JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

:-(
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Het kruis ter versteviging zit inmiddels onder het subframe. Met dank aan het idee van Marcel een ph1 pookknop gemonteerd (Y)

[img]https://lh4.googleusercontent.com/-A1Rq ... AG2877.jpg[/img]
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-4HAV ... AG2874.jpg[/img]

Momenteel is het afwachten op het single mass vliegwiel, koppeling en downpipe. Daarna begint het avontuur om de cup steunen passend te maken.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik dacht dat de turbo van een Fransman was. Ik zal eens gaan informeren maar neem aan dat het een replica is
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Lijkt er best op! Jammer dat ze dan net niet genoeg aandacht besteden aan de livery, zie je vaker (F)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Dit is een replica, een echte zal starten tijdens het voorprogramma van de 24 uur van Zolder.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Kleine update :p De reservemotor even gemonteerd om de baksteun te tekenen. De cupsteunen passen niet 1 op 1, de baksteun moeten we zelf maken. Door een Clio III rs distributiekap past de cupsteun aan de dis-zijde zonder problemen. De pendelsteun word waarschijnlijk gemaakt met 2 stangkoppen en een draadbus.

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-bpq3 ... AG2891.jpg[/img]

Het kruis maak ik ook na icnlusief aanpassing zodat het differentieelhuis ertussen past.

Het subframe moet een beetje aangepast worden om de pendelsteun passend te krijgen. Bij een Clio III rs zit de pendelsteun aan de bakzijde, bij een Megane rs aan de motorzijde/carter. Restanten van de extra bevestiging:

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-zrMk ... AG2892.jpg[/img]

Ook even een stoel+ gordel erin geprakt :)

[img]https://lh5.googleusercontent.com/-G2CY ... AG2883.jpg[/img]

Vooralsnog afwachten op het vliegwiel, baksteun en aanpassing subframe (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Toch heerlijk als je zoiets doet....
T scheelt ook dat je al veel spullen hebt liggen dat je makkelijk ff kan kijken of dit mogelijk wel past...

Leuk project :smile:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Klopt, in dit geval was het rollend gedeelte compleet en had ik bij Henk (Veban) een motor+bak gehaald. Paar weken later had hij een complete rs staan, hetgeen nog makkelijker is.

Alleen jammer dat ik het megane subframe had weggegooid, de extra bevestiging voor de pendelsteun had ik daar makkelijk af kunnen boren. Nu kost het me een extra subframe :p Tot nog toe valt het allemaal wel mee qua pasvorm, koeling en electronica zal waarschijnlijk meer tijd in beslag nemen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Geinig hoor en dan straks die motor nog ff oppeppen naar 300pk ofzo?
Zou ff in de gaten houden, als je nog een sper tegenkomt lijkt me dat toch n mooie upgrade om alvast mee te nemen?

Dan nog een kenteken erop en je hebt de ideale ringauto :D

Btw, die stalen plaat voor het subframe, loopt die over de hele breedte? Lijkt me een aardig lompe plaat dan?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

300 zou leuk zijn. Ik lees her en der dat 300pk en +-400nm koppel in elk geval het onderblok heel laat. Paar dingen die dan nodig schijnen te zijn:

rs250 turbo (heb ik)
630cc injectoren (besteld)
r26r koppeling (besteld)
downpipe (besteld)
hard pipe kit ipv std renault buiswerk (nog te bestellen)
grotere intercooler (weet nog niet welke mooi past)
arp drijfstangbouten (heb ik)
remap (henk :p )

Sper komt goed, is geregeld (Y) ;-)

Bedoel je het kruis of het bruggetje voor de pendelsteun? het bruggetje is plaatselijk, het kruis loopt onder het hele frame door.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Vet!
zinc59
Berichten: 4
Lid geworden op: za 9 aug 2014 18:00
Car: clio wcup and ps2

I saw this project on a circuit of north of France 300cv megane rs engine and clio 3 cup chassis and big brake clio r3
It is very successful! it's very fast car
it's the better project for clio 3
good luck
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

zinc59 schreef:I saw this project on a circuit of north of France 300cv megane rs engine and clio 3 cup chassis and big brake clio r3
It is very successful! it's very fast car
it's the better project for clio 3
good luck
Merci a toi :D (Y) Les meganes 250-265 sont cher en pieces maintement, c'est parce que j'ai monte le 225 :) quelle est le difference pour le freins d'une R3?
zinc59
Berichten: 4
Lid geworden op: za 9 aug 2014 18:00
Car: clio wcup and ps2

[img]http://img11.hostingpics.net/pics/512607disqueclior3.jpg[/img]
c'est des disques en 2 parties
tu monte toute la partie électrique de megane rs ?
you mount all parts electronics megane rs?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ah ok, et diametre plus gros aussi?

