Alons Autosport voor maatwerk kabelboom en ECU. Na inbouw moet hij nogmaals terug om af te laten stellen.
[img]https://lh3.googleusercontent.com/_ZlVn ... 14-h682-no[/img]
[img]https://lh3.googleusercontent.com/L_ntb ... 14-h682-no[/img]
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-ummx ... 14-h682-no[/img]
De Clio 3 heeft een tijd aan de kant gestaan in verband met onderhoud aan de Espace. Hij had 2,5 ton gedraaid, en onderhoud was noodzakelijk. Distributieriem was al 10k over termijn, koppeling slecht, olieverbruik en miste vermogen. Ik kon hem wegdoen en "verlies" nemen of geld investeren om hem op te frissen. Ik wilde een meg 225 motor gebruiken maar deze bleek een defecte zuiger en beschadigde cilinderwand te hebben, stukje inlaat naar binnen gegaan door frontale aanrijding. Gegokt en verloren, de auto had slechts zo'n 40000km. Het is uiteindelijk volledige revisie van deze motor geworden. Gelijk maar een revisiebak gemonteerd aangezien de ND0 niet pastte, al had dit wel de voorkeur. Momenteel ben ik deze nog aan het inrijden, over een paar weekjes haal ik hem weer deels uitelkaar voor de grotere IC en maken we een 3" uitlaat op maat. Later hoop ik de 225 injectoren te laten mappen op de Espace ECU. Hij is nu enkel met 3" downpipe al voelbaar vlotter dan de oude motor Omdat de Espace toch al uitelkaar lag ook schokbrekers, toplagers en alle kogels/stangetjes vervangen. Iemand anders zou een Benz oid halen ivm km's en diesel, maar dit vind ik ook wel eens leuk om gedaan te hebben
[img]https://lh3.googleusercontent.com/wPYU_ ... 13-h682-no[/img]
[img]https://lh3.googleusercontent.com/U_wND ... 13-h682-no[/img]
De Clio trophy wacht momenteel op kenteken, verder is deze rijklaar. Hij was niet zo netjes gewassen door de 1e eigenaar, en aangezien ik geen poetsheld ben heeft Elite car detailling deze klus erg mooi gemaakt. Een echte aanrader wanneer je een perfect resultaat zoekt, niet te vergelijken met een regulier autopoetsbedrijf
[img]https://lh3.googleusercontent.com/emKdK ... 10-h682-no[/img]
De Clio 3 heeft een tijdje aan de kant gestaan. De motor gaat in december naar Alons Autosport voor maatwerk kabelboom en ECU. Na inbouw moet hij nogmaals terug om af te laten stellen.
[img]https://lh3.googleusercontent.com/_ZlVn ... 14-h682-no[/img]
[img]https://lh3.googleusercontent.com/L_ntb ... 14-h682-no[/img]
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-ummx ... 14-h682-no[/img]
De Clio 3 heeft een tijd aan de kant gestaan in verband met onderhoud aan de Espace. Hij had 2,5 ton gedraaid, en onderhoud was noodzakelijk. Distributieriem was al 10k over termijn, koppeling slecht, olieverbruik en miste vermogen. Ik kon hem wegdoen en "verlies" nemen of geld investeren om hem op te frissen. Ik wilde een meg 225 motor gebruiken maar deze bleek een defecte zuiger en beschadigde cilinderwand te hebben, stukje inlaat naar binnen gegaan door frontale aanrijding. Gegokt en verloren, de auto had slechts zo'n 40000km. Het is uiteindelijk volledige revisie van deze motor geworden. Gelijk maar een revisiebak gemonteerd aangezien de ND0 niet pastte, al had dit wel de voorkeur. Momenteel ben ik deze nog aan het inrijden, over een paar weekjes haal ik hem weer deels uitelkaar voor de grotere IC en maken we een 3" uitlaat op maat. Later hoop ik de 225 injectoren te laten mappen op de Espace ECU. Hij is nu enkel met 3" downpipe al voelbaar vlotter dan de oude motor Omdat de Espace toch al uitelkaar lag ook schokbrekers, toplagers en alle kogels/stangetjes vervangen. Iemand anders zou een Benz oid halen ivm km's en diesel, maar dit vind ik ook wel eens leuk om gedaan te hebben
[img]https://lh3.googleusercontent.com/wPYU_ ... 13-h682-no[/img]
[img]https://lh3.googleusercontent.com/U_wND ... 13-h682-no[/img]
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op di 6 dec 2016 9:14, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Lees ik nu goed dat je een 225 motor in een Espace hebt gedropt?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Euuhh, ja
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Gewoon omdat t kan...
Gaaf hoor
Gaaf hoor
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
+10Jean-Paul-S schreef:Euuhh, ja
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Zo, mooi project! Laat de fotos maar werken
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Volgens mij doen de foto's het gewoon?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nope jp....enkel de 4de
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Espace is voor mij ideaal ja, ruimte, makkelijk laden en je mag er 2 ton mee trekken. De upgrades moeten nog gedaan worden maar ik kan hem momenteel niet missen.
Aangezien Kim al een paar jaar met een Modus onderweg was, en de kleine al wat groter is, wilde ze toch graag wat sportievers. Een Clio III rs was een leuk idee, direct eentje opgehaald met motorschade.
Echter een weekje later kreeg ik een Megane III rs aangeboden met geluid in de bak, nog leuker dan een Clio III rs. Afgelopen week even opgehaald. 2010, cup pakket. Nu kunnen we kiezen om de huidige bak te laten maken (waarschijnlijk diff lagers), of eentje inbouwen zonder sper. Die ligt namelijk op de plank.
De Cliogane is ook een beetje opgeschoten. Motorkabelboom is gemaakt door Alons Autosport, Dta S60pro ecu. Electronische gasklep is exit en vervangen door een Jenvey, past direct op het 250 spruitstuk.
Ook weer verder met de custom baksteun. Eerst de motor in de normale cupsteun gehangen, daarna de steun op maat maken. E.e.a. draaiwerk is over een week of 2 klaar.
De overige electronica is van een gewone cup auto, thanks Martijn Kool.
Komende weken eerst de Megane van Kim in orde maken, en op de achtergrond aan de zwarte Clio verder gaan. Gripper dif moet nog binnenkomen, net als single mass vliegwiel.
Aangezien Kim al een paar jaar met een Modus onderweg was, en de kleine al wat groter is, wilde ze toch graag wat sportievers. Een Clio III rs was een leuk idee, direct eentje opgehaald met motorschade.
Echter een weekje later kreeg ik een Megane III rs aangeboden met geluid in de bak, nog leuker dan een Clio III rs. Afgelopen week even opgehaald. 2010, cup pakket. Nu kunnen we kiezen om de huidige bak te laten maken (waarschijnlijk diff lagers), of eentje inbouwen zonder sper. Die ligt namelijk op de plank.
De Cliogane is ook een beetje opgeschoten. Motorkabelboom is gemaakt door Alons Autosport, Dta S60pro ecu. Electronische gasklep is exit en vervangen door een Jenvey, past direct op het 250 spruitstuk.
Ook weer verder met de custom baksteun. Eerst de motor in de normale cupsteun gehangen, daarna de steun op maat maken. E.e.a. draaiwerk is over een week of 2 klaar.
De overige electronica is van een gewone cup auto, thanks Martijn Kool.
Komende weken eerst de Megane van Kim in orde maken, en op de achtergrond aan de zwarte Clio verder gaan. Gripper dif moet nog binnenkomen, net als single mass vliegwiel.