Bien sur je monte toutes electroniques d'une Meg II rs, je pense c'est facile et avoir pas beaucoup de problems. Apres roule je demonte toutes electronique pour l'abs, airbags etc.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Goed dat je toch voor een sper gaat! (Y)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Beter! Spullen uit de UK al binnen?
Racing is the best way to convert money into noise
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Nee :nopom:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

gaaf project JP!
Bart0ving
Berichten: 117
Lid geworden op: do 14 mar 2013 20:27
Car: Clio 3 RS PH2
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Wat een blubberdik project :grin: :grin: :grin:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

RS 265 motor???

:D :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ja,

had nog een nieuwe compleet met aanbouwdelen staan. Electra heb ik ook al geregeld.

Of ik hem daadwerkelijk inbouw weet ik niet, het schiet op deze manier nogal ver door. Echter de 225 motor ombouwen met 250 drijfstangen/zuigers icm arbeidsloon en materiaal is ook niet echt interessant. Nieuwe motor en Sadev seqentieel was niet wat ik vooraf gepland had, maar ach.... ;-)

Nu we toch bezig zijn met typen;

Reinier van Cannonball transmissies maakt momenteel een custom pasplaat voor een Sadev st90-14 icm een custom vliegwiel voor een ap/tilton achtige koppeling van 185mm (Y) Verder een Megane subframe gescoord om de motorsteun ophanging over te zetten op het clio cup subframe. De pendelsteun van een Clio rs zit aan de bak, bij een Megane rs aan het carter.

Qua electra kan misschien iemand van hier helpen. Om de ontsteking te onderbreken/timing aan te passen bestaan modules, iemand ervaring en kan dit met de std Megane II of III rs ecu? Of kun je mogelijk in de std ecu iets programmeren zodat de timing zich aanpast zodra er geschakeld word? Jo, Henk?
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

mooie plannen jp , zeker geen 'śtandaard' clio cup sadev ? (Y)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

V6 trophy sadev (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Inderdaad, een st75-14 kan maar iets van 250nm hebben, dat gaat goed totdat de turbo op gang komt (0) De st90-14 moet 480nm aankunnen, dat haal ik waarschijnlijk toch niet (Y)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik denk dat je met een gemapte 265 motor met wat aanpassingen toch al wel die kant op gaat? Ik heb al zat uitdraaien gezien die in ieder geval al 400+ hebben (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Iets boven de 400 vind ik prima, de 250 motor heeft gewoon wat meer marge als ik internet moet geloven. Ik heb er zelf niet veel praktijkervaring mee.

We'll see, volgende week ga ik weer aan de Clio verder in elk geval.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Als je mij maar belt bij de shakedown, maakt niet uit welke clio als eerste is ;-)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

voor zover ik moet geloven wordt de 225 motor rond de 300pk een tikkende tijdbom, de 265 motor moet 350pk zonder problemen aankomen wat ik heb begrepen.

heb je al bedacht op welk management je wilt gaan rijden? ken wel mensen die een rs250 motor op 225 management hebben draaien in een clio 3, dan heb je alleen geen vvt aansturing...
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Management kan 2 kanten op, heb beide. Ik ben alleen op zoek naar tijd op het moment!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kope?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Jij mag niet!
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Kleine update:

tijdgebrek alom, maar dat is niks nieuws. Reinier van Cannonball transmissies heeft uitmuntend vakwerk geleverd door de Clio v6 trophy bak aan de Megane Rs motor te koppelen. Uiteraard geen "klik-klak-boem". Een nieuw vliegwiel en custom adapterplaat zijn noodzakelijk. Reinier heeft het hele zaakje opgemeten, uitgezocht, en uiteindelijk het mooie resultaat geboekt! Alle credits uiteraard naar hem, zeker de moeite waard voor bakrevisie, advies en kundigheid op meerdere fronten(Y) (Y) (Y) (Y)

Een paar foto's van Reinier's creatie:

[img]https://lh6.googleusercontent.com/-XnXD ... WA0002.jpg[/img]
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-At5r ... WA0001.jpg[/img]
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-kDwM ... WA0007.jpg[/img]
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-drdM ... WA0008.jpg[/img]
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-OAuR ... WA0001.jpg[/img]
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-4_rN ... WA0002.jpg[/img]
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-Vdd4 ... WA0003.jpg[/img]
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-Opu3 ... WA0006.jpg[/img]

De Clio staat momenteel bij de spuiter voor wat cosmetisch werk, naar schatting eind januari terug. De bak wordt gereviseerd door Reinier. Zodra deze terug is kan het opbouwen beginnen. Het standaard management stap ik toch maar vanaf. gebruikt Megane III rs electra kost zometeen hetzelfde als een dta systeem. Vandaar de overstap en het geeft wat meer mogelijkheden. In de tussentijd probeer ik wel nog een mechanisch gasklephuis te monteren ipv het electrisch gasklephuis.

tot volgend jaar (0)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

(Y)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Wow Nice!

waarom clio v6 bak?
Plaats reactie